Gå till innehåll

Mrdawwe från lowstakes till highstakes. Ett löfte.


mrdawwe

Recommended Posts

jag är likadan, kan inte sluta när jag torskar. rullen ryker varje gång.

 

lätt i teorin, extremt svårt i praktiken om man har psykopatanlag till speltorsk som jag och och troligtvis dawwe har.

 

ska se om det går lösa, återkommer när jag har nåt smart.

 

ska fan fundera på en sån assistent som någon lite skämtsamt föreslog. problemet är bara, vart hittar man en lämplig sådan, som dessutom kan på ett snyggt sätt få en sluta spela när man spelar dåligt och har dålig session. vi snackar ickevåld men ändå på gränsen till fysiskt hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är likadan, kan inte sluta när jag torskar. rullen ryker varje gång.

 

lätt i teorin, extremt svårt i praktiken om man har psykopatanlag till speltorsk som jag och och troligtvis dawwe har.

 

ska se om det går lösa, återkommer när jag har nåt smart.

 

ska fan fundera på en sån assistent som någon lite skämtsamt föreslog. problemet är bara, vart hittar man en lämplig sådan, som dessutom kan på ett snyggt sätt få en sluta spela när man spelar dåligt och har dålig session. vi snackar ickevåld men ändå på gränsen till fysiskt hehe...

 

x3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tkr de e underligt alltså. När det går dåligt för mig, räcker med säg 4 inköp back, då blir jag så förbannad att jag i vrede börjar stänga ner borden och bara hatar allt med poker. Nu är ju 4 inköp med dawwes spelstil detsamma som +-0 ungefär, men säg 7-8 inköp då iaf. Dvs tar jag ett litet break. Lugnar jag mig sätter jag mig senare, men inte alltid.

 

Förstår inte det här med att ge bort mer pengar, bara för att man gett/blivit bad beatad på en viss del. Riktigt konstigt fenomen. Har aldrig, ens efter 1 outare, blivit så tiltad att jag börjar GE bort pengar. Kan någon tiltare förklara hur tankarna går genom huvudet? Kan bara inte förstå det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tkr de e underligt alltså. När det går dåligt för mig, räcker med säg 4 inköp back, då blir jag så förbannad att jag i vrede börjar stänga ner borden och bara hatar allt med poker. Nu är ju 4 inköp med dawwes spelstil detsamma som +-0 ungefär, men säg 7-8 inköp då iaf. Dvs tar jag ett litet break. Lugnar jag mig sätter jag mig senare, men inte alltid.

 

Förstår inte det här med att ge bort mer pengar, bara för att man gett/blivit bad beatad på en viss del. Riktigt konstigt fenomen. Har aldrig, ens efter 1 outare, blivit så tiltad att jag börjar GE bort pengar. Kan någon tiltare förklara hur tankarna går genom huvudet? Kan bara inte förstå det.

 

de som sett mig tilta vet att jag stämmer in på "ge bort pengar" snacket.

 

den tanken som finns i mitt huvud då är oftast "alltså jag kan inte förlora varje pot, ska fan vinna en jävla pot..."och det spelar ingen roll vad man har för hand osv... lägger inte en träff och stoppar in om man tror man har outs eller han kan folda... sen börjar man jinxa sönder sig själv genom att konstant tänka "alltså jag kan verkligen inte vinna en pot, jag torskar alla potter, aha nu kommer jag förlora en pot till"... på så sätt blir alla ens tankar negativa.

 

sen känns det hopplöst och det känns inte ens jobbigt att förlora pengar längre. än... nästa dag är det fruktansvärt.

 

kan tänka mig det är svårt för er sunda människor som att förstå hur man känner... det är verkligen inte lätt att kontrollera när psykosen väl e framme.

 

men som envis skabbräv försöker man lära sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt med back men det tillhör din spelstil (variansen). Du stängde iaf av när du fick nog, vilket är positivt. Sen att kritisera dawwe för att spela längre sessioner när han förlorar är lite fånigt då förmodligen alla era pokeridoler i biggame fungerar likadant. Det är ju bara läsa diverse bloggar, tex Negreanu när han nämner en kille som "got stuck a couple of hundred Gs, so we figured he would stay atleast 12 more hours". Mike Caro som är den störste teoretikern skriver mycket om hur man ska hantera en session. Har för mig att han talar illa om stoploss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är likadan, kan inte sluta när jag torskar. rullen ryker varje gång.

 

lätt i teorin, extremt svårt i praktiken om man har psykopatanlag till speltorsk som jag och och troligtvis dawwe har.

 

ska se om det går lösa, återkommer när jag har nåt smart.

 

ska fan fundera på en sån assistent som någon lite skämtsamt föreslog. problemet är bara, vart hittar man en lämplig sådan, som dessutom kan på ett snyggt sätt få en sluta spela när man spelar dåligt och har dålig session. vi snackar ickevåld men ändå på gränsen till fysiskt hehe...

 

 

Det absolut bästa sättet för en assistent att avsluta är att nätverkskabeln snabbt lossas ifrån datorn. Är det en laptop vi pratar om så skall nätverkskortet ut omedelbart. Visst, man blir sur för stunden, men när man tänker på hur mycket pengar man INTE tiltar bort tack vare denna vänliga själ, så tror jag att man blir desto gladare en stund senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tkr de e underligt alltså. När det går dåligt för mig, räcker med säg 4 inköp back, då blir jag så förbannad att jag i vrede börjar stänga ner borden och bara hatar allt med poker. Nu är ju 4 inköp med dawwes spelstil detsamma som +-0 ungefär, men säg 7-8 inköp då iaf. Dvs tar jag ett litet break. Lugnar jag mig sätter jag mig senare, men inte alltid.

 

Förstår inte det här med att ge bort mer pengar, bara för att man gett/blivit bad beatad på en viss del. Riktigt konstigt fenomen. Har aldrig, ens efter 1 outare, blivit så tiltad att jag börjar GE bort pengar. Kan någon tiltare förklara hur tankarna går genom huvudet? Kan bara inte förstå det.

 

Läste en artikel om det där och då hävdade man att "man försöker bestraffa sig själv".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt med back men det tillhör din spelstil (variansen). Du stängde iaf av när du fick nog, vilket är positivt. Sen att kritisera dawwe för att spela längre sessioner när han förlorar är lite fånigt då förmodligen alla era pokeridoler i biggame fungerar likadant. Det är ju bara läsa diverse bloggar, tex Negreanu när han nämner en kille som "got stuck a couple of hundred Gs, so we figured he would stay atleast 12 more hours". Mike Caro som är den störste teoretikern skriver mycket om hur man ska hantera en session. Har för mig att han talar illa om stoploss.

 

snabbanalys:

1 man spelar sämre 100% av gångerna man backar för mycket.

2 man kan vända ett back och det är skönt som fan

3 man kan vända det nästa dag och det är mer sannolikt att man lyckas när man är fresh och otiltad

 

med det sagt, det är fortfarande piss-svårt att sluta när det går dåligt, men det är ett bra beslut om man lyckas 100% av gångerna.

 

nu är jag inte mike caro och har skrivit en massa böcker o blivit hyllad, men jag väljer min analys före din utan att tveka baserat på erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de som sett mig tilta vet att jag stämmer in på "ge bort pengar" snacket.

 

den tanken som finns i mitt huvud då är oftast "alltså jag kan inte förlora varje pot, ska fan vinna en jävla pot..."och det spelar ingen roll vad man har för hand osv... lägger inte en träff och stoppar in om man tror man har outs eller han kan folda... sen börjar man jinxa sönder sig själv genom att konstant tänka "alltså jag kan verkligen inte vinna en pot, jag torskar alla potter, aha nu kommer jag förlora en pot till"... på så sätt blir alla ens tankar negativa.

 

sen känns det hopplöst och det känns inte ens jobbigt att förlora pengar längre. än... nästa dag är det fruktansvärt.

 

kan tänka mig det är svårt för er sunda människor som att förstå hur man känner... det är verkligen inte lätt att kontrollera när psykosen väl e framme.

 

men som envis skabbräv försöker man lära sig.

 

Det där känner jag igen nått enormt! =) Jag brukar även tänka "nu sitter den fittan och tycker att han outplayar mig". Sen börjar man cappa varje hand pre och märker att hatobjektet synar och då tänker jag "nu tycker han att han e så jääävla mkt bättre än mig så nu ska han in o sno mina sista stålar". Eller en klassiker "AA KAN fan inte vara crackat igen det går bara inte!!".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt med back men det tillhör din spelstil (variansen). Du stängde iaf av när du fick nog, vilket är positivt. Sen att kritisera dawwe för att spela längre sessioner när han förlorar är lite fånigt då förmodligen alla era pokeridoler i biggame fungerar likadant. Det är ju bara läsa diverse bloggar, tex Negreanu när han nämner en kille som "got stuck a couple of hundred Gs, so we figured he would stay atleast 12 more hours". Mike Caro som är den störste teoretikern skriver mycket om hur man ska hantera en session. Har för mig att han talar illa om stoploss.

 

Du inser att det är lite skillnad mellan livespel och spel på nätet? Att spela 12h sesion på nätet, det är inte smart, tror inte ens de bästa klarar av det i en längre period.

 

Inget illa om dawwe, men att jämföra honom med Negreanu och gänget är ju bara fånigt.

 

GL mrdawwe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du inser att det är lite skillnad mellan livespel och spel på nätet? Att spela 12h sesion på nätet, det är inte smart, tror inte ens de bästa klarar av det i en längre period.

 

Inget illa om dawwe, men att jämföra honom med Negreanu och gänget är ju bara fånigt.

 

GL mrdawwe

 

Jaja ofc det är mindre krävande live etc men principen kvarstår imo. Och ang. 12h sessioner skulle va värdelöst så undrar jag vad du grundar din teori på? Att koncentrationsnivån sjunker drastiskt efter EN timme? Borde inte alla sessioner avslutas prompt efter 1h då? Läs några artiklar av Caro så kanske du klarar av att se det från fler vinklar. Personligen tycker jag att det tar cirkus 2h innan jag är riktigt inne i borden, sedan pangar jag på i 2-3h till om liret flyter.

 

Finns många toppspelare som kör maratonsessioner online, och det ganska kontinuerligt. Kolla 10/20 och 25/50 borden på stars. Bra exempel på killar som lirar bra mycket längre än 4-5h. Månad ut, månad in.

 

Sen får du gärna kommentera varför det var en löjlig jämförelse? För att dom syns på TV och lirar om större summor? Jämför med h@££inggol då om det blir mer realistiskt. Han spelar ofta på stakes som dawwe nosade på idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering:

 

Avsluta inte en session bara för att du förlorar om du nu lirar bra. Så länge du klarar av att ta RÄTT beslut så finns det ingen mening i stoploss. Du får betalt per timme vid bordet, inte off. Oturen "clearas" inte för att man startar om klienten eller går en promenad med katten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du klarar av att ta RÄTT beslut så finns det ingen mening i stoploss. Du får betalt per timme vid bordet, inte off.

 

Strikt matematiskt så stämmer ju det här, men jag tror inte att det är fullt så enkelt.

 

Dels så tror jag att en överväldigande majoritet har svårt att identifiera lägen när de går från att (i marginella situationer) ta marginellt bra beslut till att ta marginellt dåliga beslut, pga att dom är lite tiltade. Folk vill inte gärna erkänna för sig själva att "minitilten" är tilt, om du hajar vad jag menar.

 

Mer mer viktigt tror jag är att rätt beslut när man förlorar är någonting annat än rätt beslut när man vinner, eftersom ens image nästan alltid är annorlunda. Det här är av flera anledningar svårt att anpassa sig till. Alltså blir det svårare att spela, vilket innebär att ens förväntade win-rate ofta minskar (och kanske t.o.m. förvandlas till negativ win-rate, speciellt i kombination med en eventuell minitilt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...