Gå till innehåll

NLT - Fiskigate gatan av mig är?


toppace

Recommended Posts

Fi är semiloose innan flop och passiv efter flop.

 

Game # 430387693 - Texas Holdem No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Lund"

Players(max 8):

cheros (EUR 22,73 in seat 1)

Esej00 (EUR 49,39 in seat 2)

Wanted_man (EUR 50,00 in seat 3)

The_Ocho (EUR 12,16 in seat 4)

Spankmee (EUR 47,25 in seat 5)

Clausiii (EUR 35,11 in seat 6)

tanzkatrin (EUR 41,76 in seat 7)

MrZlaskan (EUR 42,09 in seat 8)

Small Blind: Clausiii (0,25)

Big Blind: tanzkatrin (0,50)

Dealer: Spankmee

tanzkatrin was dealt: As - 9s

 

MrZlaskan Fold

cheros Fold

Esej00 Fold

The_Ocho Fold

Spankmee Fold

Clausiii Raise (0,75)

tanzkatrin Raise (1,50)

Clausiii Call (1,00)

 

Flop Jh - Ts - 5s

Clausiii Check

tanzkatrin Bet (3,25)

Clausiii Call (3,25)

 

Turn Jh - Ts - 5s - 8c

Clausiii Check

tanzkatrin Bet (7,50)

Clausiii Call (7,50)

 

River Jh - Ts - 5s - 8c - 8d

Clausiii Check

tanzkatrin All-In (29,01)

Clausiii All-In (22,36)

tanzkatrin Payback (6,65)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn är sämst, här förstör du i princip allt som är bra med din hand och sätter dig själv i en ruskigt svår sits på river.

 

Följt av preflop.

 

Rivern är också ganska dålig, men eftersom att du gjorde bort dig på turn redan så har lite större förståelse för att du försöker "rätta till" ditt misstag. Det kan nog vara ett okej spel mot rätt spelare. Dock tror jag inte att en semilös-passiv spelare är ens i närheten av rätt spelartyp att göra det movet på. Nja, vettefan om inte rivern är minst lika dålig som preflop ändå. Svårt det här.

 

Floppbetet är dock riktigt fint!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På turn finns eventuellt lite FE och en passiv spelare kommer inte checkraisa ofta. Hur kan inte river vara sämre än turn även om turn är dålig? När man får syn på turn är river jätteenkel check ui, eller?

 

river<turn<preflop<flop

 

Floppen är enda bra spelade gatan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är så hemskt med turn spelet? Troligtvis har han 15 outs men inte alls omöjligt att han har hela 18. Allt handlar inte inte om FE vid ett så här starkt drag du kommer ju öka dina chanser att få in deg om sätter ditt drag genom att semi-bluffa.

 

Precis, tyvärr dödas allt sånt nu med det här riverspelet eftersom vi är tvungna att få ut precis allt nästa gång om vi träffar..

 

vote river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag tror att det som är värst är inte höjningen i sig utan att den är för liten. Med det är det självklart inte höjningen i sig är bra heller.

 

 

Ok tackar! Nu när jag ser handen igen så håller jag. Om jag skall raisa vilket man kan diskutera. Så bör jag trycka in trucken med 4-6 € rätt?

 

beachalban: Är det en hand man kan reraisa med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag tror att det som är värst är inte höjningen i sig utan att den är för liten. Med det är det självklart inte höjningen i sig är bra heller.

 

 

Ok tackar! Nu när jag ser handen igen så håller jag. Om jag skall raisa vilket man kan diskutera. Så bör jag trycka in trucken med 4-6 € rätt?

 

beachalban: Är det en hand man kan reraisa med?

 

Jag tycker att HH:n är lite lurig men som jag förstår det så miniraisar Fi från SB till 1e varpå Hero i sin tur miniraisar till 2e. Jag tycker en höjning till 6 är i högsta laget men 4 känns ganska lagom om man nu ska höja.

 

Vad gäller höjning eller ingen höjning så tycker får man börja med att utgå från vad Fis miniraise kan betyda. Några punkter som jag själv reflekterar över:

 

1. Miniraise från SB på relativt låg nivå kan mycket väl vara en slowspelad riktigt stark hand där Fi är rädd att alla ska folda. Hur vanligt är det att man höjer från SB för att sno BB? Generellt på nivån, på detta bord och just för denna Fi. Är det vanligt att det görs standardhöjningar från SB för att sno blinds och av andra anledningar så är ju miniraisen inte lika troligt en stark hand. Detta beror ju emellertid på vilken storlek höjningar från SB och knappen brukar ha.

 

2. Hur bra är ditt postflopspel är gentemot motståndet?

 

3. Hur gärna vill du spela en stor pot mot just denna Fi och även i allmänhet? (t.ex beroende på varians, Fis skicklighet mm)

 

Sammanfattningsvis tycker jag att en höjning här är på sin plats, dels eftersom jag betraktar miniraises som synnerligen fiskiga och dels eftersom jag vill ta kommandot i potten där jag även kommer att ha position. Är det så att det sällan höjs för att sno blinds kanske man ska hålla ögonen öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop följt av river.

 

alltså skall man ha 99+, AQo+,AJ+ för att höja där?

 

Nja, det funkar nog att höja där.. Men vad vill du ska hända med din miniraise? Du tar iofs kontroll av poten men vad lägger han för hand mot din mesraise?

 

höj mer eller nöj dig med att syna preflop och checka rivern..

 

Du kan höja med din hand men du måste höja mer, till typ €4. En miniraise på låga nivåer betyder i princip ingenting och jag anser inte att det är tillräckligt för att ta kontroll av potten på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska en passiv spelare lägga på turn som han inte redan la på flop? Vi bygger en alldeles för stor pott utan någonting alls på handen, och dessutom har vi ingen aning om Fi drar, slöspelar lr fiskspelar. När vi har chansen att ta ett frikort på turn så borde vi väl göra det? Om vi då sätter draget kan vi räkna med att få bra betalt, eftersom att en turncheck på den brädan i princip alltid är svag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...