Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

dsuhawgkejntgrfelrgtkjieogrhjn gjuiejgnoie grkeiurjg ejwifhuekjlrgkwofpeei wjhefwlrgjeugerlgnejrgkjmerpogjweiugfhwergnergiojergiojergoierngolernhgikebflkjweanvkjrsanfpwoehdblqk2iritujh4w3iuerijq23oit98rhqnirguhebawnefoibhweaiviowejnbfjweqmkfoiuabncpoaiovnmsaovbsnefvpihudfnvoejiwhvijedukflEAJWIJVBIOEFGUJBHEARLIOFÖKQKFSALKJBFDKWAOILUKVBJNSKOADHKFBJVSKNMSHFKJKDSNAKHFKJFDNKÖEHHBJNKGEFVFAESFGTEGWEFWefwefwefwefwefeefwefwefewfefe:cry: fef:cry: efef:cry: efe:cry: fefw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dsuhawgkejntgrfelrgtkjieogrhjn gjuiejgnoie grkeiurjg ejwifhuekjlrgkwofpeei wjhefwlrgjeugerlgnejrgkjmerpogjweiugfhwergnergiojergiojergoierngolernhgikebflkjweanvkjrsanfpwoehdblqk2iritujh4w3iuerijq23oit98rhqnirguhebawnefoibhweaiviowejnbfjweqmkfoiuabncpoaiovnmsaovbsnefvpihudfnvoejiwhvijedukflEAJWIJVBIOEFGUJBHEARLIOFÖKQKFSALKJBFDKWAOILUKVBJNSKOADHKFBJVSKNMSHFKJKDSNAKHFKJFDNKÖEHHBJNKGEFVFAESFGTEGWEFWefwefwefwefwefeefwefwefewfefe:cry: fef:cry: efef:cry: efe:cry: fefw

 

Turneringar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis vaknat upp efter några timmars sömn hos Dustinz. Besvikelsen efter gårdagen har lagt sig någorlunda men det är såklart jobbigt att när man för en gångs skull tog sig långt i en av de större turneringarna inte lyckades ha marginalerna på sin sida fyllt ut. Jag slutade på 28e plats vilket gav $700. Tack alla som hejade på mig:-)

 

Jag spelade en del cashgame efteråt och lyckades plussa några hundringar till, vet inte exakt hur mycket det blev då PokerTracker krånglar. Tror dock att jag plussade strax under $3000 totalt igår.

 

KK-handen ställer jag in, spec mot spelartypen du beskriver.

 

44-handen ställer jag också för det mesta även om det händer att jag varierar med att syna och check-shova river. Problemet med det tror jag är att han inte kommer att beta sina mellanstarka händer på river tillräckligt ofta.

 

Andra handen:

 

Vad säger dig hans raise på turn? En sådan raise brukar ofta betyda;

 

1. En stark hand

2. Bluff

 

Det är aldrig eller i alla fall väldigt sällan en medelstark hand. Det finns ingen anledning för en sådan typ av hand att raisa turn, speciellt inte i position.

 

Med denna information tycker jag det bästa spelet är att check/shova river.

 

Har han (1) kommer han definitivt värdebetta och har han (2) ger du ju bara honom mer rep...

Tack för synpunkterna, Jag håller med om hand 1 att ställa in är det bästa spelet och det var också det jag gjorde. Kändes som att hans range kunde vara ganska vid så det var väl egentligen inte mycket att fundera på. Jag vann den handen.

 

Hand 2 är klurigare. Jag har suttit och funderat i efterhand och jag tror nog att syn och checkshove på river är det bästa spelet, av de anledningar Ariados nämner. Jag valde dock en helskum linje, jag synade och donkade sedan allin på en blank river, är missnöjd med mitt spel där. Han foldade ganska snabbt.

 

:spade::heart::diamond::club:

 

Idag blir det förmodligen ingen grind men jag kan iaf skriva något om månaden lite senare och posta en graf om jag hinner.

 

Later..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, hur gör du för att importera dina Prima händer in i PT?

Simpelt, gå bara in i "Autoimport from Prima/Ladbrokes", välj "Cofigure Database File" och bläddra sedan fram till din sajtmapp. Där ska det ligga en fil som heter "GameHistory"(är lite osäker på huruvida den heter likadant på alla skins men på Nordicbet heter den så har jag för mig:-P )Sen så är det bara välja "Force read from database" så ska det funka. Hoppas jag inte glömt något viktigt:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är sjukt het nu! Så kul o se!

Måste passa på att coacha mig snart när detnästan ryker ur öronen på dig ;P

Jadå, det går stabilt nu, synd bara att man var tvungen att snubbla på mållinjen igår:-) Dock så är det svårt att lära ut hur man har flyt men jag ska göra mitt bästa..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var målen jag hade för denna månad. Som ni kanske minns så sänkte jag mina mål för att för en gångs skull få klara allihop:-)

 

:heart:20k händer

:heart:Spela bra

 

:diamond:175 i bowling

 

Hur gick då dessa? Jo, jag anser mig ha klarat alla mina tre mål. Jag spelade väldigt lite under större delen av månaden men mot slutet började jag spela mer och lyckades till slut nå 20k strecket i antalet spelade händer.(Tror det blev strax över 21k händer) Tycker att jag har spelat väldigt bra och jag har i princip inte tiltat någonting mer än vid några få tillfällen.:-) Jag hade ju ett par extrema rushdagar och den bästa var ju på $5600, enbart 2/4-grind. Det är efter sådana dagar man känner sig oövervinnelig:-P

 

Bowlingmålet fixade jag ju redan under månadens andra dag vilket var nice:-)

 

Här kommer en graf över Primaspelet. Det är en del händer som saknas

men det är inte många så grafen är hyfsat korrekt.

 

2002963374043496482_th.jpg

 

På Prima hade jag strax över 10PTBB/100 under månaden.

 

Totalt, om jag inte räknat helt fel så plussade jag $18000 på spelandet och om man dessutom lägger till RB+bonus så hamnar jag på totalt $20 000 plus, kan inte vara annat än riktigt nöjd.:-P

 

:spade::heart::diamond::club:

 

Hur ser då kommande månaden ut? Jo, även denna månaden kommer det bli en del resande. Den 6e Maj kommer jag åka en vecka till Grekland med flickvännen och den 20e så bär det av till HU-vm i Barcelona med ett gäng från Pokerforum:-D Skönt att åka iväg! Jag ska väl dock försöka trycka in en del händer men det är svårt att säga på rak arm hur många jag kan tänkas spela men 30k händer hoppas jag på.

 

:heart: Spela 30k händer

:heart: Spela bra

:heart: Finalbord i något av eventsen i Barcelona

:heart: Fylleskotta med Gretko?:shock::-D

 

:diamond: Få en trevlig greklandsresa

 

Både hoppas och tror på en liknande månad som April!

 

Gogogogogogogogogo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...