Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

6 timmar sedan, säger orpon :

Trvärr har artikeln ett, eller kanske två, extremt stora fel.

Citat

Six Plus Hold’em har en liten annorlunda hand ranking än den klassiska Texas Hold’em. De två ändringarna är att Triss nu slår Stege, och Färg slår Kåk. Detta är infört för att kompensera för dom ändrade sannolikheterna att träffa, p.g.a av den reducerade leken jämfört med klassiska Hold’em spelet med 52 kort.

Alla sajter kör med att färg slår kåk.
Vissa sajter kör med att triss slår stege.

Det här är den näst vanligaste supportcomplainet jag får till mig, vi har fel på programvaran och att fel hand vann potten... Den vanligaste är ett annat klagomål att vi har fel på programvaran då någon tomte vann halva potten i Omaha när dom inte hade någonting alls (spelar vid ett hi/lo bord).

Redigerad av Ola Brandborn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
1 timme sedan, säger Svenska Fel :

Nån som lyckas logga in på klienten med bankid på fil? Går verkligen inte. (mobilt är inte ett alternativ för tillfället då mobilen är sönder btw)

Jag har bankID på kort och jag har samma problem. Jag ringde kundsupporten och dom sa att dom jobbar på att lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer som har problem med Svenska Spels klient sedan de uppdaterade den? Kan logga in men kommer upp ett fel meddelande. Kan heller inte köpa in på poker borden, står att jag inte har tillräckligt med pengar för att spela, vilket inte stämmer... Har testat på bägge mina datorer och är exakt samma problem. Hade varit toppen om någon hade en lösning på detta. Mvh Bollen88

svenska spel 2.png

1625580075212.JPEG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, säger bollen88 :

Någon mer som har problem med Svenska Spels klient sedan de uppdaterade den? Kan logga in men kommer upp ett fel meddelande. Kan heller inte köpa in på poker borden, står att jag inte har tillräckligt med pengar för att spela, vilket inte stämmer... Har testat på bägge mina datorer och är exakt samma problem. Hade varit toppen om någon hade en lösning på detta. Mvh Bollen88

svenska spel 2.png

1625580075212.JPEG

Får oxå det där... "Du har INTE tillräckligt med pengar. Välj ett HÖGRE inköpsbelopp och försök igen"  Logiskt  haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har infört bankrullekrav som en spelbegränsande åtgärd. Du behöver 50 fulla inköp för nivån du spelar!


Senaste ryktet säger dock att de nu kommit på att det då krävs 4v insättningar för att kunna spela 2/4nl för någon som har 0 på kontot, så de ska ta bort bankrullekraven som jag förstod det. Detta skulle ske så snart som möjligt enligt supporten och uppskattad datum var därmed runt Lucia. Om allt fungerade effektivt.

Redigerad av emiiii
  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger bollen88 :

Någon mer som har problem med Svenska Spels klient sedan de uppdaterade den? Kan logga in men kommer upp ett fel meddelande. Kan heller inte köpa in på poker borden, står att jag inte har tillräckligt med pengar för att spela, vilket inte stämmer... Har testat på bägge mina datorer och är exakt samma problem. Hade varit toppen om någon hade en lösning på detta. Mvh Bollen88

svenska spel 2.png

1625580075212.JPEG

Ta bort kommatecknet eller skriv in siffrorna manuellt så kan du köpa in, en bugg bara. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-07-02 kl 06:05, säger Folke Rosvall :

Jag har bankID på kort och jag har samma problem. Jag ringde kundsupporten och dom sa att dom jobbar på att lösa problemet.

Det har nu gått en vecka sedan Svenska Spel uppdaterade klienten. Fortfarande kvarstår samma fel, nämligen att man inte kan logga in med bankID. Jag ringde supporten igen och fick som svar att vissa verkar ha problem...

Jag tycker det är verkligt egendomligt att man inte i förväg kollar något så viktigt som att inloggningen fungerar för alla alternativ som man erbjuder. Att man dessutom inte har kunnat lösa problemet på en hel vecka är lika konstigt.

Nödlösningen "Spela direkt i din webbläsare" är inte ett fullgott alternativ. En fullt fungerande klient är mycket bättre. Hur länge ska vi behöva vänta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där förbannade uppdateringen utav ens resultat för sessionen stämmer ju inte! Spelade just en 6h session och märkte 3-4 timmar in att den var off med ett par buy-ins. Några minuter efter jag stängt ned alla bord så lyckades jag tajma in meddelandet igen och kan bekräfta med 100% säkerhet att den är off, då jag vet exakt hur mycket jag hade på kontot när jag började spela och hur mycket jag har nu efter sessionen. Sjuk bugg då det inte kan vara jättesvårt att programera det på ett välfungerande sätt!

 

Sen en fråga: vad är det för rött pokerchip med en siffra skriven bredvid den mitt i lobbyn på pokerklienten? Vad indikerar summan?

marker.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Rhetoric :

Den där förbannade uppdateringen utav ens resultat för sessionen stämmer ju inte! Spelade just en 6h session och märkte 3-4 timmar in att den var off med ett par buy-ins. Några minuter efter jag stängt ned alla bord så lyckades jag tajma in meddelandet igen och kan bekräfta med 100% säkerhet att den är off, då jag vet exakt hur mycket jag hade på kontot när jag började spela och hur mycket jag har nu efter sessionen. Sjuk bugg då det inte kan vara jättesvårt att programera det på ett välfungerande sätt!

 

Sen en fråga: vad är det för rött pokerchip med en siffra skriven bredvid den mitt i lobbyn på pokerklienten? Vad indikerar summan?

marker.png

Har märkt av att resultatet är off när man kavlat in till turnering via satelit.
Satelitvinster räknas då som förlust och dras av vid resultatberäkningen, troligtvis för att endast turneringsinköpet räknas in och själva satelitvinsten glömts bort i beräkningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger werdball :

Har märkt av att resultatet är off när man kavlat in till turnering via satelit.
Satelitvinster räknas då som förlust och dras av vid resultatberäkningen, troligtvis för att endast turneringsinköpet räknas in och själva satelitvinsten glömts bort i beräkningen.

Ännu en bugg då, eftersom jag aldrig spelat annat än cash games i den nya klienten. Har nog inte spelat en turre på SvS på minst 10 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

men seriöst går det fortfarande inte att logga in på SvenskaSpel med bankir på fil? jag har försökt i en månad nu på daglig basis men det fungerar bara inte. Är det någon som kan göra det? Finns det några spelare kvar alls på saten efter den senaste efterblivna uppdateringen med sådana buggar? kan man logga in från datorn på något annat sätt än bankir på fil?

Redigerad av BigMacFish
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger BigMacFish :

men seriöst går det fortfarande inte att logga in på SvenskaSpel med bankir på fil? jag har försökt i en månad nu på daglig basis men det fungerar bara inte. Är det någon som kan göra det? Finns det några spelare kvar alls på saten efter den senaste efterblivna uppdateringen med sådana buggar? kan man logga in från datorn på något annat sätt än bankir på fil?

Mobilt BankID, jag är helt säker på att över 99% av sajtens spelare använder sig av den inloggningsmetoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men man kan väl inte installera mobilt bankid på sin stationära dator eller? har Swedbank, då är man typ tvingad till att installera bankid på fil som jag fattat det på sin stationära dator. MobiltID är enbart för paddan/mobilen? blir väldigt glad om jag har fel.

Redigerad av BigMacFish
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...