Beachjohan Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Mycket bra aggresiv spelare. Har 28/18 i stats. Floatar och bluffar en hel del. Vilken linje vill ni lägga upp här? Se Hand Historik Game # 429909610 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Sabadell" Game ended 2006-09-19 17:22:06 GMT+01:00 Players: fonzie5 (EUR 904,25 in seat 1) M-Dandy (EUR 441,70 in seat 2) Kabooom22 (EUR 400,00 in seat 3) BarbiegirI (EUR 417,60 in seat 4) leinad1977 (EUR 916,80 in seat 5) Contractor (EUR 414,50 in seat 6) Dealer: Contractor Small Blind: fonzie5 (2,00) Big Blind: M-Dandy (4,00) BarbiegirI was dealt: Th - Tc Kabooom22 Fold BarbiegirI Raise (16,00) leinad1977 Fold Contractor Call (16,00) fonzie5 Fold M-Dandy Fold Flop 9c - Kh - Kc BarbiegirI Bet (35,00) Contractor Call (35,00) Turn 9c - Kh - Kc - 7h Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gekko Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Iom med den beskrivning du har givit av FI så torde en C/C och utvärdera rivern vara verry std IMO. Av följande anledningar: * Vi vill inte bli bluffraisade bort från vår hand. * Vi vill ge honom en chans att bluffa på potten, iom att han med din read verkar vara en floater. * Samt att de enda sättet att överhuvudtaget extrahera något form av värde från handen är C/C. Allt sämre kastar han (om han inte bluff-raisar) och allt bättre synar eller slår om. Att C/F eller B/F finns inte IMO (mot denna typ av spelare), då kommer vi att ge upp alldeles för mycket värde genom att direkt tillskriva honom en kung. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beachjohan Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2006 Japp håller med om att man ofta måste checksyna. Men ska vi i så fall checksyna med Kx också för att balansera rivern? Eller blir vi tvungna att C/C river också? För att inte bli tokexploaterbara för en andra tunna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 C/C på turn och defensiv halvpottbet (eller mindre) på river? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beachjohan Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2006 Det känns ju mycket kallt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Tips: Skriv K för "check" och C för "call" så blir det tydligare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 C/C på turn och defensiv halvpottbet (eller mindre) på river? en bra spelare kommer våldta dig om du spelar sådär defensiva bets är no-go mot kompetenta spelare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beachjohan Postad 19 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2006 Men jag antar att vi inte vill göra handen till bluff här. Så nu står vi med en bluffstopparhand mot en aggresiv spelare. Vad tror ni om att spela handen som bluff om tex turn är ett överkort till mitt kort? Eller om turn och river båda är överkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 en bra spelare kommer våldta dig om du spelar sådär defensiva bets är no-go mot kompetenta spelare Jo, jag är medveten om problemet. Spelet förutsätter väl att jag blandar upp med att spela trissar på det viset. Och i ärlighetens namn, hur jävla lätt är det för fi att se igenom en halvpottbet och nässtan tom reraisa för att representera trissen. Chansen att han bara synar med svaga händer är nog betydligt större. Om man blir reraisad får man väl lita på sin fingertoppskänsla ifall det är en väldigt tricky spelare. (lägg märke till att jag inte intar försvarsställning, försöker bara resonera kring mitt förslag) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jello Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Jag "tror" inte någonting. Försökte bara resonera kring en alternativ rutt för att kunna undvika en obehaglig bet från fi på rivern. Dilemmat är väl att jag inte kan se att man kan göra något sådär klockrent vettigt här. Att checksyna den riverbeten är... jobbigt. Men som sagt, egentligen vet jag inte tillräckligt om fi för att ha något annat än en generell åsikt om situationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts