Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Igår lyckades jag inte gå hela vägen i Sunday warm up utan åkte när det var runt 150 spelare kvar har jag för mig. Fick ~$530 för besväret. Cashgamet slutade totalt $1500 upp igår och även denna dagen har börjat bra. Plussade $1200 på morgonsessionen. Förlorade en jobbig $1300 pot på 3/6 när jag hamnade allin på turn med top 2 mot färgdrag som fyllde på river. Annars hade det kunnat bli riktigt myket +, inte mycket att göra åt. Ska försöka äta något och sedan dra igång grinden igen lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

This is a bonus hand. Extra winnings will be paid out on the completion of this hand.

 

Punkrock_kid blir helt exalterad.

 

Punkrock_kid wins $0.01 (Bonus Hand)

 

WTF?:-)

 

 

Antagligen en bonushand till deras magic hand freeroll. Deltagarna i var 40 000:e hand från den 1 mars får spela en 100k frirulle på söndagen den 11:e. Står på microgamings hemsida.

 

Tjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra förmiddagssession idag där jag plussade $2500 på 2/4 och lite 3/6 spel. 3/6 bordet entrades mot slutet av en hyfsat aggressiv spelare med runt 95/60 i stats som jag med ett par bra träffar lyckades plocka $1200 av. Ska slappa litergrann nu innan jag drar igång med grinden igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tappade lite under kvällsessionen då jag enbart spelade NL400. Ligger nu $1850 upp för dagen. Tänkte posta en hand som jag är sjukt besviken på mig själv över. När han pushar river så "vet" jag vad han har, jag säger till de andra, "Han har 55, Jag ska syna och visa att han har 55" och så synar jag sedan. Varför kan man inte bara lära sig att folda i dessa lägen?:rolleyes:

 

$2.00/$4.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: NoMorePlease ($294.00)

Seat 2: Bjeagle ($359.80)

Seat 3: Punkrock_kid ($396.10) [dealer]

Seat 4: HiStake ($612.40) [small blind]

Seat 5: XpeaKer ($358.00) [big blind]

Seat 6: Sawdustwilly ($536.40)

 

Hole cards: A :club: Q :club:

 

Pre-flop:

Sawdustwilly folds, NoMorePlease folds, Bjeagle folds, Punkrock_kid raises to $16.00, HiStake calls $16.00, XpeaKer folds

 

Flop: K :heart: 5 :spade: A :heart: (2 players)

HiStake checks, Punkrock_kid bets $24.00, HiStake raises to $48.00, Punkrock_kid calls $48.00

 

Turn: Q :spade: (2 players)

HiStake bets $84.55, Punkrock_kid calls $84.55

 

River: 6 :spade: (2 players)

HiStake goes all-in for $465.85, Punkrock_kid goes all-in for $247.55

 

HiStake shows: 5 :club: 5 :heart:

HiStake wins $793.20 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tappade lite under kvällsessionen då jag enbart spelade NL400. Ligger nu $1850 upp för dagen. Tänkte posta en hand som jag är sjukt besviken på mig själv över. När han pushar river så "vet" jag vad han har, jag säger till de andra, "Han har 55, Jag ska syna och visa att han har 55" och så synar jag sedan. Varför kan man inte bara lära sig att folda i dessa lägen?:rolleyes:

 

$2.00/$4.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: NoMorePlease ($294.00)

Seat 2: Bjeagle ($359.80)

Seat 3: Punkrock_kid ($396.10) [dealer]

Seat 4: HiStake ($612.40) [small blind]

Seat 5: XpeaKer ($358.00) [big blind]

Seat 6: Sawdustwilly ($536.40)

 

Hole cards: A :club: Q :club:

 

Pre-flop:

Sawdustwilly folds, NoMorePlease folds, Bjeagle folds, Punkrock_kid raises to $16.00, HiStake calls $16.00, XpeaKer folds

 

Flop: K :heart: 5 :spade: A :heart: (2 players)

HiStake checks, Punkrock_kid bets $24.00, HiStake raises to $48.00, Punkrock_kid calls $48.00

 

Turn: Q :spade: (2 players)

HiStake bets $84.55, Punkrock_kid calls $84.55

 

River: 6 :spade: (2 players)

HiStake goes all-in for $465.85, Punkrock_kid goes all-in for $247.55

 

HiStake shows: 5 :club: 5 :heart:

HiStake wins $793.20 from the main pot

 

miniraise på floppen och sedan bluff? knappast, måste väl va standard fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdelös dag som slutar back ungefär $2000. Jag klarar inte av att försöka hämta tillbaka om jag backar under morgonsessionen. Det slutar bara dåligt varje gång jag försöker:rolleyes: Inte nog med att man spelar dåligt, har dessutom ett kortsnitt som är helt oerhört dåligt känns det som, hoppas det kan bättras på imorgon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en stabil kvälls/nattsession så slutar dagen ungefär $1900 upp. Riktigt skönt att lyckas hitta vinnarspåret igen efter gårdagens skamresultat:-) Kunde blivit mer men lyckades mot slutet göra ett par dåliga spel som gjorde att resultatet blev lite sämre än tänkt..

 

Fi har inte utmärkt sig något särskilt under sessionen. Hans stats var inte mycket att bry sig om då det endast var några få händer men av den lilla sampeln att döma så var han ganska passiv pre och aggressivare postflop.

 

Okej linje?

 

$2.00/$4.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: lavveboy ($616.40) [big blind]

Seat 2: seasons6 ($419.19)

Seat 3: bona41 ($468.30)

Seat 4: Punkrock_kid ($976.77)

Seat 5: hd30uk ($394.00) [dealer]

Seat 6: TheSnuffbox ($431.58) [small blind]

 

Hole cards: 9 :spade: A :spade:

 

Pre-flop:

seasons6 folds, bona41 folds, Punkrock_kid raises to $16.00, hd30uk folds, TheSnuffbox calls $16.00, lavveboy folds

 

Flop: A :club: 10 :spade: 4 :spade: (2 players)

TheSnuffbox checks, Punkrock_kid bets $23.00, TheSnuffbox raises to $52.00, Punkrock_kid calls $52.00

 

Turn: 3 :club: (2 players)

TheSnuffbox bets $115.00, Punkrock_kid calls $115.00

 

River: 2 :heart: (2 players)

TheSnuffbox goes all-in for $250.58, Punkrock_kid folds

 

TheSnuffbox wins $617.58 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard, hur ska du annars spela den? Glöm inte att svära när du missar river och bettar, det brukar hjälpa till nästa gång.

Jag tycker också den är standard spelad men jag vet att många gärna stoppar in väldigt mycket pengar på flopp med denna typ av händer och jag tycker att det oftast är en ganska dålig idé.

 

Jag har för mig att jag svor;-) Känns trist att inte komma till SD med en hand som är så pass stark på flopp.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte stoppa in på turn?

För att jag tror att han sällan kommer att skjuta river tom efter att jag synat en c/r och sedan ett hårt turnbet. Jag tror heller inte att jag någonsin kommer kunna få honom att kasta en bättre hand på turn. Jag vill heller inte pusha ut honom ifall han skulle sitta på ett lägre färgdrag.

 

Skulle jag möta en väldigt aggressiv spelare skulle jag spela på precis samma sätt men då skulle jag syna river betydligt oftare. Känns meningslöst att stoppa in mycket pengar på tidigare gator och därmed reducera equityövertaget man oftast har mot motståndarens HD.

 

Baah fiskar, man stoppar in för att man har outs! Skål

Skål;-)

 

Problemet med den linjen tycker jag att man ofta vid potbet fr Fi på turn inte har potodds att syna för att se river, förutsatt att Fi sitter på Ax där x>9 lr bättre hand än så.

Detta förutsätter ju att vi VET att enbart färgdraget lever efter att motståndaren bettat turn och så är inte alltid fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske skulle ta och uppdatera lite smått. Gårdagen ägnades inte så värst mycket åt grind då jag valde att dra och festa istället. Under dagen så plussade jag $550 men tappade det mesta under ett kort fylleskott tillsammans med oggeking efter att vi kom hem:-)

 

Idag har jag heller inte spelat särskilt mycket men testade lite 5/10 för att se hur jag klarade mig där. Gjorde ett par lite halvdåliga spel men annars gick det helt okej. Om jag skulle kunna komma ifrån rädslan att förlora så bör inte 5/10 vara några större problem att fixa.. Slutade ungefär $890 back.

 

Idag blir det lite turneringar men jag tror inte jag ska spela något mer cashgame ikväll..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar Primas $100k Magic hand freeroll för tillfället och det är ett ruggigt värde. Bara 265 startande och det skulle inte sitta fel att vinna denna idag. Känner att det är min tur ikväll:-)

 

Spelar också Primas $200k garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...