Gå till innehåll

KENT!


Swalling

Recommended Posts

Jag hade nog tyckt om dem om jag skulle varit snäppet manodepressivare eller om jag varit kvinna i åldersrangen 14-25 och tyckt att syndikalism är något punkigt alternativt att jag skulle vara osäker på min sexualitet samt velat använda kajalpenna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smaken är som baken....

Men de är helt klart en stor favorit hos mig även om de som många andra var bäst i början. Grymt bra låtar på de första albumen. Lyssnar ofta vid långturer i bilen.

Har varit på konsert, grymt bra. Vet inte om det går att jämföra med lavemang, en del gillar det ju...

Håkan Hellström är dock riktigt överskattad. Blir fan irriterad när jag hör låtar som är stulna rakt av utan att skämmas det minsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev riktigt förbannad när Kent vann pris för "Bästa svenska rock" på någon NRJ Radio Awards, typ vad i helvete?! Pain, Backyard Babies, etc var nominerade.

 

Alltså, inte för att jag har någon annat än rent skärt hat för Kent. Men du kan fan inte påstå att "Pain" är varken rock eller i närheten av att vara i skuggan av något som kan kallas bra.

 

I korta ord: Kent suger, om man inte har som största sysselsättning av skära sig själv i armarna för uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev riktigt förbannad när Kent vann pris för "Bästa svenska rock" på någon NRJ Radio Awards, typ vad i helvete?! Pain, Backyard Babies, etc var nominerade.

 

Alltså, inte för att jag har någon annat än rent skärt hat för Kent. Men du kan fan inte påstå att "Pain" är varken rock eller i närheten av att vara i skuggan av något som kan kallas bra.

Nehe vad är Pain då? Det är bra mycket mera rock än Kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smaken är som baken....

Men de är helt klart en stor favorit hos mig även om de som många andra var bäst i början. Grymt bra låtar på de första albumen. Lyssnar ofta vid långturer i bilen.

Har varit på konsert, grymt bra. Vet inte om det går att jämföra med lavemang, en del gillar det ju...

Håkan Hellström är dock riktigt överskattad. Blir fan irriterad när jag hör låtar som är stulna rakt av utan att skämmas det minsta.

 

Jag vet att Kent inte håller med dig. Att alla är bäst i början? Inget band utvecklas och blir bättre? Zlatan var som bäst första säsongen i allsvenskan? Fast jag var helt klart ett bra mycket större KENT fan för 8-10 år sedan, så jag förstår resonemanget, men tror inte det har med musiken att göra utan mer att man inte känner igen sig när bilden av ett KENT fan tecknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ett av få tillfällen då jag skulle ha kunnat nöja mig med att säga att Matteprof fick till det.

Men...jag måste skjuta till att även om varken gillar Kent eller Håkan så tycker jag inte det är skit. Det är väl musik, men Kent är ganska ointressanta för mig. Jocke är i mina ögon Sveriges mest överskattade textförfattare, men andra utvalda delar av bandet är iaf generösa alkisar. Alltid nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev riktigt förbannad när Kent vann pris för "Bästa svenska rock" på någon NRJ Radio Awards, typ vad i helvete?! Pain, Backyard Babies, etc var nominerade.

 

Alltså, inte för att jag har någon annat än rent skärt hat för Kent. Men du kan fan inte påstå att "Pain" är varken rock eller i närheten av att vara i skuggan av något som kan kallas bra.

 

I korta ord: Kent suger, om man inte har som största sysselsättning av skära sig själv i armarna för uppmärksamhet.

 

Kan du vara så snäll och berätta vilken genre Pain tillhör om det inte är rock?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag möter alltid pokerspelare som kommer från "Kent" :roll: Trodde det var någonstans i England, men google visar http://www.kentohio.org/, sen verkar det finnas ett till Kent i Washington http://www.ci.kent.wa.us/. Okej jag ger upp, verkar finnas hur många Kent som helst, http://www.infomi.com/city/kentcity/. Ifall någon har lust att läsa mer om Kent, Ohio finns det ju alltid wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Kent,_Ohio.

 

Hoppas jag rättat ut många svar om Kent nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En brittisk journalist sammafattade Kent på ett bra sätt, "Som The Cure fast utan melodier, d.v.s ganska menlöst" , typ.

 

Även om jag inte riktigt kanske håller med. Gillade dom grymt mkt förut, men mitt intresse har avtagit i takt med tonårsångesten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Jocke är i mina ögon Sveriges mest överskattade textförfattare

 

Inte lätt att mäta sig med storheter som Tomas Ledin och Christer Sandelin...

 

Cro Magnon och Neanderthalare skulle nog inte heller ha uppskattat Kent om dom levt idag.

 

Hahaha, fan va bra svar. Kent äger btw, Kent är poesi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha vad bra att den här tråden inte handlar om håkan hellström,för då hade jag ju blivit tvungen att skriva en lång uppsats om hur fantastisk han är och det orkar jag inte nu,jag är trött som en sömnlös gnu!

 

 

Nåja kent är sådär! Kräm och socker är två bra låtar men de har gjort en del skit osså! Ang jocke bergs textförfattartalanger så är han okej men överskattad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ett av få tillfällen då jag skulle ha kunnat nöja mig med att säga att Matteprof fick till det.

Men...jag måste skjuta till att även om varken gillar Kent eller Håkan så tycker jag inte det är skit. Det är väl musik, men Kent är ganska ointressanta för mig. Jocke är i mina ögon Sveriges mest överskattade textförfattare, men andra utvalda delar av bandet är iaf generösa alkisar. Alltid nåt.

Alkisar? Du snackar så jävla mycket skit, 3 av bandets medlemmar jobbade på ett ålderdomshem innan de började lira. En var murare och den femte vet jag inte vad han gjorde. Man behöver faktiskt inte kommentera varenda tråd på forumet eurythmech, snacka om sånt du har en aning om. Du gör bara bort dej annars.

 

Jag tycker texterna blir lite svamliga ibland, men jockes texter får en verkligen att stanna upp och tänka. Hehe, ni kan ju tycka vad ni vill, men majoriteten tycker att det är sveriges i särklass bästa band.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Jocke är i mina ögon Sveriges mest överskattade textförfattare

 

Inte lätt att mäta sig med storheter som Tomas Ledin och Christer Sandelin...

 

Cro Magnon och Neanderthalare skulle nog inte heller ha uppskattat Kent om dom levt idag.

 

Hahaha, fan va bra svar. Kent äger btw, Kent är poesi

ORD ! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alkisar? Du snackar så jävla mycket skit, 3 av bandets medlemmar jobbade på ett ålderdomshem innan de började lira. En var murare och den femte vet jag inte vad han gjorde. Man behöver faktiskt inte kommentera varenda tråd på forumet eurythmech, snacka om sånt du har en aning om. Du gör bara bort dej annars.

 

Jag tycker texterna blir lite svamliga ibland, men jockes texter får en verkligen att stanna upp och tänka. Hehe, ni kan ju tycka vad ni vill, men majoriteten tycker att det är sveriges i särklass bästa band.

 

Jag tänker inte nämna några namn, även om bandmedlemmarna är offentliga personer, men åtminstone en person i bandet har problem med alkohol och andra substanser. Men jag antar att du har delat fler öl med honom än jag har, och därmed vet vad du snackar om.

 

Jag tänker inte ens kommentera att göra bort sig på forum när jag samtalar med dig, men det där angående majoriteten kan jag inte släppa...

 

Jag skiter fullständigt i om Kent, BWO eller the Sounds är sveriges bästa band, jag tycker dom är skit ändå.

Vad du ville säga med det där förbryllar mig något alldeles oerhört.

Snälla förstå att det finns människor som tycker Kent är taffliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...