Tag_H Postad 24 November , 2023 Rapport Share Postad 24 November , 2023 Har SVS lagt ner sin pokersupport helt nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
degenstein Postad 24 November , 2023 Rapport Share Postad 24 November , 2023 (redigerade) Hittar förvånansvärt ingen info på internet, så jag kanske har missat något. Men visst räknar iPoker fel när man höjer via procentknappar efter floppen eller kanske råkar jag komma åt scrollknappen? Exempel: Potten är 4.7bb. Fi satsar 2.35bb. Jag trycker på 50% knappen som resulterar i 5.875bb. Korrekt uträkning: (4.7+2.35+2.35)*0.5+2.35=7.05bb Ipoker verkar räkna enligt: (4.7+2.35+2.35+2.35)*0.5=5.875bb Redigerad 24 November , 2023 av degenstein Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Doctor_Strangelove Postad 24 November , 2023 Rapport Share Postad 24 November , 2023 50% bet eller raise ska resultera i 25% pot odds. Kan inte bekräfta nu, men om iPoker räknar som du säger så räknar de fel. Ditt sätt att räkna är korrekt. iPoker (enligt ditt exempel) ger dessa pot odds: (5,875-2,35)/(4,7+5,875*2) = 21.4% = inkorrekt Din uträkning ger: (7.05-2.35)/(4.7+7.05*2) = 25% = korrekt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerspelarn1 Postad 27 November , 2023 Rapport Share Postad 27 November , 2023 (redigerade) Skulle in o kika en grej på telefon o "råkade" bli ett "ano"bord.... Redigerad 27 November , 2023 av pokerspelarn1 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerspelarn1 Postad 2 December , 2023 Rapport Share Postad 2 December , 2023 Har vunnit en satellit till SM men har en till biljett till en satellit, vad innebär det? Får man pengarna motsvarande en SM-entré? Supporten visste inte 😅 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
suitedaces Postad 2 December , 2023 Rapport Share Postad 2 December , 2023 Är det nån som fortfarande kör holdem manager 2 och fått det att funka med nya SvS? Om man måste punga ut med nåt nyare, funkar pokertracker 4 eller HM3 bättre med svs? Antar att de fortfarande tillåter HUDs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
soldado9 Postad 3 December , 2023 Rapport Share Postad 3 December , 2023 22 timmar sedan, säger suitedaces : Är det nån som fortfarande kör holdem manager 2 och fått det att funka med nya SvS? Om man måste punga ut med nåt nyare, funkar pokertracker 4 eller HM3 bättre med svs? Antar att de fortfarande tillåter HUDs? PT4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AB Pzykmobbing Postad 10 December , 2023 Rapport Share Postad 10 December , 2023 Hur gick det i main, blev det några minnesvärdigheter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bryggkaffe Postad 21 December , 2023 Rapport Share Postad 21 December , 2023 Det har hänt några gånger att jag blir kickad till afk och autofold med många sekunder kvar i tidsbanken. Är det fler som råkar ut för det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fillen3 Postad 22 December , 2023 Rapport Share Postad 22 December , 2023 Tjena grabbar! Ni som fortfarande försörjer er på pokern, hur funkar det i dagsläget? Hoppar ni runt på massa olika siter för att få ihop det? Har knappt lirat något i år men funderar på om man ska göra en liten satsning nästa år. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf2 Postad 22 December , 2023 Rapport Share Postad 22 December , 2023 (redigerade) mina resultat i år är inte sprakande, så är väl så jag knappt faller in i den kategorin längre men jag spelar primärt på en sajt, ibland nöjesspelar jag på svenska spel på kvällarna en hel del griniga killar där som kör emotes ironiskt. Deras favorit är "you're good" Redigerad 22 December , 2023 av killerwolf2 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
suitedaces Postad 27 December , 2023 Rapport Share Postad 27 December , 2023 (redigerade) Nån som vet om det är tillåtet att använda hand2note's HUD på SvS? Redigerad 27 December , 2023 av suitedaces Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasery Postad 27 December , 2023 Rapport Share Postad 27 December , 2023 3 timmar sedan, säger suitedaces : Nån som vet om det är tillåtet att använda hand2note's HUD på SvS? Frågan du bör ställa dig är. Varför skulle det inte vara tillåtet att använda hand2note´s HUD på svs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
suitedaces Postad 27 December , 2023 Rapport Share Postad 27 December , 2023 6 timmar sedan, säger Lasery : Frågan du bör ställa dig är. Varför skulle det inte vara tillåtet att använda hand2note´s HUD på svs? Nån boomer på SvS tänker "det här känner vi inte igen" > "det här är mysko" > "nu är du bannad". 🤷♂️ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dave20 Postad 29 December , 2023 Rapport Share Postad 29 December , 2023 (redigerade) Någon som kan se största vinnarna på 0.5/1 och 1/2? Redigerad 29 December , 2023 av Dave20 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
suitedaces Postad 31 December , 2023 Rapport Share Postad 31 December , 2023 Den 2023-12-30 kl 00:42, säger Dave20 : Någon som kan se största vinnarna på 0.5/1 och 1/2? Dave20 är en riktig rackare har jag hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 3 Januari Rapport Share Postad 3 Januari Den 2023-12-30 kl 00:42, säger Dave20 : Någon som kan se största vinnarna på 0.5/1 och 1/2? Nöjesspelar någon timme några kvällar i veckan så har ingen allomfattande statistik men har iaf följande topp 5 på 1/2: Monsterevil 181, Bluffraise, Jahjge (ultranit, lol), gunloud2732 och Mohamad1337. Kul att höra om någon har mer stats/tankar kring 1/2-gejmet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 3 Januari Rapport Share Postad 3 Januari Den 2023-10-27 kl 18:06, säger killerwolf2 : loooooooool sorry boys men är väl inte mer än rätt dom blir helt anonym än att man kan snipra löningsspelaren som vill unna sig slippa känslan att vara jagad på anonyma men ändå så sätter sig folk med perfekt ratio till vänster om hen varje gång Jag förstår inte hur en rekreationsspelare som sätter sig ned för att spela poker för en hundring eller tusing från tid till annan skulle känna sig jagad eller "sniprad". Denne sätter sig ned vid ett bord för att spela poker och om bordet blir fullt är det väl bara en bra sak. Om nu någon av dessa rec-spelare ens skulle slås av tanken att det pågick en s.k. jakt skulle de väl på sin höjd tycka att det var sorgligt att vissa lägger så mycket energi på ganska ringa summor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf2 Postad 3 Januari Rapport Share Postad 3 Januari (redigerade) edit Redigerad 3 Januari av killerwolf2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
katmandu Postad 4 Januari Rapport Share Postad 4 Januari Hej! Kommit tillbaka efter ett LÅNGT uppehåll. Första intrycket av nya (för mig ny iaf) klienten var helt okej. Men efter att ha öppnat ett tredje bord så började hacka och lagga rejält. Det är spelbart men på gränsen Någon som har någon lösning på detta? Sitter inte med en superdator men den ska absolut klara av en sketen pokerklient Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerspelarn1 Postad 5 Januari Rapport Share Postad 5 Januari (redigerade) EDIT NVM JAG ÄR FÖRVIRRAD MVH Redigerad 5 Januari av pokerspelarn1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan_Beta Postad 5 Januari Rapport Share Postad 5 Januari 20 timmar sedan, säger katmandu : Hej! Kommit tillbaka efter ett LÅNGT uppehåll. Första intrycket av nya (för mig ny iaf) klienten var helt okej. Men efter att ha öppnat ett tredje bord så började hacka och lagga rejält. Det är spelbart men på gränsen Någon som har någon lösning på detta? Sitter inte med en superdator men den ska absolut klara av en sketen pokerklient Har gammal dator och funkar bra. Räcker nog att stänga av alla animeringar osv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henr1k Postad 5 Januari Rapport Share Postad 5 Januari (redigerade) Hej, Jag har inte spelat på bra många år, och såg nu att klienten är uppdaterad och nytt nätverk. Jaha, bara acceptera antar jag. Men en sak som är riktigt störande, går det inte att på något sätt få fyrafärgskortlek? Jag kan allvarligt inte spela många bort utan det. Så gammal och sliten är jag. Edit: Ännu en fråga: Jag har en gammal licens till HM2, är det någon som vet om den går att använda på denna klient? Jag såg att någon frågade detta tidigare, men jag tror inte det blev något svar där. Så jag chansar på att ställa den igen. Redigerad 5 Januari av Henr1k Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Folke Rosvall Postad 6 Januari Rapport Share Postad 6 Januari (redigerade) 2 timmar sedan, säger Henr1k : Men en sak som är riktigt störande, går det inte att på något sätt få fyrafärgskortlek? Jag kan allvarligt inte spela många bort utan det. Så gammal och sliten är jag. Jag spelar bara anonyma bord på Svenska Spel och där är det fyrfärgskort automatiskt utan att man behöver be om det. Jag kollade just vanliga bord och där har jag också fyrfärgskort. Ring kundtjänst och fråga varför du inte har det. Redigerad 6 Januari av Folke Rosvall Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
suitedaces Postad 6 Januari Rapport Share Postad 6 Januari 6 timmar sedan, säger Henr1k : Hej, Jag har inte spelat på bra många år, och såg nu att klienten är uppdaterad och nytt nätverk. Jaha, bara acceptera antar jag. Men en sak som är riktigt störande, går det inte att på något sätt få fyrafärgskortlek? Jag kan allvarligt inte spela många bort utan det. Så gammal och sliten är jag. Edit: Ännu en fråga: Jag har en gammal licens till HM2, är det någon som vet om den går att använda på denna klient? Jag såg att någon frågade detta tidigare, men jag tror inte det blev något svar där. Så jag chansar på att ställa den igen. Jag provade med mitt gamla HM2, och den verkade inte kompatibel med de handhistorikfiler som klienten skapar (även om man ställer in HM2 på ipoker). Kan rekommendera hand2note tillsvidare, det är gratis så länge det är i beta, och funkar utmärkt på nya klienten. Fyrfärgskortlek ska finnas. Gå till Inställningar > Teman, och sen scrolla ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts