Gå till innehåll

Jennez knarkarbok


Jennez

Recommended Posts

  • Svars 836
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har fullständigt noll koll på vad dessa tre personer gjorde den kvällen.

 

Jag har koll, men jag förstår om du inte har det. ;-) (För alla er som ännu inte fattat det så är det alltså affe2000 till höger på bilden och HataB2B i mitten).

 

Igår blev det "homegame" på ett kontor med Bengan, Wiseguy, Jonas och ett gäng till. Låg bra plus ett tag tack vare mer eller mindre tunga utdragningar från min sida men blev till slut uppäten i omgångar av lite olika spelare vid bordet. Den mesta smeten rök i en Omaha-hand där jag hade klonkat in ett set på floppen och fick in allt mot ett färgdrag... som träffade. Men jag gnäller inte, jag hade själv klonkidonkat en del under kvällen. Trevligt, trots att man var fruktansvärt trött.

 

Ikväll blir det Norra Brunn. Komikern Fredrik Andersson rekommenderas varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svd.se

Skånskt uppror inom s

 

Jävla skåningar att bråka och tjafsa jämt.

 

Men jag är lite överraskad att det ens finns s-partister i Danm...Skåne.

 

 

En låt till dig, Jennez. Så här kl 6.46 med ett par glas innanför västen säger den mycket. Imorgon förmodligen inget. (Men försök iaf lyssna igenom de två första verserna.)

 

 

 

 

edit: hur fan kunde jag glömma hockeytråkningar?

 

Ehum, hur mår ni egentligen där nere i dana rike? Vi Solna-sympatister mår bra. Vi lär ju ersätta Apskallarna i elitserien och då blir det ännu bättre.

 

Hade ni ny dyr hall också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svd.se

Skånskt uppror inom s

 

Jävla skåningar att bråka och tjafsa jämt.

 

Men jag är lite överraskad att det ens finns s-partister i Danm...Skåne.

 

Ja, tråkigt nog finns det de som den svenska hjärntvätten faktiskt har fungerat på. Sorgligt.

 

 

En låt till dig, Jennez. Så här kl 6.46 med ett par glas innanför västen säger den mycket. Imorgon förmodligen inget. (Men försök iaf lyssna igenom de två första verserna.)

 

Det var ju en trevlig låt. Jag blev lite rädd. Den handlar om ngn svensson-farsa som inte kan sova och överväger i en versrad att ta en tablett. Sömnproblemen och tabletten var det enda som jag kopplade till mig själv, resten fick jag mer TF-känsla på.

Fast mina sömnproblem verkar dock vara ett minne blott. Har varit i bra rytm ända sedan i julas nu. :-D

 

edit: hur fan kunde jag glömma hockeytråkningar?

 

Ehum, hur mår ni egentligen där nere i dana rike? Vi Solna-sympatister mår bra. Vi lär ju ersätta Apskallarna i elitserien och då blir det ännu bättre.

 

Hade ni ny dyr hall också?

 

Nej, nej, nu förväxlar du nog Malmö med Lund. Vi har faktiskt två lag i elitserien. Fast i handboll då. Och ja, det finns en ny dyr hall i Lund också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde ha postningsförbud efter kl 21 fredagar och lördagar. Trots att jag grävde i minnet efter lämpliga saker att ha ågren över när jag vaknade i lördagskväll hade jag glömt inlägget här ovanför. :-)

 

Nej, nej, nu förväxlar du nog Malmö med Lund. Vi har faktiskt två lag i elitserien. Fast i handboll då. Och ja, det finns en ny dyr hall i Lund också.

Aha, du försöker ge sken av att inte gråta inombords över det skånska fiaskot? ;-) Men ok, jag lever faktiskt i tron att alla skåningar är MIF:are. Gammal 90-tals sjuka, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete… jag satt och skrev det här inlägget under en hel timme och sen försvann det! Detta blir alltså tagning 2…

 

Jag åkte upp till Stockholm i onsdags för att jobba och sedan framåt helgen ägna mig åt lite nöje. Det är alltid skönt att komma upp till Stockholmskontoret och ta del av ”det senaste”. Det blev några möten och på torsdagen hann jag dessutom ta en lunch med Ola och AG från poker.se.

 

Efter lunchen fick jag faktiskt se det allra heligaste av det heligaste – Olas kontor! Vid entrén stod en glassgubbe och delade ut t-shirts från hela världens olika pokersajter. Om man tog fler än tre fick man en ballong också.

I nästa rum kunde man spela en freeroll men eurythmech, jello och nebbis satt redan vid bordet så jag hoppade över. Jag marscherade istället in i köket och tog en kopp kaffe. Snackade lite skit med Ola innan jag begav mig tillbaka till ”Gnuf-borgen” som vårt stockholmskontor populärt kallas.

 

På kvällen var jag inbjuden till ett ”homegame” som egentligen var ett kontorsgame i Vegas Groups lokaler. När jag anlände fanns redan Bengan, Andreas (aka wiseguy), Dersim från bwin som inte gillar att jag skriver ”Ongay” istället för Ongame i dagboken (förlåt), ”Bjugge” från Bestpoker och ett par andra killar på plats. Jag kände mig som, och var nog också, fisken i sällskapet. Det spelades dealer’s choice med Texas, Omaha och Crazy Pineapple. Jag klonkade friskt och hade faktiskt sånär tiodubblat mitt inköp efter någon timme. Därefter gick allt käpprätt åt helvete. Karma tror jag att det kallas, för jag hade klonkat och dragit ut likt aldrig förr. Nu vändes steken och jag fick smaka på utdragningar. Eller som Andreas uttryckte det: ”Det är alltid samma visa för er skåningar. Så fort det ser ut att gå bra kommer det ett gäng stockholmare och kör över er!” Tråkigt nog stämmer det allt för väl.

 

Jag lämnade sällskapet efter ett par timmar eftersom jag ändå var bust och jag dessutom skulle upp och jobba dagen efter.

 

På fredagen kom min sambo Sara upp till Stockholm. Vi hade planerat en kväll på Norra Brunn med Bengan och Hefo men pga den gångna veckans tragedi i poker-stockholm så avstod de. Förståeligt nog, vi får ta det en annan gång! Istället tog vi med oss Saras kusin Martin och hans tjej Ulrika.

Konferencier på Norra Brunn var Fredrik Andersson. En otroligt rolig kille som vi såg på Norra Brunn för ett år sedan. Oturligt nog fick vi ett bord längst fram vid scenen och som överallt annars i Stockholm så fick vi en del skit för att vi är skåningar.

”Skåningar är som ett fem-i-tre-ragg vi råkade dra på oss på fyllan för trehundra år sedan. De är alltid där när man vaknar också…

- Men alltså, jag måste till jobbet nu…

- Äh, de äur lugnt! Vi föeljer med!”

 

FredrikAndersson.jpg

Fredrik Andersson

 

Näste man på scen var en nykomling som hette Sven Brundin. Han var tyvärr inte särskilt rolig. Han riktade sig nog mer till den äldre generationen. Vi inväntade istället huvudnumret, ingen mindre än Jacob Öqvist, känd från Stockholm live och Vakna! Med the Voice i radio och på Kanal5.

 

jakobstor_531335b.jpg

Jacob Öqvist

 

Jag har aldrig tyckt att killarna från Stockholm Live har varit särskilt roliga men nu blev man positivt överraskad. Jacob verkade vara i fin form och bjöd på riktigt bra stand up! Sen är ju stand up alltid bättre live än på tv också.

När vi begav oss mot hotellet gick vi vilse någonstans vid Odenplan och fick en promenad på en och en halv timme i den arktiska stockholmsnatten. Men man sov gott när man kom hem i alla fall!

 

På lördagen var det dags för den obligatoriska shoppingrundan. Jag släpade mitt överviktiga skånska arsle längs Drottninggatan, Kungsgatan, två varv runt Stureplan, upp och ner längs Biblioteksgatan och slutligen upp för Kungsgatan igen innan jag gav upp och släpade mig hem till hotellet. Sara fortsatte dock glatt sina räder i Stockholms butiker.

 

När skåneparet var tillbaka på hotellet förberedde vi oss för kvällens begivenheter, nämligen Chrilles 30-årsfest. Chrille är CC’s svenska mästare och vi träffade på honom i Vegas i somras då han var sponsrad av Betway.

Det var meningen att det skulle bli en överraskningsfest för Chrille men han hade oturligt nog fått reda på upplägget några dagar tidigare. Vissa rykten gjorde gällande att det var ett fyllo från Västerås som tjallade, andra påstod att Chrille hade fått informationen av misstag via Facebook. Skitsamma, det skulle nog bli en bra fest ändå.

 

När vi anlände till BarAkademien insåg vi att det inte var en ”pokerfest”. En hel del av Chrilles släkt och vänner var på plats. Vi kände oss lite malplacerade men Abbe Rolander var ju på plats och den mannen har man sällan tråkigt med.

 

(Samtliga bilder som följer är tagna av Malin Johansson)

Abbe1.jpg

Medarrangör Abbe, dock stort cred till Linda som gjort ett kanonjobb inför festen!

 

Vi är dock inget osocialt par så vi räknade med en trevlig fest trots brist på kända ansikten. Efter en stund snubblar dock en gammal hedersknyffel in – ingen mindre än Gusten Sjöberg. Han ser lika förvirrad ut som vi och efter en stund kan han inte låta bli att ställa frågan:

- Öh… Finns det inga andra pokermänniskor här?

 

Gusten1.jpg

Anton Körberg? Erik från ”Erik och Mackan”? Nej, Gusten Sjöberg!

 

Chrille hade inte anlänt till festen så vi väntar tålmodigt…

 

Krillefest.jpg

I väntan på Chrille…

 

Till slut dyker födelsedagsbarnet upp och vi utbrister i ”Ja må han leva” innan han gratuleras ordentligt av alla. Vi hugger in på de magnifika smörgåstårtorna och dinerar ihop med några av Chrilles ”civila” kompisar. Riktigt skönt att inte snacka poker ibland! Gusten berättade att han är en ganska vass trummis så det blev en del musiksnack och även en och annan lumparhistoria.

 

Malin1.jpg

Jennez med Abbes Malin (tillika fotograf)

 

Vi hade lovat att gå ut och festa med några av Saras gamla gymnasiekompisar men vi hade så trevligt på Chrilles fest att vi gärna stannade kvar. Kompisarna fick komma dit istället. Den allmänna uppfattningen verkade vara att vi skulle åka till ett ställe som heter Garbo ute i Sundbyberg. Särskilt Gusten var väldigt angelägen om detta.

Vi packar in hela festen i ett antal taxibilar och beger oss iväg. Malin höll låda och partymusiken strömmade ut i vår party-taxibuss. Den resan var inte lång!

 

Andreas.jpg

Andreas med okänd hårding i party-taxi-bussen

 

Väl framme i sumpan fick vi stå i kö en stund innan vi kom in. Vi skåningar är inte vana vid sånt. Men till slut kom vi i alla fall in och trängseln var… påträngande. Vi lyckades med mycket möda köpa ett par öl i baren men hälften spilldes ut direkt genom knuffar i ryggen och allmänt snubblande i trängseln.

Vi siktade in oss på dansgolvet istället där ett liveband spelade. Även där var det mycket trångt och jag vet inte hur många liter öl som passerade genom min kavajärm den kvällen. Antalet blåmärken i ryggen har jag heller inte hunnit räkna.

 

GustenJens.jpg

Jennez på Garbo

 

JensSara.jpg

Jens och Sara på dansgolvet

 

Våra skåne-kompisar ville in till Stureplan men vi hade kul på Garbo så vi stannade kvar och rockade loss med Stockholmarna. Efter en timme eller så hade jag fått nog av trängseln på dansgolvet så jag och Sara banade väg ut mot en golvplätt där man kunde andas någon minut utan att bli runtknuffad.

Vi bestämmer väl oss mer eller mindre för att gå men precis då dyker Gusten upp igen…

 

Gusten2.jpg

Gusten i dimman…

 

Gusten snubblar fram och vill, som han uttrycker det, ”skaka rumpa”. I samma ögonblick som han proklamerar detta börja livebandet spela introt till Metallicas gamla dänga ”Enter Sandman” och Jennez får någon idé om att han ska hämnas kollektivt på hela dansgolvet för alla knuffar och utspilld öl. Med knutna nävar i luften flyger jag och Gusten in på dansgolvet och bangar loss ordentligt!

När det sista rockackordet ebbar ut beger jag och Sara oss till garderoben med Andreas i släptåg. Vi tar oss hem till hotellet och somnar gott i vår hotellsäng. Utan Andreas då så klart.

 

Dagen efter var planen att åka skridskor i Kungsträdgården men vi känner oss lite hängiga. Muntorrhet och huvudvärk var symtomen. Kan det ha varit influensa? Vi vilar ut och tar tåget hem till den skånska myllan på eftermiddagen…

 

Är det här mitt längsta inlägg på pokerforum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...