Gå till innehåll

Jennez knarkarbok


Jennez

Recommended Posts

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om ca en timme drar den forsta matchen (av tre) mot bookien igang. Ar grymt laddad!

 

Tror han ar ganska weak-aggro sa taktiken blir att vanta ut honom. Later honom leka av sig lite inledningsvis, kor tight-aggro for att sedan vanda sa sakteliga mot LAG och nar man har en saker ledning aterga till tight igen.

 

Vi kor CG-struktur sa man har rad att lata honom stalla preflop och postflop, vilket jag tror kommer att vara hans taktik till stor del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jajjeman!

 

1-0 till Jennez!

 

Spelade som jag hade tankt och det funkade fint. Var dock shortstacked i nastan tva timmar efter att ha torskat med en sucker-stege och losat ett tvapar mot en kak.

 

Lyckades genom tight spel att vanda sa sakteliga sedan lag vi jamsides i ytterligare en timme. Darefter small det till. Han var som jag trodde aningen overaggro och jag synade en all in fran honom med topp tvaparet. Han satt med bottenparet - ingen hjalp pa turn och river och darmed var det avgjort! Weee! Drygt tre timmar tog det. Nu ar jag trott och ska hem till Greenwhich och sova.

 

Tva matcher kvar nu. Behover bara en for vinst. Natti Natti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hinner knappt lira den har veckan. Familjen kommer till London imorgon. Ska faktiskt bli skont med ett avbrott i min trista fritid. Igar (sondag) hade jag sa forbannat trakigt att jag rojde upp i var lilla tradgard i Greenwich(!). Tradlosa bredbandet var for slott for att kunna lira poker och tv existerar inte i vart lilla kollektiv. Ratt surt att se inte mindre an 13 flatscreens pa kontoret och hemma inte ens en liten barbar.

 

Maste se till att min bookie-opponent kan ta en match snart nu innan Vegas. Min forvantade (helt sakra) vinst fran var HU-Challenge kommer att forvandlas till en supersatellit dar.

 

En skitkul grej ar att min gamla kollega, den beryktade "spelagenten" Peder Mansson klonkade ett WSOP-paket hos oss i helgen! Ska bli grymt kul att coacha honom i Vegas!

 

Nu har jag en massa artiklar att skriva och sen nar paronen kommer blir det val restauranger och musikaler hela veckan lang!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wtf Baller? :lol:

 

Jag ska minsann coacha den lille fisken! Ska jag behova dra upp mina meriter igen? ;)

 

Kan ju ta exemplet i Kopenhamn nar vi bytte procent i sng's. Vem klonkade sig langst? Jennez-Peder 1-0

 

Japp, jag ar barnslig. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Familjen pa besok = 0 sng-grind. Min kara mamma var snall nog att plocka med sig snus. Trakigt nog lossnus.

 

Nu kanner man riktigt att Vegas ligger bakom kroken. En massa att sta i pa jobbet da naturligtvis. Har gjort upp budget och sa smatt borjat kolla pa lite events ocksa. Gissningsvis slutar det med sng-grind aven i Vegas. :D

 

Ha det bra allihop!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igang lite igen med sng-grinden pa experimentrullen.

 

Lirar just nu mot pf.nu-besokaren "sickanboy". Gar sadar. Kor forhoppningsvis min sista $5+0,5.

 

Rulle: $197 Eftersom jag ar sa ackligt disciplinerad flyttar jag inte upp till $10+1 forran jag ar over $200.

 

Hall tummarna for mig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix pix. Torskade den dar "odesmatchen"... Men sant ar livet. :D Hmm... kanns som att jag behover ett nytt mal med den har rullen.

 

Mal:

Innan Vegas (dvs 24/7) maste jag har grindat upp rullen till $300.

 

En ide for att na det malet ar att inte rora slaskrullen (knappt $12 k) eftersom den ska slaskas bort i Vegas. Detta kanske gor att jag brukar mer allvar med "experimentrullen". Visserligen har jag varit grymt disciplinerad med den, aven fast jag inte spelat sa mycket med den den senaste tiden men det ar nu den verkliga provningen borjar. Det har varit realtivt enkelt att overga till slaskrullen sa fort man kant att tilten kommit krypande.

 

Here we go!

Rulle: $173

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var då märkligt! När man för en gång skull ägnar sin dag åt något annat än poker (makrillfiske kan vara nog så roligt) så blir man omnämnd på pf.nu. Till saken hör den att det var min sambo som spelade på mitt konto, och det övergår mitt förstånd att du åkte ut innan henne. :P Lycka till i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var då märkligt! När man för en gång skull ägnar sin dag åt något annat än poker (makrillfiske kan vara nog så roligt) så blir man omnämnd på pf.nu. Till saken hör den att det var min sambo som spelade på mitt konto, och det övergår mitt förstånd att du åkte ut innan henne. :P Lycka till i fortsättningen.

 

Ja du, jag kan meddela att "klonken de luxe" var med henne.

 

Klonken har dock lyst med sin franvaro idag for mig. Tre lirade.

 

Rulle: $181

 

Nu blir det Nova Lund och flickvansvard + lunch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete! Kunde ju inte halla mig!

 

Kom till kontoret i London nu mitt i natten, helt fardig. Kor en sng for att varva ner. Funkar sjukt daligt. Jag brast i disciplinen! ILLA! Var ju alldeles for trott egentligen. Usch! Detta ska inte upprepas!

 

Gjorde ett knas move med QJs. Trubbelhand nr 1. SYNADE en reraise preflop! Forsta gangen jag kallar mig sjalv fisk, men det var verkligen fiskigt gjort av mig.

 

Nu blir det nanna. Hade iaf vett nog att fa med mig en luftmadrass fran Sverige sa nu behover jag inte sova pa den ackliga heltackningsmattan inatt, aven fast jag inte fortjanar battre.

 

Rulle: $175,50

 

Godnatt fran Fisk-Jennez

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan! Höll på att skratta ihjäl mig igår! Vi har fått tv med PS 2 till vårt tidigare tv-fria hus i Greenwich. Min Estniska roommate Martin som inledningsvis vägrade att spela på PS 2:an i "brist pa roliga spel" satt igår nar jag kom hem och drack öl och svor medans han löste gåtor i Harry Potter-spelet.

 

En rakad estninsk snubbe pa nära 30 bast sitter lite halvpackad och styr en kvast med ett gossebarn på och kallar nämnda gossebarn for "motherfucker"! :lol:

 

Ikväll blir det kontorsmästerskap i NL. Buy in: £30. Högvis med dead money, nu ska det bara klonkas hem också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll blir det kontorsmästerskap i NL. Buy in: £30. Högvis med dead money, nu ska det bara klonkas hem också!

 

Jahapp... Valdigt bra spel fran min sida och en kraftig chiplead pa bubblan. Fuckade bort det. Klarade inte av att anpassa mig efter att de andra gjort det. Det var visserligen inga fiskar utan snarare rutinerade spelare men daligt av mig likafullt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade tidigt idag med ont i ryggen. Borjar starkt misstanka att sangen jag sover i inte ar sa bra for mig. Skumt, for det har funkat hittills... Aja, snart blir det skon hotellsang i Vegas iaf. Men innan det blir det skona "hemma-sangen" i Sverige ett par dagar.

 

Har inte sovit sa mycket inatt alltsa men sa har pa morgonkvisten finns inte mycket annat att gora an att grinda. Here we go!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Du skriver ju "rätt mycket" på forumet, men inte i dagboken. Lirar du inte längre? Jag måste erkänna att jag trodde att du var en storspelare, så nu känner jag mig rätt morsk vad gäller den där hypotetiska HU-matchen du pratade om. ;)

 

Lol, jodå, jag lirar men på sistone (läs efter Vegas) har det inte blivit så mycket. Om du läste noggrant så ser du att detta är en experimentrulle eftersom jag tröttnade pa att grinda $50 och $100 sng's. Behövde en ny utmaning eftersom jag inte har tid/orkar utveckla mitt spel på högre sng's nivåer nåt mer.

Rent ut sagt så suger jag på cashgames (vilket jag blev smärtsamt påmind om i Vegas) men en HU-sng kan vi ta vilken dag som helst! $200? $300?

 

Har funderat på att starta upp dagboken igen. Har bättre anslutning nuförtiden också. :D

 

Uppdatering på mitt liv då:

Jobbar fortfarande i London men har dock flyttat från Greenwich. Bor numera vid Brick Lane (nära Liverpool Street), för övrigt samma kvarter som Jack the Ripper härjade i. Har jävligt bra flatmates. En heltids grinder och hans exflickvän.

Trivs fortfarandre skitbra på jobbet även om det är skitmycket att göra just nu.

På fredag blir det kanske att åka till Aruba och Aruba Poker Classics (om reseagenten orkar höra av sig). Annars är Student-SM i Jönköping där den beryktade matchen mellan Team Jennez och HeyHoneys ska äga rum. Ska försöka dyka upp på Student-SM i Lund också. EPT i Dublin åker jag till och sen blir det Student-SM final i London och därefter London Poker Weekend.

 

Nu i helgen var det EPT i London vilket innebar jobb för min del. På fredagen unnade vi oss lite festande dock. Helt ok, träffade en gammal polare från Lunds Nation mitt i Londons nattvimmel! Efter alldeles för mycket sprit vinglar jag och Markus (fotografen) in på hans hotell klockan fem på morgonen där kortnyckeln inte fungerar i dörren. Notan är inte betald (vilken en sajt skulle pröjsa) och vi får inte boka ett nytt rum eftersom vi är för packade... Jahapp, hem till Brick Lane då och fram med extrasängen. Nästa dag ber sajtrepresentanten så mycket om ursäkt och fixar en svit till oss på det femstjärniga hotellet! Gott!

 

Har som sagt inte hunnit lira så mycket poker men har dämpat mina bisarra förluster från Vegas.

”Vanlig” rulle: $2000 mindre än senast jag nämnde den.

Dagboks-rulle: $221 (nån sng hade jag visst lirat med den).

 

Kommer antagligen inte att lira något ikväll då jag är alldeles för trött. Lirar jag i alla fall så återkommer jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...