Gå till innehåll

FLT - QQ för vekt spelad?


in|sane

Recommended Posts

Känns som jag spelar denna alldeles för passivt. Enda anledningen till att jag gör detta är för att jag blir raisad preflop, vilket mer än ofta brukar betyda en A hand (AA, KK, AK, QQ).

 

$1/$2 Texas Hold'em - Wednesday, May 03, 12:53:27 ET 2006

Table Madagascar (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: MukutLus ( $48.50 )

Seat 2: mikee77 ( $61 )

Seat 3: PapaNutt ( $56 )

Seat 6: Rids21 ( $22.25 )

Seat 7: Jctho3 ( $71.50 )

Seat 8: molle118 ( $38 )

Seat 9: MrB1176 ( $38.65 )

Seat 10: in_sane ( $55.75 )

Seat 5: daniel098765 ( $51.50 )

daniel098765 posts small blind [$0.50].

Rids21 posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to in_sane [ Qs Qd ]

 

Bettar ut, men får en raise emot. Skulle kunna välja att cappa här, men vet inte om jag tjänar något på det i längden?

 

Jctho3 folds.

molle118 folds.

MrB1176 folds.

in_sane raises [$2].

MukutLus folds.

mikee77 folds.

PapaNutt raises [$3].

daniel098765 folds.

Rids21 folds.

 

in_sane calls [$1].

 

** Dealing Flop ** [ Tc, Kh, Th ]

 

Ingen höjdarflop. Bettar dock ut, och blir raisad tillbaks omgående. Vad kan han ha som jag slår här? Känns ju som AK, men jag synar.

 

in_sane bets [$1].

PapaNutt raises [$2].

in_sane calls [$1].

 

** Dealing Turn ** [ 4c ]

 

Blank. Jag checkar, han höjer och jag foldar..Känner mig enormt vek i denna hand. Enda handen som det känns som han kan ha här, som jag slår, är JJ eller AQ. Men samtidigt gillar jag inte alls mitt spel, känns som jag kommer lägga mig mot för många spelare som spelar mellanpar typ 88-TT på detta sätt, även JJ..Ska jag betta ut turn och fold mot omslag och vid syn göra en check/syn vid rivern. Alla förslag välkomna, känner mig vilsen i denna hand.

 

in_sane checks.

PapaNutt bets [$2].

in_sane folds.

PapaNutt does not show cards.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du synar ner hans raise på floppen så måste man ju ändå säga att 4an inte är så pjåkig, den försämrar ju inte din hand direkt, så läget är ju detsamma som på floppen. Lite knepigt o ge för mkt råd här, mycket handlar om vad du har för read på Fi här tycker jag.

Att se vad man står re-raise preflop är ju ingen direkt åsikt med tanke på att han måste syna ner dig pre-flop. Däremot kan man ju bomba på preflop iaf, dels för att du slår händer som AK AKs, AQs osv och dels för att vara ett jobbigt svin som raisar och är besvärlig :)

Men återigen, read, read och tableimage =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju re-raisa pre-flopp. Sen kan du re-raisa på flopp för att se vart du står.

 

Håller med om att det är bättre spel. Om jag re-raisar flop och han cappar, ska jag check/folda då på turn. Cappar han flopen och bettar turn borde man vara slagen, fast är osäker. Bet / fold på turn vid raise kanske är bättre alternativ. Är hyfsat grön på FL, så är osäker hur man ska spela denna hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du synar ner hans raise på floppen så måste man ju ändå säga att 4an inte är så pjåkig, den försämrar ju inte din hand direkt, så läget är ju detsamma som på floppen. Lite knepigt o ge för mkt råd här, mycket handlar om vad du har för read på Fi här tycker jag.

Att se vad man står re-raise preflop är ju ingen direkt åsikt med tanke på att han måste syna ner dig pre-flop. Däremot kan man ju bomba på preflop iaf, dels för att du slår händer som AK AKs, AQs osv och dels för att vara ett jobbigt svin som raisar och är besvärlig :)

Men återigen, read, read och tableimage =)

 

Ja alltså, preflop tycker jag inte jag får något värde i att cappa, eftersom det inte ger mig någon information. Han kommer ju syna ner hur det än är liksom. Det är mer hans raise av min bet som jag tycker indikerar på lvl A hand. Men det är nog som du säger att det är read baserat. Har skaffat PO och trackar när jag spelar, men inte lärt mig använda det riktigt effektivt än, lite klurigt att få read när man multitablar annars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans höjning på flopp betyder väl knappt nånting?

 

Vad du sen ska göra här vet jag inte men är rätt säker på att Kenan83s är det sämsta. Check-syna ner om inget A faller behöver väl inte vara "så" fel? Skitsamma om vi inte vet var vi står, det får vi ju se sen :)

 

Check / Syn hela vägen känns alldeles för passivt med bara ett överkort och en bräda som inte har så många drag. Vill ju vara aggressiv postflop med en hand som QQ. Ett överkort betyder inte direkt att ngn har just det kortet. Känns väl som att man måste hitta en balans mellan aggressivitet och en viss passivitet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att om du nu sätter honom på i huvudsak QQ+/AK (vilket verkar alldeles för tight tycker jag) och inte vill folda ser jag ingen anledning att bygga en jättepott.

Att bet-3-betta flop och folda kostar 1BB mindre än att syna ner och känns som ett rejält överspel av handen.

Bet/syn-fold kostar 1½BB mindre men ger väldigt lite information (IMO). Då borde nästan check-raise på flop eller check-syn och donka en bra turn funka finare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att om du nu sätter honom på i huvudsak QQ+/AK (vilket verkar alldeles för tight tycker jag) och inte vill folda ser jag ingen anledning att bygga en jättepott.

Att bet-3-betta flop och folda kostar 1BB mindre än att syna ner och känns som ett rejält överspel av handen.

Bet/syn-fold kostar 1½BB mindre men ger väldigt lite information (IMO). Då borde nästan check-raise på flop eller check-syn och donka en bra turn funka finare.

 

Med tanke på den andra HH jag postade (AKo) där FI 3-bettade PF med AJs så börjar jag inse att jag nog sätter FI på för bra händer PF när de 3-bettar..Aja, det kostar att lära sig, hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja alltså, preflop tycker jag inte jag får något värde i att cappa, eftersom det inte ger mig någon information.

 

Du måste lära dig tänka på ett annat sätt, du höjer inte för information pre-flop, du höjer för värde.

 

Ja du har rätt...Ser AA vid varje raise idag, en sådan dag..AA blir spräckta av AKo, gonatt liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog spelat den ungefär som du gjorde. Jag är väl lite vek kanske men det brukar funka ganska bra på $1/$2 (fullring). Trebetning med AJ eller QJ hör ju trots allt till ovanligheterna (och kan ju i så fall lika gärna vara t ex KJ, KQ eller AT som har dig slagen). Händer väl iofs oftast när någon vill isolera sig med en maniac (eller att snubben som gör trebeten själv är ganska överaggro vilket du borde sett tydligt tidigare om han var).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag betta ut turn och fold mot omslag och vid syn göra en check/syn vid rivern. Alla förslag välkomna, känner mig vilsen i denna hand.

 

Har du någon som helt read på din motspelare? Mot en tight spelare på FR är det få händer du slår, mot en agrresiv spelare, speciellt om duraisat ett par händer inom kort förljd, skulle kunna försöka att isolera dig med sämre händer.

 

Har svårt att se folden på rivern när du nu varit med så långt. Att göra fina laydowns på rivern tycker inte jag känns som ett sätt att tjäna pengar I FLT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju re-raisa pre-flopp. Sen kan du re-raisa på flopp för att se vart du står.

 

Håller med om att det är bättre spel. Om jag re-raisar flop och han cappar, ska jag check/folda då på turn. Cappar han flopen och bettar turn borde man vara slagen, fast är osäker. Bet / fold på turn vid raise kanske är bättre alternativ. Är hyfsat grön på FL, så är osäker hur man ska spela denna hand.

 

Om du trebettar och han cappar på floppen tycker jag du skall donkbetta turn och folda om han höjer. Själv skulle jag dock föredra att checkhöja på floppen och syna en eventuell trebet och sedan donkbetta turn givet att det inte är ett scarecard.

 

Kan väl också säga att om han spelar ungefär korrekt preflop finns det nästan ingen hand som inte är värd att höja på den floppen när du bettar ut. Har han inte träffat eller har ett par högre än tior på handen så har han minst ett hålstegdrag plus ett överkort med alla broadwayhänder (och kan/bör höja för frikort). Enda chansen att han skulle syna eller kanske t.o.m. folda är med ett underpar till brädet som 88/99 men beroende på din image är det långt ifrån säkert att fi trebettar dessa preflop.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjorn: Vad i hela friden är vitsen med att cappa floppen och leda ut på turn? Att han inte ska få dra gratis med AQ/AJ?

Framförallt med tanke på att vi har två damer (färre outs för AJ, mindre chans för AQ) förstår jag inte varför vi ska bygga en jättepott här. Vi ligger oftast under och förlorar lika mycket med dina strategier som genom att syna ner (vilket jag inte säger är optimalt, men borde vara rimligt i alla fall), får mindre värde från bluffar och kommer inte alltid till showdown.

Låt gå att passivitet är mer eller mindre ett skällsord och ofta ska undvikas, men vad är vitsen med att alltid klämma in så många bets som möjligt när man antagligen ligger efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag betta ut turn och fold mot omslag och vid syn göra en check/syn vid rivern. Alla förslag välkomna, känner mig vilsen i denna hand.

 

Har du någon som helt read på din motspelare? Mot en tight spelare på FR är det få händer du slår, mot en agrresiv spelare, speciellt om duraisat ett par händer inom kort förljd, skulle kunna försöka att isolera dig med sämre händer.

 

Har svårt att se folden på rivern när du nu varit med så långt. Att göra fina laydowns på rivern tycker inte jag känns som ett sätt att tjäna pengar I FLT.

 

Ja alltså, synar jag turn kommer jag ju syna ner rivern också. Det är väl också en anledning till att jag slänger för jag vill inte kasta bort 2BB på en hand jag känner är slagen.

Ang read så hade jag inte så många händer att gå på tyvärr, ca 20 st bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En väldigt liknande hand som den jag postade i första inlägget. Försöker spela denna mer aggro, vilket lönar sig. Tycker detta spela verkar mycket bättre än det i orginal inlägget. Raisar han turn så kan jag lägga mig, för då är jag säkerligen slagen, såvida jag inte har super read på FI som överaggro. Kommentarer på denna hand ?

 

$1/$2 Texas Hold'em - Wednesday, May 03, 21:00:35 ET 2006

Table On The Run (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 3: TheDude808 ( $48 )

Seat 6: LeGibet ( $71 )

Seat 7: dikbrennan ( $87.25 )

Seat 1: in_sane ( $42 )

Seat 8: MarioBasler ( $25.50 )

Seat 5: driverseati ( $23.25 )

Seat 2: rhatboy ( $11 )

Seat 4: Duke77a ( $72 )

Seat 10: tyler428639 ( $48.50 )

Seat 9: shareef33 ( $27.25 )

in_sane posts small blind [$0.50].

rhatboy posts big blind [$1].

shareef33 posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

 

Dealt to in_sane [ Qc Qd ]

 

TheDude808 folds.

Duke77a folds.

driverseati folds.

LeGibet folds.

dikbrennan folds.

MarioBasler raises [$2].

shareef33 calls [$1].

tyler428639 folds.

in_sane raises [$2.50].

rhatboy folds.

MarioBasler calls [$1].

shareef33 calls [$1].

 

** Dealing Flop ** [ Ks, 7h, 7s ]

 

in_sane bets [$1].

MarioBasler raises [$2].

shareef33 folds.

in_sane raises [$2].

MarioBasler calls [$1].

 

** Dealing Turn ** [ 3d ]

 

in_sane bets [$2].

MarioBasler folds.

in_sane does not show cards.

in_sane wins $17.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...