Gå till innehåll

Ett vad som gick åt helvete...


Albert

Recommended Posts

  • Svars 220
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför gjorde du motstånd? Jag förstår faktiskt poliser som lackar ur på idioter ibland.

 

Men å andra sidan ska poliser vara så pass professionella att de inte "lackar ur". För tillåter vi poliser att lacka ur så är vi farligt ute.

 

Inte poliser som är ute och patrullerar Stockholm en helgkväll (vilket i och för sig är rätt förståeligt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju tidigare domar i tingsrätt och hovrätt visat att det inte är straffbart att spotta på poliser eller kalla dem för vad som helst,

det är tydligen något som de "får räkna med" :shock:

Förmodligen därför jag inte skulle kunna vara polis.

Om jag var det och nån äcklig "reclaim the streets" snorvalp kom fram och spottade på mig skulle jag skjuta skarpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju tidigare domar i tingsrätt och hovrätt visat att det inte är straffbart att spotta på poliser eller kalla dem för vad som helst,

det är tydligen något som de "får räkna med" :shock:

Förmodligen därför jag inte skulle kunna vara polis.

Om jag var det och nån äcklig "reclaim the streets" snorvalp kom fram och spottade på mig skulle jag skjuta skarpt.

 

?

 

Det är visst straffbart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju tidigare domar i tingsrätt och hovrätt visat att det inte är straffbart att spotta på poliser eller kalla dem för vad som helst,

det är tydligen något som de "får räkna med" :shock:

Förmodligen därför jag inte skulle kunna vara polis.

Om jag var det och nån äcklig "reclaim the streets" snorvalp kom fram och spottade på mig skulle jag skjuta skarpt.

 

Nu tror jag i och för sig att det där drevs upp till HD och praxis ändrades. Allt annat är sjukt. Poliser är för faan människor och inga jävla robotar som vissa tror.

 

Haa!, mitt minne sviker mig aldrig.

 

http://www.sr.se/cgi-bin/skaraborg/nyheter/artikel.asp?artikel=733495

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va tuff du är, du är min idol :roll:

 

Det hoppas jag verkligen inte. Har du någon idol så bör du dock lobotomeras.

 

Flame on!

 

Självfallet har jag inte dig som idol, och nej jag har aldrig haft någon idol. Att du ens är osäker, samt pga vadet, får mig att undra om du är lobotomerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst var det dumt gjort, men man kan iakta ett par intressanta saker:

 

Hade du gjort samma sak mot en privatperson så hade det inte hänt mycket mer än en anmälan för skadegörelse. Normalt sett skulle Albert bli mer eller mindre friad eftersom han var full vid tillfället.

 

Nu var offret ifråga poliser och då åker han dit utav helvete för en miljon andra saker också.

Det är sveriges sk rättvisa inför lagen. Haha

 

Förmodligen klokt av dig att inte springa iväg. Med dagens poliser hade du haft goda chanser att bli nerskjuten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst var det dumt gjort, men man kan iakta ett par intressanta saker:

 

Hade du gjort samma sak mot en privatperson så hade det inte hänt mycket mer än en anmälan för skadegörelse.

 

Hade han gjort det på fel person så hade det hänt betydligt mer det kan jag lova dig. Nu vet jag inte hur Albert ser ut men jag tror att det är väldigt många privatpersoner som hade gett honom en fet smäll.

 

Nu var offret ifråga poliser och då åker han dit utav helvete för en miljon andra saker också.

Det är sveriges sk rättvisa inför lagen. Haha

 

Hur kan du utgå ifrån att Alberts histora är den rätta? Vi har hört från en person som troligtvis var berusad och som du troligtvis inte känner. Hur kan du då utgå från att det Poliserna anmälde honom för inte är korrekt?

 

Edit: Jag säger inte att Albert ljuger men bara att vi inte vet vad som hände eftersom vi inte var där. Du tror inte att poliser som sköter sig korrekt får motanmälningar som är falska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen klokt av dig att inte springa iväg. Med dagens poliser hade du haft goda chanser att bli nerskjuten.

Nja, nedskjuten vettefan, men jag hade kunnat garantera att han hade fått äta lite batong.

 

Ja, de har väl skjutit i liknande lägen förut, så man vet ju att de är kapabla till det. Nu var det iofs en kvinna med vid ingripandet och de brukar ha lite mer vett i skallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade han gjort det på fel person så hade det hänt betydligt mer det kan jag lova dig. Nu vet jag inte hur Albert ser ut men jag tror att det är väldigt många privatpersoner som hade gett honom en fet smäll.

 

Det tror jag inte. De flesta normala människor i sverige vet att man förlorar ännu mer på att ge en vandal en fet smäll, även om de är nog så sugna på det.

 

Nu var offret ifråga poliser och då åker han dit utav helvete för en miljon andra saker också.

Det är sveriges sk rättvisa inför lagen. Haha

 

Hur kan du utgå ifrån att Alberts histora är den rätta? Vi har hört från en person som troligtvis var berusad och som du troligtvis inte känner. Hur kan du då utgå från att det Poliserna anmälde honom för inte är korrekt?

 

Det är rätt så allmänt känt hur polisen använder "våldsamt motstånd mot tjänsteman". Det finns många många dokumenterade fall.

När jag hör en historia brukar jag inte i första hand utgå från att folk sitter och ljuger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade han gjort det på fel person så hade det hänt betydligt mer det kan jag lova dig. Nu vet jag inte hur Albert ser ut men jag tror att det är väldigt många privatpersoner som hade gett honom en fet smäll.

 

Det tror jag inte. De flesta normala människor i sverige vet att man förlorar ännu mer på att ge en vandal en fet smäll, även om de är nog så sugna på det.

 

När någon går upp och går på deras motorhuv medans de står vid bilen? Jag tror det kan få många (inte en majoritet) att koka över. Jag känner tex flera stycken som får anses normala men som ändå hade struntat i konsekvenserna och givit honom en fettsmäll. Bara för att du inte känner någon så kan du ju inte utgå från ditt något begränsade urval (din bekantskapskrets) för statistiskt underlag utgå att det gäller alla.

 

Nu var offret ifråga poliser och då åker han dit utav helvete för en miljon andra saker också.

Det är sveriges sk rättvisa inför lagen. Haha

 

Hur kan du utgå ifrån att Alberts histora är den rätta? Vi har hört från en person som troligtvis var berusad och som du troligtvis inte känner. Hur kan du då utgå från att det Poliserna anmälde honom för inte är korrekt?

 

Det är rätt så allmänt känt hur polisen använder "våldsamt motstånd mot tjänsteman". Det finns många många dokumenterade fall.

När jag hör en historia brukar jag inte i första hand utgå från att folk sitter och ljuger.

 

Vad är allmänt känt? Att det finns poliser som gör det eller att alla poliser gör det?

 

Vad är många? Vad säger det att det finns dokumenterade fall? Jo att det finns rötägg inom polisväsendet precis som i samhället. De som är anställda hos polisen är ju bara en spegling av samhället. På samma sätt som det finns pedofiler som jobbar i förskolan så finns det poliser som brukar övervåld. Men om det nu är så allmänt känt så antar jag att du har statistik på det.

 

När jag hör liknande historier så är jag väldigt försiktig att bilda mig en uppfattning utifrån den. Speciellt när den som berättar det troligtvis var full och när jag inte ens var i närheten.

 

Sen kan jag ju kontra med att det finns många dokumenterade fall som visar att vittnesmål oftast är väldigt felaktiga. Vårt minne är inte tillräckligt bra och speciellt inte när vi är utsatta för saker vi inte är vanna vid. Så vad säger det om ett vittne som är full?

 

Återigen så säger jag inte att det Albert berättar är fel. Jag säger heller inte att det inte finns poliser som inte är idioter. Men jag säger att vi inte kan ta sida när vi bara har hört Albert berätta det och ingen av oss var där.

 

Men det är ju bara vad jag tycker. Feel free to ignore me

 

Edit: Fixa lite "stafvel" så inte TF får en tumör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vad är många? Vad säger det att det finns dokumenterade fall? Jo att det finns rötägg inom polisväsendet precis som i samhället. De som är anställda hos polisen är ju bara en spegling av samhället. På samma sätt som det finns pedofiler som jobbar i förskolan så finns det poliser som brukar övervåld. Men om det nu är så allmänt känt så antar jag att du har statistik på det."

 

Vet inte det. Det är nog en typ av övernitiska personer med visst maktbegär som medvetet söker till polis. Min egen ringa erfarenhet av polisen är iaf att de inte enbart nöjer sig med att påpeka att man "gjort fel" utan även passar på att leka översittare samtidigt.

 

På min tid var intagningskravet till polishögskolan 3,0 i snittbetyg, ungefär lägst av alla högskole-utbildningar i hela landet, så att polisen fungerar som den gör idag är ju ungefär vad man kan förvänta sig. Det är ju inte direkt några genier som ska upprätthålla ordningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är många? Vad säger det att det finns dokumenterade fall? Jo att det finns rötägg inom polisväsendet precis som i samhället. De som är anställda hos polisen är ju bara en spegling av samhället. På samma sätt som det finns pedofiler som jobbar i förskolan så finns det poliser som brukar övervåld. Men om det nu är så allmänt känt så antar jag att du har statistik på det."

 

Vet inte det. Det är nog en typ av övernitiska personer med visst maktbegär som medvetet söker till polis. Min egen ringa erfarenhet av polisen är iaf att de inte enbart nöjer sig med att påpeka att man "gjort fel" utan även passar på att leka översittare samtidigt.

 

På min tid var intagningskravet till polishögskolan 3,0 i snittbetyg, ungefär lägst av alla högskole-utbildningar i hela landet, så att polisen fungerar som den gör idag är ju ungefär vad man kan förvänta sig. Det är ju inte direkt några genier som ska upprätthålla ordningen.

 

Snälla lär dig hur man citerar. Blir ju lite svårt för andra att läsa vem som skrev vad :D

 

Men om det nu är din

Min egen ringa erfarenhet av polisen

Så kunde du väll skrivit det istället för

 

Det är rätt så allmänt känt hur polisen använder "våldsamt motstånd mot tjänsteman". Det finns många många dokumenterade fall.

När jag hör en historia brukar jag inte i första hand utgå från att folk sitter och ljuger.

 

för att då låter det som om det är en vedertagen sanning som det borde finns någon källa till. Jag tycker det är trist att du har haft sådana dåliga erfarenheter av poliser. Mina egna erfarenheter är helt tvärt emot. Men om jag har tur eller du haft otur är svårare att veta.

 

Det är därför man måste berätta att det är ens egna erfarenheter som man målar upp och inte hur man vet att det är.

 

Sen vad har snittbetyget med saken att göra? Min egen erfarenhet av övernitiska personer med visst maktbegär är att de är duktiga i skolan, men det kan bero på mina upplevelser med dåliga chefer. Men det gör inte att jag tror att alla chefer är det och att alla som kommer in på utbildningar med höga betyg är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ju tidigare domar i tingsrätt och hovrätt visat att det inte är straffbart att spotta på poliser eller kalla dem för vad som helst,

det är tydligen något som de "får räkna med" :shock:

 

Jag skrev ganska så tydligt att jag INTE spottade PÅ eller MOT någon polis. Jag spottade på BAKSIDAN av förarsätet FÖR att jag mådde jävligt illa då det satt en polis på min rygg och tryckte in handklovarna i min rygg.

 

Mitt spott var heller inte ett uttryck för ilska som t.ex. "tvi dig, spott" utan för att jag var nära att spy.

 

Sedan var det POLISERNA som BÖRJADE kalla mig för "jävla idiot" så jag replikerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hoppar helt oprovocerat sönder polisbilens huv, gör våldsamt motstånd när poliserna försöker lugna ner dig, kallar den kvinnliga polisen för de vidrigaste av saker och förnedrande spottar ner poliserna och hela polisbilens interiör. Sen ställer du dessutom till med ett par rejäla scener i cellen och blir förvånad över att det blir konsekvenser... Min spontana reaktion är: lol!

 

Måtte du bli hård dömd. Helt klart ett bra läge för samhället att statuera exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hoppar helt oprovocerat sönder polisbilens huv, gör våldsamt motstånd när poliserna försöker lugna ner dig, kallar den kvinnliga polisen för de vidrigaste av saker och förnedrande spottar ner poliserna och hela polisbilens interiör. Sen ställer du dessutom till med ett par rejäla scener i cellen och blir förvånad över att det blir konsekvenser... Min spontana reaktion är: lol!

 

Måtte du bli hård dömd. Helt klart ett bra läge för samhället att statuera exempel.

 

Hoppar? Jag hoppade INTE; jag skulle ta tre steg för att vadet skulle gillas och jag tog fyra STEG. Jag vaken hoppade eller sprang. Jag GICK. Inget gick i sönder. De försökte aldrig lugna ner mig eftersom att jag var lugn. T.om. frågade om jag kunde få röka klart min cigg innan de grep mig. Visst så kallade jag henne och den andre vissa saker. Spottade INTE på någon polis inte och inte HELA interiören utan på ryggen utav förarsätet. Ingen av poliserna fick saliv på sig. Ställde inte till med någon scen i cellen heller för den delen.

 

Straffet kunde jag nog inte bry mig mindre om utan jag tänker mer på hur tidsförödande det kan komma att bli för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att 99% av alla här verkar säkra på att han spottade på poliserna trots att han klart och tydligt säger att han spottade på stolsryggen.

 

Men det är klart... allt som skrivs i en polisrapport är ju alltid sant. De övdriver ju trots allt väldigt sällan :roll:

 

Precis det jag menar

Eftersom folk i Alberts situation alltid åker dit för "våldsamt motstånd" så måste man anse att det är normal praxis i tid och otid.

 

Ta fallet Anna Sjödin tex. Vakten är hel och ren, medan Anna är full med blåmärken. Hur går det ihop med våldsamt motstånd?

 

Eller fallet med gubben vid macken. Också våldsamt motstånd. Sen visade det sig att allt var filmat!!! Syns tydligt att poliserna slår på gubben med batongen. Ändå gick det inte att fälla rötäggen eftersom det är inbyggt i systemet att skydda poliser som gör fel. Men visst, han slapp bli åtalad för "våldsamt motstånd" tack vare kameran. Det visar rätt tydligt hur polisen använder "våldsamt motstånd" och det visar också att man behöver i kamerabevis för att klara sig undan det.

 

Lindesbergfallet, också ett solklart fall där polisen gjort ett grovt tjänstefel, där han inte blir fälld för det.

Finns klara direktiv att skjuta i benet om man måste skjuta, vilket inte ens var nödvändigt den gången.

 

Eller fallet med biltjuvarna i göteborg.

Det var inte troligt att han behövde skjuta överhuvudtaget, men ska man skjuta bör man skjuta på däcket eller föraren, inte passageraren!!!

Självklart klarar han sig undan.

 

Sen har du fallet när polisen skjuter ihjäl en obeväpnad invandrare i en trappuppgång som flyr från utvisningshot.

Självklart klarar han sig undan.

 

 

Jag är helt säker på att vi skulle slippa se de där fallen om man skulle börja med att ha krav motsvarande övriga högskoleutbildningar.

Kan inte förstå varför det måste vara så slappa krav. Vill man ha in klent begåvade personer som poliser, eller vad är det frågan om?

Tänkande personer skulle helt enkelt inte arbeta på det sättet som polisen gör idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att snorungar som Albert och parre och många andra puckon i Sverige inte har respekt för poliser är ganska beklämmande. "Vem gillar snutar egentligen?" Ja, jag gör.

 

Jag hatar verkligen rättshaverister som dig, Albert, däremot. Att utverka skadegörelse på en polisbil är inget som ska vara straffbart tycker du, eftersom du vägrade bli gripen. Men sen när du upplever det som att du blev orättvist behandlad kommer du krypande tillbaka till rättssamhället och ber om hjälp. Vad trött jag blir...

 

Om allt som står i din berättelse är sant så är det oprofessionella poliser du haft att göra med helt enkelt. Man kan bara anta att du provocerat dom nåt enormt, och att din historia är väldigt vinklad. Men det är klart att det finns idioter till poliser, men i detta fall är nog den största idioten du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar verkligen rättshaverister som dig, Albert, däremot. Att utverka skadegörelse på en polisbil är inget som ska vara straffbart tycker du, eftersom du vägrade bli gripen.

 

Visa gärna var han skriver att det inte ska vara straffbart.

Men det måste trots allt finna någon proportion mellan brottet och straffet.

Att bara kliva över en polisbil kan inte anses vara något grovt brott. Det kan på sin höjd ge ett par repor i lacken.

Är det rimligt tycker ni att man ska bli straffad 100ggr hårdare om "offret" ifråga är poliser eller någon annan högt uppsatt grupp eller person i samhället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...