Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

Meeeeeeeeen, Börjar sessionen bra och ligger runt $700+ men så kommer denna handen, jag orkar inte med utdragningar i $2k-potter innan jag byggt upp CDpokerrullen ordentligt:-)

 

GAME #517392138: Texas Hold'em NL $5.00/$10.00 2007-04-02 18:23:04

Table Randers (No DP)

Seat 1: Tizza ($480.00 in chips) DEALER

Seat 3: aspscope ($990.00 in chips)

Seat 5: Lilldevil66 ($990.00 in chips)

Seat 6: HallieD1 ($343.90 in chips)

Seat 8: JeanClaudOllon ($1,064.25 in chips)

Seat 10: Darkfolder ($1,076.00 in chips)

aspscope: Post SB $5.00

Lilldevil66: Post BB $10.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Darkfolder King of SpadesKing of Diamonds

Dealt to JeanClaudOllon 9 of Diamonds7 of Diamonds

HallieD1: Fold

JeanClaudOllon: Raise $40.00

Darkfolder: Raise $125.00

Tizza: Fold

aspscope: Fold

Lilldevil66: Fold

JeanClaudOllon: Call $85.00

*** FLOP *** 2 of Hearts7 of Hearts4 of Spades

JeanClaudOllon: Check

Darkfolder: Bet $200.00

JeanClaudOllon: Call $200.00

*** TURN *** 7 of Clubs

JeanClaudOllon: Check

Darkfolder: Bet $751.00

JeanClaudOllon: Allin $739.25

*** RIVER *** 3 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $2,177.25 Rake $-22.00

JeanClaudOllon: wins $2,165.50

Darkfolder: wins $11.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förresten så har jag redan klarat av ett av mina månadsmål. Idag när vi var och spela bowling så mäktade jag med att slå hela 180p och fortsatte sen att spela bra och över 6 serier så hade jag ett snitt på 159p vilket är bättre än vad någon annan i villan klarat under semestern:-D

 

Ett litet ljus i mörkret:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Orkar inte sätta upp massa mål för man lyckas ju aldrig klara dem iaf..:-)

 

Jaja, vi får se hur den nya månaden går. Wish me luck eller nåt:-P

 

 

I wish you luck! sätt upp lite enkla mål då, så du har något att sträva efter :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räckte inte riktigt hela vägen fram. Slutade på 13 plats av 350 startande och fick nöja mig med $1200. Hade såklart hoppats på lite mer då man var chipleader med 30 kvar men korttorka och lite oflyt i allin-situationerna kombinerat med lottostruktur gjorde att jag tillslut var tvungen att pusha AQ som inte lyckades dra ut AK. Skönt att få sova nu iaf, godnatt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej punkrock_kid

 

varför spelar du på CDpoker och inte expekt/noiqpoker?

Det var bara för att jag hade några $K på CDpoker som jag tänkte att jag lika gärna kunde skotta lite. Jag har ju precis fixat Neteller och skulle ju egentligen bara kunna sätta in lite på sajten och sedan plocka ut/skicka vidare men av någon konstig anledning får jag ju inte in pengar med Mastercard trots att det finns med som ett alternativ vid insättning på Neteller så därför är pengarna kvar på CDpoker. Hoppas det kan lösa sig. Ifall någon med Mastercard vet vad det är för fel för tillfället eller om det alternativt går för er så kan ni väl skriva något här i dagboken. Jag har snackat med livesupporten men de sa att jag skulle kontakta min kortutgivare, Vad ska de göra åt problemet?:rolleyes:

 

 

I wish you luck! sätt upp lite enkla mål då, så du har något att sträva efter:-D

Tack så mycket, ja jag har ju valt att sätta upp enkla mål denna gången för att för en gångs skull kunna fixa dem;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var bara för att jag hade några $K på CDpoker som jag tänkte att jag lika gärna kunde skotta lite. Jag har ju precis fixat Neteller och skulle ju egentligen bara kunna sätta in lite på sajten och sedan plocka ut/skicka vidare men av någon konstig anledning får jag ju inte in pengar med Mastercard trots att det finns med som ett alternativ vid insättning på Neteller så därför är pengarna kvar på CDpoker. Hoppas det kan lösa sig. Ifall någon med Mastercard vet vad det är för fel för tillfället eller om det alternativt går för er så kan ni väl skriva något här i dagboken. Jag har snackat med livesupporten men de sa att jag skulle kontakta min kortutgivare, Vad ska de göra åt problemet?:rolleyes:

 

 

 

Hade exakt samma problem, Mastercard har inte ens en kundtjänst som man kan ringa, jag gav upp till slut, och skaffade ett Visa istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade litegrann igår och det blev i princip bara HU-spel då jag känner att jag behöver förbättra mig i det litegrann, gick sådär och backade litegrann men men, inte så farligt. Vet inte hur mycket spel det blir idag. Kommer me lite updates senare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räckte inte riktigt hela vägen fram. Slutade på 13 plats av 350 startande och fick nöja mig med $1200. Hade såklart hoppats på lite mer då man var chipleader med 30 kvar men korttorka och lite oflyt i allin-situationerna kombinerat med lottostruktur gjorde att jag tillslut var tvungen att pusha AQ som inte lyckades dra ut AK. Skönt att få sova nu iaf, godnatt..

 

nice semiklonk :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, tyvärr inte =)

Vilka HU-nivåer lirar du när du lirar det?

Inte högt:-) Än så länge är jag förlorande på HU så jag håller mig till NL200 för det mesta ifall jag spelar. Dock har jag inte testat på ipoker än utan jag har bara spelat på Primas men tänkte testa ipoker snart då jag kan tänka mig att värdet kan vara ganska bra:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte högt:-) Än så länge är jag förlorande på HU så jag håller mig till NL200 för det mesta ifall jag spelar. Dock har jag inte testat på ipoker än utan jag har bara spelat på Primas men tänkte testa ipoker snart då jag kan tänka mig att värdet kan vara ganska bra:-)

 

I see, spelar mest uteslutande HU SnG för att slippa Hit'n'Runners. Spelar också NL200 ifall jag spelar CG-HU, inte för att jag "bara" håller mig till det, utan att någonstans där är min nivå =)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt riverläge, River_turn spelar typ 34/12/1,5 eller liknande och jag har ingen jätterespekt för hans spel. Vi sitter på flera bord tillsammans och jag har märkt att han börjat spela lite tiltat och raisat och reraisat mycket de senaste händerna efter att jag synat ner hans bluff precis innan. Går det att hitta vik på rivern, ~$210 att syna.

 

$2.00/$4.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Punkrock_kid ($921.20) [dealer]

Seat 2: seth_cohen23 ($161.10) [small blind]

Seat 3: river_turn ($502.40) [big blind]

Seat 4: Prislapp ($394.00)

Seat 5: iyabutty ($117.77)

Seat 6: pinedealer ($583.08)

 

Hole cards: 9 :diamond: 8 :diamond:

 

Pre-flop:

Prislapp folds, iyabutty folds, pinedealer folds, Punkrock_kid raises to $16.00, seth_cohen23 folds, river_turn calls $16.00

 

Flop: 10 :club: K :diamond: 4 :spade: (2 players)

river_turn checks, Punkrock_kid bets $24.00, river_turn calls $24.00

 

Turn: 3 :diamond: (2 players)

river_turn checks, Punkrock_kid checks

 

River: 2 :diamond: (2 players)

river_turn bets $82.00, Punkrock_kid raises to $255.00, river_turn goes all-in for $384.40, Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt riverläge, River_turn spelar typ 34/12/1,5 eller liknande och jag har ingen jätterespekt för hans spel. Vi sitter på flera bord tillsammans och jag har märkt att han börjat spela lite tiltat och raisat och reraisat mycket de senaste händerna efter att jag synat ner hans bluff precis innan. Går det att hitta vik på rivern, ~$210 att syna.

 

$2.00/$4.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Punkrock_kid ($921.20) [dealer]

Seat 2: seth_cohen23 ($161.10) [small blind]

Seat 3: river_turn ($502.40) [big blind]

Seat 4: Prislapp ($394.00)

Seat 5: iyabutty ($117.77)

Seat 6: pinedealer ($583.08)

 

Hole cards: 9 :diamond: 8 :diamond:

 

Pre-flop:

Prislapp folds, iyabutty folds, pinedealer folds, Punkrock_kid raises to $16.00, seth_cohen23 folds, river_turn calls $16.00

 

Flop: 10 :club: K :diamond: 4 :spade: (2 players)

river_turn checks, Punkrock_kid bets $24.00, river_turn calls $24.00

 

Turn: 3 :diamond: (2 players)

river_turn checks, Punkrock_kid checks

 

River: 2 :diamond: (2 players)

river_turn bets $82.00, Punkrock_kid raises to $255.00, river_turn goes all-in for $384.40, Punkrock_kid ???

 

Hitta vik? skämtar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...