Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Ja, vad ska jag säga. Har sett att min spelstil, samt stundom även dagbok, kommit på tal i denna tråd. Givetvis är det tråkigt att höra att det finns folk som öppet hävdar att jag "suger på poker". Jag har aldrig hävdat mig vara varken gud eller någon übermänniska varken i poker eller någonting annat för den delen. Jag gör många misstag när jag spelar. Detta är jag medveten om och verkligen ingenting jag hycklar om. Skulle jag vara ett pokerunderbarn skulle jag nog spela högre än vad jag gör.

 

Jag skriver en dagbok i en tidning där jag berättar om mina spelsessioner samt lite händelser ur mitt liv. Detta gör jag för att ge folk en inblick i mitt liv som midstakesyrkesspelare och resonerandet kring spelet. Jag tvingar ingen att läsa och faller den inte i smaken finns det annat spännande att läsa i Poker Magazine istället för att hacka. Jag skriver för läsarnas skull och utan betalning. Om det visar sig att den inte uppskattas slutar jag omedelbart. Vad har jag i sådant fall för anledning att fortsätta skriva?

 

Jag har en aning udda spelstil, men så länge som den fungerar har jag inga som helst planer på att ändra på den. Jag fiskar mycket. Jag slaskar mycket. Jag bluffar en hel del, gör många moves och framförallt spelar jag mycket på känsla. Jag har inte berättat detta för någon utanför min bekantskapskrets förut, men under 2006 vann jag 3,2 miljoner kronor, huvudsakligen från 10-20. Det är tillräckligt för att fortsätta på samma spår. Om ni tror mig eller ej bryr jag mig inte ett jota om. Det kommer alltid att finnas folk som är skeptiska till allt.

 

Givetvis finns det många svenskar som drar in bra mycket mer årligen på onlinepoker. Dock ser jag ingen mening med att jämföra mig med andra, så länge som jag själv är nöjd med mina resultat.

 

Att jag periodvis går ner och spelar 3-6 och 4-8 har varken med feghet eller rulle att göra. Känner jag att jag inte är på hugget en viss dag ser jag ingen anledning att spela 10-20 eller högre. 3-6 och 4-8 är enkla nivåer, även om där finns en del regelbundna grinders. När jag är inne i en dålig period går jag ner på dessa bord, inte med huvudsyftet att spela tillbaka pengarna, utan att spela tillbaka självförtroendet. Har jag inte självförtroendet när jag spelar 10-20 spelar det inte någon roll om jag så har 10 miljoner dollar i rulle - jag kommer ändå inte att kunna vinna då. Jag är stolt över att ha disciplinen att kunna gå ner i bord när jag känner mig ur form. Det är sannerligen en av anledningarna till att det gått bra för mig. Jag har en rulle som med god marginal räcker för 50-100, men varför ska jag spela så högt? Jag känner mig bekväm på 10-20 och är inte mentalt beredd att bli regelbunden på varken 25-50 eller 50-100. Min uppfattning är att det krävs två saker för att gå upp i nivå. Det ena är att man är mentalt förberedd och redo. Det andra är att man har rulle till det (minst 50 inköp). Har man rullen, men inte känner sig beredd, eller vice versa, är det dömt att misslyckas. Varför tror ni mid- och highstakesspelare gular från höger till vänster för att sedan tigga pengar för stejk.

 

Trots risk för kommentarer från diverse surmoppar känner jag mig illa tvungen att bita i äpplet och rensa luften.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kloka ord, DÖDARN!!!

 

Känner igen mycket av det du skriver. Till syvende och sist är det ändå resultatet som är det viktiga. Om det sen uppnås genom LAG- eller limpspel är sekundärt.

 

Enbart roligt att du hittat en vinnande spelstil som passar dig och din spelstil!

 

Sen finns det ingen anledning att bry sig om vad dessa "jag-har större-penis-än-dig" tycker! Bara att ignorera deras åsikter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit uppe hela natten utan att spela poker (läst mkt pokerteori ist.)

Vi åker hemåt inom en halvtimme och jag tänkte bara skriva av mig lite innan.

Backade i går $7400 och därmed över 7 inköp. Därför jag inte lirar nu. Har ppaus i 2 dagar och måste under den tiden läsa 5 timmar pokerteori (ändrade från 10 timmar då det var så sjukt mkt).

Blir NL600grind framöver med start imorn. Funderar även på att testa lite Omaha då det varkar ha blivit sjukt populärt, och det ser riktigt kul ut när andra lirar det. Nöten varje hand preflop ju :roll:

 

Ingen större framgång för mig under resan. Mest framgångsrika (iaf. live) var Punkrock_kid och P_kungen. Punk med en biljett till WPT Barcelona i okt a €7800 + ett finalbord i €2kturren a €2700 tror jag och P_kungen 6:a i €2kturren a €5700 tror jag. Om man ändå kunde floppat som dom nån gång i livet. :P

Kul gäng att va här med förövrigt och hoppas på fler liknande resor framöver.

Trist det som hände med Noisoli men antar att han mår bra nu.

Aja nu är det bråttom tydligen.. Hörs

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är sjukt hur dodarn m.fl kan vinna på 10/20+ även idag... undra när det vänder.. är hur många som helst som spelar lika "dåligt" å ändå plussar.

ett tips är ju att börja lära sig spela bra till i framtiden iaf. blir nog svårt att hänga med sen annars. men är tanken att spela endast ett år till så är de ju bara att köra på.

 

mvh nutten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är sjukt hur dodarn m.fl kan vinna på 10/20+ även idag... undra när det vänder.. är hur många som helst som spelar lika "dåligt" å ändå plussar.

ett tips är ju att börja lära sig spela bra till i framtiden iaf. blir nog svårt att hänga med sen annars. men är tanken att spela endast ett år till så är de ju bara att köra på.

 

mvh nutten

 

 

Mkt bra tips ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en aning udda spelstil, men så länge som den fungerar har jag inga som helst planer på att ändra på den.

 

Det här är en intressant inställning från en snubbe som läste 60 böcker om Black Jack för att lära sig att bemästra spelet. Men nu så är du nöjd så länge du vinner? Jag förstår vad du menar när du säger att du inte har några ambitioner att spela på de högsta nivåerna, men hur tänker du när du i princip säger "jag bryr mig inte om jag missar lite EV här o lite där, orka fundera över om jag kan förbättra mitt spel liksom, så länge jag tycker det är roligt att spela så här så...".

 

GL anyway!

 

Känner igen mycket av det du skriver. Till syvende och sist är det ändå resultatet som är det viktiga. Om det sen uppnås genom LAG- eller limpspel är sekundärt.

 

 

Enbart roligt att du hittat en vinnande spelstil som passar dig och din spelstil!

 

Är det, så länge man är vinnande, viktigare att spela en stil som man trivs med/tycker är häftig/ger respekt etc, än att spela en stil som går ut på att hela tiden försöka maximera sitt EV? Är det ok att göra felspel här och där bara för att man ändå vinner? Eller menar du att eftersom man vinner så kan det inte vara felspel man gör?

 

Sen finns det all anledning att bry sig om vad dessa "jag-spelar-högre-nivåer-och-är-bättre-än-dig" tycker! Bara att försöka suga åt sig av deras feedback...

 

FYP.

 

läst mkt pokerteori

 

Vad läser du? Tycker du att du lär dig något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller fast vid att jag inte gillar Dödarns fiskiga spelstil. Däremot tycker jag att det är ganska löjeväckande när spelare som inte plussar i närheten av samma belopp eller är regulars på 10/20 säger att Dödarn är en dålig spelare.

 

Greywolf: antar att du plussar sjukt bra på primas 10/20 eftersom du säger att det är en fiskverkstad?

 

Myssion: går knappast att jämföra blackjack med poker. I BJ finns det ett korrekt sätt att spela till skillnad från pokern.

 

All in: lol som vanligt.

 

 

edit: lol trodde aldrig jag skulle försvara dödarn offentligt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller fast vid att jag inte gillar Dödarns fiskiga spelstil. Däremot tycker jag att det är ganska löjeväckande när spelare som inte plussar i närheten av samma belopp eller är regulars på 10/20 säger att Dödarn är en dålig spelare.

 

Greywolf: antar att du plussar sjukt bra på primas 10/20 eftersom du säger att det är en fiskverkstad?

 

Myssion: går knappast att jämföra blackjack med poker. I BJ finns det ett korrekt sätt att spela till skillnad från pokern.

 

All in: lol som vanligt.

 

 

edit: lol trodde aldrig jag skulle försvara dödarn offentligt =)

 

Jag spelade myckt för 2-3 år sedan på primas 10/20 vet inte om jag plussade eller gick minus på den tiden. Iaf så kom den mesta av min deg från omaha grinden som jag spelade mkt mer av än jag lirade holdem.

 

Sen tog jag ett avbrott på ett år eller så och har precis börjat lira lite prima igen och av det lilla jag hunnit lira så är det mkt fiskverkstad där. Såklart att det finns vissa regulars som jag inte ser något större värde i men rent generellt så är det inte tufft motstånd där. Då har jag tusen gånger större respekt för vissa regs på ladbrokes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade myckt för 2-3 år sedan på primas 10/20 vet inte om jag plussade eller gick minus på den tiden. Iaf så kom den mesta av min deg från omaha grinden som jag spelade mkt mer av än jag lirade holdem.

 

Sen tog jag ett avbrott på ett år eller så och har precis börjat lira lite prima igen och av det lilla jag hunnit lira så är det mkt fiskverkstad där. Såklart att det finns vissa regulars som jag inte ser något större värde i men rent generellt så är det inte tufft motstånd där. Då har jag tusen gånger större respekt för vissa regs på ladbrokes.

 

 

Alltså jag vet att du är en duktig spelare och förstår att det kan verka som om jag försöker säga att Primas 10/20 är tufft. Det är inte min poäng. Jag tyckte bara att det lät på dig som om vem som helst kunde krossa nivån och att vårt diskussionsämne skulle bli ägd så fort han lämnade Prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...