Gå till innehåll

KENT!


Swalling

Recommended Posts

Alkisar? Du snackar så jävla mycket skit, 3 av bandets medlemmar jobbade på ett ålderdomshem innan de började lira. En var murare och den femte vet jag inte vad han gjorde. Man behöver faktiskt inte kommentera varenda tråd på forumet eurythmech, snacka om sånt du har en aning om. Du gör bara bort dej annars.

 

Jag tycker texterna blir lite svamliga ibland, men jockes texter får en verkligen att stanna upp och tänka. Hehe, ni kan ju tycka vad ni vill, men majoriteten tycker att det är sveriges i särklass bästa band.

 

Jag tänker inte nämna några namn, även om bandmedlemmarna är offentliga personer, men åtminstone en person i bandet har problem med alkohol och andra substanser. Men jag antar att du har delat fler öl med honom än jag har, och därmed vet vad du snackar om.

 

Jag tänker inte ens kommentera att göra bort sig på forum när jag samtalar med dig, men det där angående majoriteten kan jag inte släppa...

 

Jag skiter fullständigt i om Kent, BWO eller the Sounds är sveriges bästa band, jag tycker dom är skit ändå.

Vad du ville säga med det där förbryllar mig något alldeles oerhört.

Snälla förstå att det finns människor som tycker Kent är taffliga.

Ok, det med att en har problem med alkohol köper jag. Vill inte bråka med dej. :( Men, blir bara sur när man anklagar ett bra band för att vara alkisar. Detta med majoriteten, okej inte majoriteten, men om man frågade hela svenska folket om sveriges bästa band tror jag faktiskt att kent skulle komma högst upp på listan, säg något annat band som är lika folkkära som kent? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säg något annat band som är lika folkkära som kent? :D
Sven-Ingvars? Roxette? Smurf-Hits?

 

Skojar bara. Men det går ju inte att slänga ur sig såna generella grejjer som "jag tror mig veta att majoriteten av svenska befolkningen gillar XXX mest av allt" och förvänta sig ett seriöst svar ;) Du får bara acceptera att vissa gillar Kent, andra inte. Personligen har jag inget emot Kent, sett dem live flera ggr och alltid haft kul men nu börjar de kännas lite för teen-anxt för min smak.

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här började tråden...

Någon mer som är helt sålda i Kent?

Ni kan alla se hur den fortsätter...

 

Varför har pokerspelare ett sånt intresse av att såga allt. Lägger man in en hand historia dröjer det två minuter innan personen blir kallad fisk. Ni som bara kan kritisera borde ta er en lång funderare på vad som rör sig i i det ni har där uppe och varför ni finner det värt att lägga tid på detta.

Suck... Lite less :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra sagt. Jag frågade ju efter folk som gillar kent.

 

Jag vet, men kan inte lata bli att anvanda mig av stockholsmuttrycket "preeeeeetto!"

 

(Jag vet att stockholm egentligen skrivs med stor begynnelsebokstav men jag anser inte den staden, och framforallt dess invanare, vara vardiga det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Intressant att se er som HATAR Kent. Inte att dom är dåliga och gör dålig musik utan rent hat. Som dom själva uttrycker det. "Vi vill göra sådan musik att dom som hatar oss hatar oss ännu mer bara för att dom faktiskt tycker att musiken är bra"

 

Tror faktiskt att det kan stämma rätt bra. Många som säger "jag hatar verkligen Kent men den där låten är ju fan bra"

 

Angående texterna. Ur ett poetiskt sammanhang råder det nog inget tvivel om att J.Berg är Sveriges bästa musiktextförfattare. Ni som tycker att texterna är rent nonsens försök gärna sätta er ner, lyssna på en låt, ta fram texten och försök tolka den. Då blir Kents musik som bäst (enligt mig) och man kan få fram väldigt mycket ur textraderna.

det låter töntigt men det är coolt...

 

Såg också att någon sa att musiken var melodifattig. Ett tips: Lyssna ordentligt och höj le volyme. Kent är förmodligen bland dom bästa på att väva in melodislinger i gitarrmanglet som kanske inte hörs första lyssningarna. Så ni som säger att det saknas melodier i Kents musik har helt enkelt inte lyssnat på dom tillräckligt noga.

 

Nog om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående texterna. Ur ett poetiskt sammanhang råder det nog inget tvivel om att J.Berg är Sveriges bästa musiktextförfattare. Ni som tycker att texterna är rent nonsens försök gärna sätta er ner, lyssna på en låt, ta fram texten och försök tolka den. Då blir Kents musik som bäst (enligt mig) och man kan få fram väldigt mycket ur textraderna.

det låter töntigt men det är coolt...

Kul att någon skrev i denna tråden igen!

Vill bara säga dej att ovanstående är klockrent :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående texterna. Ur ett poetiskt sammanhang råder det nog inget tvivel om att J.Berg är Sveriges bästa musiktextförfattare.

 

Här blir jag rädd av två orsaker. Dels för att du inte tycks förstå skillnaden mellan objektivitet och subjektivitet, men också för att det kanske är så här du känner.

 

Dig har jag sett förrut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att se er som HATAR Kent. Inte att dom är dåliga och gör dålig musik utan rent hat. Som dom själva uttrycker det. "Vi vill göra sådan musik att dom som hatar oss hatar oss ännu mer bara för att dom faktiskt tycker att musiken är bra"

 

Tror faktiskt att det kan stämma rätt bra. Många som säger "jag hatar verkligen Kent men den där låten är ju fan bra"

 

Varför skulle det finnas något motsatsförhållande? I mina ögon är Kent pretentiösa, överskattade, självgoda divor som gör bra musik. Jag ogillar dem inte FÖR att de gör bra musik, utan TROTS att de gör bra musik.

 

Angående texterna. Ur ett poetiskt sammanhang råder det nog inget tvivel om att J.Berg är Sveriges bästa musiktextförfattare. Ni som tycker att texterna är rent nonsens försök gärna sätta er ner, lyssna på en låt, ta fram texten och försök tolka den. Då blir Kents musik som bäst (enligt mig) och man kan få fram väldigt mycket ur textraderna.

det låter töntigt men det är coolt...

 

Texterna ÄR ren nonsens i stor utsträckning. Jag förstår att många låter sig luras, men tittar man med öppna ögon på texterna inser man att det mesta saknar all form av substans. Bara en massa sökta poänger och kvasibegåvade formuleringar. Att något är obegripligt är inte samma sak som att det är djupt.

 

Att snacka om att det inte råder något tvivel om att Berg är Sveriges bästa textförfattare, visar bara att många av deras fans har dålig distans, lite på samma sätt som småtjejer som dyrkar New Kids on the Block, Backstreet Boys etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att jag bor i Nacka, annars hade jag tagit åt mig och stavat jennez med liten begynnelsebokstav ;)

 

Jag vet, men kan inte lata bli att anvanda mig av stockholsmuttrycket "preeeeeetto!"

 

(Jag vet att stockholm egentligen skrivs med stor begynnelsebokstav men jag anser inte den staden, och framforallt dess invanare, vara vardiga det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns knappt själv att jag skrev det där inlägget. Förmodligen hade jag väl precis blivit utdragen av någon stockholmare. Jag gillar faktiskt Stockholm. Det är en fin stad. Egentligen.

 

En stad som jag däremot hatat i hela mitt liv är Malmö. Malmö och Kent är ungefär lika hatvärdiga (finns det ordet?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en kompis som starkt ogillade Kent. Inte musiken, utan bandet. När jag hade köpt en ny Kent-skiva, så spelade jag en låt för honom och undrade vad han tyckte.

 

"Vilka är det?"

"Säg vad du tycker istället"

"Nej, säg vilka det är!"

"Säg nu vad du tycker bara"

"Är det Kent?"

"Säger jag inte"

"Ok, är det Kent så är det skit, men är det inte Kent så kanske den är lite bra"

 

Låt inte dina fördomar färga dina åsikter liksom. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att se er som HATAR Kent. Inte att dom är dåliga och gör dålig musik utan rent hat. Som dom själva uttrycker det. "Vi vill göra sådan musik att dom som hatar oss hatar oss ännu mer bara för att dom faktiskt tycker att musiken är bra"

 

Tror faktiskt att det kan stämma rätt bra. Många som säger "jag hatar verkligen Kent men den där låten är ju fan bra"

 

Varför skulle det finnas något motsatsförhållande? I mina ögon är Kent pretentiösa, överskattade, självgoda divor som gör bra musik. Jag ogillar dem inte FÖR att de gör bra musik, utan TROTS att de gör bra musik.

 

Angående texterna. Ur ett poetiskt sammanhang råder det nog inget tvivel om att J.Berg är Sveriges bästa musiktextförfattare. Ni som tycker att texterna är rent nonsens försök gärna sätta er ner, lyssna på en låt, ta fram texten och försök tolka den. Då blir Kents musik som bäst (enligt mig) och man kan få fram väldigt mycket ur textraderna.

det låter töntigt men det är coolt...

 

Texterna ÄR ren nonsens i stor utsträckning. Jag förstår att många låter sig luras, men tittar man med öppna ögon på texterna inser man att det mesta saknar all form av substans. Bara en massa sökta poänger och kvasibegåvade formuleringar. Att något är obegripligt är inte samma sak som att det är djupt.

 

Att snacka om att det inte råder något tvivel om att Berg är Sveriges bästa textförfattare, visar bara att många av deras fans har dålig distans, lite på samma sätt som småtjejer som dyrkar New Kids on the Block, Backstreet Boys etc.

 

Detta är lustigt alltså. Du ogillar alltså kent för att du finner att dom är diviga och tror att dom är bäst. Då måste jag nog säga att du tyvärr verkar ha för dålig koll. Möjligt att dom var så för 10 år sedan men idag är dom absolut inte det. Första intrycket kanske...

 

När man ställer frågan "Tycker du Kent är bra?" så förväntar jag mig ett svar angående musiken och inte hur man uppfattar dom som personer. Så om jag får frågan om jag tycker U2 är bra säger jag "Ja det gör jag" även fast jag tycker Bono är en idiot. Fast det kanske bara är jag. Äsch det jag vill komma fram till är vad Myssion så fint skriver. Att många påstår sig ogilla musiken för att dom ogillar bandet fast dom tycker låtarna är bra. :S

 

Håller med om att jag låter väldigt färgad och naiv när jag påstår att Joakim Berg är bästa textförfattaren i Schweden. Dock tycker jag du agerar minst lika blåögt när du påstår att texterna i stor utsträckning ÄR nonsens. Du kan få fram massvis med olika tolkningar ur varje enskild text. Jag tycker 747 handlar om det ena och du tycker den handlar om det andra. (är det nonsens?) Jag vet inte om du inte klarar av att ta in allt det, inte orkar eller helt enkelt inte tycker det är bra med texter som kan tolkas olika. Men själv tycker jag att det är vad som gör poesi bra.

 

Och vad är det du vill att jag ska ha distans till? Gessle, Bo Kasper, Jason Diakité? Finns många som är riktigt duktiga på att skriva sångtexter som går hem men jag tycker icke att det finns många av poetisk karaktär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...