Gå till innehåll

SAJT: Ladbrokes.com


kickboxer

Recommended Posts

Sverige är så vanligt att de lagt det högt upp, kolla alltså inte i den alfabetiska ordningen!

Aha, vad dum man är...söka i den alfabetisk ordningen. Snacka om ologisk man e...*S*

 

Hur vet man att man deltagit i 200 spel? Det är ju ett krav, men vad menar de med spel? Händer? Deras "Playcheck" är ju värdelös...

 

Hmm, jag har nog inget bättre tips än playchecken. Jag har lirat där rätt länge så jag är nog rätt säker på att jag lirat mina 200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 590
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

incogn undrade:

Hur är det med freerolls och hur är motståndet på Ladbrokes?
Det känns som att det har blivit ganska mkt fler lirare på ladbrokes på slutet, för några månader sen var man nästan du med dom flesta på nivåerna 10- och 20-sngs, nu hittar man uteslutande nya namn, och dom flesta suger rejält. För att nästan-citera Ector tror jag det var, så får man svar med allsköns smaskens om man ställer in och allt med ett A betraktas som monster, i alla lägen, hela vägen. (att en annan då blivit utdragen mot präxis allt i en månad är iofs en annan historia). Om man som Johan Hjort berättade får svar av QJs tror jag det var, då är det nästan dags att ställa sig upp, något av ett skarpt läge. Allt detta något hårddraget givetvis, men iaf DrB:s känsla. Freerolls dyker upp lite då o då, men Ladbrokes torde inte vara den freerolltätaste siten.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Är det någon mer än jag som tycker sig ha märkt att man senaste månaden (säg, maj-juni eller så) även på den låga nivån (FL .5/1) har börjat spela tokmycket tightare än tidigare?

 

Det är inte ovanligt att man flera gånger/h med 10 spelare vid bordet kan stjäla blinds eller lyckosamt kan överrepresentera handen. Det var helt otänkbart bara för någon månad sedan. Vart tog alla calling stations vägen? Har de tagit semester eller har Ladbröks gjort för lite tevereklam senaste tiden?

 

Dessutom har det blivit väldigt många fler svenska vid borden, tycker jag mig ha sett. Det är inte ovanligt att 80-90% runt duken är svenskar. Ser man kanske ett samband? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

De stavade mitt namn fel i den stora Poker Million 2005 invite only- finalen. Men jag märkte det inte förrän efter att det startade.

Fick också panik och ringde supporten.

Han började dilla nåt om upplösningar, grafikkort och att jag skulle uppgradera DirectX. Han sa också att han inte kunde göra något och att jag var den enda som hade problem, och det därför var mitt fel. :x

 

Ringde upp igen lite senare och fick prata med en vettig person som förstod mig. Hon bad om ursäkt å Ladbrokes vägnar och sa att jag skulle få 100$ i en "goodwill gesture".

Jag sa att jag inte nöjer mig med något under $361.10 iom att det var vad varje entry var värd i finalen. Hon förklarade att hon förstod mig, men också att hon endast var berättigad till att ersätta mig med max 100$. Hon lovade också att hon skulle prata med någon högre upp i hierarkin inom supporten för att se vad de kan göra för de resterande 261.10$(minst så mycket förväntar jag mig).

 

Löser inte det här sig smidigt så är det adjöss Ladbrokes(även fast den kvinnliga personen i supporten var ovanligt trevlig och sympatisk).

 

*hoppas*

Återkommer med upplösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv måste jag säga att jag är ganska så besviken på det lilla jag sett av Ladbrokes.

 

Interfacet är samma som Expekt, fast slöare och fulare.

 

Dåliga möjligheter för folk som vill lära sig spelet, då minsta limiten är .25/.50. Vilket bara gynnar folk som sitter och fiskar pengar från nybörjare.

Minimum på fixed limit är 0.5/1.

 

Något annant än Hold Em verkar inte spelas alls i princip.

 

Verkar inte finnas mycket frirullar och bonusen på 30$ gäller inte för scandinavier, något som säkert ganska många missade när de skrev upp sig.

 

Helhetsintrycket är alltså inte särskilt högt, enda positiva jag har att säga är väl att det verkar vara en del action vid SnG borden, men minsta limit är 5 + 1$.

 

Hörsägen säger även att supporten inte är mycket att hurra över, men hurvida detta är sant eller inte låter jag vara osagt.

 

Dock ska ni inte förlita er allt för mycket på min rapport, då jag bara provat ett par kvällar, men från vad jag sett hittils kommer det inte bli fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morbo: Följande hände: Sent på lördagskvällen kommer jag 3:a i freerollen och får $63 samt en plats i finalen. Det visade sig att finalen hade 72 spelare och ett prisbord på $26.000 (inkl ett $13.000 seat till Poker Million 2005). En enkel beräkning visade att denna turneringsplats motsvarade en rakefri buy-in på $361. För mig känns $361 för en turnerning för mycket varför jag ställde ut ett erbjudande där jag ville sälja 40% av min plats för $120. Jag fick svar från Legato som kunde tänka sig dealen utifall han fick spela turnerningen. Jag skulle alltså få $120 samt 60% av hans inspelade pengar. En bra deal för oss båda insåg jag och hade inga problem att inte spela själv. Kanske bara bra eftersom jag stiger upp 05:45 till sommarjobbet tänkte jag.

 

För att skicka mina inloggningsuppgifter till Legato valde jag att ändra password. Därefter skickade jag usernamn och det nya passwordet. Eftersom jag tidigare kört autologin klickade jag bort det. Efter strul inser jag att min user är sitting out. Får kontakt med Legato och ingen av oss kommer in med varken det nya eller gamla passet. Jag autofoldar mig ner i träsket och paniken sprider sig ;)

 

Jag skickar 2 mail till Lads men svar dröjer alldeles för länge. Jag börjar söka igenom gamla lådor där jag hoppas jag skrivit upp inloggningsuppgifter. Efter cirka 30 min hittar jag mina gamla inlogguppgifter som visar att jag har ett helt annat pokerlogin än mitt pokernickname. Jag hade testat de 2 jag brukar använda men hade ingen susning om att jag hade det där tredje eftersom jag kört autologin och då loggas man in automatiskt. Det var länge sen jag fixade kontot där. Dealen blåstes givetvis av. Jag kommer in och får se att jag har 600 kvar av 1500 och att blindsen är på 50/100. Ser 55 direkt och går all in. Losar mot AK och slutet på denna historia blev väl det väntade ;)

 

Surar i en dag för att jag varit så jäkla klantig, men nu efter det gått ett par dagar kan jag som skratta åt det.

 

Jag säger som Oscar Wilde: Erfarenhet är vad man kallar sina tidigare misstag

 

The End! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seraph och Matteprof: Vad hände? Kan ni förklara mer utförligt? (Verkar som om ni råkade ut för samma sak i den där 2005 Poker Million invite-gratisrullen)

 

Jag och Matteprof råkade inte ut för samma sak. Jag kunde inte rå för att Ladbrokes hade registrerat fel nick till turneringen så jag inte kunde starta... :(

Jag har dock fortfarande inte fått svar från Ladbrokes angående kompensation för den uteblivna turneringen.

Skickade ett nytt mail för att påminna de om att jag fortfarande finns, så vi får se om det får fart på dem.

 

Edit: Fick svar nu:

Dear Jakob,

 

Please accept my apologies for the delay in replying with regards to our recent telephone conversation.

 

I have spoken to the Head of Poker Anthony Ure and he is happy to credit your Poker account with a Goodwill Gesture of $180 for the error that we made by registering your poker alias incorrectly to the Poker Million Freeroll.

 

Please let me know if you are happy with this offer and I will make the payment to your account.

 

I look forward to hearing from you.

 

Kind Regards

 

Sandy Jackson-Palin

Ladbrokes Multi Player Poker.

Jag är inte helt nöjd med det, eftersom jag anser att att turneringsplatsen jag vann var värd $361.11($26k/72pers = $361.11/pers) och jag har nu skickat ytterligare ett mail för att påpeka detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaa, det beror på hur man ser det...

Om jag hade varit med i en satelit som gav mig en plats i en $300-turnering, då skulle jag ju kompenseras med vad en entry är värd om jag inte skulle kunna starta p.g.a. ett fel som nån på Ladbrokes gjort ?

Men eftersom det nu var en freeroll jag kvalificerade från anser väl de att jag inte är värd en hel "buyin" eftersom det är de som står för hela prizepoolen.

 

Please let me know if you are happy with this offer and I will make the payment to your account.

 

Jag skrev bara och sa att jag inte var nöjd med det och varför, så nu är det bara vänta och se vad de svarar. *hoppas* :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej jag har ett problem.. jag har försökt o fixa till mig en användare på ladbrokes ett flertal gånger.. jag har klarat av dom fem första stegen som man ska besvara och de har då även skickats ett e-mail till den adress jag angivit.. men sen så kommer de en till tre stegs slutregistrering och de är då det kruppas.. först står de att man ska ange new alias och city disbladed on screen typ. sen så trycker man vidare till sista o då ska man trycka finish för att avsluta alllt men då så står de helt plötsligt system would not allow you to registrer online ?! sen så kan jag då itne komma in på ladbrokes o lira.. Sad

 

skulle vänligen se att om nån vet hur detta skall lösas?

mvh Jacob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som är med i $30k guaranteed som börjar om 1½timme?

Kom 3a i nån förturnering och vann en plats i denna turnering, ettan verkar få $15 000.

Brukar inte lira sånna här "stora" turneringar så man är lite smånervös nu, $15 000 skulle sitta som en fläskläpp iaf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som är med i $30k guaranteed som börjar om 1½timme?

Kom 3a i nån förturnering och vann en plats i denna turnering, ettan verkar få $15 000.

Brukar inte lira sånna här "stora" turneringar så man är lite smånervös nu, $15 000 skulle sitta som en fläskläpp iaf ;)

 

Jag är med. Hand for hand play spelas just nu. 71 kvar. Plats 70 ger 128 dollar. Jag kämpar på och ligger på plats 65 just nu med 13.000 chips.

 

Edit: ITM!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Jag öppnade precis ett konto på Ladbrokes och satte in 200 SEK på kontot. Dessa växlade jag sedan in till dollar.

 

På Ladbrokes sida står det att man skall få $30 om man öppnar ett konto hos dem. Är det någon som vet hur man går tillväga för att få dessa $30? När jag öppnade konto hos Expekt var man tvungen att skicka e-post för att få bonusen, men här hittar jag ingen information om hur man skall göra.

 

Mycket tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Ladbrokes sida står det att man skall få $30 om man öppnar ett konto hos dem. Är det någon som vet hur man går tillväga för att få dessa $30?

 

Jag är rädd att du missat det finstilta. "This offer does not apply to customers residing in certain jurisdictions and these currently include customers residing in Sweden, Denmark, Norway and Finland."

 

Dessutom (även om det inte spelar någon roll i det här fallet, såvida du inte bor utanför skandinavien) måste första insättningen vara minst $30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rädd att du missat det finstilta. "This offer does not apply to customers residing in certain jurisdictions and these currently include customers residing in Sweden, Denmark, Norway and Finland."

 

Dessutom (även om det inte spelar någon roll i det här fallet, såvida du inte bor utanför skandinavien) måste första insättningen vara minst $30.

 

OK. Där ser man.

 

Jag försökte verkligen hitta deras villkor för att man skulle få ut bonusen, men jag lyckades inte. Antingen var det jag som är väldigt dålig på att hitta på deras sida eller också har Ladbrokes gömt det väl. Nåväl, nu vet jag hur det ligger till i alla fall.

 

Tack för informationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om Ladbrokes har något erbjudande för nya spelare just nu? Gäller t.ex. den där 300+300-bonusen fortfarande? Eller har de någon %-bonus på första insättningen?

 

(Jag har letat på deras sajt utan att hitta något, och även mailat deras kundtjänst utan att få svar. "All the current promotions we have available can been seen by clicking on the promotion icon on the Ladbrokes.com homepage", fick jag veta, men eftersom jag inte hittar någon promotion-ikon på deras hemsida så vet jag fortfarande inte.)

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med klienten och tänkte hör om det är någon som har liknande problem.

 

1) Klienten dör och upp kommer windows klassiska "hmmm har stött på problem och måste avslutas". Detta händer lite för ofta för att det ska vara en slump.

 

2) Det tar väldigt lång tid (alternativt för evigt (=tills man startar om)) innan man kan se borden. Det är vanligt att jag bara kan se bord under vissa av flikarna. Verkar vara slumpmässigt vilka som fungerar.

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med klienten och tänkte hör om det är någon som har liknande problem.

 

1) Klienten dör och upp kommer windows klassiska "hmmm har stött på problem och måste avslutas". Detta händer lite för ofta för att det ska vara en slump.

 

2) Det tar väldigt lång tid (alternativt för evigt (=tills man startar om)) innan man kan se borden. Det är vanligt att jag bara kan se bord under vissa av flikarna. Verkar vara slumpmässigt vilka som fungerar.

 

/Anders

 

Ofta kan det bero på dåligt med resurser i Windows som får det att bete sig så här och än mer om man har massa addwares etc installerat. Så börja med att köra Adaware och pröva även att stänga ner lite program/agenter etc som du kanske har igång samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...