Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad gör vi här utan read?

***** Hand History for Game 5473841814 *****

$100 NL Texas Hold'em - Friday, December 01, 08:31:42 ET 2006

Table Jackpot #1304395 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Kendox ( $112.28 )

Seat 5: MuratTheGreatPrey ( $133.03 )

Seat 3: wheelinho ( $174.69 )

Seat 1: P____T ( $42.36 )

Seat 4: Armand_CE ( $53.32 )

Kendox posts small blind [$0.50].

wheelinho posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to wheelinho [ As Kh ]

Armand_CE folds

MuratTheGreatPrey folds

P____T could not respond in time.(disconnected)

P____T folds

Kendox raises [$2.50]

wheelinho raises [$8]

Kendox raises [$26]

Postad

riktigt jobbigt läge...dom enda händerna som känns troliga är JJ+ och AK...

men om vi synar, vad hoppas vi på att träffa? är vi uppe mot AA-KK så måste vi floppa stege eller royal, eller möjligtvis A om han har KK....så floppen måste vara helt perfekt för att spela vidare...därför tycker ja push/fold är bättre eftersom vi slipper jobbiga beslut på floppen.

Postad

Utan några som helst reads tycker jag fold låter ganska bra. Om han vet att du reraisar ofta i position samt att du har sett honom göra sånt här förut så låter en push mycket mer trevligt.

Postad

Hade foldat denna. Ett ess vill man ju visserligen träffa och hoppas att han sitter på lägre pockets, men då är ju frågan hur mycket pengar man får in av honom postflopp. Troligtvis inte mycket om han är kompetent. Vet jag att han är lös och mycket bluffbenägen hade jag dock synat ibland.

Postad
Känns som antingen KK, QQ eller JJ. Jag skulle nog ta en syn och hoppas på ett ess på floppen. Har han AA märker du väl det då. :)

Och AA kan det inte vara för att vi inte VILL att det ska vara AA?

Jag viker här.

Postad
Känns som antingen KK, QQ eller JJ. Jag skulle nog ta en syn och hoppas på ett ess på floppen. Har han AA märker du väl det då. :)

Jag viker här.

Visst kan det vara AA. Men det är ju också den *enda* handen som vi är en riktig dog mot. Mot KK har vi ett levande kort och mot alla andra händer är det ju en coinflip eller bättre.

Visst kan man lägga sig, det skulle inte vara något fel, men nog kan jag ta en syn här också.

Postad

om man kan argumentera för att syna där tycker jag man borde kunna ställa preflop ännu oftare....

men då ska man väl ha lös image och ha lite info om motspelaren...

en grej dock, om man aldrig kan spela vidare där tycker jag inte man ska slå om preflop med den... inte för att man alltid måste stoppa in mer pengar i potten där just då, men en tanke....

Postad

Jag viker här.

Visst kan det vara AA. Men det är ju också den *enda* handen som vi är en riktig dog mot. Mot KK har vi ett levande kort och mot alla andra händer är det ju en coinflip eller bättre.

Visst kan man lägga sig, det skulle inte vara något fel, men nog kan jag ta en syn här också.

Känns som en halvrisig idé att ta en syn med en hand som antingen är liten eller stor dog.

En coinflip har vi om alla fem korten delas ut. Känns som en halvrisig idé att spela en oträffad AK vidare på en missad flop.

Postad
om man kan argumentera för att syna där tycker jag man borde kunna ställa preflop ännu oftare....

en grej dock, om man aldrig kan spela vidare där tycker jag inte man ska slå om preflop med den... inte för att man alltid måste stoppa in mer pengar i potten där just då, men en tanke....

Varför menar du att det fungerar bättre med en lösare image? Desto tightare vår image är desta högre foldequity borde vi väl ha mot en hyffsad fi?

Däremot kan vi ju få syna av en bredare HD givet att vi anses lösa, dock känns det inte som att nån bör kunna hitta syn med händer som vi e favorit mot, AQs möjligen men vet inte hur trolig en sån hand är.

Tror nog att största värdet i push här finns i att kanske få ett lägg från JJ och QQ...

Postad

Varför menar du att det fungerar bättre med en lösare image? Desto tightare vår image är desta högre foldequity borde vi väl ha mot en hyffsad fi?

Däremot kan vi ju få syna av en bredare HD givet att vi anses lösa, dock känns det inte som att nån bör kunna hitta syn med händer som vi e favorit mot, AQs möjligen men vet inte hur trolig en sån hand är.

Tror nog att största värdet i push här finns i att kanske få ett lägg från JJ och QQ...

Håller med i efterhand, vi kan få säkert i alla fall om JJ och mindre att vika om han har oss som tight...

däremot med lös image kan man få spela om hela stacken mot AJ mot vissa spelare i extremfall och AQ bör dom inte lägga.

hur som helst är ställ oftare bättre än syn tror jag

Postad

Syn är inte bara ett dåligt alternativ det är värdelöst.

Vi floppar toppar: TT-QQ/KK viker , vi får action av AA/KK och AK.

Vi missar: Vi måste folda mot ovanstående händer utan att se turn river vilka kommer ge oss 40% av paren.

Postad

Syn är ju så jättekallt att det bara inte finns. Jag ställer också, för att visa fisken att han inte ska fitta sig, om vi nyss har satt oss. Har han AA/KK floppar jag stegen. Hur svårt ska det vara?

Postad
Syn är ju så jättekallt att det bara inte finns. Jag ställer också, för att visa fisken att han inte ska fitta sig, om vi nyss har satt oss. Har han AA/KK floppar jag stegen. Hur svårt ska det vara?

med all respekt du avancerade pokerskribent, hur gör man när man "fittar" sig? Inget verb jag har sett i uppslagsboken :P

Postad
Med all respekt du avancerade pokerskribent, hur gör man när man "fittar" sig? Inget verb jag har sett i uppslagsboken :P

Hahahaha! Men vafan, TILT! När jag av nån sjuk anledning fick den här "Avancerad"-titeln var min första tanke: "Hur fan gick DET till?" och min direkt följande: "Skönt, då behöver jag inte beskriva vad det innebär att "fitta sig". Typ. Så nu åberopar jag rätten att inte behöva förklara mig (jag är ju AVANCERAD, och "fitta sig" är ett avancerat koncept, ok?), men jag kan väl kort bara nämna att det har att göra med spelare som håller på och slår om när jag trebettar. ;)