Gå till innehåll

Köptips för ny TFT-skärm?


Zyr

Recommended Posts

Läste denna tråd igår kväll och man kan väl säga att den hade lite inflytande på mig :D

Jag har precis skickat iväg en beställning på en Dell 2001FP Dual Grey.

Hoppas innerligt att jag kommer att bli lika nöjd som ni andra verkar ha blivit.

 

Hur många arbetsdagar tog det för er andra, som beställ från Dell, att få bildskärmen?

Hm, Midnight grey eller Dual tone? ;)

 

Tror det tog mellan 1 och 2 veckor när jag beställde. Frakten via UPS tog ca en vecka från skeppning till leverans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 372
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läste denna tråd igår kväll och man kan väl säga att den hade lite inflytande på mig :D

Jag har precis skickat iväg en beställning på en Dell 2001FP Dual Grey.

Hoppas innerligt att jag kommer att bli lika nöjd som ni andra verkar ha blivit.

 

Hur många arbetsdagar tog det för er andra, som beställ från Dell, att få bildskärmen?

Hm, Midnight grey eller Dual tone? ;)

 

Tror det tog mellan 1 och 2 veckor när jag beställde. Frakten via UPS tog ca en vecka från skeppning till leverans.

 

Hoppsan så det kan bli.. Jag köpte en Dual Tone :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Äntligen har man fått sin 2001FP. :D

 

Jag har varit sjuk i veckan och när man trodde att man nått botten så ringde det på dörren.. Där stod en kille från UPS med ett paket. En dator sa han att det va men jag var för dålig att rätta honom.

 

Måste säga att jag är toknöjd med skärmen. Väldigt klara färger och varken döda eller lysande pixlar.

 

Så jag stämmer in i resterande köpares lovord av denna skärm och kan rekommendera den varmt till pokerspelare :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jobbigt, hade nästan bestämt mig för en Benq FP2091 och så är Dell-skärmen rätt mycket billigare, men ändå rätt mycket fulare också..hatar sån här beslutsångest.....någon som vill lägga upp nån bild på sin skärm där den ser vacker ut så jag lockas att köpa den billigare? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Dell har kampanj på Dell 2001FP igen. 5,851 kr kostar den nu.

 

Dessutom har de kampanj på Dell 2405FPW. Så här skriver Dell:

 

"Köp 1st Dell Platt Bildskärm och få den 2:a med 50% rabatt. Gäller på utvalda modeller: 2405FPW."

 

Två stycken kostar 13,236 + (13,236/2) = 19,854.

 

Om du går in på swec och letar lite kan du hitta en mass-order och på sätt beställa en(1) 2405FPW och få 25% rabatt på den.

 

Själv håller jag på och funderar mellan att köpa in en 2001FP och en 2005FPW... Är väldigt osäker på vilken det blir :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ades: hur funderar du? Får jag höra lite argument för och emot. Typ å ena sidan... och å andra sidan. Är också ganska osäker.

 

Jag tänker som så att formatet på widescreenen är oerhört mkt skönare, men pga 20" WS blir skärmen i fråga smalare på höjden och på så sätt mindre. Dessutom har Dell typ 20-30% av eller något på deras 2001FP(standard) så man tjänar ju in några kronor på det alternativet.

 

Helst av allt hade jag ju haft en 24" widescreen(se 2405FPW). ;D

 

-

Obs, den skärm jag köper nu kommer jag antagligen köpa en till av inom en månad ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooh du bittra dilemma...

 

Tänkte införhandla två st TFT skärmar och nu är jag osäker på huruvida jag ska köpa 2st 2001FP eller 2st 2005FPW - eller i värsta fall 2st 2405FPW.

 

-

2st 2001FP = 11.578,00 kr

2st 2005FPW = 12.025,38 kr

2st 2405FPW = 19.760,63 kr

 

Alla priser är totalsummor(rabatter dragna och inkl. moms(och möjligen frakt))

 

-

 

Argument som jag själv för är att 2001FP inte är widescreen(döahhh) men istället klarar av 1600*1200 till skillnad från 2005FPW'n som bara klarar av 1600*1050 - nackdelen med widescreen-skärmar är att de blir lägre på höjden än en 4:3'a i samma tum.

 

Dessutom är 2001FP'n som ni ser ungefär 500kronor billigare än 2005FPW'n.

 

2405FPW'n klarar av att visa i 1920*1200 men är istället bra mkt dyrare än de bägge andra alternativen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också sugen på att köpa en ny skärm men jag går i valet och kvalet om jag

ska köpa en Dell 2001FP på 20", 16ms, eller två stycken Samsung SyncMaster 913B på 19", 8ms.

 

Båda skärmsorterna har DVI som jag vill ha, och priset blir ungefär det samma, 6000:- för 2001FP och 7000:- för 913B:arna. Uppdateringshastigheten är inte så viktig då jag inte spelar så mycket spel, men är det mer värt att ha en större skärm

eller två lite mindre? Hur stor är skillnaden mellan en 19" och en 20"? Vad skulle ni säga är fördelarna med att ha två skärmar istället för en och utväger det nackdelarna som uppkommer för ofta sitter man ju bara och jobbar på en skärm (tex när man skriver, ser på film etc).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också sugen på att köpa en ny skärm men jag går i valet och kvalet om jag

ska köpa en Dell 2001FP på 20", 16ms, eller två stycken Samsung SyncMaster 913B på 19", 8ms.

 

Båda skärmsorterna har DVI som jag vill ha, och priset blir ungefär det samma, 6000:- för 2001FP och 7000:- för 913B:arna. Uppdateringshastigheten är inte så viktig då jag inte spelar så mycket spel, men är det mer värt att ha en större skärm

eller två lite mindre? Hur stor är skillnaden mellan en 19" och en 20"? Vad skulle ni säga är fördelarna med att ha två skärmar istället för en och utväger det nackdelarna som uppkommer för ofta sitter man ju bara och jobbar på en skärm (tex när man skriver, ser på film etc).

 

Köp dell....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också sugen på att köpa en ny skärm men jag går i valet och kvalet om jag

ska köpa en Dell 2001FP på 20", 16ms, eller två stycken Samsung SyncMaster 913B på 19", 8ms.

 

Jag kör med två stycken Samsung SyncMaster 910t som jag har tiltade på högkant. Det jobbiga med dem är att de bara har upplösningen 1280x1024 vilket gör att man bara kan köra 2 pokerbord per skärm. Jag tycker dock det funkar rätt bra. Fördelen är iallafall att man får en riktigt stor skärmyta (runt 30" med 2048x1280) och mer total yta än med en Dell. Dock är nog Dellen ett jävligt bra köp trots allt. Köp två Dell istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...