Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

666satan666 är TAG. Han är en aning tiltad på mig då jag fick honom att lägga ner JJ i en stor pott när jag hade tvåpar, men fick honom att tro att han foldat den bästa handen. Jag vet att han är ute efter att sätta åt mig.

nuf4kptuo har spelat otroligt tightaggressivt. Han har spelat väldigt väldigt få händer sen jag kom till bordet för några timmar sen. Han har dock inte behövt visa några händer hittills då han kör potbett varje gata och 3-barrellar alltid. Jag har inte sett honom limpa in någon gång, utan höjer alltid 4-5 ggr BB oberoende av hur många som limpat innan, och rerejsar om någon höjt före honom. Jag har försökt undvika honom och det har inte varit svårt med tanke på att han spelar få händer (runt 10-20 händer på 3-4 timmar).

Han har 400 ggr BB när maxinköpet på bordet är 100 ggr, så hans strategi har varit lyckosam. Mestadelen av sin stack hade han dock innan jag kom.

Min egen table image har varit TAG. De gånger det har gått till showdown har jag ofta visat fina händer, men även åkt dit några gånger med bluffar. Växlade in 50 o är uppe på 240 så de andra på bordet visar respekt och jag får en hel del pottar billigt. nuf4kptuo o jag spelade en pott tidigare där jag vek på turn när han potbettade.

666satan666 is at seat 0 with $82.60.

nuf4kptuo is at seat 1 with $410.65.

HERO is at seat 2 with $242.60.

Decon50 is at seat 3 with $107.45.

XxNUTSxX is at seat 4 with $90.40.

stumpy is at seat 5 with $240.40.

UBpkrplyr is at seat 6 with $99.50.

pokerclem is at seat 7 with $42.55.

lisa AA is at seat 8 with $45.30.

Fluffy Clouds is at seat 9 with $70.80.

The button is at seat 0.

nuf4kptuo posts the small blind of $.50.

HERO posts the big blind of $1.

666satan666: -- --

nuf4kptuo: -- --

HERO: Q :diamond: A :heart:

Decon50: -- --

XxNUTSxX: -- --

stumpy: -- --

UBpkrplyr: -- --

pokerclem: -- --

lisa AA: -- --

Fluffy Clouds: -- --

Pre-flop:

Decon50 folds. XxNUTSxX folds. stumpy calls.

UBpkrplyr folds. pokerclem calls. lisa AA folds.

Fluffy Clouds folds. 666satan666 calls. nuf4kptuo

calls. HERO raises to $6. stumpy folds.

pokerclem folds. 666satan666 calls. nuf4kptuo

calls.

Höjer potsize fr BB då bordet har varit tight och jag har tagit hem många pottar på liknande sätt. Är inte så orolig att satan synar för jag vet att han är tiltad. Blir dock nyfiken när nuf4kptuo synar för det avviker från hans spelmönster. Men jag har position på honom och en hand som är duglig.

Flop (board: 7 :spade: 4 :diamond: 4 :club: ):

nuf4kptuo checks. HERO bets $10. 666satan666

folds. nuf4kptuo raises to $30. HERO calls.

Här CBar jag runt halva potten vilket är standard för hur jag har spelat på bordet hela tiden. Rerejsen känns som Fi vill vidhålla sin otroligt aggressiva stil. Jag tror inte han är på hög PP eller fyra. Med en bra hand hade han höjt och han spelar inte fyror. Eventuellt 77? Spelar han SC? Jag tar en syn för att utvärdera läget på turn.

Turn (board: 7 :spade: 4 :diamond: 4 :club: Q :club: ):

nuf4kptuo bets $80. HERO calls.

Fi fortsätter som han alltid gör med potsizebet. Jag har träffat damen och tror att jag har bästa handen. Enda orosmomentet är 777 men jag tar en syn och hoppas på check fr fi på river.

River (board: 7 :spade: 4 :diamond: 4 :club: Q :club: J :club: ):

nuf4kptuo bets $240. HERO ????

Fi.s bet sätter mig all in. Jag har 127 kvar. Halva stacken är inne redan så jag är ganska mycket comitted. Men att Fi inte saktar ner trots det relativt farliga bordet oroar mig. Är inte lika säker på att jag har den bästa handen längre.

Skulle uppskatta tankar och analyser och förslag.

Postad

Inte för att vara sån, men din turnsyn får mig att må illa. Nästan lika illa som flopsynen, kan inte bestämma mig vilken som är värst.

Läs vad du själv skriver om eran respektive image, och fundera.

Postad
Inte för att vara sån, men din turnsyn får mig att må illa. Nästan lika illa som flopsynen, kan inte bestämma mig vilken som är värst.

Läs vad du själv skriver om eran respektive image, och fundera.

Det är just pga min read som jag tog båda synen.

Hans floppbet kändes som en bluff då han inte höjt preflopp. Han limpade aldrig preflop med en hand tidigare. Vi snackar om en kille som kör som på räls. Jag såg inte honom spela kreativt eller annorlunda en enda gång under hela sessionen.

På turn kände jag att jag ledde och med hänsyn till hans otroligt aggressiva spelstil så ville jag få ut mer värde på rivern om han bettar eller om han checkar ville jag ha potkontroll. Var osäker på om reraise all in var rätt spel då han förmodligen skulle slänga sämre händer.

Men jag var inte beredd på all in på rivern... det satte myror i huvet på mig.

Mot en annan spelare hade jag nog slängt redan på floppen.

Postad

Som någon brukar säga här på forumet

"Farsan sa åt mig att limpa med suited connectors"

Han sitter med 56 i klöver tror jag.

Hur kan man veta att någon är tightaggresiv om personen aldrig har visat sina händer? Kan väl ha haft luft varje gång... Kan snarare vara så att när han väl bestämmer sig för att spela en hand så vill han ha kommandot men styrkan på handen verkar ni ju aldrig få veta eller?

Postad
Vi snackar om en kille som kör som på räls. Jag såg inte honom spela kreativt eller annorlunda en enda gång under hela sessionen.

Så när han väl checkraisar dig på en sån där flopp så är han tom?

Hur kan man veta att någon är tightaggresiv om personen aldrig har visat sina händer? Kan väl ha haft luft varje gång... Kan snarare vara så att när han väl bestämmer sig för att spela en hand så vill han ha kommandot men styrkan på handen verkar ni ju aldrig få veta eller?

LOL :heart:

Postad

Tack för alla inlägg och åsikter.

Som jag sa hade jag foldat på floppen i normala fall, men med den här killen kände jag att han inte var stark pga att han limpsynade för första gången på hela sessionen.

Jag kände också att han ev. ledde på floppen, men att handen var såpass svag att jag skulle kunna spela ut honom på turn eller river om överkort träffade. Sen när damen kom på turn kände jag starkt för att jag tog ledningen.

Han lät mig dock egentligen aldrig försöka spela ut honom, men jag tog ändå synen på river dels pga att jag var comittad, dels för att jag kände att nåt inte stod riktigt till med hans beteendeförändring och dels för att meningen med syn på turn var för att få honom att skjuta en gång till. Hade kanske inte väntat mig all in, men ändå.

Upplösningen:

River (board: 7 :spade: 4 :diamond: 4 :club: Q :club: J :club: ):

nuf4kptuo bets $240. HERO goes all-in for

$126.60. nuf4kptuo is returned $113.40 (uncalled).

Showdown:

nuf4kptuo shows 8 :club: 7 :heart: .

nuf4kptuo has 7 :heart: 7 :spade: 4 :diamond: 4 :club: Q :club: : two pair, sevens and fours.

HERO shows Q :diamond: A :heart: .

HERO has Q :diamond: A :heart: 4 :diamond: 4 :club: Q :club: : two pair, queens and fours.

Hand #35085394-11805 Summary:

$3 is raked from a pot of $493.20.

HERO wins $490.20 with two pair, queens and fours.

Postad
Mot en annan spelare hade jag nog slängt redan på floppen.

Vad ska det vara för annan spelare? Här synar du tom mot en kille som du vet kommer fortsätta beta på turn. Vad kan vara sämre?

Vi snackar om en kille som kör som på räls. Jag såg inte honom spela kreativt eller annorlunda en enda gång under hela sessionen.

Så när han väl checkraisar dig på en sån där flopp så är han tom?

Som jag sa hade jag foldat på floppen i normala fall, men med den här killen kände jag att han inte var stark pga att han limpsynade för första gången på hela sessionen..

FÖRE floppen ja, vilket borde tyda på en marginell hand, som är just en sådan hand som skulle kunna passa denna flop, typ 45s. Ändå plockar du bort den möjligheten ur hans tänkbara HD.

Du spelar tvärtemot dina reads hela vägen och råkar vinna.

Postad

näh, det var ingen självklar syn på rivern utan tvärtom väldigt svettigt. Och jag var inte så säker i efterhand på att jag hade valt rätt linje. Det var därför jag valde att publicera handen och få lite åsikter.

Men jag hade känslan av att han var svag hela vägen trots hans starka bet. Det kändes i maggropen att något inte stämde riktigt fr turn och framåt.

Fast det är gött att ha lite tur emellanåt.

Postad
Var inte ute å cykla som punkrock antydde 8-)

Nu vet jag inte ifall du försöker med någon reverseironi, Isf så tänker jag ett steg för kort men. Jag ville bara poängtera att ditt inlägg var helt inkorrekt då den spelaren du själv beskrev i inlägget var just en Tight Aggressive. Jag var tvungen att göra ett :heart: då det var de klockrenaste inlägg jag läst på länge. :)