Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sjuk medrigg igår på Gröna Lund. Efter en seg start vid chokladhjul, mjukisdjurslotterier, gevärsskytter etc så lyckades jag klonka vid Marabouhjulet. Tog 5 nummer av de 100 som finns att välja på och jag vann 2kg mjölkchoklad. Då kände jag att jag var i form och begav mig iväg till Daimhjulet och valde 5 nr även där. Klonk igen, 2kg daim to me:-D. Fick nöja mig med 4 kg på två snurr, sviten sprack när jag försökte mig på Marshjulet:-)

 

Hade en trevlig dag, skönt att komma ifrån datorn ibland. Idag blir det dock grind igen, åker in till mrdawwe framåt kvällen och grindar. Förmodligen kommer jag värma upp lite hemma under dagen innan jag åker iväg..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk medrigg igår på Gröna Lund. Efter en seg start vid chokladhjul, mjukisdjurslotterier, gevärsskytter etc så lyckades jag klonka vid Marabouhjulet. Tog 5 nummer av de 100 som finns att välja på och jag vann 2kg mjölkchoklad. Då kände jag att jag var i form och begav mig iväg till Daimhjulet och valde 5 nr även där. Klonk igen, 2kg daim to me:-D. Fick nöja mig med 4 kg på två snurr, sviten sprack när jag försökte mig på Marshjulet:-)

 

Snacka om degenererad gambler alltså. Sök hjälp omedelbart! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk medrigg igår på Gröna Lund. Efter en seg start vid chokladhjul, mjukisdjurslotterier, gevärsskytter etc så lyckades jag klonka vid Marabouhjulet. Tog 5 nummer av de 100 som finns att välja på och jag vann 2kg mjölkchoklad. Då kände jag att jag var i form och begav mig iväg till Daimhjulet och valde 5 nr även där. Klonk igen, 2kg daim to me:-D. Fick nöja mig med 4 kg på två snurr, sviten sprack när jag försökte mig på Marshjulet:-)

 

Hade en trevlig dag, skönt att komma ifrån datorn ibland. Idag blir det dock grind igen, åker in till mrdawwe framåt kvällen och grindar. Förmodligen kommer jag värma upp lite hemma under dagen innan jag åker iväg..

 

vilken fisk du e. du ska göra som jag o tiltkorven.. köpa hälften av numrena var o kör en coinflip 2 gånger (= det e skillz.. drog hem en 2,3k kg plopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken fisk du e. du ska göra som jag o tiltkorven.. köpa hälften av numrena var o kör en coinflip 2 gånger (= det e skillz.. drog hem en 2,3k kg plopp

men tilt, Då försvinner ju hela spänningen.:-) Btw så var jag sjukt nära att vinna en sån där plopp också. Den där "pinnen" hamnade precis bredvid ett av mina fem nummer sista snurret innan vi åkte hem, FUCK:-)

 

Grattis till ploppen btw..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill så gärna pusha...:-) Motståndaren är ChrisBG, jag har mött honom vid några tillfällen och han spelar riktigt löst från sen position, stjälv väldigt mycket blinds. Hans 4-bet känns svagt på något sätt, är detta hans standardbetsize? Finns säkert er som har lite bättre koll.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

SB ($1377.58)

Hero ($975.00)

UTG ($1567.20)

MP ($1219.31)

Button ($980.00)

 

Preflop: Hero is BB with J[:spade:], K[:club:].

2 folds, Button raises to $30, 1 fold, Hero raises to $120, Button raises to $275

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar jag river här? Motståndaren är passiv med <1 i agg-faktor.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $10.00 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Hero ($1013.00)

UTG ($317.00)

MP ($671.48)

Button ($883.27)

SB ($1737.94)

 

Preflop: Hero is BB with 6[:heart:], 6[:diamond:].

1 fold, MP raises to $40, Button calls $40, 1 fold, Hero calls $30.

 

Flop: ($125) 6[:spade:], 4[:diamond:], 9[:spade:] (3 players)

Hero checks, MP checks, Button bets $77, Hero raises to $220, MP folds, Button calls $143.

 

Turn: ($565) 4[:heart:] (2 players)

Hero bets $250, Button calls $250.

 

River: ($1065) Q[:heart:] (2 players)

Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han lär ju inte bluffa om vi checkar till honom eftersom han har <1 i aggfactor.

 

Betta så mycket så att han kan syna med en nia eller pocket 10 eller vad han nu kan ha.

Bettar jag så pushar jag här mtp hur lite han har kvar i stacken men min tankegång är i princip som din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bettar jag så pushar jag här mtp hur lite han har kvar i stacken men min tankegång är i princip som din.

 

Säg att han skulle ha en aggfactor på 3, brukar du då checka och hoppas på att han bluffar missat drag eller brukar du ställa in iaf?

 

Kanske lite för grunda stackar för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att han skulle ha en aggfactor på 3, brukar du då checka och hoppas på att han bluffar missat drag eller brukar du ställa in iaf?

 

Kanske lite för grunda stackar för det?

Mot vissa spelare skulle jag kunna c/r den här rivern ifall stackarna var lite djupare, beror såklart lite på hur pass bra koll jag har på hur de spelar sina drag, starka händer etc. Mot denna spelare kändes det dock som att det rätta var att ställa in och hoppas på att han betalar med en nia eller liknande. Han foldade dock efter en stunds betänketid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allinallinallin....

 

Btw, när jag var på för någon vecka sedan, fick jag upp TVÅ nallebjörnar i samma drag med en sån där klo grej... Sjukaste nånsin... 2 spänn bara.

När du var var någonstans?:-)

 

Riktigt sjukt, så tråkiga priser i de där dock så det orkar man ju inte köra. Att tilta bort 100:- på åsnelotteriet är det rätta:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj sry, blev så exalterad när jag återupplevde den ljuva vinsten i huvudet. Liseberg såklart!

 

Iofs tråkiga priser... Men hade aldrig vunnit på en sådan innan, sick glad när man får upp två när man väl vinner då! Men iofs hade jag ju varit lite running bad då så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiiin session nu på prima där jag plussade $4300 på 5/10 och jag ligger sammanlagt + $4500 för dagen efter att ha plussat marginellt tidigare under dagen. Ligger nu ~$23k upp för månaden varav jag har plussat $5200 på Everest. Här är grafen över Primaspelet denna månad.

 

halvajunisd5.th.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fiiin session nu på prima där jag plussade $4300 på 5/10 och jag ligger sammanlagt + $4500 för dagen efter att ha plussat marginellt tidigare under dagen. Ligger nu ~$23k upp för månaden varav jag har plussat $5200 på Everest. Här är grafen över Primaspelet denna månad.

 

halvajunisd5.th.png

 

Mmm jag såg nog allt att du hade en riktigt smaskig stack på det bord jag hoppade in på. Jag tyckte dock att du lämnade bordet lite väl fort ;-)

 

Grattis till den fina sessionen! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm jag såg nog allt att du hade en riktigt smaskig stack på det bord jag hoppade in på. Jag tyckte dock att du lämnade bordet lite väl fort ;-)

 

Grattis till den fina sessionen! :-)

Ja, det gick helt okej på det bordet:-) Hur gick/går det för dig? Jag kände att det var dags att lämna när typ du, jag, Mo1dp, Ephhh, el_ariados etc etc satt på samma bord. Då kändes det som att det inte var något överdrivet värde, i synnerhet inte då jag har huvudvärk:-) Hade endå hunnit med ganska många händer. Drar igång lite senare när det har försvunnit ett antal grinders. Om du är där då så ska jag försöka leta upp dina bord;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det gick helt okej på det bordet:-) Hur gick/går det för dig? Jag kände att det var dags att lämna när typ du, jag, Mo1dp, Ephhh, el_ariados etc etc satt på samma bord. Då kändes det som att det inte var något överdrivet värde, i synnerhet inte då jag har huvudvärk:-) Hade endå hunnit med ganska många händer. Drar igång lite senare när det har försvunnit ett antal grinders. Om du är där då så ska jag försöka leta upp dina bord;-)

 

Donerade nån tusenlapp till el_ariados med vansinnesbluff och gick på tilten. Den är lugn nu men kommer säkert igen lägligt till att du sätter dig ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en session på Everest 5/10 precis som gick väldigt bra under större delen men mot slutet så förlorade jag några jobbiga potter vilket gjorde att jag tillslut slutade back ungefär $500. Bjuder på ett par händer från sessionen.

 

Hand 1: Denna linje tar man inte varje dag och jag vet egentligen inte vad jag reppar men spelade mer på att jag inte trodde han hade någonting:-) Tänkte först att syna ner då jag trodde han skulle ha bustat drag ganska ofta men sen så blev de c/r:-)

 

Seat 1: Hero ($985.00)

Seat 2: turbomuck ($2,010.49)

Seat 3: Gosens ($970.00)

Seat 4: d3fault ($1,000.00)

Seat 5: Panettiere ($1,000.00)

Seat 6: c.morgan ($1,125.00)

Darkfolder posts the small blind of $5.00

turbomuck posts the big blind of $10.00

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeroQueen of Spades Jack of Spades

Gosens folds

c.morgan folds

Hero raises to $30.00

turbomuck calls $20.00

*** FLOP *** 8 of Clubs9 of Diamonds2 of Spades

Hero checks

turbomuck bets $45.00

Hero calls $45.00

*** TURN *** 8 of Clubs9 of Diamonds2 of Spades4 of Clubs

Hero bets $100.00

turbomuck calls $100.00

*** RIVER *** 8 of Clubs9 of Diamonds2 of Spades4 of Clubs2 of Diamonds

Hero checks

turbomuck bets $220.00

Hero raises to $810.00 and is all-in

turbomuck folds

Uncalled bet of $590.00 returned to Hero

*** SHOW DOWN ***

Hero mucks

*** SUMMARY ***

Board: 8 of Clubs9 of Diamonds2 of Spades4 of Clubs2 of Diamonds

Hero collects $788.00

 

Hand 2: Jobbigt läge med AA. kan jag syna river? Fi är Pfare, hyfsat aggressiv. Turnbettet är avsiktligt sizat, behöver inte comments på att det är för lågt.

 

Seat 1: d3fault ($2,504.00)

Seat 2: Gosens ($2,733.00)

Seat 3: Hero ($1,082.00)

Seat 4: BeBling ($2,997.00)

Seat 5: Wyern ($1,005.00)

Seat 6: hampolito ($1,440.00)

Wyern posts the small blind of $5.00

hampolito posts the big blind of $10.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeroAce of Diamonds Ace of Clubs

d3fault folds

Gosens folds

Hero raises to $35.00

BeBling folds

Wyern folds

hampolito calls $25.00

*** FLOP *** 4 of Spades6 of Hearts9 of Spades

hampolito checks

Hero bets $60.00

hampolito calls $60.00

*** TURN *** 4 of Spades6 of Hearts9 of Spades2 of Hearts

hampolito checks

Hero bets $125.00

hampolito calls $125.00

*** RIVER *** 4 of Spades6 of Hearts9 of Spades2 of HeartsKing of Spades

hampolito checks

Hero bets $300.00

hampolito raises to $1,220.00 and is all-in

Hero???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inget vidare idag. Var en sån där dag när ingenting stämde och vad man än hade så sprang man antingen in i en bättre hand eller blev utdragen. Valde att åka hem från mrdawwe redan kl 01.00 och strax är jag hemma. Dagen slutar på ungefär $3600 back, får hoppas det går bättre imorgon istället:-) Ska slösurfa lite nu i ett par timmar innan jag jag somnar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inget vidare idag. Var en sån där dag när ingenting stämde och vad man än hade så sprang man antingen in i en bättre hand eller blev utdragen. Valde att åka hem från mrdawwe redan kl 01.00 och strax är jag hemma. Dagen slutar på ungefär $3600 back, får hoppas det går bättre imorgon istället Ska slösurfa lite nu i ett par timmar innan jag jag somnar..

 

När du hamnar i såna här dagar(dag) gör du några förändringar eller kör du på med samma stil.

 

Grattis till framgångarna....kommit en bit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...