Gå till innehåll

VM Drömelvan


jaroiten

Recommended Posts

Är det någon som ska lirar Aftonbladets drömelvan denna gång? De öppnade just upp sajten och jag har redan reggat ett lag. Tänkte att vi kunde tipsa om heta lirare eller så i den här tråden ifall folk har lust. För jag kommer i alla fall lägga ner en massa tid på VM i sommar och kul att tävla då för en rätt så billig penning (50kr / lag.)

 

http://dromelvan.aftonbladet.se

 

Gå gärna med i "Germany 2006" ligan också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 143
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mitt första lag:

Målvakt:

Casillas, Iker

 

Backar:

Lucio

Lucic, Teddy

Stenman, Fredrik

Carragher, Jamie

 

Mittfältare:

Garcia, Luis

Ze Roberto

Morales, Ramón

Pérez, Luis

 

Anfallare:

Hashemian, Vahid

Adriano

Blir bra mycker tightare med budgeten i denna upplaga av drömelvan än tidigare, men det är ju å andra sidan bara kul. Kommer säkert hinna göra en massa ändringar på denna uppställning innan kick-off men kan ju vara kul att publicera en preliminär line-up här tills vidare. :)

 

De bästa kapen där är väl Adriano till 1.4M och de Mexikanska mittfältarna till 850k och 800k och Carragher till 900k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet -jag reggar ett lag imorrn. Undra vilka stolpskott man måste ta med för att ha råd med Ballack, Klose och Toni.

Några tips bara i fall det är någon som tänkt sätta ihop ett lag för första gången;

*Ta med tyska spelare. Hemmaplan och Vm's sämsta grupp gynnar för många pinnar där.

*Leta efter anfallare som står som mittfältare. Inte bara att du får ett målfarligare lag, du får även fler pinnar när de som står som mittfältare gör mål.

*Strunta i dyra spelare i skitlag.

Det e mina erfarenheter av drömelvan starelvan osv iaf.

 

Lite förslag på spelare då (Jag behöver verkligen förslag (Ok, blir bara dyra spelare, men har inte tid å gå igenom vilka lag som möter vilka just nu))

*Schweinsteiger, Bastian

*Toni, Luca (Han e billigare än del piero!!!)

*Kromkamp, Jan (Väldig chansning, inte varit bra alls i Libverpool, men värd priset om han kommer igång - och får spela.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort fyra lag och kan klassa följande spelare som "fynd":

 

Målvakt:

Oswaldo Sánchez - Mexiko 800 000 kr

Mexikos första målis och kostar endast 800 000, Mexiko bör inte släppa in allt för många bollar i sin grupp med Angola, Iran och Portugal.

 

Backar:

Jamie Carragher - England 900 000 kr

För mig är Jamie given i startelvan. Antingen brevid Terry som mittback eller på högerkanten istället för Gary Neville, men tja Svennis kanske har en annan syn på saken. I LFC är Jamie stabil i alla fall.

 

Mittfältare:

Ramón Morales - Mexiko 850 000 kr

Viktig kugge i Mexiko och återigen tror jag att de går ganska långt i år.

 

Emerse Fae - Elfenbenskusten 200 000 kr

Fae fick lira i alla Elfenbenskusten match i ANC och borde nog få starta i VM också. Känns bra till en billig penning så man kan smaska på på andra positioner.

 

Anfallare:

Adriano - Brasilien 1 400 000 kr

Konstigt att han är så billig när han är om inte favoriten så åtminstone andrahandsfavoriten till guldskon i VM..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet som jag ser det är att som poängsystemet är konstruerat är mittfältarna de som kommer att vara överlägset viktigast, men det är också mittfältarna som bjuder på flest billiga fenomen (Mexiko t.ex.). I en enklare grupp skulle jag ha kunnat välja en ivorian på mittfältet, men knappast mot de de möter nu.

 

Därför uppstår paradoxen att mittfältarna är billigast och viktigast, medan man får köpa lite dyrare spelare på försvarsposition. Målvakter kan man också komma undan med några hyfsat säkra kort, liksom anfallare. Förhoppningsvis vet man liksom var man har dem.

 

Mitt lag räknas fortfarande inte ihop ordentligt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt svårt att få ihop ett vettigt lag.

Har några ideer om att köra med hela Schweiz eller Polens backlinjer men vet inte riktigt. Har ingen järnkoll på vilka som kommer få spela.

I övrigt tycker jag att Torrado i Mexico är största fyndet.

Ska iallafall hoppa med i ligan så småningom när jag knåpat ihop mina lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kostar borggeti? Anfallare i Mexiko, räknar med att han öser in nickmål

Han kostar 1.5 miljoner (jag har han som kapten i mitt ena lag.) Som sagt med en rätt så lätt grupp för Mexiko så borde nog kära Borggeti kunna näta några gånger.

Har några ideer om att köra med hela Schweiz eller Polens backlinjer men vet inte riktigt.
Mm, sådär brukar jag också köra drömelvan med något/några lag. Blir ju jackpott ifall det laget håller nollan i några matcher, men som sagt svårt att veta vem som är tredje och fjärde backen i vissa lag..
I övrigt tycker jag att Torrado i Mexico är största fyndet.

Varför just Torrado av alla Mexiko mittfältare?

Enligt http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/w/player/70097_TORRADO_Gerardo.html

 

så är han en defensiv mittfältare och är det inte bättre att plocka Ramon Morales för 100k mer som dessutom är listad som anfallare enligt FIFAs vm sida. Han verkar dessutom lägga en del frisparkar.

 

http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/w/player/185325_MORALES_Ramon.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Franco, Guillermo Mex Anfall 600 000 0

Är det han i Villareal? Som va helt sinnes mot Arsenal och skapade precis allting?

Och i så fall, nån av er som har koll på Mexico, finns det nån chans att han får spela?

 

Edit innan post; Born in Argentina, Franco moved to Mexico in 2002 and recently became a naturalised Mexican. Scored on his international debut against Guatemala in October 2005. His passing skills, excellent touch and pace could prove crucial to Mexico at the 2006 FIFA World Cup™. ‘El Guille’ played two matches in qualification for the 2006 FIFA World Cup™, scoring one goal. He left his Mexican club Monterrey for Villarreal CF in Spain in the 2006 transfer window, scoring the winner against Alaves on his home debut for his new club. He won championships in both Argentina (2001) and Mexico (2003), and was top scorer in the Mexican Apertura season in 2004.

 

Kan va ett kap iställe för Borgetti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv tänkte jag att man måste ha spelare som ingen annan ha för att komma ngnvart i turneringen. Jag tror Mexico och Ukraina kommer gå bra som fan (hyfsat lätta grupper, om sådant finns i ett VM), och satsade på dem rätt hårt.

 

Sánchez, Oswaldo Mex Målvakt

Bocanegra, Carlos USA Back

Lucic, Teddy Sve Back

Vashchyuk, Vladyslav Ukr Back

Fyodorov, Serhiy Ukr Back

Fabregas, Cesc Spa Mittfält

Morales, Ramón Mex Mittfält

Ljungberg, Fredrik Sve Mittfält

Kalinichenko, Maxim Ukr Mittfält

Shevchenko, Andriy Ukr Anfall

Voronin, Andriy Ukr Anfall

 

med självklart gruppspelets skyttekung cheva som kapten! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv tänkte jag att man måste ha spelare som ingen annan ha för att komma ngnvart i turneringen. Jag tror Mexico och Ukraina kommer gå bra som fan (hyfsat lätta grupper, om sådant finns i ett VM), och satsade på dem rätt hårt.

 

Sánchez, Oswaldo Mex Målvakt

Bocanegra, Carlos USA Back

Lucic, Teddy Sve Back

Vashchyuk, Vladyslav Ukr Back

Fyodorov, Serhiy Ukr Back

Fabregas, Cesc Spa Mittfält

Morales, Ramón Mex Mittfält

Ljungberg, Fredrik Sve Mittfält

Kalinichenko, Maxim Ukr Mittfält

Shevchenko, Andriy Ukr Anfall

Voronin, Andriy Ukr Anfall

 

med självklart gruppspelets skyttekung cheva som kapten! :)

Har du koll på alla spelarna eller har du bara random plockat från lag du satsar på? Nej, det däår va inte en dryg kommentar, utan jag undrar bara - för mitt lags bästa. :) (tror (vet) fortfarande att Ballack tillsamans med vem som hellst är ett bättre val än ljungberg å fabregas och att toni e ett 100 ggr bättre val än schevschenko).

Blir nog Toni å Franco på topp. Eller ska man ha med Klose än då? Fan, det här e ett kärleksspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite inspirerad av tidigare poster, vilket resulterade i:

 

Kahn, Oliver (Tys)

 

Osorio, Ricardo (Mex)

Salcido, Carlos (Mex)

Lucic, Teddy (Sve)

Dudic, Milan (Ser)

 

Emerson (Bra)

De Rossi, Daniele (Ita)

Morales, Ramón (Mex)

Fae, Emerse (Elf)

 

Adriano (Bra)

Ronaldhino (Bra)

 

OCH jag fick 100k över att spendera på dillchips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--------------------------------------------------------------------------------

 

Blev lite inspirerad av tidigare poster, vilket resulterade i:

 

Kahn, Oliver (Tys)

 

Osorio, Ricardo (Mex)

Salcido, Carlos (Mex)

Lucic, Teddy (Sve)

Dudic, Milan (Ser)

 

Emerson (Bra)

De Rossi, Daniele (Ita)

Morales, Ramón (Mex)

Fae, Emerse (Elf)

 

Adriano (Bra)

Ronaldhino (Bra)

 

OCH jag fick 100k över att spendera på dillchips!

_________________

"Tolkningen är intellektets hämnd på konsten"

- Susan Sontag

 

 

 

Satsa dillchipsen på en förstamålvakt :) . Kahn är bara andraval för klinsmann.

 

Jag funderar antingen på woon från korea i mål eller pletikosa. nån som vet om han eller ( den värdelösa ) butina står för kroatien?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa dillchipsen på en förstamålvakt :) . Kahn är bara andraval för klinsmann.

 

Jag funderar antingen på woon från korea i mål eller pletikosa. nån som vet om han eller ( den värdelösa ) butina står för kroatien?

 

Åfaan! Mjo, han (Kahn) börjar ju bli lite till åren.. Ska nog byta ut honom. Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...