Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

Är det bara jag som tycker att det är extremt löst spel och alla går all-in lite för enkelt?!?

 

Alltså folk som sitter med 2 mille i stack steckar inte att gå all-in hela tiden, och förlora mot jamie gold!!

 

Chilla, ta det lugnt ni har gott om tid ffs. HAr ni bråttom hem eller vad är det frågan om?

 

Med den prisstrukturen som är efter top 27, så skulle jag nog fundera en eller två ggr innan jag trycker in allt med TT på en 984 flop.

 

Som här oxå, chilla, visst är tvåpar med AJ fint, men AJ är inte så guld från början, och när Gold bettar 1 Mille, bör man fundera på vill jag vara kvar till finalbordet eller skall jag trycka nu med AJ och mitt fina tvåpar och riskera åka ut?? Jag menar finns bättre händer som t.ex ett set som slår tvåparet, och med K med i leken oxå, och limpningen preflop, QT. VARFÖR trycka in hela stacken när man kan vara slagen av AA,AK,KK,JJ,QT,66....jag fattar inte, jag är dum! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ngn som kan säga ngt om erik o williams placeringar vid bordet, antar dem inte sitter vid samma men kan man hitta det ngnstans. vore nice o se vilka dem kommer slåss med i blinds o deras stackar samt var chipleadern sitter gentemot svenskarna

 

Titta på min fina bild på s.82 i mitten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Friberg bluffad på river i 900k pott

 

Bara han nu inte tar det för personligt och till varje pris vill få ut den andre..Han har ju haft sådana tendenser förut i sin karriär

 

Jag glömmer aldrig fighten Friberg vs Crippoli i programmet Poker. =)

 

Mmm men dom e riktigt bra polare nu...

 

Han krigar rätt bra med Hatten oxå. Gör en del dåliga synar bara för att få ut honom.

Hur går det för Crippoli nu förresten? Har du nån koll på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allen Cunningham Wins Huge Pot

On a flop of Qdiamond7spade5club, Allen Cunningham bets $125,000 from the small blind. Erik Friberg makes the call. The turn is the Jspade and Cunningham bets $300,000. The river is the 6diamond and Cunningham bets $800,000. Friberg calls and mucks when Cunningham shows 5heart5diamond. After the hand, Cunningham is up to $3,300,000. Erik Friberg is down to $3,100,000.

 

illa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cunningham är den klart bästa turneringsspelaren som är kvar, han kommer bli grymt farlig.
Wow! Hur kan du ha en sån stenkoll på de (ca) 40 kvarvarande spelarna?

 

Hur kan du?? lägg ned, alla fattar att det är hans personliga åsikt om att han är bästa spelaren kvar och inget annat.

 

Jaroiten, du är en sån som går runt och märker ord va??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humberto Brenes Eliminated in 36th place ($329,865)

Humberto Brenes raises all-in for $475,000. Ricki Nielson calls from the big blind and turns over KK. Humberto is in trouble with 85. The board comes Q9JA10 and Nielson makes a broadway straight to eliminate Brenes in 36th place. After the hand, Nielson is up to $1,490,000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag loggade in på pokerstars så stog det att Erik lirde för dom? :shock:

 

Erik Friberg is from Stockholm, Sweden. His nickname "lilar" is Swedish slang for "player" or "gambler." The young man in his mid-twenties is an internet poker genius who won the Swedish Poker Challenge in 2005. Chips: 5,905,000

 

http://www.pokerstarsblog.com/2006/08/wsop-main-event-day-5-wrap-up.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...