Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

När du hamnar i såna här dagar(dag) gör du några förändringar eller kör du på med samma stil.

 

Grattis till framgångarna....kommit en bit...

Finns inte så mycket att göra. Varians är bara att acceptera. Bara att köra på som vanligt så blir det nog bra:-)

 

Tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Weird hand. Fi är passiv..

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

SB ($1581.00)

BB ($2066.00)

UTG ($1145.00)

Hero ($1515.00)

CO ($1000.00)

Button ($1022.00)

 

Preflop: Hero is MP with A[:spade:], Q[:spade:].

1 fold, Hero raises to $40, 1 fold, Button calls $40, 2 folds.

 

Flop: ($95) 5[:spade:], 4[:spade:], 3[:heart:] (2 players)

Hero bets $70, Button raises to $305, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Weird hand. Fi är passiv..

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

SB ($1581.00)

BB ($2066.00)

UTG ($1145.00)

Hero ($1515.00)

CO ($1000.00)

Button ($1022.00)

 

Preflop: Hero is MP with A[:spade:], Q[:spade:].

1 fold, Hero raises to $40, 1 fold, Button calls $40, 2 folds.

 

Flop: ($95) 5[:spade:], 4[:spade:], 3[:heart:] (2 players)

Hero bets $70, Button raises to $305, Hero ???

 

In med degen man lever bara en gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No brainer, solklar allin. Vad är det som bekymrar dig?

 

Att FI är passiv och helt plötsligt visar uber aggressivitet på jätte-koordinerat bräde där färgoutsen kan vara enda levande outsen för hela stacken då han misstänker 0-FE på FI.

 

Måste ju ha set i FI:s range så 2:orna kan leva iaf. Svårt beslut, 67 i spader vore ju sisådär ;) Grejen är att om FI är så passiv som du säger så känns det som att enbart färgdraget lever vilket ger autofold, dock så kan du inte sätta han på en så snäv range här. Killen kan mycket väl försöka försvara sina tior/knektar/damer/Kungar t.ex.

 

Jag _tror_ dock inte att de 95$ som ligger i potten räcker till för att flippa för 1k och få +EV mot den typ av FI du beskriver.

 

Fan vilken skum hand, 70, pang 300, Fi har 70% av stacken kvar med 30% investerat i poten.. Ja du..

 

EDIT: Borde väl i bästa fall vara nåt sånt här väl?

 

54,450 games 0.005 secs 10,890,000 games/sec

 

Board: 3s 4s 5h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 45.107% 43.93% 01.17% 23922 639.00 { AsQs }

Hand 1: 54.893% 53.72% 01.17% 29250 639.00 { TT+, 66-33, 76s, 76o }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

moget att lämna så fort jag kommer och sätter mig med fin pos på dig :P

vet att det inte var därför du drog men..

 

Jag hade nog hittat fold i AQs handen btw.. om han nu är såpass passiv som du beskriver. Potten är för liten och vi är aldrig solklar favorit här. Känns som en onödig flip att ta dem gångerna vi ens har en flip.

 

Hade det varit tvärt om att han betade 70 och vi höjde till 300 och han pusha hade det varit en annan sak.

 

Stackbrat: kan inte A2 vara i Fi:s range också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

moget att lämna så fort jag kommer och sätter mig med fin pos på dig :P

vet att det inte var därför du drog men..

Hehe, såg att du kom och satte dig och nee, såklart var det inte därför jag stack;-) Hoppas du fick någon annan fisk som kom och satte sig:-)

 

Har spelat mer än 1700 händer och det har inte stämt bra idag. Jag gjorde en film först och allting gick helt fel, backade några tusen $. Efter att jag avslutat filminspelningen så gick de lite bättre och jag var på väg tillbaks men så tappade jag igen. Jag har sedan legat och pendlat mellan $2000 - $4000 back och slutade tillslut någonstans runt $3400. Trodde det skulle gå att jobba tillbaka men var relativt kortdöd och om jag hade tagit tillbaka lite så blev det lätt att man bluffade bort motsvarande belopp. Nu spelar jag istället turnering på Stars, förhoppningsvis går det lite bättre där.

 

Angående handen så ville jag hitta folden men det gick inte, handen såg för bra ut:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jotack även om man är 90% säker på sin sak så är det ändå dem där 10% i huvudet som säger annat..

 

Säg till om du får till någon bra film, vore intressant att se.

Själv har jag försökt ett par gånger men det slutar alltid med att jag glömmer bort att prata i 10minuter eller att jag tiltar loss på någon rakt in i micen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är såhär man spelar AJ va? PungJustatio är FI.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (6 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

CO ($2128.27)

Button ($1254.50)

SB ($500.00)

Hero ($1467.15)

UTG ($222.00)

MP ($420.00)

 

Preflop: Hero is BB with A:diamond:, J:heart:.

3 folds, Button raises to $40, 1 fold, Hero raises to $145, Button raises to $365, Hero raises to $1477.15 (All-In), Button folds.

 

Final Pot: $1847.15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att du tog upp just den Fi, lirade HU igår och denna hand har förståss lite historia bakom sig.

 

** Game ID 1448815560 starting - 2007-06-18 04:55:48

** Filtiarn [Hold 'em] (3.00|6.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- FISH_GO_MOO sitting in seat 1 with $1095.10 [Dealer]

- PungJustatio sitting in seat 2 with $751.30

 

FISH_GO_MOO posted the small blind - $3.00

PungJustatio posted the big blind - $6.00

** Dealing card to FISH_GO_MOO: 10 of Hearts, Jack of Spades

FISH_GO_MOO raised - $21.00

PungJustatio raised - $74.00

FISH_GO_MOO called - $74.00

 

** Dealing the flop: 8 of Hearts, 3 of Diamonds, 10 of Spades

PungJustatio bet - $120.00

FISH_GO_MOO called - $120.00

 

** Dealing the turn: 8 of Diamonds

PungJustatio went all-in - $563.30

FISH_GO_MOO called - $563.30

 

** Dealing the river: 9 of Hearts

PungJustatio shows: King of Hearts, Ace of Hearts

FISH_GO_MOO shows: 10 of Hearts, Jack of Spades

FISH_GO_MOO wins $1513.60 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där var fin Riosatiy:-) Inte lätt att släppa TP mot PungJustatio.

 

Idag kände jag att det var väldigt dåligt värde på 5/10 då det satt ett gäng 10/20 spelare där och jag kände att det förmodligen var bättre att spela lite lägre för att maxa EV. Spelade 1200 händer på 2/4 och plussade runt $700 efter att ha legat back $800 nästan direkt. Backade $500 på Everest tidigare under dagen så jag är bara marginellt + för dagen.

 

Blir lite mer grind nu inatt tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en del idag. Tidigt idag så mixade jag 2,5/5 till 5/10 spel och nu under kvällen har det enbart blivit 5/10 grind. 5/10 grinden nu under kvällen gick helt okej förutom på ett bord där jag spelade pinsamt dåligt ( Ja Riosatiy, det var på vårt bord:-D ). Hursomhelst så är jag + $1900 för dagen varav $1450 inspelades nu under kvällsessionen. Blir ett litet break nu då jag ska hälla i mig islatte, apelsinjuice, cola etc och sedan så drar jag nog igång med liret igen så får vi se hur det går:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en del idag. Tidigt idag så mixade jag 2,5/5 till 5/10 spel och nu under kvällen har det enbart blivit 5/10 grind. 5/10 grinden nu under kvällen gick helt okej förutom på ett bord där jag spelade pinsamt dåligt ( Ja Riosatiy, det var på vårt bord:-D ). Hursomhelst så är jag + $1900 för dagen varav $1450 inspelades nu under kvällsessionen. Blir ett litet break nu då jag ska hälla i mig islatte, apelsinjuice, cola etc och sedan så drar jag nog igång med liret igen så får vi se hur det går:-P

 

Du vann 1 pott iaf enligt PT haha ;) när du fick monsterbetalt med straightflush

skönt att du plussade totalt sett iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vann 1 pott iaf enligt PT haha ;) när du fick monsterbetalt med straightflush

skönt att du plussade totalt sett iaf.

Hmm, jag måste ju iaf ha bettat hem ett par potter mot dig på floppen:mrgreen: Sjukt dålig timing på det bordet och straightflushen var väl den enda hand jag hade typ:-) Får se om nästa session går bättre. Sitter och smårailar dig nu eftersom jag är hos Dawwe och grindar. GL:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen slutade tillslut $1800 +, förlorade en $2k-pot med set mot stege och beslutade mig för att stänga ner och säkra dagsplusset då jag började bli ganska seg. Idag har jag än så länge inte hunnit spela någonting men framåt kvällen tänkte jag ta en session. Först och främst måste jag fixa i ordning tacos samt diska:shock:

 

Btw, idag köpte jag löparskor och lite träningskläder, känner att det är dags att börja röra på sig igen. Sedan jag slutade spela fotboll så har jag varit väldigt slö och det är väl bara bra för pokern ifall jag är lite piggare om dagarna:-) Tar nog första springturen imorgon och så får vi se hur länge jag kan hålla i..:-P

 

Uppdaterar senare hur det går med grinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...