Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

Seg kvällsgrind igår. Hade dåligt flyt och gjorde ett par tveksamma spel vilket gjorde att jag slutade 2,1k back. Blir mer spel idag då mrdawwe kommer hit på besök.

 

Har en hand från gårdagen som jag funderat på om jag kan släppa eller inte. Jag har inte sett Fi förut men han har fulla stackar på alla bord han spelar( 4 bord eller nåt)

 

Jag öppnar AQ till 40, får syn av FI i nån av blindsen.

 

Flop AJ8 rainbow

 

Fi check, jag 70, Fi raise till 235, jag syn

 

turn A

 

Check, check

 

river X

 

Fi steker en stund och bettar sedan 480

 

Kommer jag ifrån här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ställ in på floppen för information...

 

annars som du gjorde får du väl syna, du har ju trots allt inte ens spelat mot han... blir ju lite tänk att "han borde fatta att han inte kan representera nåt för att han checkade turnen så därför är det ingen bluff", men han kan köra en reversal på den... men sen borde han inte tro du har så bra som du har heller... han kanske gillar att checkraisa med Ax som han såg floppen med där...

 

nä nu svamlar jag... har inte spelat mot en enda duktig spelare på två veckor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han hade 88.

 

Igår blev det inte så mycket lir. Spelade lite turneringar och lite 6-handed cashgame innan jag fick för mig att grinda lowstakes HU. Först förlorade jag lite på Prima innan jag satte mig på Ongames NL100 HU och tog några stycken inköp:mrgreen: Var uppe på $950 på bordet efter typ 45 min men tapade lite och lämnade bordet med runt $650.

 

Snart ska jag till tjejen och käka och ikväll blir det grilla och festa. Således ingen poker:shock: I övermorgon kommer också Dapine hit och ska bo här ett antal dagar(vet inte exakt hur länge det blir) men det ska bli nice!:-D Dapine, slå på telefonen btw så man får tag i dig8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session nu på 30 minuter då jag samtidigt spelade in en film. Blev plus $925 om man räknar storpotten jag vann precis innan jag slog igång filmen;-)

 

Ska iväg och handla lite nu innan jag förmodligen drar igång med ytterligare en session och då spelar jag förmodligen in ytterligare en film. Jag har sedan tidigare bestämt att jag inte kommer lägga upp filmerna här på forumet men det finns vissa som jag skulle kunna tänka mig att visa filmerna för och det är såklart dem som kan komma med konstruktiv kritik på mitt spel, känner ni er träffade och gärna vill se filmerna och kommentera så släng iväg ett PM så kan vi snacka mer via msn sen.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens spel gick bra och jag plussade runt $3000 på 2/4 till 4/8 spel. Lirade mest på Prima men även några händer på Bestpoker mot slutet. Jag var på väg att folda set två gånger på flopp igår men lyckades inte andra gången även fast den förmodligen lutade mer åt en fold. Den första var helt sjuk när jag på ett 4/8 bord vek 55 på 754 flopp, limpad pot 4-vägs, 100BB stackar. Jag är inte typen att vika set så man satt och skakade efteråt för man var så chockad över beslutet:mrgreen:

 

Idag kommer Mr. Dapine på besök vilket ska bli mycket trevligt! kan tänka mig att han kommer om ett par timmar. Förmodligen så kommer det bli lite fler händer nu under den här tiden han är hos mig då jag kommer känna mig snäppet mer motiverad att lira.:-)

 

Turneringssöndag ikväll, riktigt laddad då jag bara spelade en turnering förra veckan och jag måste också revanschera mig då det gått otroligt dåligt i alla turneringar senaste tiden. Det är dags att jag tar hem någon storvinst idag:-P

 

Förövrigt håller jag på med städning av huset nu, Life sucks ibland...:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste kolla en sak med er på forumet. Jag har reggat mig till Partys 300k garanti men turneringen startar inte. När jag loggar in så låser sig Party och jag kan inte trycka någonstans utan att det står "svarar inte". Har andra samma problem, testade på Dapines dator och det var samma problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste kolla en sak med er på forumet. Jag har reggat mig till Partys 300k garanti men turneringen startar inte. När jag loggar in så låser sig Party och jag kan inte trycka någonstans utan att det står "svarar inte". Har andra samma problem, testade på Dapines dator och det var samma problem...

 

Lirar på party nu iaf. Cash dock. Har hängt sig ett par ggr idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyy Fan Va äckligt Riggade Turneringar är. Allin I Riktigt Stor Pot I Warmupen Med Ak Ruter Mot Aj Spader På A Hög Flopp Med Två Ruter. Han Träffar Sin äckliga Tvåoutare På Turn. åkte Handen Efter.

 

Riktigt tråkigt att åka på sån skit.

 

Men är det inte 3 outaren han träffar (1 av 3 knektar alltså)? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...