Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Håller med, visst kan jag hålla med om att erik kanske spelar lite brant och utsätter sig lite onödigt mycket för risk, vinsten är ju att folk aldrig sätter honom på en hand. Tycker Erik verkar jävligt vass i det hela, en spelare som honom är otroligt svårspelad sålänge dom inte tiltar.

 

Heja friberg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, visst kan jag hålla med om att erik kanske spelar lite brant och utsätter sig lite onödigt mycket för risk, vinsten är ju att folk aldrig sätter honom på en hand. Tycker Erik verkar jävligt vass i det hela, en spelare som honom är otroligt svårspelad sålänge dom inte tiltar.

 

Heja friberg!

 

Exakt, många tycker/tror han slaskar när han lirar men det finns en tanke bakom det hela, han lirar nästan hellre 78 off än AA för han vet att han kan plocka hela stacken av folk när han träffar, och det är han duktig på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Go Thuritz, han och Raymi Sanchez är fan dom bästa /roligaste man lirat mot

 

Fast jag kommer att hålla på Lirar Erik, fi fan vilken skön lirare han är, jag hoppas att han plockar hem kalaset, Sen får Herr Ken säga vad han vill...

Eller så får Ken en ny skalp han kan ta i headsup, så hans samling blir komplett. I sånna fall så hoppas jag Erik floppar s****n ur Ken, :twisted: Kens badbeats historier är roligare att läsa än det andra han skriver.

 

Heja Erik, :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att alla 3 svenskar som är kvar har varit mer eller mindre utdömda från och till, gulningar, fiskspel mm

 

Även om det är långt kvar och dom nog måste komma en top 10 för det ska bli en riktig comeback att tala om, alla fall för william och thuritz...

 

liraerik har väl iofs inte riktigt losat dom summorna ?

 

 

Lycka till alla 3 !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förutom "svantekung", "lirarerik" och "zweig" kvar, vilka mer kända internetspelare finns kvar i main? någon som har hört eller vet?

SheCantSayNo kanske? 8-)

 

Har Dmitri Nobles åkt ut inatt eller - annars nickar han Nobles på Stars och är grym på major tourneys...

 

jepp, nobles är ute på 76:e plats.

 

http://www.cardplayer.com/tournaments/live_updates/3229/3050?page=7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att alla 3 svenskar som är kvar har varit mer eller mindre utdömda från och till, gulningar, fiskspel mm

 

Även om det är långt kvar och dom nog måste komma en top 10 för det ska bli en riktig comback att tala om, alla fall för william och thuritz...

 

liraerik har väl iofs inte riktigt losat dom summorna ?

 

 

Lycka till alla 3 !

 

Vad spekulerar du nu i här? Vad comback? räcker det inte med att vinna 150k på en dag 2 dagar innan wsop main?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att alla 3 svenskar som är kvar har varit mer eller mindre utdömda från och till, gulningar, fiskspel mm

 

Även om det är långt kvar och dom nog måste komma en top 10 för det ska bli en riktig comback att tala om, alla fall för william och thuritz...

 

liraerik har väl iofs inte riktigt losat dom summorna ?

 

 

Lycka till alla 3 !

 

Vad spekulerar du nu i här? Vad comback? räcker det inte med att vinna 150k på en dag 2 dagar innan wsop main?

 

Är ingen mäster railare men som jag har uppfatt så har alla 3 haft det ganska motigt senaste tiden med stora förluster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att alla 3 svenskar som är kvar har varit mer eller mindre utdömda från och till, gulningar, fiskspel mm

 

Även om det är långt kvar och dom nog måste komma en top 10 för det ska bli en riktig comback att tala om, alla fall för william och thuritz...

 

liraerik har väl iofs inte riktigt losat dom summorna ?

 

 

Lycka till alla 3 !

 

Vad spekulerar du nu i här? Vad comback? räcker det inte med att vinna 150k på en dag 2 dagar innan wsop main?

 

Är ingen mäster railare men som jag har uppfatt så har alla 3 haft det ganska motigt senaste tiden med stora förluster

 

 

Det stämmer nog ganska bra det du säger, om man skall tro på rykterna man hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirarerik och Malaka (friberg och Thorson) har den senaste tiden mest spelat hu mot varandra. Över de senaste två-tre veckorna har friberg vunnit de allra flesta gångerna. De har spelat på allra högsta nivåerna och vid de flesta gångerna har de haft 100k euros totalt vid bordet.

 

Jag vill också minnas att Thorson vann 160k euros vid hu spel mot Antonious dagarna innan vm, men den uppgiften är jag mer osäker på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen mäster railare men som jag har uppfatt så har alla 3 haft det ganska motigt senaste tiden med stora förluster

 

Thuritz har väll inte gått så dåligt på senaste tiden?

 

Ja det var ju över 1 år sedan han losade de där 6 miljonerna på kort tid...

 

gick allafall ett rycket om att han var i princip gul i våras

 

edit länk

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen mäster railare men som jag har uppfatt så har alla 3 haft det ganska motigt senaste tiden med stora förluster

 

Thuritz har väll inte gått så dåligt på senaste tiden?

 

Ja han har haft en tung period, mest beroende på att han tappar masken så fort det blir en stor pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore spännande med en svensk på finalbordet i år igen. Det skulle väl vara tredje året i rad i så fall.

 

Det är lite off topic, men när nu ändå frågan kom upp tidigare om beskattning och poker och att det inte skulle gå att göra något åt det. Vi har ett val som närmar sig och se då till att rösta på ett parti som står för lägre skatter, exempelvis när det gäller kapitalvinster. (Tips: Det är inte socialdemokraterna!).

 

Ett andra tips är att kryssa in Dan Glimne i riksdagen. Han är kandidat, vilket kanske är bekant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...