Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

Du vet att du själv måste skriva helt felfritt i framtiden nu efter att ha lagt en sån kommentar?

 

Jo men det räknar jag kallt med att klara av! ;)

 

Det känns bara som att det ger upphov till onödiga missförstånd när man använder ord på helt olika sätt. Om man nu avviker grovt från den betydelse av bra osv som de flesta använder så kanske det är bäst att man specificerar det för att undvika att båda menar bananer men den ena säger äpplen. :roll:

 

Nu var det väl iofs precis det som Nebbis gjorde nu i sitt senaste inlägg så jag hade kanske ingen vettig anledning att blanda mig i diskussionen.

 

EDIT: Och nu såg jag att stackbrat hade skrivit ungefär samma sak som jag och att någon annan bad att diskussionen ska avslutas. Jag går och lägger mig igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avdelningen: Det är skillnad på top 0.5% och bättre än genomsnittet? :roll:

 

Sen ett enkelt sätt att undvika allt detta tjabbel är att säga "Jag tycker DODARN är sämre än mig". Eller varför inte "Jag tycker DODARN är bättre än 0.5% av spelarbasen men sämre än de där sista 0.4% vilka jag anser är duktiga"

 

Att påstå att någon är dålig och i nästa andetag säga att han tillhör top 0.5%

vilket placerar han i de översta procentilerna även bland de vinnande spelarna om nu vi räknar på att ca 5-8% är vinnande i längden är för mig lite underligt. Dock tror jag alla förstår vad Nebbis menar nu och att ingen med handen på hjärtat tycker att DODARN är en sub-par spelare.

 

 

Fridens

 

Precis detta jag tror Nebbis menar. Så nu när alla är glad och nöjda så återgår vi till grinda på och hoppas på lite sommarväder!

 

btw, lycka till med spelandet Mr.Dawwe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så fan heller att jag e nöjd och belåten då stu ungar tas upp i dålig dager.

Killen plussa som satan på poker mer än de flesta såkallade grinders. Sen att han blåste allt och gulade omvartannat pga droger och sportsbetting hör inte hit då vi snackar om pokerfärdigheter...

Lika idiotiskt som att klanka ned på maradona bara för att han e en mupp utanför planen...

 

Över till dawwe och HANS dagbok. lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite uppdatering..

Jag är from nu avstängd från primas chat och årets skönaste värde bet har ju st uspelat sig..

Fattar inte att han tar synen, jag har inte spelat speciellt muppigt.

 

** Game ID 1416967048 starting - 2007-05-31 16:21:04

** Ipiktok [Hold 'em] (3.00|6.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- zyphun sitting in seat 1 with $435.00

- vfn120 sitting in seat 3 with $1750.50

- kvai sitting in seat 4 with $354.00 [Dealer]

- mrdawwe sitting in seat 5 with $1692.85

 

mrdawwe posted the small blind - $3.00

zyphun posted the big blind - $6.00

** Dealing card to mrdawwe: Ace of Spades, Jack of Diamonds

vfn120 folded

kvai folded

mrdawwe raised - $21.00

zyphun raised - $36.00

mrdawwe raised - $81.00

zyphun called - $81.00

 

** Dealing the flop: 4 of Clubs, 6 of Spades, 8 of Clubs

mrdawwe bet - $81.00

zyphun called - $81.00

 

** Dealing the turn: 4 of Hearts

mrdawwe checked

zyphun checked

 

** Dealing the river: Queen of Spades

mrdawwe bet - $324.00

zyphun went all-in - $279.00

mrdawwe shows: Ace of Spades, Jack of Diamonds

zyphun mucks:

mrdawwe wins $880.00 from the main pot

 

End of game 1416967048

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat Dawwe! Fortsätt så!

 

Och till Nebbis måste jag bara säga att jag tycker det är konstigt hur du sitter och anklagar Dödarn för att vara "medioker". Som du lägger fram det så är det ju bara de ALLRA bästa som är duktiga. Och du är ju inte en av dom då du själv sagt att du lirar mellan 3/6 - 25/50, någonstans brister även du och då är ju du också "medioker". Du har inte samma kunskaper som Lodden m.fl. Du är inte en lika duktig pokerspelare, vore du det hade du också suttit uppe på 300/600 och tampats med Ivey, Townsend och grabbarna.

 

Anledningen till att jag tycker det är hemskt löjligt att anklaga Dödarn för att han har läckor i sitt spel och inte är en fulländad teoretiker är för att det är så himla självklart. Om han inte hade haft dessa läckor så hade han ju GIVETVIS spelat högre precis som alla andra hade gjort.

 

Som jag ser det hela så är man duktig om man, med hästlängder, slår de nivåer som man spelar dagligen. Då kan man naturligtvis inte räkna in de allra högsta nivåerna där det ändå blir relativt jämnt mellan spelarna och de flesta där uppe är väldigt duktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det hela så är man duktig om man, med hästlängder, slår de nivåer som man spelar dagligen. Då kan man naturligtvis inte räkna in de allra högsta nivåerna där det ändå blir relativt jämnt mellan spelarna och de flesta där uppe är väldigt duktiga.

 

 

Va? Är man duktig om man slår 0.10/0.20 regelbundet? Då är man väl snarare troligen ganska dålig, men motståndarna är otroligt dåliga? Börjar gå lite för långt det här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var nog dummaste jag läst på länge. Tror du BLD är sämre än Lodden för att han spelat 10/20 merparten av livet? Tror du Towsend inte har haft ENORM flyt för att komma dit han kommit (trots att han förstås är jävligt bra, men kan garantera dig att MÅNGA har haft liknande potential och bara inte haft samma medgång som honom, tror inte du fattar hur mycket varians påverkar, livespelare som spelar 5 år kanske har spelat 100k händer och haft TUR hela livet, det är inget direkt konstigt alls, men folk fattar inte det).

 

Jag spelar mindre än någon, förmodligen mindre än någon här (just nu inte alls), och har spelat mindre totalt än den stora massan.

 

 

precis, folk måste börja fatta att även "stor-stjärnor" kan ha SJUKT mkt flyt

 

ta 1000st duktiga gubbar med precis samma potential (som även utveklas precis lika), efter 2år kommer inte alla spela på samma stakes, jämför man de 10 som haft mest tur med de 10 som haft mest otur kommer skillnaden vara gigantisk.. SPECIELLT när det gäller tours, där kommer vissa va mångmiljonärer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var nog dummaste jag läst på länge. Tror du BLD är sämre än Lodden för att han spelat 10/20 merparten av livet? Tror du Towsend inte har haft ENORM flyt för att komma dit han kommit (trots att han förstås är jävligt bra, men kan garantera dig att MÅNGA har haft liknande potential och bara inte haft samma medgång som honom, tror inte du fattar hur mycket varians påverkar, livespelare som spelar 5 år kanske har spelat 100k händer och haft TUR hela livet, det är inget direkt konstigt alls, men folk fattar inte det).

 

Jag spelar mindre än någon, förmodligen mindre än någon här (just nu inte alls), och har spelat mindre totalt än den stora massan.

 

Fattar inte varför du inte spelar om du nu är så grym. Om jag var bland de bästa i världen på något skulle jag hålla på med det hela tiden, inte nödvändigtvis för pengarna utan för att det är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...