Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sist på finalborde och Liverpool åker på däng i finalen, igen bra dag för Jimmy :)

Sant sant, förjävlig dag, orkar inte skriva utförligt om det hela då jag ska ut och dränka sorgerna i sprit men imorgon så skriver jag mer..

 

Ciao!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man precis vaknat upp och tagit en dusch så det är väl lika bra att skriva ner några rader om gårdagen som inte gick som jag tänkt mig.

 

Jag lyckades ju som sagt ta mig till finalbordet i ett €1000-event där vinnaren skulle få dryga €31000. Gick in på finalbordet som fyra(möjligen femma) i chips och med ett par korta stackar på bordet så kände jag att jag inte skulle ha några större problem att hamna på en bra placering. Efter att ha kastat några skräphänder inledningsvis så snor jag sedan med A-rag på knappen och får fold. Handen efter A-rag igen men denna gång slog BB om och jag fick vika. Stod sedan relativt still bortsett från att jag blindades ner litegrann och till slut så hittade jag min första riktiga hand på finalbordet, KK i BB. Foldat fram till en kille på typ hijack som slår upp 4BB. Jag pushar när det är foldat fram till mig. Han steker hyfsat länge innan han väljer att vika vad som han efter turneringen påstod vara AQ.

 

Efter det så tog det precis ett varv innan handen som förstörde allt kom. Jag tittar ner på TT och får se samma kille höja viket han gjort ett par gånger under de senaste händerna. jag väljer att pusha och han säger snabbt "I call with pleasure" och vänder upp AA. Ingen hjälp för mig

och jag är efter det ganska short. Jag lyckas sno blindsen med en push en gång men när jag försöker sno med K7 så hittar chipleadern AQ som står.

 

Sjukt besviken när jag lämnade finalbordet som första man då jag hade hoppats kunna knipa en av topplaceringarna men det ville sig inte riktigt..

 

Spelade sedan €300 PLT men trots en stabil start så lyckades jag inte ta mig särskilt långt i turneringen utan jag åkte ut tillslut med AK mot KK.

 

Idag kommer jag spela ett €300 NLT-event vilket jag hoppas kunna gå långt i. Är lite bakfull för tillfället men jag hoppas att det släpper innan turneringen börjar:-)

 

Kommer med updates inatt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen lyckas jag trycka in en bra 5/10-session. Spelade 800 händer och plussade $3,5k. Hade bra kortflyt men hade också ett par stora potter där ajg blev utköpt, inte mycket att göra. Funderar på att spela lite mer men jag vet inte riktigt, vi får se..

 

Här är en hand från sessionen. Hur ska man inte kunna instasyna turn?:-)

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (3 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

BB ($844.50)

Button ($1040.00)

Hero ($2575.00)

 

Preflop: Hero is SB with K[:diamond:], Q[:heart:].

Button raises to $40, Hero raises to $135, 1 fold, Button calls $95.

 

Flop: ($280) Q[:diamond:], 9[:spade:], A[:heart:] (2 players)

Hero checks, Button bets $190, Hero calls $190.

 

Turn: ($660) 4[:club:] (2 players)

Hero checks, Button bets $715 (All-In), Hero calls $715.

 

River: ($2090) A[:spade:] (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $2090

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen särskild read på Fi mer än att han verkar vara ganska dålig(dock hyfsat aggro) sett över de få händer jag spelat. Preflop är väl kanske inte optimalt men jag blev sugen på att hammra lite på honom i position. Hoppades att jag skulle kunna köpa ganska ofta på flopp ifall jag blev synad och missade. Vad gör jag på river? Han vet ju i princip vad jag har..

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

UTG ($1528.88)

MP ($1621.00)

Hero ($970.00)

SB ($1327.00)

BB ($990.00)

 

Preflop: Hero is Button with A[:club:], 9[:diamond:].

UTG raises to $20, 1 fold, Hero raises to $60, 2 folds, UTG calls $40.

 

Flop: ($135) 3[:spade:], 7[:spade:], 6[:heart:] (2 players)

UTG checks, Hero bets $90, UTG calls $90.

 

Turn: ($315) T[:diamond:] (2 players)

UTG checks, Hero checks.

 

River: ($315) A[:diamond:] (2 players)

UTG checks, Hero bets $145, UTG raises to $375.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet flöt på riktigt bra även idag och jag plussade $5700 på 1900 händer. Har otroligt bra kortflyt atm och det är klart en bidragande orsak men jag spelar samtidigt stabilt. Orkar inte kika efter några intressanta händer nu men eventuellt kan jag kolla lite imorgon.. Dags att sova. gn.

 

I maj har jag nu spelat strax över 13000 händer och ligger + lite mer än $18000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...