Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Alltså fan va trött man blir på att klienten ska ligga nere så ofta. Kan ni inte åtminstone meddela VARFÖR och HUR LÄNGE när man försöker starta upp pokern, istället för bara "FEL: Det går inte att ansluta. Försök igen senare..."

 

Så otroligt amatörmässigt/löjligt/eller jag vet inte vad med all denna downtime.

Postad

 

 

En vän till mig är en såndäringa bra shortstackspelare som du skulle kunna guida din mormor att bli. Han push/foldade hem över 2 miljoner förra året. Tror inte din mormor skulle tycka det hade varit fy skam.

 

Lär mig bli bra shortstack så dubblar jag din timlön under coachingen.

 

Hur länge tror du din kompis kommer kunna göra såna pengar efter att ha skrämt iväg motståndarna med uttråkning? Det börjar bli dax för din kompis att kliva upp på highstakesscenen och fundera på varför ingen highstakesspelare spelar shortstack. Ingen förnekar att det går att göra pengar på shortstacking, men det går att göra mer pengar på att köpa in fullt, vilket Phil Ivey bevisat. Och till på köpet har såna som Phil Ivey gjort poker populär och är säkert ansvarig för att många fiskar börjat spela istället för att skrämma iväg dem.

Postad

Vi vill börja med att säga att det är väldigt bra att frågan om spelansvar lyfts och diskuteras här, för den är viktig.

 

Vårt ansvar på Svenska Spel är 100 procent förebyggande i syfte att minimera riskerna för att problemspelande uppstår och vi är övertygade om att ett framgångsrikt spelansvar bygger på ett delat ansvar mellan kunden och bolaget.

 

Vi har aldrig trott på pekpinnar och vi kommer aldrig anamma den principen. Utgångspunkten i vårt spelansvarsarbete är att skapa förutsättningar för våra kunder att behålla kontrollen över sitt spelande och att göra välinformerade och medvetna val i sitt spelande.

 

Svenska Spel ansvarar däremot inte för enskilda människors beslut och agerande. Att själv kunna stänga av sig är en möjlighet vi erbjuder kunden. Men det är kunden själv som måste fatta beslutet och det är också kunden själv som måste mogna i sitt beslut om att börja spela igen. Hur skulle det se ut annars och vad är egentligen alternativet? Att vi bestämmer vem som får spela eller inte?

Postad
Hittade följande info på svs sida:

 

Såg det där tidigare idag men eftersom mina erfarenheter säger mig att 12:00 = 1X:00 så kändes det inte relevant.

 

Inte direkt så det rann till när man såg uppdateringarna heller.

Postad
Under natten har vi uppdaterat pokerklienten och vi siktar på att pokerrummet skall öppna igen ca klockan 12:00.

Är du intresserad av vilka funktioner som kommer så kan du kolla det på den här sidan.

Och som vanligt prioriterar man vad som verkligen är viktigt - bordsgrafiken! :evil:

Postad
Såg det där tidigare idag men eftersom mina erfarenheter säger mig att 12:00 = 1X:00 så kändes det inte relevant.

 

Inte direkt så det rann till när man såg uppdateringarna heller.

Ja inte direkt "jizzed in my pants" men hej klienten funkar nu.

Postad
Hehe, ja, fast det är väl ingen som tror på det längre? De ska stävja konkurrens om statens intäkter. That's it.

 

Svenska spel är Sveriges fjärde största reklamköpare och lägger varje år hundratals miljoner på att få folk att spela mer. Jämför det med Systembolaget, som inte lägger en krona på reklam. Det är skillnad på monopol och monopol. Det är skillnad på ärlighet och hyckleri.

 

http://www.annons.se/statistik

 

Vilken lista går du efter? Jag skulle gärna se att det du säger är sant, men länken ovan säger en 15e plats och en 10e plats år 2009.

Postad
tyckte ju om att dom foldade var skrivna i text. måste kika nu

 

Samma här, klev precis in och testade några händer innan lunchen för att se hur det var nu.

SJUKT tiltande, korten är vansinnigt små och verkar dessutom inte gå att ha i 4färg!!

Postad
Vi vill börja med att säga att det är väldigt bra att frågan om spelansvar lyfts och diskuteras här, för den är viktig.

 

Vårt ansvar på Svenska Spel är 100 procent förebyggande i syfte att minimera riskerna för att problemspelande uppstår och vi är övertygade om att ett framgångsrikt spelansvar bygger på ett delat ansvar mellan kunden och bolaget.

 

Vi har aldrig trott på pekpinnar och vi kommer aldrig anamma den principen. Utgångspunkten i vårt spelansvarsarbete är att skapa förutsättningar för våra kunder att behålla kontrollen över sitt spelande och att göra välinformerade och medvetna val i sitt spelande.

 

Svenska Spel ansvarar däremot inte för enskilda människors beslut och agerande. Att själv kunna stänga av sig är en möjlighet vi erbjuder kunden. Men det är kunden själv som måste fatta beslutet och det är också kunden själv som måste mogna i sitt beslut om att börja spela igen. Hur skulle det se ut annars och vad är egentligen alternativet? Att vi bestämmer vem som får spela eller inte?

 

Nej, men en kund som stänger av sig gör det sannolikt för att han hon har problem och inte KAN låta bli att spela. Då ska det inte vara så lätt att låsa upp sig.

 

Hos andra, utländska, aktörer är det inte så. Ni kör ert skitsnack om att ni tar ansvar och motarbetar spelmissbruk, men ni är sämre än många av de utländska aktörer ni brukar svartmåla.

 

Brukar inte vara otrevlig på detta forum, men ditt inlägg gör att jag kräks lite i munnen. Ert äckliga monopol är det kanske allra största hyckleriet i Sverige (till skillnad från t ex Systembolagets monopol, som har ett ärligt uppsåt).

Postad
Samma här, klev precis in och testade några händer innan lunchen för att se hur det var nu.

SJUKT tiltande, korten är vansinnigt små och verkar dessutom inte gå att ha i 4färg!!

 

Jag har 4 färger på korten idag också, färgblind?

 

små kort? inte för mig.

 

+1

Postad
Samma här, klev precis in och testade några händer innan lunchen för att se hur det var nu.

SJUKT tiltande, korten är vansinnigt små och verkar dessutom inte gå att ha i 4färg!!

 

fyrfärg finns under inställningar, små kort? inte för mig.

Postad

Stackars er! Har texten försvunnit från de foldade korten och ersatts med bilder? Hoppas att ni klarar er genom denna kris.:oops:

 

Pokerspelare/grindare måste vara det mest konservativa släkte som finns, alltid samma gnäll vid uppdateringar och förändringar. Jag skulle inte vilja jobba med kundtjänst för att ge service till alla grinders därute... Titta bara på allt skit SVS-representanten får här på forumet.

Postad

Som ni vet så har vi haft stängt inatt då vi bl.a uppdaterat pokerklienten med en del nya funktioner. Här är några av nyheterna i uppdateringen:

 

Bordsgrafik - Under Allmänna inställningar kan man välja bland ett antal olika bordsutseenden.

 

 

Inställningar i klienten - I klienten har Profilfliken försvunnit och i stället ligger alla inställningar under fliken Inställningar.

Under Allmänna inställningar väljer man klientinställningar som ljud,

händelsenoteringar och hur man vill att borden och kortlekarna ska se ut.

 

 

Visa kastade kort - När man lägger sig visas de kort man kastat som bilder i stället för text.

 

 

Filterinställningar - Under Filter kan man välja att göra en fritextsökning. Fritextsökningen är en enkel s.k. wild card sökning.Söker man på ”Tur” så får man alla namn som innehåller ”Tur”, som Turnering, Turbo osv.

Postad
Stackars er! Har texten försvunnit från de foldade korten och ersatts med bilder? Hoppas att ni klarar er genom denna kris.:oops:

 

Pokerspelare/grindare måste vara det mest konservativa släkte som finns, alltid samma gnäll vid uppdateringar och förändringar. Jag skulle inte vilja jobba med kundtjänst för att ge service till alla grinders därute... Titta bara på allt skit SVS-representanten får här på forumet.

 

En del befogad kritik från din sida men den mesta "skiten" vi (tveksamt om jag kvalar in som grinder) gett SvS är befogad men visst kan många jobba på den konstruktiva biten i konstruktiv kritik och inte bara säga "det här är dåligt". Däremot är inte kritiken riktad mot representanten, denne har bara det ibland otacksamma uppdraget att försöka tillmötesgå pf:s användare så gott det går.

 

Att det många gånger är upprörda känslor i kritiken beror på att SvS som till viss del sitter i knäet på BOSS är så långt efter FTP/PS när det gäller utvecklingen av klienten. De flesta förväntar sig att ett statligt ägt spelbolag borde ligga i framkant.

Postad
Vi vill börja med att säga att det är väldigt bra att frågan om spelansvar lyfts och diskuteras här, för den är viktig.

 

Vårt ansvar på Svenska Spel är 100 procent förebyggande i syfte att minimera riskerna för att problemspelande uppstår och vi är övertygade om att ett framgångsrikt spelansvar bygger på ett delat ansvar mellan kunden och bolaget.

 

Vi har aldrig trott på pekpinnar och vi kommer aldrig anamma den principen. Utgångspunkten i vårt spelansvarsarbete är att skapa förutsättningar för våra kunder att behålla kontrollen över sitt spelande och att göra välinformerade och medvetna val i sitt spelande.

 

Svenska Spel ansvarar däremot inte för enskilda människors beslut och agerande. Att själv kunna stänga av sig är en möjlighet vi erbjuder kunden. Men det är kunden själv som måste fatta beslutet och det är också kunden själv som måste mogna i sitt beslut om att börja spela igen. Hur skulle det se ut annars och vad är egentligen alternativet? Att vi bestämmer vem som får spela eller inte?

 

Betyder då det att man kan öppna ett konto som man stängt i det som beskrevs som "tilt-mode" genom att ta kontakt med kundtjänst?

 

Jag kan inte tolka det på annat sätt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...