Klyka Postad 14 Mars , 2008 Rapport Share Postad 14 Mars , 2008 Super! Och om det är nån förklaring som blir knasig så är det inte värre än att folk kan påpeka det i tråden, så kan det ändras efterhand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Hmm nu vet jag inte om det blev nåt av det där, men isf, var finns den tråden nånstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skuggvarg Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Hmm nu vet jag inte om det blev nåt av det där, men isf, var finns den tråden nånstans? Det blev ingen tråd (än). Ordlistan har hamnat på min oändligt långa "att göra"-lista, men det är inget jag vill sopa under mattan, det krävs bara att jag får lite andra saker ur världen så att jag orkar ta tag i det här. Om någon annan känner för att fixa det så är det förstås fritt fram, men då vill jag gärna få veta det, så jag inte börjar göra listan under tiden som någon annan gör samma sak, för då gör ju båda personerna onödigt jobb. "Vägen till helvetet är kantad av goda föresatser" EDIT: Nu har jag iaf påbörjat listan, alltid nånting. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Nice! Tills vidare har vi ju denna tråd kvar. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HataB2B Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Nice! Tills vidare har vi ju denna tråd kvar. =) Praise the lord Klyka is back! =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Praise, the lord Klyka is back! =) FYP =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boogieboy Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 shova? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Shova = Pusha, ställa, med fler uttryck. Dvs gå all in. Jfr. eng. shove: Push roughly. Skjuta, sticka, stöta, knuffa, skotta. Alltså skjuta in markerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skuggvarg Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Nice! Tills vidare har vi ju denna tråd kvar. =) Precis. Jag är klar med sida fyra av forumtråden nu, jag är fortfarande i insamlingsstadiet och det är alltså 17 sidor kvar att gå igenom men det går ganska fort. Sen tar det lite tid till att sammanställa det men nu när jag har börjat kommer det nog att gå lite fortare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Låter bra, det där! GL och bra initiativ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Forzberg Postad 24 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2008 vad betyder NIT?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Odalmannen Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 undra vad "imo" är förkortning för? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 undra vad "imo" är förkortning för? Ingen pokerterm. Det betyder "In My Opinion". Om man är lite diplomatisk kan man lägga till "Humble" så det blir imho. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hyler Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 vad betyder NIT?? Det finns t o m i Wikipedia: "An exceptionally tight poker player". Tajtare än en ABC-spelare (som enbart spelar de rekommenderade starthänderna), gamblar eller chansar aldrig om h*n kan vara slagen, spelar inte drag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 Ingen pokerterm. Det betyder "In My Opinion". Om man är lite diplomatisk kan man lägga till "Humble" så det blir imho. Trodde i min enfald att h:et i IMHO betydde "honest".... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sexyterran Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 Trodde i min enfald att h:et i IMHO betydde "honest".... hoppas du vet om att du i din enfald hade rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 hoppas du vet om att du i din enfald hade rätt Sant? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dafvor Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 OP? Menar inte oop, för det är ju out of pos. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 Sant? Falskt. H står för humble. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 OP? Menar inte oop, för det är ju out of pos. Ovanstående postare, originalpostare......? Falskt. H står för humble. Jävla glädjedödare! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 OP = Original Poster alternativt Original Post. Dvs det kan vara en hänvisning till den första posten i en tråd eller till personen som postade den. "Som svar på OP" -> Första inlägget "Som svar till OP" -> Postaren av första inlägget Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anth Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 H:et i IMHO kan betyda BÅDE Honest OCH Humble. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_acronyms_and_initialisms:_I#IM men humble är väl mest vanlig med tanke på akronymen IMNSHO Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 12 November , 2008 Rapport Share Postad 12 November , 2008 In my not so honest opinion Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ymer2 Postad 17 November , 2008 Rapport Share Postad 17 November , 2008 Överkåk & set-kåk? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 17 November , 2008 Rapport Share Postad 17 November , 2008 Inte riktigt, en överkåk är en kåk där trissen är högre än brädans par. T.ex TT på QT662 Notera att även 22 är en set-kåk, men ingen överkåk. Överkåkar slår kåkar av typen 6x, dvs Q6/T6/62, därav distinktionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts