Gå till innehåll

NLT - 2 draghänder stöter på problem


thefman

Recommended Posts

Jag vet att man inte får posta 2 HH's i samma post men det gäller samma motståndare i båda, i ungefär samma läge.

 

PokerStars Game #7110003168: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2006/11/20 - 23:44:11 (ET)

Table 'Algol V' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: DumbAssMike ($163.05 in chips)

Seat 2: tripCCC ($98.25 in chips)

Seat 3: JZ_2 ($45.90 in chips)

Seat 4: goondox ($111.95 in chips)

Seat 5: clintbygget ($115.05 in chips)

Seat 6: merchantman ($105.35 in chips)

Seat 7: digemDAV ($13.75 in chips)

Seat 8: falco10 ($136.65 in chips)

Seat 9: Tito55 ($148.20 in chips)

digemDAV: posts small blind $0.50

falco10: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to clintbygget [9c 4c]

Tito55: folds

DumbAssMike: folds

tripCCC: folds

JZ_2: folds

goondox: folds

clintbygget: raises $3 to $4

merchantman: calls $4

digemDAV: folds

falco10: folds

*** FLOP *** [Qh 8s 2s]

clintbygget: bets $6

merchantman: raises $6 to $12

clintbygget: raises $14 to $26

merchantman: calls $14

*** TURN *** [Qh 8s 2s] [9h]

 

 

Merch och jag har haft ett par potter tidigare och han spelar ganska faceup i mitt tycke. Jag har sjukt dålig cred på bordet då jag har visat mycket bluffar och fula hålstegar senaste timmen. Jag sätter honom på flushdraget alternativt åttan eller typ 77-66. Vad händer på turn? Vill jag verkligen checkraisa allin då han kanske känner sig tvingad att syna pga pottens storlek?

 

HAND 2:

 

 

PokerStars Game #7110484574: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2006/11/21 - 00:22:32 (ET)

Table 'Algol V' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: IndianWells ($101.50 in chips)

Seat 2: tripCCC ($198.70 in chips)

Seat 3: JZ_2 ($115.60 in chips)

Seat 4: goondox ($112.95 in chips)

Seat 5: clintbygget ($100 in chips)

Seat 6: merchantman ($233.15 in chips)

Seat 7: ianlippert ($100 in chips)

Seat 8: hankhankhank ($99 in chips)

Seat 9: Tito55 ($162 in chips)

goondox: posts small blind $0.50

clintbygget: posts big blind $1

merchantman: posts small & big blinds $1.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to clintbygget [5s 4s]

merchantman: raises $3 to $4

ianlippert: folds

hankhankhank: folds

Tito55: folds

IndianWells: folds

tripCCC: folds

JZ_2: folds

goondox: folds

clintbygget: calls $3

*** FLOP *** [9s 2c 3h]

clintbygget: checks

merchantman: bets $7

clintbygget: raises $9 to $16

merchantman: calls $9

*** TURN *** [9s 2c 3h] [9d]

clintbygget: bets $22

merchantman: raises $22 to $44

 

Att jag synar med 5 högt pre i off pos är inget bekymmer då jag har kläm på merch postflop. Sätter honom på höga kort. På turn leder jag ut utifall han nu skulle ha typ JJ då en normalbra spelare bör folda denna här (ok kansk inte mot LAG clint då). Vad blir beslutet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Förstår inte riktigt problemet om du tror att du leder och kommer att få syn så vill du väl göra potten så stor som möjligt på turn. CR/all in är väl bra då.

Hand 2: syn. Och sedan all in på river om du träffar. Annars fold.

 

1.

Om jag CR/allin så blir han commitad och får odds till attdra ut.

 

2.

Varför ge potten till honom bara för att han har A högt eventuellt? Jag är ju sjukt säker på att han bara har högt kort liksom och min cred på bordet borde betyda minst ett par i det läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt fel i 1 du tänker fel där. I 2 så är jag tveksam till din read. Ställer du kommer han få bra odds och antagligen syna med pp. Du kan ju syna och ställa rivern om det inte är ett överkort i så fall.

 

Kul att höra hur andra tänker. Tack för svaren! Fler får gärna analysera så kommer jag med svaren ikväll/inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, om du skulle fråga mig så skulle jag säga spew i båda händerna, och särskilt den första. Okej, ni har en history, okej, han kanske bara sitter på 66-77 eller färgdrag, men betyder det att du alltid vill spela om stacken typ tom? I dont get it.

 

Nåja, hand 1 orkar jag inte ens kommentera, men i andra handen, om du har bestämt dig för att spela den hårt, så gillar jag verkligen inte storleken på din CR på floppen. CR upp ordentligt om du absolut vill välja den linjen, så kan du potta turn sen. Som spelat, fold. Orkar dra efter stegar på parade bord OAVSETT fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag ska förklara hur jag tänker i 1. Det spelar inte roll hur ni blir all in på turnen det viktiga är att potten växer så mycket som möjligt när du har den bättre handen.

Som ex på floppen checkraisar du all in mot ett färgdrag då får han odds att syna. Eller du bettar all in och han synar felaktigt. Det blir exakt samma EV på de två olika sätten.

Nu bortser vi från att fi kan checka bakom förståss om man checkar. Men det var inte det du menade eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

 

Vilka andra händer än bluff massage-trebettar du den floppen med? Jag hade svalt stoltheten och gett upp potten på flopp. På turn får din hand showdownvärde mot drag/överkort och outs mot händer som slår dig. Med tanke på att du visat jättestyrka (eller nåt) på flop, checkar han oftast efter med drag och betar med händer som slår dig om du checkar turn. Check/fold på turn alltså. C/r ser jag som helt katastrofalt, eftersom du inte har någon FE och oftast är uppe mot en hand som slår dig. HD:n du sätter fi på förstår jag inte alls, varför kan han inte har dig slagen här?

 

Hand 2:

 

Återigen, vilka händer förutom bluff checkhöjer du floppen med? Och varför massageraisar du? Du vill ju ta potten direkt, gör en riktig bet om du ska höja då. En bättre linje imo här är att check/syna floppen och check-raisa turn all-in, d.v.s. samma linje du förmodligen skulle välja med set. Som spelat lär han knappast lägga många händer mot ett ställ på turn. Syna och dra ut (om du nu har odds, orkar inte räkna) och ge upp på river.

 

 

Att tänka på imo:

* Tänk på vad du representerar när du väljer att bluffa.

* Övertyga inte dig själv att fi har en konstig HD, du kan mycket väl vara slagen i båda händerna.

* Massageraisa inte hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag ska förklara hur jag tänker i 1. Det spelar inte roll hur ni blir all in på turnen det viktiga är att potten växer så mycket som möjligt när du har den bättre handen.

Som ex på floppen checkraisar du all in mot ett färgdrag då får han odds att syna. Eller du bettar all in och han synar felaktigt. Det blir exakt samma EV på de två olika sätten.

Nu bortser vi från att fi kan checka bakom förståss om man checkar. Men det var inte det du menade eller?

 

Det jag blir rädd för är om han har färgdrag med ett eller två kort över mitt. Då är han inte långt efter. Ger jag honom chansen att syna turn så blir det problem på rivern om ett kort över 9 dyker upp. Jag har redan satt mig sj'lv i knipa och vill ta hem en pott som tillhör mig i mitt tycke :)

 

Sen säge jag inte att jag spelar rätt här det var därför jag frågade om råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu, om du skulle fråga mig så skulle jag säga spew i båda händerna, och särskilt den första. Okej, ni har en history, okej, han kanske bara sitter på 66-77 eller färgdrag, men betyder det att du alltid vill spela om stacken typ tom? I dont get it.

 

Nåja, hand 1 orkar jag inte ens kommentera, men i andra handen, om du har bestämt dig för att spela den hårt, så gillar jag verkligen inte storleken på din CR på floppen. CR upp ordentligt om du absolut vill välja den linjen, så kan du potta turn sen. Som spelat, fold. Orkar dra efter stegar på parade bord OAVSETT fi.

 

Det här med att spela på tom hand i en stor pott har mer med att göra att jag känner svaghet, jag kan ta hem potten om jag tar rätt beslut. Alltså det är inte å att jag inte vill vika pga jag från början gett mig fanken på att "nästa pott den _ska_ jag vinna" utan det blir lite mer som en utmaning.

 

Usch märks verkligen att jag har vart ifrån cashgame allt för länge...

 

Det här med mina sk massage-resningar får jag ta och styra upp. Helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

 

Vilka andra händer än bluff massage-trebettar du den floppen med? Jag hade svalt stoltheten och gett upp potten på flopp. På turn får din hand showdownvärde mot drag/överkort och outs mot händer som slår dig. Med tanke på att du visat jättestyrka (eller nåt) på flop, checkar han oftast efter med drag och betar med händer som slår dig om du checkar turn. Check/fold på turn alltså. C/r ser jag som helt katastrofalt, eftersom du inte har någon FE och oftast är uppe mot en hand som slår dig. HD:n du sätter fi på förstår jag inte alls, varför kan han inte har dig slagen här?

 

Hand 2:

 

Återigen, vilka händer förutom bluff checkhöjer du floppen med? Och varför massageraisar du? Du vill ju ta potten direkt, gör en riktig bet om du ska höja då. En bättre linje imo här är att check/syna floppen och check-raisa turn all-in, d.v.s. samma linje du förmodligen skulle välja med set. Som spelat lär han knappast lägga många händer mot ett ställ på turn. Syna och dra ut (om du nu har odds, orkar inte räkna) och ge upp på river.

 

 

Att tänka på imo:

* Tänk på vad du representerar när du väljer att bluffa.

* Övertyga inte dig själv att fi har en konstig HD, du kan mycket väl vara slagen i båda händerna.

* Massageraisa inte hela tiden.

 

Helt rätt ang. massagebet = bluff där. Jag skulle resa mer med monsterdrag eller set.

 

Vad gäller HD'n så skulle han resa TP mer. Drag spelar han väldigt passivt/vekt som i denna hand men mest realistiskt kanske är att han ger sig fanken på att syna ner mig med svag hand pga min image. Därav mittenpar eller pp runt.

 

I tvåan så C/R jag med alla träffar, PP och drag då jag är hyffsat säker på att han har missat. Borde dock lagt på några dollars etxtra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer kompletta HH's:

 

ettan;

 

PokerStars Game #7110003168: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2006/11/20 - 23:44:11 (ET)

Table 'Algol V' 9-max Seat #6 is the button

Seat 1: DumbAssMike ($163.05 in chips)

Seat 2: tripCCC ($98.25 in chips)

Seat 3: JZ_2 ($45.90 in chips)

Seat 4: goondox ($111.95 in chips)

Seat 5: clintbygget ($115.05 in chips)

Seat 6: merchantman ($105.35 in chips)

Seat 7: digemDAV ($13.75 in chips)

Seat 8: falco10 ($136.65 in chips)

Seat 9: Tito55 ($148.20 in chips)

digemDAV: posts small blind $0.50

falco10: posts big blind $1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to clintbygget [9c 4c]

Tito55: folds

DumbAssMike: folds

tripCCC: folds

JZ_2: folds

goondox: folds

clintbygget: raises $3 to $4

merchantman: calls $4

digemDAV: folds

falco10: folds

*** FLOP *** [Qh 8s 2s]

clintbygget: bets $6

merchantman: raises $6 to $12

clintbygget: raises $14 to $26

merchantman: calls $14

*** TURN *** [Qh 8s 2s] [9h]

clintbygget: bets $85.05 and is all-in

merchantman: calls $75.35 and is all-in

*** RIVER *** [Qh 8s 2s 9h] [Ac]

*** SHOW DOWN ***

clintbygget: shows [9c 4c] (a pair of Nines)

merchantman: shows [5s As] (a pair of Aces)

merchantman collected $209.20 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $212.20 | Rake $3

Board [Qh 8s 2s 9h Ac]

Seat 1: DumbAssMike folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: tripCCC folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: JZ_2 folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: goondox folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: clintbygget showed [9c 4c] and lost with a pair of Nines

Seat 6: merchantman (button) showed [5s As] and won ($209.20) with a pair of Aces

Seat 7: digemDAV (small blind) folded before Flop

Seat 8: falco10 (big blind) folded before Flop

Seat 9: Tito55 folded before Flop (didn't bet)

 

Han är väl rätt outpriced här?

 

tvåan;

 

PokerStars Game #7110484574: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2006/11/21 - 00:22:32 (ET)

Table 'Algol V' 9-max Seat #3 is the button

Seat 1: IndianWells ($101.50 in chips)

Seat 2: tripCCC ($198.70 in chips)

Seat 3: JZ_2 ($115.60 in chips)

Seat 4: goondox ($112.95 in chips)

Seat 5: clintbygget ($100 in chips)

Seat 6: merchantman ($233.15 in chips)

Seat 7: ianlippert ($100 in chips)

Seat 8: hankhankhank ($99 in chips)

Seat 9: Tito55 ($162 in chips)

goondox: posts small blind $0.50

clintbygget: posts big blind $1

merchantman: posts small & big blinds $1.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to clintbygget [5s 4s]

merchantman: raises $3 to $4

ianlippert: folds

hankhankhank: folds

Tito55: folds

IndianWells: folds

tripCCC: folds

JZ_2: folds

goondox: folds

clintbygget: calls $3

*** FLOP *** [9s 2c 3h]

clintbygget: checks

merchantman: bets $7

clintbygget: raises $9 to $16

merchantman: calls $9

*** TURN *** [9s 2c 3h] [9d]

clintbygget: bets $22

merchantman: raises $22 to $44

clintbygget: raises $36 to $80 and is all-in

merchantman: calls $36

*** RIVER *** [9s 2c 3h 9d] [Qs]

*** SHOW DOWN ***

clintbygget: shows [5s 4s] (a pair of Nines)

merchantman: shows [Js Ad] (a pair of Nines - Ace kicker)

merchantman collected $198 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $201 | Rake $3

Board [9s 2c 3h 9d Qs]

Seat 1: IndianWells folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: tripCCC folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: JZ_2 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: goondox (small blind) folded before Flop

Seat 5: clintbygget (big blind) showed [5s 4s] and lost with a pair of Nines

Seat 6: merchantman showed [Js Ad] and won ($198) with a pair of Nines

Seat 7: ianlippert folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: hankhankhank folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Tito55 folded before Flop (didn't bet)

 

Hade jag inte sett den här killen innan så skulle man kunna tro att han gör en bra syn. Dock vet jag att han synar i tron att kunna klonka ess eller jack på rivern. Han gamblar här så vitt jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 hade varit bättre att leda floppen och C/R AI på turn än att spela som du gjorde... du kan inte pusha turn då han re-R dig, de är bara att ge upp. Och detta av foljande anledningar:

 

1. Du vet att han inte foldar nått, dvs noll FE

2. Han e alldeles för commitad, dvs han är så jäkla priced in, ditt spel är liksom inte tillräckligt starkt då han har så mycket investerat. Sen att han spelar sin hand som en åsna är ju en annan femma, men ditt spel är faktiskt heller inte mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att du mtp din image och read spelar båda händerna rätt katastrofalt så kan man ju undra vem var fisken vid bordet... Varför jucka tom OOP mot stationer? Måste ju finnas ungefär 50 händer i timmen som är bättre att spela mot såna där.

 

Att spela tom mot callingstation är väl standard när man ligger back som sablar och ska ta igen? Självklart lirade jag de där 2 händerna dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2 hade varit bättre att leda floppen och C/R AI på turn än att spela som du gjorde... du kan inte pusha turn då han re-R dig, de är bara att ge upp. Och detta av foljande anledningar:

 

1. Du vet att han inte foldar nått, dvs noll FE

2. Han e alldeles för commitad, dvs han är så jäkla priced in, ditt spel är liksom inte tillräckligt starkt då han har så mycket investerat. Sen att han spelar sin hand som en åsna är ju en annan femma, men ditt spel är faktiskt heller inte mycket bättre.

 

Jo precis! Det jag inte gillar med att leda ut direkt är ju att potten är så liten (om han nu får för sig att folda). Kommer dock spela som du säger vid nästa tillfälle.

 

Alla skall ha tack för sina synpunkter! Jag tar till mig av det ni skriver helt klart. Ut och nöt nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...