Gå till innehåll

Ett vad som gick åt helvete...


Albert

Recommended Posts

Finns det bara platser så är det exakt det där som krävs, ingenting mer.

 

Ja, men problemet ar att det inte finns sarskilt gott om platser kontra antalet sokande. "Sitter med facit hand", du ar ju bara for patetisk. Behorighetskrav for civilingejorsutbildning ar inte detsamma som faktiska krav for att komma och det vet du ocksa.

 

Sen kan jag halla med om att det finns rotagg inom polisvasendet men att det skulle bero pa for laga antagningskrav ar bullshit.

 

Skont att se att folk har borjat kora med personangrepp igen ocksa. Det om nagot tillfor valdigt mycket till diskussionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 220
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns det bara platser så är det exakt det där som krävs, ingenting mer.

 

Ja, men problemet ar att det inte finns sarskilt gott om platser kontra antalet sokande. "Sitter med facit hand", du ar ju bara for patetisk. Behorighetskrav for civilingejorsutbildning ar inte detsamma som faktiska krav for att komma och det vet du ocksa.

 

Sen kan jag halla med om att det finns rotagg inom polisvasendet men att det skulle bero pa for laga antagningskrav ar bullshit.

 

Skont att se att folk har borjat kora med personangrepp igen ocksa. Det om nagot tillfor valdigt mycket till diskussionerna.

 

Vad du får du ut av att skriva att kraven höjts trots att behörighetskraven legat på samma låga nivå i minst 20år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det bara platser så är det exakt det där som krävs, ingenting mer.

 

Snälla sluta trolla i tråden. Jennes skriver att det numera är svårt att komma in på polishögskolan och han syftar då på vilket betyg man behöver.

 

Kolla i min tidigare post. 3.0!!! låg intagningspoängen på när jag gick i skolan. Tror iinte det har ändrats särskilt mycket sedan dess.

 

Jo, det har det. Det ar faktiskt hyfsat svart att ta sig in nufortiden.

 

Jag älskar personer som känner sig tvungna att påpeka att man har fel trots att jag sitter med facit i hand.

Du tillför sällan någonting i diskussionerna jennez. Du verkar huvudsakligen sitta och posta en massa meningslösa inlägg enbart för att käfta emot. Känner du att du måste hävda dig själv på något sätt eller?

Som du kan se själv, det enda som krävs är godkänt.

...

...

...

 

Så därför skrev jag att det du listar är bara kraven för att man överhuvudtaget ska få söka.

 

Titta bara här hur enkelt det är att komma in på KTH

 

Särskild behörighet

 

 

Den särskilda behörigheten är oftast formulerad som krav på kunskaper i vissa kurser eller ämnen från gymnasieskolan eller komvux (lägsta betygskrav är G/3). Även arbetslivserfarenhet eller annat som är relevant för aktuell utbildning kan krävas.

 

Arkitektutbildning, 180 p

Särskild behörighet: Ma C, Sh A och Fy A, Ke A alt Nk B

 

Industridesignutbildning, 200 p

Särskild behörighet: Ma D, Fy B, Ke A

Se även särskilt antagningsprov

 

Brandingenjörsutbildning, 140 p

Särskild behörighet: Ma D, Fy B, Ke A

 

Civilingenjörsutbildning 180 p

Särskild behörighet: Ma E, Fy B, Ke

 

Alltså måste det finnas massor av personer med pennalismtendenser som är arkitekter :shock:

 

Edit: Vill bara tillägga igen att jag inte tar ställning om poliser är svin eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det bara platser så är det exakt det där som krävs, ingenting mer.

 

Snälla sluta trolla i tråden. Jennes skriver att det numera är svårt att komma in på polishögskolan och han syftar då på vilket betyg man behöver.

 

Kolla i min tidigare post. 3.0!!! låg intagningspoängen på när jag gick i skolan. Tror iinte det har ändrats särskilt mycket sedan dess.

 

Jo, det har det. Det ar faktiskt hyfsat svart att ta sig in nufortiden.

 

Jag älskar personer som känner sig tvungna att påpeka att man har fel trots att jag sitter med facit i hand.

Du tillför sällan någonting i diskussionerna jennez. Du verkar huvudsakligen sitta och posta en massa meningslösa inlägg enbart för att käfta emot. Känner du att du måste hävda dig själv på något sätt eller?

Som du kan se själv, det enda som krävs är godkänt.

...

...

...

 

Så därför skrev jag att det du listar är bara kraven för att man överhuvudtaget ska få söka.

 

Titta bara här hur enkelt det är att komma in på KTH

 

Särskild behörighet

 

 

Den särskilda behörigheten är oftast formulerad som krav på kunskaper i vissa kurser eller ämnen från gymnasieskolan eller komvux (lägsta betygskrav är G/3). Även arbetslivserfarenhet eller annat som är relevant för aktuell utbildning kan krävas.

 

Arkitektutbildning, 180 p

Särskild behörighet: Ma C, Sh A och Fy A, Ke A alt Nk B

 

Industridesignutbildning, 200 p

Särskild behörighet: Ma D, Fy B, Ke A

Se även särskilt antagningsprov

 

Brandingenjörsutbildning, 140 p

Särskild behörighet: Ma D, Fy B, Ke A

 

Civilingenjörsutbildning 180 p

Särskild behörighet: Ma E, Fy B, Ke

 

Alltså måste det finnas massor av personer med pennalismtendenser som är arkitekter :shock:

 

Oavsett hur du vänder och vrider på det är dessa utbildningar oerhört mycket svårare att komma in på.

Tex till polisutbildningen räcker det med att ha enbart läst basämnena.

Och då har vi inte ins gått in på antalet sökande i förhållande till antalet platser än. I praktiken måste man i princip spika fullt på högskoleprovet för att komma in på Läkarutbildningen, kanske arkitektutbildningen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett hur du vänder och vrider på det är dessa utbildningar oerhört mycket svårare att komma in på.

Tex till polisutbildningen räcker det med att ha enbart läst basämnena.

Och då har vi inte ins gått in på antalet sökande i förhållande till antalet platser än. I praktiken måste man i princip spika fullt på högskoleprovet för att komma in på Läkarutbildningen, kanske arkitektutbildningen också.

 

Ja behörighetskraven är lägre för polishögskolan men det betyder inte att man kommer in med bara 3.0. Det är beroende på hur många som sökt utbildningen och Jennez kommentar syftar troligvis (och som jag tolka det) på vilka betyg man behöver ha.

 

Jag väntar fortfarande på ditt svar på detta

Jag är även intresserad av hur du hittar korrelationen mellan låga betyg och intelligens? Har man låg intelligens så får man ofta låga betyg, men det betyder inte att de är ekvivalenta.

 

Åter igen så säger jag inte att det du säger inte är sant utan bara att det som du använder som argument är lika tätt som ett durkslag :D

 

Hoppas du inte tar det jag skriver som personangrepp för det är det verkligen inte menat som. Att du skulle sluta trolla var mest ett skämt och jag hoppas du tog det på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om 6-9 månader (skulle tro att de tar den tiden innan det kommer upp i TR) får vi veta om det kostade mer än 500kr. (det blir MER, för bara avgiften till Brottsofferfonden käkar upp hans vinst)

 

Aja, pengarna går ju till ett gott syfte.

 

Om inget blev skadat på bilen kan han inte dömas för skadegörelse, tror inte ens försök till skadegörelse är aktuellt. Iaf är straffet knappt mätbart.

 

Jag har väldigt svårt att tro att det blivit någon repa (jag hade seglarskor) och svårt att tro att det blev någon buckla heller.

 

Om det är så att han verkligen spottade på interiören pga av att han mådde illa så är det heller inte straffbart.

 

Det är HELT sant!

 

Att han kallade den kvinnliga polisen för könsord är också tveksamt. Albert har rätt att tycka att hon är en f*tta, vi har åsiktsfrihet i Sverige (iaf senast jag var där?).

 

Ja, jag lackade ur verbalt när jag läg i bilen efter att de kallat mig för "jävla idiot".

 

Du hotade väl ingen polis med stryk? ...

 

Hotade inte någon.

 

Sen har vi motståndet då. Där finns det ju vittnen, kan bli tufft, men att du bad om att få röka klart tyder ju lite på att du inte tänkte mucka med dem.

 

Japp, frågade om jag kunde få röka klart. Men motståndet var inte av den sorten att jag sparkade, ryckte, klängde, juckade, slet mig utan jag ålade mig samt slingrade mina ben. Jag åsamkade ingen polis eller vakt fysisk skada. Omöjligt att det skulle ha hänt.

 

Albert behöver en bra försvarare så kan han klara sig lindrigt undan.

Visst, Alberts agerande var idiotiskt. Men man brukar inte straffa personer bara för att de är idioter. Försök få en uppgörelse med åklagaren. Kanske ett strafföreläggande?

 

Får hoppas att det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att 99% av alla här verkar säkra på att han spottade på poliserna trots att han klart och tydligt säger att han spottade på stolsryggen.

 

Mmm tycker också det är lite konstigt. Varför skulle jag skriva om den här händelsen på ett publiktforum? För att jag vill visa hur jävla häftigt omogen jag är? Och varför skulle jag ljuga om någonting i historien? Anledningen är givetvis hur jag blev behandlad och om de FALSARIUM till åtalspunkter de kommit upp med i en RÄTTSSTAT!!!!!!!!!! Men visst tro att det jag skrivit är VINKLAT till 100% och att jag ljuger.

 

Inget riktat till skadast utan mer generellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att snorungar som Albert och parre och många andra puckon i Sverige inte har respekt för poliser är ganska beklämmande. "Vem gillar snutar egentligen?" Ja, jag gör.

 

Lol! rättshaverist, jag?

 

Jag hatar verkligen rättshaverister som dig, Albert, däremot. Att utverka skadegörelse på en polisbil är inget som ska vara straffbart tycker du, eftersom du vägrade bli gripen.

 

Hänger inte riktigt med i ditt resonemang här. Jag tycker, alltså, inte att skadegörelse på en polisbil ska vara starffbart efter som att jag vägrade bli gripen? Du argumenterar som en apa. Vilken premiss!

 

 

 

 

Men sen när du upplever det som att du blev orättvist behandlad kommer du krypande tillbaka till rättssamhället och ber om hjälp. Vad trött jag blir...

 

Peka gärna ut hur jag har bett om hjälp.

 

Om allt som står i din berättelse är sant så är det oprofessionella poliser du haft att göra med helt enkelt.

 

Återigen; varför skulle jag ljuga ett ens om det jag skrivit!!!?? Om jag ville ha medlidande eller annat så skulle jag väl skrivit att de körde upp ett stetoskop i kuken.

 

Man kan bara anta att du provocerat dom nåt enormt, och att din historia är väldigt vinklad. Men det är klart att det finns idioter till poliser, men i detta fall är nog den största idioten du.

 

Enda provokationen var att hoppa upp och gå på bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar fortfarande på ditt svar på detta

Jag är även intresserad av hur du hittar korrelationen mellan låga betyg och intelligens? Har man låg intelligens så får man ofta låga betyg, men det betyder inte att de är ekvivalenta.

 

 

Hur ska jag kunna bevisa det tycker du? Man utgår ju från egna erfarenheter. Alla översittartyper och mobbare jag mött i skolan och genom livet har iaf pacerat skolan med <4,0 (motsvarande dagens vg) i medel, oftast lägre.

 

Hitler, Stalin, Timur Lenk, Usama bin ladin etc. Ingen av dom har gjort sig känd som några större genier.

 

Därmed är det inte sagt att låga betyg=låg intelligens

Man kan vara en stor människa både som intelligent eller ointelligent.

 

Därmot vill jag hävda att det finns ett starkt samband översitteri=låg intelligens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar fortfarande på ditt svar på detta

Jag är även intresserad av hur du hittar korrelationen mellan låga betyg och intelligens? Har man låg intelligens så får man ofta låga betyg, men det betyder inte att de är ekvivalenta.

 

 

Hur ska jag kunna bevisa det tycker du? Man utgår ju från egna erfarenheter. Alla översittartyper och mobbare jag mött i skolan och genom livet har iaf pacerat skolan med <4,0 (motsvarande dagens vg) i medel, oftast lägre.

 

Du har ingen statitisk grund då? Från SCB eller whatever?

 

Hitler, Stalin, Timur Lenk, Usama bin ladin etc. Ingen av dom har gjort sig känd som några större genier.

Har du deras skolbetyg under stolen eller dy.?

 

Därmot vill jag hävda att det finns ett starkt samband översitteri=låg intelligens.

 

Okej? Så i stort sett alla med låga betyg är översittare? Enligt "mina erfaranheter" så är majoriteten med låga betyg antagligen lata, skoltrötta, allmänt sugiga, tycker inte skolan är viktigt eller dy. Sedan finns det självklart ett par mobbare och översittare i den kategorin.

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka traggla detta? Albert gjorde bort sig, polisen har rätt att tillgripa det våld som de anser nödvändigt... Tycker Albert att de var för hårdhänta så anmäler han dem (och kommer förlora). Sätter man sig i den sitsen får man den sitsen tåla...

 

Samma med göteborgskravallerna... Är man där och härjar och kastar gatsten då får man acceptera att bli nertryckt och ligga naken på asfalten i några timmar... Gillar man inte det, ja då behövde man inte varit där i första läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska jag kunna bevisa det tycker du? Man utgår ju från egna erfarenheter. Alla översittartyper och mobbare jag mött i skolan och genom livet har iaf pacerat skolan med <4,0 (motsvarande dagens vg) i medel, oftast lägre.

 

Hitler, Stalin, Timur Lenk, Usama bin ladin etc. Ingen av dom har gjort sig känd som några större genier.

 

Därmed är det inte sagt att låga betyg=låg intelligens

Man kan vara en stor människa både som intelligent eller ointelligent.

 

Därmot vill jag hävda att det finns ett starkt samband översitteri=låg intelligens.

 

Hmm konstigt att du då först skriver att intagningskravet är 3.0 i sittbetyg och i nästa mening så framställer du att poliser inte är direkt några genier. Jag tolkar det som att poliser inte är några genier för att intagskraven är låga.

 

På min tid var intagningskravet till polishögskolan 3,0 i snittbetyg, ungefär lägst av alla högskole-utbildningar i hela landet, så att polisen fungerar som den gör idag är ju ungefär vad man kan förvänta sig. Det är ju inte direkt några genier som ska upprätthålla ordningen.

 

Som sagt det jag vänder mig mot i dina inlägg är ditt sätt att framställa det som fakta när det egentligen bara är dina åsikter. Att du har dessa åsikter har jag inget emot, men när du framför det som en sanning så blir jag irriterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ingen statitisk grund då? Från SCB eller whatever?

 

Tror du scb gör statistiska undersökningar angående vilka betyg översittare går ut skolan med?

 

 

Därmot vill jag hävda att det finns ett starkt samband översitteri=låg intelligens.

 

Okej? Så i stort sett alla med låga betyg är översittare? Enligt "mina erfaranheter" så är majoriteten med låga betyg antagligen lata, skoltrötta, allmänt sugiga, tycker inte skolan är viktigt eller dy. Sedan finns det självklart ett par mobbare och översittare i den kategorin.

 

Var har jag sagt det någonstans?

 

Det jag har påstått är att översittare och mobbare sällan går ut skolan med bra betyg, samt att de oftast har låg intelligens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Var har jag sagt det någonstans?

 

Det jag har påstått är att översittare och mobbare sällan går ut skolan med bra betyg, samt att de oftast har låg intelligens.

 

Och darfor drar du paralellen att poliser genrellt sett har laga betyg eftersom manga av dem ar oversittare? Du tror inte att andra, yttre faktorer kan har format dessa manniskor? Eller "behover du bara havda dig"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad föreslår du själv för att sätta stopp på rötäggen inom polisen, och framförallt hindra maktgalna och otrevliga personer att komma in på utbildningen överhuvudtaget?

 

Det sättet polisen agerar på idag håller inte. Det leder till lågt förtroende för polisen hos allmänheten, fler brott och färre upplarade brott.

Kort sagt, det finns ingenting bra med att ha översittare som arbetar inom polisyrket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Var har jag sagt det någonstans?

 

Det jag har påstått är att översittare och mobbare sällan går ut skolan med bra betyg, samt att de oftast har låg intelligens.

 

Och darfor drar du paralellen att poliser genrellt sett har laga betyg eftersom manga av dem ar oversittare? Du tror inte att andra, yttre faktorer kan har format dessa manniskor? Eller "behover du bara havda dig"?

 

Har man låga behörighetskrav så blir snittbetygen för poliskåren generellt sett mycket lägre än för övriga yrkesgrupper, ja.

Skulle kraven vara högre så skulle större delen av de där rötöggen sorteras bort eftersom översittare generellt sett får lägre betyg än folk som inte beter sig på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man låga behörighetskrav så blir snittbetygen för poliskåren generellt sett mycket lägre än för övriga yrkesgrupper, ja.

 

Ehh hur tänker du nu? Kan inte de som klarar högre krav söka då? Lägre krav betyder inte lägre snittbetyg på intagningen. Högre krav kan däremot ge högre snittbetyg på de intagna.

 

Skulle kraven vara högre så skulle större delen av de där rötöggen sorteras bort eftersom översittare generellt sett får lägre betyg än folk som inte beter sig på det sättet.

 

Ännu en gång skriver du det som om det är fakta. Det här är väll ändå dina egna åsikter eller?

 

Du måste lära dig att skriva "Jag tror att...." eller "Jag är övetygad om att...".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitler, Stalin, Timur Lenk, Usama bin ladin etc. Ingen av dom har gjort sig känd som några större genier.

 

Usama Bin Laden gick iofs på Al-Thager Model som är en skola med mycket högt anseende. Skolan som ligger i Jeddah, Saudi Arabien och brukar kallas "the school of the élite". Där studera han civilingenjör (examen 1979) och ekonomi (examen 1981). Det var även under studierna som han kom i kontakt med det muslimska brödraskapet och alla vet hur det sluta.

 

Han kanske inte var ett geni i Einsteins klass men han var absolut ingen idiot set ur akademisksynvinkel.

 

Stalin gick ut skolan som bäst i sin klass och fick vid 14 år ett stipendium för att gå på Seminary of Tiflis.

 

Så även Stalin är väl skolad och kan knappast kallas som en idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitler, Stalin, Timur Lenk, Usama bin ladin etc. Ingen av dom har gjort sig känd som några större genier.

 

Usama Bin Laden gick iofs på Al-Thager Model som är en skola med mycket högt anseende. Skolan som ligger i Jeddah, Saudi Arabien och brukar kallas "the school of the élite". Där studera han civilingenjör (examen 1979) och ekonomi (examen 1981). Det var även under studierna som han kom i kontakt med det muslimska brödraskapet och alla vet hur det sluta.

 

Han kanske inte var ett geni i Einsteins klass men han var absolut ingen idiot set ur akademisksynvinkel.

 

Stalin gick ut skolan som bäst i sin klass och fick vid 14 år ett stipendium för att gå på Seminary of Tiflis.

 

Så även Stalin är väl skolad och kan knappast kallas som en idiot.

 

Som sagt, det är inte säkert att man är intelligent bara för att man har högt betyg, men sannolikheten för det är större.

Vad föreslår du själv för att stoppa rötäggen inom polisen då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Albert, det var bra jobbat. En kort summering av dina bedrifter:

 

- Förstör en polisbil

- Utsätter två poliser och förbipasserande civila för fara

- Kränker poliserna

- Sätter en av lagens väktare ur spel med en serie bett

- Skitar ner polisernas uniformer med spott

- Uppehåller en av de få celler polisen har att tillgå en natt

- Stör den redan underbemannade personalen på stationen natten lång

- Missbrukar signalknapparna i cellen

 

Och detta var ändå bara en sammanfattning av Alberts grovt vinklade version, jag vågar knappt tänka på vad som egentligen utspelades.

 

Som sagt, bra jobbat Albert. Du måste verkligen känna att du bidragit till samhället med ditt upptåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt korrekt på alla punkter

 

- Förstör en polisbil

 

Bara att köra skiten till skroten

 

 

- Utsätter två poliser och förbipasserande civila för fara

 

ja, fördjävligt. De sket nog ner sig av skräck

 

- Kränker poliserna

 

Fördjävligt. Så där ska man inte behandla blyga och försynta snälla små guldgossar

 

 

- Sätter en av lagens väktare ur spel med en serie bett

 

Ja, han nog kunnat fånga många andra bovar om han inte hade blivit så brutalt överfallen

 

- Skitar ner polisernas uniformer med spott

 

Bara köpa nytt. Går nog aldrig att få rent. Fan vet vad för skit Albert kan bära på?

 

- Uppehåller en av de få celler polisen har att tillgå en natt

 

Också tråkigt. Tänk vad mycket bovar som fick vara ute fria pga av att Onde Albert ockuperade halva kåken helt för sig själv

 

 

- Stör den redan underbemannade personalen på stationen natten lång

 

De fick antagligen kalla in extrapersonal tack vare hans upptåg. sånt kostar tid och pengar utav helvete.

 

 

- Missbrukar signalknapparna i cellen

 

Också oerhört tråkigt. Den dagen någon verkligen behöver använda knappen kanske den inte fungerar längre. Tänk på det Albert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Albert, det var bra jobbat. En kort summering av dina bedrifter:

 

- Förstör en polisbil

- Utsätter två poliser och förbipasserande civila för fara

- Kränker poliserna

- Sätter en av lagens väktare ur spel med en serie bett

- Skitar ner polisernas uniformer med spott

- Uppehåller en av de få celler polisen har att tillgå en natt

- Stör den redan underbemannade personalen på stationen natten lång

- Missbrukar signalknapparna i cellen

 

Och detta var ändå bara en sammanfattning av Alberts grovt vinklade version, jag vågar knappt tänka på vad som egentligen utspelades.

 

Som sagt, bra jobbat Albert. Du måste verkligen känna att du bidragit till samhället med ditt upptåg.

 

Jag vet inte riktigt vad du inte förstår. Anledningen till att jag postade min beskrivning av händelsen var att jag var så förvånad av de anmälningar jag fick på mig som det där med spottet eftersom att det är ett falsarium samt det där med att "fösöka bita en tjänsteman" (som du totalt verkar ha missat. Börjar tvivla starkt på din läsförmåga). Intressant att du tycker att den är grovt vinklad. Var du med och såg vad som hände?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, det är inte säkert att man är intelligent bara för att man har högt betyg, men sannolikheten för det är större.

 

Vem säger att sannolikheten är större? Du framställer det ännu en gång som en absolut sanning.

 

Vad föreslår du själv för att stoppa rötäggen inom polisen då?

 

Varför ska jag föreslå hur man ska stoppa rötäggen inom polisen? Jag har aldrig sagt eller gjort sken av att sitta inne med någon sådan lösning. Du däremot verkar försöka ge sken av att du vet hur man ska göra det genom att säga att majoriteten av alla rötägg har låga betyg. Med ditt system så finns det stor risk att vi inte kommer få in de poliser som råka vara skoltrötta i gymnasiet men som ändå hade blivit bra poliser. Varför ska vi straffa alla dessa pga att de har dåliga betyg?

 

Du måste förstå att allt du tycker behöver inte vara rätt och att det inte alltid finns antingen rätt eller fel. Det finns andra personer som har upplevt andra saker i sitt liv och därmed har annan syn på omvärlden och andra åsikter. Men det betyder inte att de har fel och du rätt utan bara att ni ser på saken annorlunda.

 

Edit: Åsikter blir aldrig mer än åsikter även om du önskar det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...