Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har du läst bibeln?

 

Nä... Jesus skrev aldrig i Bibeln, det gjorde bara apostlar och lärjungar och sådant. Jesus artiklar måste man vara högt uppsatt inom kyrkan för att ha tillgång till. ;)

 

 

För den som är nyfiken så har jag skrivit en del i den här tråden om HU-spel.

 

Du har nog missat en hundring i totalen i din resultattråd. Freudiansk blygsamhet? ;)

 

Gött jobbat för övrigt!

 

Ja, det hade jag visst... Tack för att du såg det, blir så jobbigt när man får gå tillbaka i statsen för att leta efter fel. :) Fast man skriver ju hellre fel på det hållet än på andra för att sedan upptäcka att man inte alls hade så många miljoner som man trodde att man hade...

 

 

Ikväll är det såkker igen! Fast fan vad trött man blir på media... storm i ett vattenglas heeela tiden...

 

Undrar om Zlatte spelar ikväll...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, vilka muppar det finns... En snubbe räjsar ur mellanposition med T7 :s: och får naturligtvis omslag av lillstacken i BB (som har typ 6xbb i stacken) med A7o. Första snubben håller på i chatten om att lillstackens spel var "strange" och "weak"... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade bara 4 st idag, men det blev (2-1-0) samt en bubbelplacering. Efter det har jag lekt med SNGPT, testat Wilson Turbo Texas Hold'em och Poki, samt läst en hel del.

 

Har en läcka också, som jag inte vet om den är vanlig eller inte. När det går bra så känner jag mig "nöjd" liksom, och slutar spela för dagen för att ägna tiden åt att analysera spelet o.v.s.. Det behövs ju göras det också, men jag tappar volym på det sättet. Särskilt då eftersom det oftast går bra. Men jag föredrar väl omedvetet att ha slutat på plus och starta nästa dag med starkt självförtroende, hellre än att fortsätta spela och riskera att backa, fastän att jag vet att det är EV+ att fortsätta... Skumt...

 

Pratade med en polare innan som var precis tvärtom, det är när det går dåligt som han blir omotiverad och börjar slacka en massa. Jag slackar ju iofs inte, jag får ju andra vettiga saker gjorda istället, men jag tappar ändå en jäkla massa volym...

 

Men nu har jag nog tagit ett steg i rätt riktning genom att göra det så här konkret för mig själv, har väl varit-semimedveten om det tidigare men aldrig funderat över hur jag ska hantera det. Tips mottages gärna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner precis igen mig i det du skriver. Jag är på tok för fixerad över dagsresultatet. Har försökt att tänka vecko- och månadsvis men trots det så avskyr jag att sluta en dag minus och vill inte ta risken att fortsätta spela när det har gått bra ett tag.

 

Jag har grindat massor med $11 och $22 på party och även en del på Stars. Jag tog nyligen klivet upp till $55 och jag märker ingen större skillnad, har nästan lika fin ROI där.

 

Pröva att gå upp och köra lite på $55 nivån, om det går dåligt kan du alltid hoppa ner igen!

 

Lycka till och hoppas att min avatar inte förstör din fin-fina dagbok ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva att gå upp och köra lite på $55 nivån, om det går dåligt kan du alltid hoppa ner igen!

 

Ska faktiskt gå upp i nivå strax. Kör ju 6 bord, ska börja med att byta ut ett av borden till ett $55+$5-bord för att sedan utöka med 2 o.s.v.. Blir en mjuk övergång, bättre för mitt stackars känsliga hufvud...

 

Lycka till och hoppas att min avatar inte förstör din fin-fina dagbok ;)

 

Jag börjar vänja mig... fast nu börjar jag störa mig på ditt nick istället... :?:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok match... Indien får Peru i åttondel nu, kan bli jobbigt, dels med tanke på att Peru har varit stabila, och Indien har inte direkt övertygat hittills. Å andra sidan sitter mycket i psyket, vilket kanske lossnar nu.

 

 

------------

 

 

Var några småtjejer här innan idag och ville sälja honungstvål. Vi tackade vänligt men bestämt nej. Intressant hur negativt inställda vi är till barnarbete i asien, men när svenska barn är tvungna att sälja X antal bingolotter/strumpor/honungstvålar i månaden för att vara med i verksamheten, ja då är det så jäkla bra liksom. Det är ju ideellt för fan!

 

Påminner mig om en artikel i Smålandsposten för ett tag sedan. Bara några dagar innan kan man läsa om Östers nya miljonkontrakt med sina sponsorer, för att sedan läsa om hur småknattarna nu ska gå runt i centrum och plocka skräp för att få lite stålar till sin verksamhet... Arbetstillfällen går förlorade, kommunen kommer billigt undan, föreningen plockar in stora pengar från näringslivet, och sedan får ungarna knata runt i gränder och plocka plastmuggar och servetter med kebab- och ölsmak. Kommunalrepresentantens kommentar var väl ungefär att det hela var en så jäkla bra lösning, för det är ju ideellt o allt... Blir så trött...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag har en liten fråga till Myssion och övriga SnG spelare här..

Vad rekommenderar ni att läsa för att bli en bättre SnG spelare, spelar mest på låga nivåer på Party än så länge men vill utveckla mitt spel så att jag kan klättra uppåt.

Främst är jag ute efter material på nätet som gärna får vara på svenska men engelska fungerar oxå.

 

Gillar dina sidor Myssion känns som man får bra tips bara av att läsa dina och alla andras kommentarer Lycka Till i fortsättningen

 

/Ulliz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Investera i dem här två böckerna, du kommer absolut inte ångra dig.

Harrington on Hold'em I

Harrington on Hold'em II

 

Även den tredje boken i serien är värd att köpa, men man kan börja med dem två.

Harrington on Hold'em III

 

Läser du inte vad jag skriver, pöjk! ;)

 

SnG-relaterat material i bokhyllan i nuläget:

 

- Harrington on Hold'em Vol I+II (Harrington/Robertie (fråga mig inte varför Robertie står med som medförfattare... :? ), givna böcker, vol III kommer i juni, ska jag ju greppa såklart)

 

 

 

Har alltså redan HoH I & II, III:an ska jag införskaffa för FPP's snart, tillsammans med Sklanskys nya NL-bok.

 

Fast det är inga jättebra böcker för SnG's, det är ändå rättså stor skillnad mellan MTT och SnG, och Harrington går inte in på de detaljerna. Det är väl bra iofs, för det är väl den bok som de flesta utgår ifrån när de ska spela SnG's. Läste på Cardplayers forum där någon snubbe klagade på att SnG's på Stars blev crapshoot i slutet, inte ens storstacken har ett högt M, går inte att spela solid poker, alla är så tighta, blablabla (och då var det regular han pratade om, inte turbosar). Men inse att SnG's inte handlar om att spela solid djupstackspåker, shortstackpåker är ett helt annat skill-set där den duktige spelaren visst det har ett stort övertag, i synnerhet mot de tajta/passiva spelare som det kryllar av på Stars.

 

Vad rekommenderar ni att läsa för att bli en bättre SnG spelare, spelar mest på låga nivåer på Party än så länge men vill utveckla mitt spel så att jag kan klättra uppåt.

Främst är jag ute efter material på nätet som gärna får vara på svenska men engelska fungerar oxå.

 

Det bästa materialet som finns om SnG's hittar man på nätet, tyvärr inte så mycket på svenska. Här är en sammanställning över intressant material på 2+2, och här är en artikelserie av Eric Haber (a.k.a. Sheets). Finns nog ett par intressanta länkar till som jag inte har i hufvudet om du orkar leta igenom dagboken. Sedan är SNGPT ett måste. Finns faktiskt lite läsning där också, i form av artiklar som eastbay har skrivit, men är huvudsakligen ett jäkligt bra verktyg för att analysera olika situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok match... Indien får Peru i åttondel nu, kan bli jobbigt, dels med tanke på att Peru har varit stabila, och Indien har inte direkt övertygat hittills. Å andra sidan sitter mycket i psyket, vilket kanske lossnar nu.

 

Frågan är vilka som ska spela från start... Ibra Zlatanovic har ju varit lite halvseg, men kan bli en enorm tillgång när han kommer igång. Allan Markbäck har å andra sidan imponerat stort, både när han har gjort inhopp och när han har spelat från start. Lars "Lasse" Henriksson är ju given iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Investera i dem här två böckerna, du kommer absolut inte ångra dig.

Harrington on Hold'em I

Harrington on Hold'em II

 

Även den tredje boken i serien är värd att köpa, men man kan börja med dem två.

Harrington on Hold'em III

 

Läser du inte vad jag skriver, pöjk! ;)

 

SnG-relaterat material i bokhyllan i nuläget:

 

- Harrington on Hold'em Vol I+II (Harrington/Robertie (fråga mig inte varför Robertie står med som medförfattare... :? ), givna böcker, vol III kommer i juni, ska jag ju greppa såklart)

 

 

 

Har alltså redan HoH I & II, III:an ska jag införskaffa för FPP's snart, tillsammans med Sklanskys nya NL-bok.

 

Fast det är inga jättebra böcker för SnG's, det är ändå rättså stor skillnad mellan MTT och SnG, och Harrington går inte in på de detaljerna. Det är väl bra iofs, för det är väl den bok som de flesta utgår ifrån när de ska spela SnG's. Läste på Cardplayers forum där någon snubbe klagade på att SnG's på Stars blev crapshoot i slutet, inte ens storstacken har ett högt M, går inte att spela solid poker, alla är så tighta, blablabla (och då var det regular han pratade om, inte turbosar). Men inse att SnG's inte handlar om att spela solid djupstackspåker, shortstackpåker är ett helt annat skill-set där den duktige spelaren visst det har ett stort övertag, i synnerhet mot de tajta/passiva spelare som det kryllar av på Stars.

 

Vad rekommenderar ni att läsa för att bli en bättre SnG spelare, spelar mest på låga nivåer på Party än så länge men vill utveckla mitt spel så att jag kan klättra uppåt.

Främst är jag ute efter material på nätet som gärna får vara på svenska men engelska fungerar oxå.

 

Det bästa materialet som finns om SnG's hittar man på nätet, tyvärr inte så mycket på svenska. Här är en sammanställning över intressant material på 2+2, och här är en artikelserie av Eric Haber (a.k.a. Sheets). Finns nog ett par intressanta länkar till som jag inte har i hufvudet om du orkar leta igenom dagboken. Sedan är SNGPT ett måste. Finns faktiskt lite läsning där också, i form av artiklar som eastbay har skrivit, men är huvudsakligen ett jäkligt bra verktyg för att analysera olika situationer.

 

Precis som Myssion säger så finns det inga bra böcker om just sngs. Den samlingslänken från 2+2 är faktiskt det enda du behöver för att komma igång. Annars så ska Lee Jones bok Winning Low limit hold'em (bar trejde revisionen) ha ett bra material om sngs om du måste ha det i bokform. Jag har dock inte läst det själv.

 

Använd annars nätet som källa för att insupa sng-kunskaper :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt baksidan av flingpaketet (vem fan behöver universitetsutbildning...) står det att björn betyder "det bruna djuret". Brunbjörn borde alltså således betyda "det brun-bruna djuret". Kan man vara brunare än brun? Dödare än död? Iallafall så står det sedan längre ner att en vuxen brunbjörn väger 300-350 kg, vilket är 1000 x sin födelsevikt. Kan ju fan inte stämma... :shock: Så en nyfödd liten nalle skulle alltså väga 350 gram...??

 

På tal om björnar. Att de skiter i skogen vet vi ju. Men hur gör de när de kissar? Sätter de sig ner på huk som en katt, eller lyfter de på benet som hundar? Eller står de bara rakt upp och ner, lite bredbent, och kissar som en häst?

 

Och hur låter en giraff??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren då var det bara att börja att börja plöja sig igenom allt då...

 

Är inte så duktig på detta med program osv så undrar var man får tag på SNGPT finns det någon gratis eller ungefär vad kostar de? vilken rekommenderas när man spelar på Party?

 

Skulle fått Sittandgoshark när jag regga ett konto på Party men blev något fel som de lovade att fixa men tre veckor senare och ännu flera mail får jag inte ens ett svar längre så det verkar jag inte få prova i alla fall. Någon annan som har erfarenhet av det här? (Lite fel tråd kanske men inte så mycket i någon annan tråden om programmet heller)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sinnesmissflyt idag. Har sprungit in i QQ med 99 tre gånger, missar absolut samtliga coinflippar, restealar mot maniac-aggrot med AJ och just då har han AK, blir splittpått när jag har bästa handen, blev utdragen av KK med AA nyss, sedan har jag tiltsynat allin på river två gånger...

 

EDIT: Sprang just in i AA för andra gången när jag ska stölda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iallafall så står det sedan längre ner att en vuxen brunbjörn väger 300-350 kg, vilket är 1000 x sin födelsevikt. Kan ju fan inte stämma... :shock: Så en nyfödd liten nalle skulle alltså väga 350 gram...??

 

 

Skulle flingpaketen ha missledande info till våra nya generationer?

Kändes som att detta skulle undersökas..

 

Brunbjörnen parar sig i maj-juli men fosterutvecklingen börjar först då det är dags för vintervilan. Under sin vintersömn i idet föder björnhonan ungarna i januari. Vid födseln väger de bara omkring 300 g och är inte större än en vuxen ekorre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...