Gå till innehåll

BOK: "Harrington on Hold'em" av Harrington


Morbo

Recommended Posts

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om man jämnför Tournament poker av Sklansky och den här boken? Vilken är bäst? ^^ (har beställt sklansky's bok och känner mig blåst efter alla goa kommentarer i den här tråden:P)

 

Båda är bra, även om jag tycker att Harringtons är strået vassare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej

 

Antog att det fanns fler än jag som var intresserade av när del 2 av denna eminenta bok kommer, och det här hittade jag på 2+2.

 

I'm getting lots of emails asking when Volume II of Harrington on Hold 'em will be available. My best guess right at this moment is June 1, but there is some flexibility in that date.

 

Om jag fick passa på att svara på frågan vilken som är "bäst" av Harringtons och Sklansky's böcker så skulle jag svara den förra alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hur är nivån på den här boken? Jag har spelat en del turneringar med låga inköp men inte läst någon bok om det så jag ser mig definitivt som en nybörjare.

 

Harrington passar nog bäst för den som har läst några pokerböcker och vill vässa sitt turneringsspel. Men slå till och köp två-tre böcker på en gång och inkludera Harrington.

 

(OT: Jag vet inte vilka som anses vara bäst nybörjarböcker. Jag tycker själv att "Hold'em Excellence" av Lou Krieger är bra, men den är väldigt inriktad på limitspel.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har läst halva boken nu och det är det bästa jag läst i pokerboksväg på mycket länge.

 

Även om den inriktar sig på NL-turneringar i första hand tror jag man har mycket nytta av boken även om man i första hand spelar cashgame.

 

Detta då koncepten kring table image, läsa folk osv. går att applicera för att få in rätt tänk oavsett spelform.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är boken för Sit'n'Go turneringar också? Och turbo-turneringar? Eller är den bara för "vanliga" turneringar med hyffsat många spelare?

 

Det är både för online- och liveturneringar, och både för sit'n'go's och multibordsturneringar.

 

Den har ingen specifik information för turboturneringar (definitionen av en turboturnering varierar för övrigt mellan olika sajter).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är det bara jag som verkligen blev besviken på boken?

 

Inget egentligen nytt ens för en relativ nybörjare som jag. De flesta exempel är på en extremt självklar nivå, och följer (den minst sagt tveksamma) pedagogiken att allting spelas fel (varifrån har han fått alla exempel), och spelaren därefter ska försöka städa upp efter sina misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget egentligen nytt ens för en relativ nybörjare som jag. De flesta exempel är på en extremt självklar nivå

 

Om du är en relativ nybörjare och tycker att det mesta i boken är extremt självklart, föreslår jag att du läser boken igen om ett år eller så. Då tror jag att du kommer att uppskatta boken mer. Den är absolut ingen nybörjarbok.

 

spelaren därefter ska försöka städa upp efter sina misstag.

 

Hur ofta händer inte det i praktiskt spel? Mig händer det varje dag. Det är en viktig egenskap att bortse från tidigare misstag och agera utifrån de förutsättningar som gäller NU. Har man t.ex. pot committat sig själv, får man löpa linan ut och inte "kompensera" genom ett misstag till (att lägga sig trots fina odds).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta exempel är på en extremt självklar nivå, och följer (den minst sagt tveksamma) pedagogiken att allting spelas fel (varifrån har han fått alla exempel), och spelaren därefter ska försöka städa upp efter sina misstag.
Exemplen är verkliga händer från diverse turneringar av olika typer och är inte påhittade. Av denna spelas händerna fel enligt Harrington i vissa lägen. Att alla exempelhänder spelas fel i boken är en överdrift.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...