Gå till innehåll

Ett vad som gick åt helvete...


Albert

Recommended Posts

  • Svars 220
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul tråd! Har inte sett den här tidigare faktiskt.

 

Det är nog riktigt att alla poliser inte passar för yrket, men jag tycker hela diskussionen är mycket märklig. Finns det något att diskutera? Man går på en polisbil och man gör motstånd vid omhändertagandet. Förväntar man sig då en klapp på axeln och ett "gör inte om det"?

 

Har ingen som helst medkänsla med OP. Tvärtom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul tråd! Har inte sett den här tidigare faktiskt.

 

Det är nog riktigt att alla poliser inte passar för yrket, men jag tycker hela diskussionen är mycket märklig. Finns det något att diskutera? Man går på en polisbil och man gör motstånd vid omhändertagandet. Förväntar man sig då en klapp på axeln och ett "gör inte om det"?

 

Har ingen som helst medkänsla med OP. Tvärtom!

 

Ja, trådrubriken är något missvisande då läsaren kan tro att jag tänkte att det, vadet, skulle gå bra. Det enda som finns att diskutera är hur stor idiot jag är egentligen och varför poliserna ljög i rättegången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, trådrubriken är något missvisande då läsaren kan tro att jag tänkte att det, vadet, skulle gå bra. Det enda som finns att diskutera är hur stor idiot jag är egentligen och varför poliserna ljög i rättegången.

 

Jag tycker

 

1) Det var jävligt kortkat gjort. Hurvida du är en idiot i övrigt har jag ingen uppfattning om. Men polisen torde ha annat att göra än att behöva förklara för folk att man ska ge faan i att klättra upp och ner på polisbilar.

 

2) Om det är som du säger, att polisen ljuger i rätten, så är det katastrof. En polisman har att följa den lag som han är satt att upprätthålla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bör väl ha respekt för poliserna och på ett sätt får du ju liksom skylla dig själv.

 

Dock är min personliga åsikt att många plitar är riktiga jävla skitar. Har sett så mycket skit. Osympatiska med noll pondus så dom måste spela tuffa och hårda vilket går till överdrift. Många poliser i Stockholm är rasister och gillar att använda våld och det är fakta. Ska vi ha det såhär i Sverige?

 

Väktare ska vi inte ens tala om, den genomsnittlige väktaren är ett riktigt drägg som fan inte ska ha något att göra ute i samhället utan skulle passa bättre bakom lås och bom. Har fan mer respekt för en tattare som rånar och förstör än dessa förbannade väktare och poliser som ständigt tar till ett jävla övervåld mot vanligtvis normala människor som ibland får en knäpp och gör korkade saker.

 

Njuter lika mycket varje gång jag får höra om när någon väktare blivit sönderslagen, värmer så jävla mycket. Blir dom dödade är det ännu bättre för inte fan har dom någon rätt att leva dom små råttorna.

 

Edit vill tillägga att jag är en lugn kille som sällan bryter några regler och är allmänt lugn så mina bedömningar är inte subjektiva utan högst objektiva sådana.

 

Nu fick jag en varning och det var ju jävligt fint att man får. Hade man skrivit samma sak om terroristerna i Alqaida undrar man ju om man hade fått en varning. Kanske är poliser och väktare som begår övervåld inte lika "farliga" för samhället som en terrorist?? Tappade väl lite kontrollen på vad jag skrev där och vill inte att någon ska dö, räcker att dom blir avstängda från sitt yrke och får något annat typ av straff. Kanske ge tillbaka med samma mynt? Slå dom lite, håna dom, inte låta dom komma in på ställen för att man säger att de är för fulla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker

...

2) Om det är som du säger, att polisen ljuger i rätten, så är det katastrof. En polisman har att följa den lag som han är satt att upprätthålla.

 

Men helt ärligt, innerst inne, visst inser även du att i alla poliser skulle "justera" sina berättelser för att den skall passa deras syften. Att tro något annat är ju mer än lovligt naivt. Men det kan ju i och för sig ändå anses vara en "katastrof", det jag reagerade på var att du tycktes tro att det inte går till så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I din cell hade du iaf lite prylar. När jag ifrågasatte polisen och provocerade lite vid en liten diskussion vi hade så slängde dom in mig i en cell som kan liknas vid ett äckligt duschrum. Jag fick ligga på en sån där madrass man använde på gymnastiken med sånt äckligt tyg över. Det var allt som fanns. Polisen använde övervåld på mig också. Ska aldrig mer be en snut legitimera sig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polisman har att följa den lag som han är satt att upprätthålla.

 

Det gör dom ju inte. De stoppar trafikanter medan de själva bryter mot alla möjliga trafiklagar.

Senast jag stötte på en polisbil ute så körde han mot enkelriktad, körde bil på cykelbana, gjorde ej tecken innan de svängde in på cykelbanan, körde med släkta framljus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja är han inte civilklädd så är det väl inte så stor ide att be om legitimation annat än för att jävlas.

Det springer väl inte runt så många falska snutar i uniform.

 

Det var ju just för att jävlas. Så inåthelvete korkat alltså. Får skylla på att jag var 17-18 nånstans. Minns inte riktigt. Vi ville bara provocera och fjanta oss. Det fick man ju ångra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...