rilleg Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 angeånde instapushen på rivern.... får ganska snabba syner av en av de bättre regulären på 10/20, han är enormt aggressiv preflop och slår alltid hårt även på floppen, sedan brukar han kunna lugna ner sig... Han instapushar rivern.... Är instapushen på rivern alltid ett missat färgdrag? Table Monster #1278027 (No DP) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 1: konjakovic ( $2249.87 ) Seat 3: drinkclub ( $2000 ) Seat 4: SlowHabit ( $6015.07 ) Seat 6: I_Luvy_U ( $380 ) Seat 2: fredcharles1 ( $1216.34 ) I_Luvy_U posts small blind [$10]. konjakovic posts big blind [$20]. ** Dealing down cards ** Dealt to konjakovic [ 5h 5c ] >You have options at Monster #1278204 (No DP) Table!. fredcharles1 folds. drinkclub folds. >You have options at Monster #1277302 (No DP) Table!. SlowHabit raises [$80]. I_Luvy_U folds. >You have options at Monster #1278204 (No DP) Table!. konjakovic calls [$60]. ** Dealing Flop ** [ 2d, 2h, 3d ] >You have options at Monster #1278131 (No DP) Table!. konjakovic checks. SlowHabit bets [$120]. konjakovic raises [$388]. >You have options at Monster #1277302 (No DP) Table!. SlowHabit calls [$268]. >You have options at Monster #1277302 (No DP) Table!. ** Dealing Turn ** [ 6s ] konjakovic bets [$555]. >You have options at Monster #1278204 (No DP) Table!. SlowHabit calls [$555]. ** Dealing River ** [ 7h ] konjakovic checks. SlowHabit is all-In [$4992.07] >You have options at Monster #1278204 (No DP) Table!. >You have options at Card Shark Table!. >You have options at Monster #1278204 (No DP) Table!. >You have options at Monster #1277302 (No DP) Table!. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 angeånde instapushen på rivern.... får ganska snabba syner av en av de bättre regulären på 10/20, han är enormt aggressiv preflop och slår alltid hårt även på floppen, sedan brukar han kunna lugna ner sig... Han instapushar rivern.... Är instapushen på rivern alltid ett missat färgdrag? Table Monster #1278027 (No DP) (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 1: konjakovic ( $2249.87 ) Seat 3: drinkclub ( $2000 ) Seat 4: SlowHabit ( $6015.07 ) Seat 6: I_Luvy_U ( $380 ) Seat 2: fredcharles1 ( $1216.34 ) I_Luvy_U posts small blind [$10]. konjakovic posts big blind [$20]. ** Dealing down cards ** Dealt to konjakovic [ 5h 5c ] >You have options at Monster #1278204 (No DP) Table!. fredcharles1 folds. drinkclub folds. >You have options at Monster #1277302 (No DP) Table!. SlowHabit raises [$80]. I_Luvy_U folds. >You have options at Monster #1278204 (No DP) Table!. konjakovic calls [$60]. ** Dealing Flop ** [ 2d, 2h, 3d ] >You have options at Monster #1278131 (No DP) Table!. konjakovic checks. SlowHabit bets [$120]. konjakovic raises [$388]. >You have options at Monster #1277302 (No DP) Table!. SlowHabit calls [$268]. >You have options at Monster #1277302 (No DP) Table!. ** Dealing Turn ** [ 6s ] konjakovic bets [$555]. >You have options at Monster #1278204 (No DP) Table!. SlowHabit calls [$555]. ** Dealing River ** [ 7h ] konjakovic checks. SlowHabit is all-In [$4992.07] >You have options at Monster #1278204 (No DP) Table!. >You have options at Card Shark Table!. >You have options at Monster #1278204 (No DP) Table!. >You have options at Monster #1277302 (No DP) Table!. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Hur tänker du kring din turnbet är den inte lite vek eller? 555 i en pot på typ 950 med ett litet par. Killen betar standard på knappen o kan mycket väl ha en skräphand som har träffat floppen bra. En syn där med 55 kan i allafall inte vara +EV. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Den här tråden förtjänar VERKLIGEN att bli en egen grupp! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nebbis Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Bring it on master Nebbis! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Hur tänker du kring din turnbet är den inte lite vek eller? 555 i en pot på typ 950 med ett litet par.Killen betar standard på knappen o kan mycket väl ha en skräphand som har träffat floppen bra. En syn där med 55 kan i allafall inte vara +EV. ser inte ett rätt i ditt resonomang? På högre nivåer slår bra spelare med 90% av händerna på knappen till o börja med så att försöka definera hans exakta hand är svårt här... Jag synar inte med 55 , jag slår om för att kolla var jag står... Du får ursäkta men du verkar inte ha spelat nåt speciellt mkt på dessa nivåer för att ge ett bra svar och det var lite tanken med tråden, att vi skulle kunna en bra debatt kringa högrenivåer med folk som spelar där... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Tralala. nebbis skrev så dels för han är avensjuk för ingen bjudit in han till denna tråd plus att jag vann över honom i smutskastning konjako vs nebboas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Hur tänker du kring din turnbet är den inte lite vek eller? 555 i en pot på typ 950 med ett litet par.Killen betar standard på knappen o kan mycket väl ha en skräphand som har träffat floppen bra. En syn där med 55 kan i allafall inte vara +EV. ser inte ett rätt i ditt resonomang? På högre nivåer slår bra spelare med 90% av händerna på knappen till o börja med så att försöka definera hans exakta hand är svårt här... Jag synar inte med 55 , jag slår om för att kolla var jag står... Du får ursäkta men du verkar inte ha spelat nåt speciellt mkt på dessa nivåer för att ge ett bra svar och det var lite tanken med tråden, att vi skulle kunna en bra debatt kringa högrenivåer med folk som spelar där... Men snälla nån! Jag menade ju exakt det du säger nämligen att han slår om 90% av gångerna eftersom han sitter på knappen óch just därför är chansen större att han har just en tex 2a eller 4 5 eller nåt skräp! Din flop höjning gav jag mig aldrig på den tycker jag var jättebra. Det var storleken på turnbeten som jag i all vänlighet ville ha lite tankar kring inget annat! Är inte tanken att vi ska disskutera sådant? För övrigt kan jag lova dig att jag spelat VÄLDIGT mycket 5-10 och även kanske en 200-300h 10-20 så där har du väldigt fel. Vill du ha bevis så är det bara att höra av sig! ps: såg nu att du kanske missuppfattade min sista mening i förra inlägget "En syn där med 55 kan i allafall inte vara +EV" Jag syftar såklart på om du ska syna rivern! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AsiaCarrera Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Som spelat så kan han mycket väl ha färgdrag, men han har också dig väldigt ofta slagen här. Det är en typisk sådan situation som beror på fi och omöjligt att analysera "på pappret" så att säga eftersom det handlar om hur ofta han har färgdraget kontra färdiga handen här. Saker som hur aggressivt han spelar sina drag, hur villig han är att pusha river här med bommat drag osv. Mot många spelare så är det ofta inte ett vinnarspel, medans det visar upp vinst mot andra att betala $1200 (eller hur mycket det var du hade kvar) i denna potten. Han kan sitta med allt från kåk, till färgdrag eller kungar så det är ju helt spelarbaserat som sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Hur tänker du kring din turnbet är den inte lite vek eller? 555 i en pot på typ 950 med ett litet par.Killen betar standard på knappen o kan mycket väl ha en skräphand som har träffat floppen bra. En syn där med 55 kan i allafall inte vara +EV. ser inte ett rätt i ditt resonomang? På högre nivåer slår bra spelare med 90% av händerna på knappen till o börja med så att försöka definera hans exakta hand är svårt här... Jag synar inte med 55 , jag slår om för att kolla var jag står... Du får ursäkta men du verkar inte ha spelat nåt speciellt mkt på dessa nivåer för att ge ett bra svar och det var lite tanken med tråden, att vi skulle kunna en bra debatt kringa högrenivåer med folk som spelar där... Men snälla nån! Jag menade ju exakt det du säger nämligen att han slår om 90% av gångerna eftersom han sitter på knappen óch just därför är chansen större att han har just en tex 2a eller 4 5 eller nåt skräp! Din flop höjning gav jag mig aldrig på den tycker jag var jättebra. Det var storleken på turnbeten som jag i all vänlighet ville ha lite tankar kring inget annat! Är inte tanken att vi ska disskutera sådant? För övrigt kan jag lova dig att jag spelat VÄLDIGT mycket 5-10 och även kanske en 200-300h 10-20 så där har du väldigt fel. Vill du ha bevis så är det bara att höra av sig! ps: såg nu att du kanske missuppfattade min sista mening i förra inlägget "En syn där med 55 kan i allafall inte vara +EV" Jag syftar såklart på om du ska syna rivern! herregud va konstigt du skrev ditt inlägg.,. du höll med allt jag sa men ändå skrev du raka motsatsen..... skitskumt...jag behöver inga bevis för det struntar jag totalt i, jag söker bara bra diskussioner kring våra händer här av folk som har erfarenhet av d här... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Som spelat så kan han mycket väl ha färgdrag, men han har också dig väldigt ofta slagen här. Det är en typisk sådan situation som beror på fi och omöjligt att analysera "på pappret" så att säga eftersom det handlar om hur ofta han har färgdraget kontra färdiga handen här. Saker som hur aggressivt han spelar sina drag, hur villig han är att pusha river här med bommat drag osv. Mot många spelare så är det ofta inte ett vinnarspel, medans det visar upp vinst mot andra att betala $1200 (eller hur mycket det var du hade kvar) i denna potten. Han kan sitta med allt från kåk, till färgdrag eller kungar så det är ju helt spelarbaserat som sagt. du har helt rätt att många av handhistorierna på högre nivåer blir väldigt readbaserade och att den som försöker analysera utifrån inte har en aning om känslan i spelet och då inte kan göra ett korrekt uttalande.. jag ville mest ha en generell diskussion kring om instapushen efter hero checkat och ett möjligt drag missat av en bra spelare om du förstår( ps du som är pumaswede på 2+2? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 wingman, du vill ha en diskussion i att jag ska ta i mer på turn för att inte låta honom dra rätt oddsmässigt mot sin färg medans jag i längden kanske sparar mer pengar när jag får ett omslag på turn av ett bättre par kontra move? Hur mkt hade du betat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Hur tänker du kring din turnbet är den inte lite vek eller? 555 i en pot på typ 950 med ett litet par.Killen betar standard på knappen o kan mycket väl ha en skräphand som har träffat floppen bra. En syn där med 55 kan i allafall inte vara +EV. ser inte ett rätt i ditt resonomang? På högre nivåer slår bra spelare med 90% av händerna på knappen till o börja med så att försöka definera hans exakta hand är svårt här... Jag synar inte med 55 , jag slår om för att kolla var jag står... Du får ursäkta men du verkar inte ha spelat nåt speciellt mkt på dessa nivåer för att ge ett bra svar och det var lite tanken med tråden, att vi skulle kunna en bra debatt kringa högrenivåer med folk som spelar där... Men snälla nån! Jag menade ju exakt det du säger nämligen att han slår om 90% av gångerna eftersom han sitter på knappen óch just därför är chansen större att han har just en tex 2a eller 4 5 eller nåt skräp! Din flop höjning gav jag mig aldrig på den tycker jag var jättebra. Det var storleken på turnbeten som jag i all vänlighet ville ha lite tankar kring inget annat! Är inte tanken att vi ska disskutera sådant? För övrigt kan jag lova dig att jag spelat VÄLDIGT mycket 5-10 och även kanske en 200-300h 10-20 så där har du väldigt fel. Vill du ha bevis så är det bara att höra av sig! ps: såg nu att du kanske missuppfattade min sista mening i förra inlägget "En syn där med 55 kan i allafall inte vara +EV" Jag syftar såklart på om du ska syna rivern! herregud va konstigt du skrev ditt inlägg.,. du höll med allt jag sa men ändå skrev du raka motsatsen..... skitskumt...jag behöver inga bevis för det struntar jag totalt i, jag söker bara bra diskussioner kring våra händer här av folk som har erfarenhet av d här... Hur då konstigt? I första meningen frågar jag enbart om storleken på din turn bet och i sista säger jag att fold på river borde vara +EV. Däremellan säger jag ju exakt att han kan ha vad som helst typ skitkort för att han betar från knappen. Tror att dom flesta som till skillnad från dig läste vad jag skrev ser detta. Sen hoppas jag verkligen att du inte tror att man är en bättre spelare för att man har 1000+ inlägg, känns nästan så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
beachalban Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 många börjar tveka på om deras spel i handen var rätt när de får en bad beat eller när de är slagna... det är inte utgången av handen som är viktig, utan ditt beslut ......flertalet av dessa gånger kommer du göra rätt att höja med a5 där,,, det är d som är d viktiga... Japp, finns en fin och väldigt välskriven artikel om detta här på forumet. enjoy! http://poker.se/forum/viewtopic.php?t=19142 Jag fattar inte vad ni snackar om. Jag slrev ju att jag vann handen men är osäker på om jag spelade rätt. Jag vann handen för att de två Fi var superfiskar som jag inte visste sedan innan. Det är ju raka motsatsen mot vad ni skrev. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Ok tack för förtroendet nu kör vi analys Jag hade betat ut ca 80% av potten på turn som standard därav undrade jag varför du lade dig strax över 50%. Hur mycket varierar du storleken dina bets på turn generellt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wingman Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 många börjar tveka på om deras spel i handen var rätt när de får en bad beat eller när de är slagna... det är inte utgången av handen som är viktig, utan ditt beslut ......flertalet av dessa gånger kommer du göra rätt att höja med a5 där,,, det är d som är d viktiga... Japp, finns en fin och väldigt välskriven artikel om detta här på forumet. enjoy! http://poker.se/forum/viewtopic.php?t=19142 Jag fattar inte vad ni snackar om. Jag slrev ju att jag vann handen men är osäker på om jag spelade rätt. Jag vann handen för att de två Fi var superfiskar som jag inte visste sedan innan. Det är ju raka motsatsen mot vad ni skrev. Ja jag såg det beach min kommentar gällde bara det rilleg skrev det var bara ett tips angående +EV spel! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattie Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Din action här är helt beroende av din read på honom som spelare. Vissa spelare undviker att dra till dyra färger på parade brädor. Är han en sån? Brukar han betrakta överpar som stone-cold nuts och reraisa reraises i hopp om att kunna få till en allin? I annat fall skulle han han kunna sitta med ett långsamt spelat par QQ eller över. Om du inte har någon bra read på killen ännu så är det nog en fold alltsom oftast. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AsiaCarrera Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Som spelat så kan han mycket väl ha färgdrag, men han har också dig väldigt ofta slagen här. Det är en typisk sådan situation som beror på fi och omöjligt att analysera "på pappret" så att säga eftersom det handlar om hur ofta han har färgdraget kontra färdiga handen här. Saker som hur aggressivt han spelar sina drag, hur villig han är att pusha river här med bommat drag osv. Mot många spelare så är det ofta inte ett vinnarspel, medans det visar upp vinst mot andra att betala $1200 (eller hur mycket det var du hade kvar) i denna potten. Han kan sitta med allt från kåk, till färgdrag eller kungar så det är ju helt spelarbaserat som sagt. du har helt rätt att många av handhistorierna på högre nivåer blir väldigt readbaserade och att den som försöker analysera utifrån inte har en aning om känslan i spelet och då inte kan göra ett korrekt uttalande.. jag ville mest ha en generell diskussion kring om instapushen efter hero checkat och ett möjligt drag missat av en bra spelare om du förstår( ps du som är pumaswede på 2+2? ) ´Jo, jag förstår vad du menar. Tänkte mest på att just denna situation var så typisk ett sådant superreadbaserat beslut, en klassisk "har han draget tillräckligt ofta eller inte?". Nej, Pumaswede är inte jag. Läser mest i HSNL, skriver inte så mycket eftersom jag har så fruktansvärt knackig engelska. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 många börjar tveka på om deras spel i handen var rätt när de får en bad beat eller när de är slagna... det är inte utgången av handen som är viktig, utan ditt beslut ......flertalet av dessa gånger kommer du göra rätt att höja med a5 där,,, det är d som är d viktiga... Japp, finns en fin och väldigt välskriven artikel om detta här på forumet. enjoy! http://poker.se/forum/viewtopic.php?t=19142 Jag fattar inte vad ni snackar om. Jag slrev ju att jag vann handen men är osäker på om jag spelade rätt. Jag vann handen för att de två Fi var superfiskar som jag inte visste sedan innan. Det är ju raka motsatsen mot vad ni skrev. jag läste fel, trodde du torska handen o var bitter för d... trodde d var en gömd bad beat historia där jag ville berätta att du spelade handen rätt trots allt och ditt beslut var rätt även om utgången kan bli fel.. mest d... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Ok tack för förtroendet nu kör vi analys Jag hade betat ut ca 80% av potten på turn som standard därav undrade jag varför du lade dig strax över 50%. Hur mycket varierar du storleken dina bets på turn generellt? jag brukar variera ganska kraftigt för att inte läcka någonting speciellt till Fienden men jag har märkt ett stort betningsmönster på turn från min sida som jag inte kan ta upp här som jag själv försöker rätta till... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 min tanke med HH:n var inte ett klassiskt superread exempel utan jag försökte mest diskutera kring ämnet om en instapush på rivern utan eftertanke verkligen är något annat än ett missat drag? Visst ser jag spelare som gör samma spel med ett hyggligt överpar men ofta då är det en halvbluff då d kanske sätter mig på ett högre pocket som d vill ha bort genom att ställ...försök ta en diskussion kring det.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rilleg Postad 9 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 kul o se dig här mattie, vet att du vill hålla dig anonym men dina tankar här uppskattas starkt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
beachalban Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 många börjar tveka på om deras spel i handen var rätt när de får en bad beat eller när de är slagna... det är inte utgången av handen som är viktig, utan ditt beslut ......flertalet av dessa gånger kommer du göra rätt att höja med a5 där,,, det är d som är d viktiga... Japp, finns en fin och väldigt välskriven artikel om detta här på forumet. enjoy! http://poker.se/forum/viewtopic.php?t=19142 Jag fattar inte vad ni snackar om. Jag slrev ju att jag vann handen men är osäker på om jag spelade rätt. Jag vann handen för att de två Fi var superfiskar som jag inte visste sedan innan. Det är ju raka motsatsen mot vad ni skrev. jag läste fel, trodde du torska handen o var bitter för d... trodde d var en gömd bad beat historia där jag ville berätta att du spelade handen rätt trots allt och ditt beslut var rätt även om utgången kan bli fel.. mest d... Allvarligt tycker jag att du kan sluta utgå ifrån att alla som postar här inte spelar tillräckligt högt för att du ska acceptera deras närvaro i tråden. Tänka sig! Det finns kanske någon som du inte redan vet vem det är som kan ge dig en givande diskussion. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VicDamone Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 många börjar tveka på om deras spel i handen var rätt när de får en bad beat eller när de är slagna... det är inte utgången av handen som är viktig, utan ditt beslut ......flertalet av dessa gånger kommer du göra rätt att höja med a5 där,,, det är d som är d viktiga... Japp, finns en fin och väldigt välskriven artikel om detta här på forumet. enjoy! http://poker.se/forum/viewtopic.php?t=19142 Jag fattar inte vad ni snackar om. Jag slrev ju att jag vann handen men är osäker på om jag spelade rätt. Jag vann handen för att de två Fi var superfiskar som jag inte visste sedan innan. Det är ju raka motsatsen mot vad ni skrev. jag läste fel, trodde du torska handen o var bitter för d... trodde d var en gömd bad beat historia där jag ville berätta att du spelade handen rätt trots allt och ditt beslut var rätt även om utgången kan bli fel.. mest d... Allvarligt tycker jag att du kan sluta utgå ifrån att alla som postar här inte spelar tillräckligt högt för att du ska acceptera deras närvaro i tråden. Tänka sig! Det finns kanske någon som du inte redan vet vem det är som kan ge dig en givande diskussion. Själv tycker jag inte man bör posta sina åsikikter om en hand när man inte spelar tillräckligt högt. Jag misstänker att Rilleg skapade tråden för att slippa alla "dåligas" kommentarer. Jag spelar inte tillräckligt högt, detta betyder inte att jag inte uppskattar tråden, jag får en insikt i hur högre spel går till och ser det som mycket lärorikt.. Jag skulle gärna se att rilleg valde ut de som fick skriva kommentarer, men alla får läsa. PS: Tillbaka till topic nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts