Gå till innehåll

Jennez knarkarbok


Jennez

Recommended Posts

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Extrem jävla downswing... blir utdragen gång efter annan... två dagar har det varit så här... hålpipor som sitter efter idiotiska syner av fiskarna trots att jag betar med stegdrag och färgdrag på bordet. Betar dessutom hårt!!!

 

Sitter i en MTT just nu som går ok och klonkar jag inte den blir det tillbaka till $5+0,5 grajnd. PISS!!!

 

Rulle: $100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Torskade fyra öl naturligtvis. Downswingen kryper mot officiell status...

 

Är iaf skönt att vara hemma i Sverige. På tisdag bär det av mot London igen! Dessutom närmar sig Dublin med stormsteg. Har dock ännu inte bestämt om jag skall åka eller inte. Lutar åt inte... Har varit borta från London-kontoret rätt mycket nu.

 

Sköt om er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag använder mig bara av "experimentrullen" när jag tröttnar på att slaska med min vanliga rulle.

 

Jag har inget behov av de pengar jag eventuellt vinner på poker längre så nu ser jag det mer som ett nöje och jag har en stadig "huvudrulle". Att spela på de här låga nivåerna ser jag mer som en utmaning och träning i disciplin och money management. Jag vill hitta tillbaka till den disciplinen jag hade när jag en gång i tiden spelade professionellt och jag tror att detta kan vara en väg till det.

 

Poker har för mig blivit ett tidsfördriv. Jag spelar OH och 7CS för att utvecklas och pengarna spelar ingen roll där.

 

Så kort sagt: Det är en utmaning som jag lattjar med när jag har tid och lust! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag laddat färdigt inför Full Tilt's $500k guaranteed. Nu är det bara praktiska göromål som att förbereda bloggen etc kvar.

 

Har varit ute med jycken och insupit frisk, svensk luft, ätit ordentligt, sovit ordentligt och duschat. Stridsvärde: 5.

 

Let's klonk! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och efter åtta minuter var man ute... JJ vs AA, all in på ragflop... spyfärdig...
Men JJ... okej, jag ska inte strö salt i såret.

Man vet att man gör fel, ändå gör man det.

 

Dealt to Cyntax :7d::7h:

*** FLOP *** :6c::8c::Qd:

*** TURN *** :7s:

Vi är 2 som är all-in. Stegen och 2 högre trissar fanns där. Finns Fold?

Cyntax shows :7d::7h:

gut-shot41 shows :9h::Th:

*** RIVER *** :Js:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och efter åtta minuter var man ute... JJ vs AA, all in på ragflop... spyfärdig...
Men JJ... okej, jag ska inte strö salt i såret.

Man vet att man gör fel, ändå gör man det.

 

Dealt to Cyntax :7d::7h:

*** FLOP *** :6c::8c::Qd:

*** TURN *** :7s:

Vi är 2 som är all-in. Stegen och 2 högre trissar fanns där. Finns Fold?

Cyntax shows :7d::7h:

gut-shot41 shows :9h::Th:

*** RIVER *** :Js:

 

Ja, precis så kändes det! Man vet att man är slagen men helt plötsligt sitter man där och anser sig själv committad och så är man torsk.

 

Jag måste faktiskt säga att motståndet var bättre än jag hade räknat med. Har bara lirat enstaka $500 MTT förut och då på Stars. Tyckte att motståndet där var lättare, eller iaf mer lättläst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har 10k i rullen och kör en MTT med 0,5k i inköp? Rullekrav?

 

Just den här turren var stejkad av railbirds.com så det var inte egna pengar. Vilket iofs bara gör det ännu surare. Jag hade verkligen förtjänat att känna svedan av att torska 5% av rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men tilt i kvadrat! Åtta minuter av förnedring tog knäcken på mig. Lirade en sng och tokdominerade och ägde hälften av markerna på bordet innan skiten träffade fläkten. Vann inga coinflips, missade alla egna drag samtidigt som jag blev utdragen gång på gång.

 

Har inte varit så här tiltad sen i julas typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är dålig på att posta HH:s och ja, jag vet att den här är totalt intetsägande (mer än mitt kassa spel då). Men det är sååå skönt när en sån här klonk kommer när man för övrigt är inne i en downstreak...

 

-----HAND 5------

Game #3636240304: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2006/10/17 - 00:22:25 (UK)

Table "Redeyed" Seat 4 is the button.

Seat 1: Aman69 ($98.50 in chips)

Seat 3: snoogle- ($139.03 in chips)

Seat 4: Malin25 ($94.50 in chips)

Seat 5: Manze ($61.25 in chips)

Seat 6: HERO ($79.62 in chips)

Manze: posts small blind $0.50

HERO: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [2d 5d]

Aman69: folds

snoogle-: raises to $3

Malin25: folds

Manze: calls $2.50

HERO: calls $2

----- FLOP ----- [5s 4s 5h]

Manze: checks

HERO: checks

snoogle-: bets $9

Manze: calls $9

HERO: raises to $27

snoogle-: folds

Manze: calls $18

----- TURN ----- [5s 4s 5h][5c]

Manze: checks

HERO: checks

----- RIVER ----- [5s 4s 5h 5c][Ac]

Manze: checks

HERO: bets $11

Manze: raises to $31.25 and is all-in

HERO: calls $20.25

----- SHOW DOWN -----

Manze: shows [As Ks] (A Full House, Fives full of Aces)

HERO: shows [2d 5d] (Four of a kind, Fives, Ace high)

HERO collects $131.50 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $134.50 Main pot $131.50 Rake $3

Seat 5: Manze (small blind) showed [As Ks] and lost

Seat 6: HERO (big blind) showed [2d 5d] and won ($131.50) with Four of a kind, Fives, Ace high

 

Hmm… iofs inte så dåligt spelat. Borde kanske inte checkat flop? Tål ju ett omslag från snoogle eller Manze där....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.... jag vet att jag skrev tidigare att jag ALDRIG skulle lira NLTH CG men nu har jag gjort det ett par dagar med slaskrullen och kommer att satsa lite till pa det. Lirar $0,5-$1 pa Crypto.

 

Experimentrullen kommer fortsatt att endast ga till sng's men kommer som sagt att rikta in mig pa NLTH CG eftersom jag kanner att jag behover utvecklas mer dar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.... jag vet att jag skrev tidigare att jag ALDRIG skulle lira NLTH CG men nu har jag gjort det ett par dagar med slaskrullen och kommer att satsa lite till pa det. Lirar $0,5-$1 pa Crypto.

 

Experimentrullen kommer fortsatt att endast ga till sng's men kommer som sagt att rikta in mig pa NLTH CG eftersom jag kanner att jag behover utvecklas mer dar.

 

Du får göra vad du vill, bara du fixar det där jobbet på Betway till mig som du lovade... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte lirat med experimentrullen pa ett tag nu. Kor 0.5-1 CG pa Crypto med slaksrullen och det gar forvanansvart bra. Upp dryga $1000 pa tva dagar.

 

Idag tiltades det lite dock nar jag toskade $245 pa en enoutare. Men annars hander det grejer i livet nu som jag tyvarr inte kan ga in pa alltfor mycket an men nytt jobb ar i antagande.... :D More info will follow shortly...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...