Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

Varför skulle det vara "extremt troligt"? Även om man bortser från det faktum att det kanske största problemet många spelare har är att de synar för liberalt så finns det ju en poäng i att välja att checka sina A-händer på en sån här flopp, just för att balansera sina checkar med svagare händer. Särskilt när man spelar oop och ytterligare så när man spelar mot en aggresiv spelare och/eller nån som är exploaterbar för att han nappar för ofta på visad svaghet (även om jag nu inte säger att det sista skulle vara en lucka just du har; det har jag förstås ingen aning om, eftersom jag aldrig har spelat dig). När han sen har checkat floppen och du direkt skjuter den finns det heller ingen direkt anledning att spela annorlunda på turn och detsamma gäller då förstås river. Personligen väljer jag andra lägen och händer för mina 3-barellbluffar och gör det hellre när jag fått nån sorts feel för fi's spel. Därmed inte sagt att den här linjen inte kommer att funka en del av gångerna.

Självklart, jag vet att det i många fall är/kan vara, korrekt att checka A-träffarna ur balansperspektiv men det är fakta att VÄLDIGT många spelare har svårt att balansera sitt spel på ett bra sätt, alltså spelar de sina bra händer på ett sätt och sina sämre på ett sätt och jag tror faktiskt att en randomspelare som börjar spela c/c, c/c på denna typ av flopp oftare kommer att sitta med ett par än ett ess.

 

Sen att motståndaren vet att man är kapabel att skjuta tre tomma ser jag inget negativt med. Man kommer om man är hyfsat duktig ganska enkelt kunna anpassa sig efter hur marginellt de synar ner och utnyttja det hela till sin fördel genom att t.ex värdebetta tunnare/bluffa mindre.

 

Jag köper resonemanget om att det kanske skulle vara bättre att utföra spelet mot någon man hade lite bättre koll på och det finns säkerligen bättre händer att göra det med men i just detta läge trodde jag att motståndaren hade en hand som inte skulle klara av allt för mycket tryck och därför valde jag att panga på!:-)

 

Anledningen till att jag bara synade ner i det läget är att jag känner till hur punkrock spelar, han har ju inga problem med att skjuta tom på tre gator. Därmed bestämde jag mig för att bara checksyna hela vägen, hade han AK eller träffat pp så betalar jag motvilligt av.

Ingen känner till hur jag spelar;-)

 

Du spelar handen väldigt bra och jag kan inte säga annat än att jag blev utspelad:-) Jag är därmed inte missnöjd med mitt spel utan jag tror att jag många gånger kommer få loss spelare från höga par och i vissa fall kanske halvstarka ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kom att tänka på en hand nu som jag spelade igår när jag var railad av P_kungen. Av någon anledning så blev inte handen importerad i PT så jag får försöka minnas så gått jag kan.

 

Effektiva stackar c.a. 120BB

NL300

 

En unknown slår upp till $12 först in på CO. Jag sitter med QQ på knappen och slår om till $42. Får syn.

 

Flopp kommer T95 typ, rainbow

 

Han checkar, jag bettar ut $64 och får ett omslag till $184. Jag väljer att kasta och P_kungen tyckte det var konstigt att jag valde att folda mot en unknown i detta läge. Är min fold alldeles för vek?:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom att tänka på en hand nu som jag spelade igår när jag var railad av P_kungen. Av någon anledning så blev inte handen importerad i PT så jag får försöka minnas så gått jag kan.

 

Effektiva stackar c.a. 120BB

NL300

 

En unknown slår upp till $12 först in på CO. Jag sitter med QQ på knappen och slår om till $42. Får syn.

 

Flopp kommer T95 typ, rainbow

 

Han checkar, jag bettar ut $64 och får ett omslag till $184. Jag väljer att kasta och P_kungen tyckte det var konstigt att jag valde att folda mot en unknown i detta läge. Är min fold alldeles för vek?:shock:

 

Foldade en nästan exakt likadan QQ hand för någon dag sedan. Just på en rainbowflop finns det inte så mycket han kan ha som vi leder mot. Stegrag spelas ofta inte lika hårt som flushdraws.

Jag foldade som sagt också, känndes rätt. Slår bara en bluff egentligen. En TP hand (ex AT) borde bara syna flopppen, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han checkar, jag bettar ut $64 och får ett omslag till $184. Jag väljer att kasta och P_kungen tyckte det var konstigt att jag valde att folda mot en unknown i detta läge. Är min fold alldeles för vek?:shock:

 

Jag hade nog också lagt handen just pga att jag spelar mot en unknown.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en ganska bra dag igår också. På Prima plussade jag $750 under dagen och på kvällen så bestämde jag mig för att skotta lite 5/10 på CDpoker som shortstack p.g.a att internet lade av igår men pokerklienterna fungerade fortfarande. Den andra anledningen till att jag valde att spela lite 5/10 var att jag hade fått $140 i bonus av CDpoker så då tyckte jag det var ett bra tillfälle. På det lyckades jag plussa dryga $800 så dagsresultatet blev ganska bra får man säga..:-)

 

Dagens spel drar jag igång om ett tag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en session 1/2 nu och jag hade riktigt bra kortsnitt och fick bra utdelning på mina händer. Låg ungefär 5 inköp upp men tappade ett par potter på slutet så jag ligger "bara" $550 upp för dagen. Eventuellt ska jag o Dapine till Patong o käka så jag är lite osäker på hur pass mycket mer spel det blir men jag ska i vilket fall som helst spela $250k garantin på Prima så länge jag inte är alltför trött:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligen en semiintressant hand. Första gången jag möter motspelaren och detta är första gången han slår om mot mig efter att inte gjort något väsen av sig den korta tiden vi suttit vid bordet. Vad tycker ni om min idé att göra om JJ till en bluff när han går in c/c mode och ofta kommer ha något väldigt marginellt samtidigt som vår hand inte direkt är jättestark längre.

 

Seat 2: Phraeg ($321.00) [small blind]

Seat 3: Modafinil ($282.40) [big blind]

Seat 5: Punkrock_kid ($298.60)

Seat 6: TheCabDriver ($88.90) [dealer]

 

Hole cards: J :diamond: J :heart:

 

Pre-flop:

Punkrock_kid raises to $12.00, TheCabDriver folds, Phraeg folds, Modafinil raises to $36.00, Punkrock_kid calls $36.00

 

Flop: 8 :spade: A :heart: 4 :diamond: (2 players)

Modafinil checks, Punkrock_kid bets $35.00, Modafinil calls $35.00

 

Turn: 3 :spade: (2 players)

Modafinil checks, Punkrock_kid bets $60.00, Modafinil calls $60.00

 

River: 3 :diamond: (2 players)

Modafinil checks, Punkrock_kid bets $135.00

 

känns ganska meningslöst att betta river, är väl väldigt troligt att han har AK-AJ..

 

om han nu sitter på ett PP hade han nästan garanterat bettat flop direkt för att sno..

 

tycker annars fi spelade denna ganska bra, troligen har han AQ eller AJs och är lite rädd för AK.. hade han haft AK tror jag han bettat på själv eller check-raisat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat ungefär 2000 händer idag(enbart $1/2) och jag ligger för tillfället plus $1000. Spelet flyter för tillfället väldigt bra på 1/2 och det har gjort att jag fortsatt där.

 

Ska posta en hand från sessionen som avslutades nyss. Stackarna var djupare än vad jag först tänkte på. Flopbeslutet kanske är ganska enkelt men jag postar ändå:-) Motståndaren är typ 40/20/7 över 150 händer så hans HD bör vara hyfsat bred här.

 

$1.00/$2.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Laglos ($198.33) [dealer]

Seat 2: joswee ($185.00) [small blind]

Seat 3: Wikt ($347.21) [big blind]

Seat 4: Piiit ($193.15)

Seat 5: Punkrock_kid ($359.30)

Seat 6: Hogga1 ($125.92)

 

Hole cards: A :club: K :diamond:

 

Pre-flop:

Piiit raises to $8.00, Punkrock_kid raises to $28.00, Hogga1 folds, Laglos folds, joswee folds, Wikt calls $28.00, Piiit calls $28.00

 

Flop: 4 :heart: A :heart: 9 :spade: (3 players)

Wikt bets $85.00, Piiit folds, Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser stabilt ut Punkrock. Kan man få en månadsuppdatering? Vill gärna veta hur mycket efter jag ligger. ;)

Jadå, det går stabilt:-) Jag har i Februari spelat 8449 händer på Prima och plussat $4572. Det motsvarar 11.9 PTBB/100. Utöver det så har jag plussat ungefär $1k på CDpoker men det räknas inte in i BB/100 tävlingen:-) Hur ligger du till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadå, det går stabilt:-) Jag har i Februari spelat 8449 händer på Prima och plussat $4572. Det motsvarar 11.9 PTBB/100. Utöver det så har jag plussat ungefär $1k på CDpoker men det räknas inte in i BB/100 tävlingen:-) Hur ligger du till?

 

Inte dåligt!

 

Själv ligger jag på 9.5bb/100 på 5500 händer. Vilket jag är ordentligt nöjd med. Får se om jag kan ligga kvar så högt. Jag lär ju knappast komma upp i dina siffror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något annat än syn?

Nee, syn känns helt okej. Det var också det jag gjorde. Här kommer fortsättningen.. Effektiva stackarna är ungefär $235 på turn. Kom ihåg statsen 40/20/7 och att han kallsynade preflop efter raise + reraise.

 

Flop: 4 :heart: A :heart: 9 :spade: (3 players)

Wikt bets $85.00, Piiit folds, Punkrock_kid calls $85.00

 

Turn: 10 :heart: (2 players)

Wikt bets $127.50, Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt konstigt. Inte fan kallsynar han pre med 99 eller 44 efter att det är reraisat. Då återstår AA och risken för det är ju minimal.

Kallsyn pre med två hjärter utan esset, knappast. Jag skulle tippa att han också har AK. Har han K:h: är vi 40-60 på turn.

Väldigt knivigt läge, med tanke på stackarna är det nog bättre att släppa turn. Vetifan om jag klarat det i praktiken dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt konstigt. Inte fan kallsynar han pre med 99 eller 44 efter att det är reraisat.

 

Det tror jag mycket väl han kan göra, djupa stackar och han spelar 40% av sina händer, är han så lös så måste han väl lyckas göra mycket sämre syner preflop än så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99 är absolut möjligt, 44 lite mer tveksam kanske. Men jag skulle nog tro att en sådan här snubbe kan ha AJ/AQ här. Inte så bra spel att leda två gator med AJ/AQ, men snubben har ju 7 i AF, inte en spelare som checksynar med t ex AQ på en sådan bräda. Sen bettar han ju FSP pott på flop och halvpott på turn, känns ju som han e lite rädd ändå. Aja, är nog lite readberoende...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh jag kan ju inte översätta statsen till verkligt spel eftersom jag inte använder dom själv :-P

Är han så lös är det klart han kan ha 44/99. Tycker dock detta är en väldigt tveksam syn om man inte har read att fi är typ lag-retardish just eftersom man måste spela om hela stacken och en hyfsad lag lätt kan utnyttja sin image till att få spel med set eller färg (ev.frirulla hjärterkungen).

 

Tycker det är väldigt situationsberoende iaf så svårt för någon annan än du själv att säga vad som är rätt/fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok att han är lös och aggro som f-n och ska man calla ner någon så är det ju en sån kille, men när preflopaction har gått som den gjort så är det ju mkt lätt för honom att sätta dig på en hand här, och han bryr sig inte utan bombar på i alla fall. Jag tycker nog man kan släppa den här handen på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade hellre spelat om stackar på flop än på turn. Jag tycker att det är kallt att spela om stackar med top-par på det brädet. Att fi har lösa stats tycker jag inte direkt hjälper. Jag hade eventuellt valt att pusha på floppen bara för att jag vet att turn skulle bli svårspelad. Att han spelar in i mig med set:et utgår jag ifrån, men utgår även ifrån att han spelar in i mig med fler händer än så, därför blir turn så kall. Har han jättestora bollar kan han ha 76h där utan problem, oavsett preflopspelet. Naturligtvis tappar vi med en flopraise värde mot hans secondbarrels vid miss, men vet inte om vi kan exploita så hårt med en svag read.

 

Är det bara jag som spontant känner att en lösaggro FI oftare än sällan betar in med just färgdraget där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När handen utspelades så trodde jag att hans troligaste hand var AK med eller utan hjärterdraget men även sämre A och rena bluffar trodde jag fanns med i hans range. Jag valde att pusha och han synade snabbt med :5h::6h::-( Kanske lite överspelad av mig men men.. Och jag vet inte om jag riktigt var medveten om hur djupa vi egentligen var:-?

 

:spade::heart::diamond::club:

 

Dagens morgonsession slutade ett par inköp back och jag har sedan varit på beachen och därför inte spelat något mer. Funderar på att dra igång nu men Prima har stängt Holdem-borden så jag får vänta ett tag.

 

:spade::heart::diamond::club:

 

Idag cashade jag btw ut $12300 från Nordicbet och lämnade $25000 på sajten. Det är väl menat att fortfarande tillhöra bankrullen men de finns en risk att jag spenderar de mesta på lite andra grejer:roll: Det kom väldiga påtryckningar från de övriga i huset att jag inte skulle ha så mycket pengar på sajten så jag valde att lyssna på mina homies8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I och med att ni är så djupa är det fold som gäller. Jobbigt med sån överaggro och loose men för djup stack att fightas tycker jag.

 

jag gillar syn på flop, vannsine att spela om stacken på floppen. Håller med om att man inte kan utesluta ett färgdrags chans på en sån fi även om det är mindre sannolikt, men OM han nu har det tycker jag inte att fi gör fel i att att beta färgdraget på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...