Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

Är han en sämre spelare för att han synar i mörken? Förstår inte riktigt hur du tänker. Visst, klart att han måste spela AJ och 66 likadant på den floppen, annars kommer du bara skjuta igen på turn ifall han bara synar flop med AJ och slår om med 66. Antar att du mixar upp och bettar turn ibland där med bluff/A och inte bara checkar efter. Hade det varit en regular som du hade spelat mot/kommer att spela mycket mot, antar jag att riveromslaget är OK. Btw, om du inte utgår från att det är en duktig spelare du möter hatar jag riveromslaget mer. Reslutat?

Som du sa tidigare så är det ofta ingen större range som duktiga spelare synar ur mörkarna med så när han gör det känns det troligare att han är en sämre spelare än att det är en hand ur den snäva rangen. Jag tror i vilket fall som helst att majoriteten av spelare väljer att antingen c/r eller c/f flopp snarare än c/c(Därmed inte sagt att c/c är dåligt)

 

Klart jag bettar turn med A ibland men mitt standardspel mot unknowns är att checka bakom. Mot duktigare regulars kan jag mixa upp på lite andra sätt (som jag inte vill gå in på i detalj här)

 

Jag blev nersynad av QQ. Hans riversyn är i vilket fall som helst inte +EV mot mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som du sa tidigare så är det ofta ingen större range som duktiga spelare synar ur mörkarna med så när han gör det känns det troligare att han är en sämre spelare än att det är en hand ur den snäva rangen.

Say what? Så för ge sken av att vara en dålig spelare som man gärna gör tveksamma bluffar mot, så räcker det att syna ur mörkerna? För alla bra spelare trebetar som tokar eller? :-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Say what? Så för ge sken av att vara en dålig spelare som man gärna gör tveksamma bluffar mot, så räcker det att syna ur mörkerna? För alla bra spelare trebetar som tokar eller? :-?

Kanske var lite slarvigt skrivet, inte riktigt så jag menade men de flesta duktiga spelare antingen trebettar eller foldar ur blindsen(med större delen av sina händer, framförallt mot CO och knappuppslag) och det är ju inte det att han bara synar som gör att jag bluffar river(såklart!) utan att iom hans c/c på flopp så har jag väldigt svårt att sätta honom på ett ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna dag har gått bra och jag ligger + $1700. Vet inte om jag ska lira något mer, eventuellt blir det att slaska lite Sng:mrgreen:

 

Vann en stor pot idag och komiskt nog var det mot samma person som betsynade mig med QQ i den handen jag postade senast. Revansch:-)

 

$2.00/$4.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Darinox ($937.10)

Seat 2: Punkrock_kid ($880.40) [dealer]

Seat 3: pangm ($93.50) [small blind]

Seat 4: URFish2Me ($416.00) [sitting out]

Seat 5: mattebri ($964.00) [big blind]

Seat 6: Mr-T ($399.60)

 

Hole cards: 8 :club: 8 :diamond:

 

Pre-flop:

Mr-T folds, Darinox folds, Punkrock_kid raises to $16.00, pangm folds, mattebri raises to $52.00, Punkrock_kid calls $52.00

 

Flop: Q :diamond: 9 :heart: 8 :spade: (3 players)

mattebri bets $53.00, Punkrock_kid raises to $144.00, mattebri calls $144.00

 

Turn: K :spade: (3 players)

mattebri checks, Punkrock_kid bets $255.00, mattebri goes all-in for $772.00, Punkrock_kid goes all-in for $429.40

 

River: Q :heart: (3 players)

Punkrock_kid shows: 8 :club: 8 :diamond:

Punkrock_kid wins $1760.80 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatorientering ftw:-D

 

Ja, det var lite komiskt. Det var ju fjanten Johan_haren som var igång och whinade i chatten som vanligt, har nog aldrig suttit på samma bord som honom utan att han hållt på och gnällt. Ganska roligt att han kallar mig donator när vi har mötts väldigt få gånger och han dessutom inte lär ha någon särskild plusstatistik mot mig:-). Att han sedan vinner en coinflip och tycker han spelar som en gud där det "bästa" han kunde ha efter att ha synat var typ en flip är är ju :roll: . Vet att han läser här och jag bryr mig inte särskilt mycket om han tycker jag är en fisk, donator whatever:-) Har ingen överdiven respekt för honom, Du är välkommen till bordet när du vill haren..

 

Skrattar röven av mig, håller till fullo med om att johan_haren e en grinfjant.

Kommer ihåg när jag grindade 12an på prima en gång i tiden och blev kallad för hitnrunner bla av denna dundermupp...

 

Bra dagbok annars, lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrattar röven av mig, håller till fullo med om att johan_haren e en grinfjant.

Kommer ihåg när jag grindade 12an på prima en gång i tiden och blev kallad för hitnrunner bla av denna dundermupp...

 

Bra dagbok annars, lycka till!

 

Jag har mobbat sönder johan_haren så att han började gråta en gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Råkade hitta denna när jag surfade runt lite:

 

http://www.pokerhand.nu/hand/654

 

Bra read eller? :)

Tycker inte den där handen är så konstig och den har pratats om vid ett tidigare tillfälle i dagboken. Zipdahoe spelar väldigt lösaggro och just denna session spelade vi tillbaka mot varandra väldigt light preflop så det var inget alternativ att kasta QQ med den historyn.

 

However, ifall jag pushar preflop så kanske han släpper sitt absoluta skräp(J7 t.ex.:-) ) men genom att bara syna så ger jag honom chansen att göra precis vad han gjorde på denna flopp. Esset påverkar egentligen ingenting..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna dag har gått bra och jag ligger + $1700. Vet inte om jag ska lira något mer, eventuellt blir det att slaska lite Sng:mrgreen:

 

Vann en stor pot idag och komiskt nog var det mot samma person som betsynade mig med QQ i den handen jag postade senast. Revansch:-)

 

$2.00/$4.00 No Limit Texas Hold'em (6 handed)

 

Seat 1: Darinox ($937.10)

Seat 2: Punkrock_kid ($880.40) [dealer]

Seat 3: pangm ($93.50) [small blind]

Seat 4: URFish2Me ($416.00) [sitting out]

Seat 5: mattebri ($964.00) [big blind]

Seat 6: Mr-T ($399.60)

 

Hole cards: 8 :club: 8 :diamond:

 

Pre-flop:

Mr-T folds, Darinox folds, Punkrock_kid raises to $16.00, pangm folds, mattebri raises to $52.00, Punkrock_kid calls $52.00

 

Flop: Q :diamond: 9 :heart: 8 :spade: (3 players)

mattebri bets $53.00, Punkrock_kid raises to $144.00, mattebri calls $144.00

 

Turn: K :spade: (3 players)

mattebri checks, Punkrock_kid bets $255.00, mattebri goes all-in for $772.00, Punkrock_kid goes all-in for $429.40

 

River: Q :heart: (3 players)

Punkrock_kid shows: 8 :club: 8 :diamond:

Punkrock_kid wins $1760.80 from the main pot

 

Alla vet ju att du sög ut TJ på rivern :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte den där handen är så konstig och den har pratats om vid ett tidigare tillfälle i dagboken. Zipdahoe spelar väldigt lösaggro och just denna session spelade vi tillbaka mot varandra väldigt light preflop så det var inget alternativ att kasta QQ med den historyn.

 

However, ifall jag pushar preflop så kanske han släpper sitt absoluta skräp(J7 t.ex.:-) ) men genom att bara syna så ger jag honom chansen att göra precis vad han gjorde på denna flopp. Esset påverkar egentligen ingenting..

 

Japp, misstänkte att ni snackat om den tidigare, men orka leta? Trots allt kul när man har så bra koll på sina motspelare att man kan instasyna med QQ på en sån flopp. Ser ut som en kille man inte har nåt emot att ha vid bordet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har grindat lite 2/4 och 3/6 under dagen och jag plussade $650. Har varit bakfull i princip hela dagen så har inte orkat lira särskilt många händer.:-) Om jag känner mig pigg inatt funderar jag på att prova lite 5/10 men det mesta talar nog för att jag kommer somna.. Ska se på film nu så får vi se vad som händer:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: Prislapp ($1353.00)

Seat 2: sadas ($1479.75)

Seat 3: ryanleigh ($3035.64) [dealer]

Seat 4: Mr-x ($756.00) [small blind]

Seat 5: Punkrock_kid ($1062.00) [big blind]

Seat 6: schnarrz ($311.00)

 

Hole cards: A :club: 8 :club:

 

Pre-flop:

schnarrz folds, Prislapp folds, sadas raises to $40.00, ryanleigh folds, Mr-x folds, Punkrock_kid raises to $130.00, sadas calls $130.00

 

Flop: 3 :club: A :heart: 9 :diamond: (2 players)

Punkrock_kid bets $140.00, sadas raises to $376.00, Punkrock_kid calls $376.00

 

Turn: 10 :club: (2 players)

Punkrock_kid checks, sadas checks

 

River: A :diamond: (2 players)

Punkrock_kid goes all-in for $566.00, sadas calls $566.00

 

Punkrock_kid shows: A :club: 8 :club:

Punkrock_kid wins $2146.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte ni som sitter i stugan en gemensam dagbok med bilder o skit där från thailand? Länka gärna om så är fallet! :P Känns så jävla regnigt i sverige just nu så behöver nått mys o kolla på =)

Njae, det hade vi inte, däremot så slängde Dapine upp några stycken bilder i sin förra dagbok så om du söker i den bör du kunna hitta lite..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...