juventini Postad 14 Februari , 2012 Rapport Postad 14 Februari , 2012 Nyfiken bara, varför vill man INTE se Fi:s kort? Man kan inte klaga på att man springer kallt enligt HM? Det Limmet sa, och låt fisken göra bort sig utan att behöva skämmas. Så kan han ljuga lite om sin hand och hur otur han hade, det brukar jag göra ibland Citera
Trillske Postad 14 Februari , 2012 Rapport Postad 14 Februari , 2012 Det Limmet sa, och låt fisken göra bort sig utan att behöva skämmas. Så kan han ljuga lite om sin hand och hur otur han hade, det brukar jag göra iblandJag brukar säga att jag hade något man inte kan ha haft. Men jag håller med, dessutom erbjuder SvS en helt ny dimension av level om man raisar 99% av stacken. Citera
Peruken Postad 14 Februari , 2012 Rapport Postad 14 Februari , 2012 Jag brukar säga att jag hade något man inte kan ha haft. Men jag håller med, dessutom erbjuder SvS en helt ny dimension av level om man raisar 99% av stacken. Lex betongbarn:-P Citera
wheelinho Postad 14 Februari , 2012 Rapport Postad 14 Februari , 2012 sajtreppen på semester ? Citera
killerwolf Postad 14 Februari , 2012 Rapport Postad 14 Februari , 2012 lite nyfiken blir man ju ändå vad fi kan ha haft om man får in det med AQ pre , får call brädan faller KJ987 och man står. en viss karl som lyckas med det oftare än andra Citera
Trillske Postad 14 Februari , 2012 Rapport Postad 14 Februari , 2012 lite nyfiken blir man ju ändå vad fi kan ha haft om man får in det med AQ pre , får call brädan faller KJ987 och man står. en viss karl som lyckas med det oftare än andra Jag tycker att det är mer spännande såhär, livet ska vara lite mystiskt. BossMedia Game #1712176665: Table Gwen Turbo 7 - kr10.00/kr20.00 - No Limit Hold'em - 19:24:48 - 2012/02/14 Seat 1: Trillske (kr4153.93) Seat 3: Wallerstei (kr4036.01) Dealt to Trillske Trillske raises kr60.00 pastorn z folds Wallerstei raises kr220.00 Guggovic folds RIVALI folds Trillske raises kr640.00 Wallerstei calls kr640.00 *** FLOP *** Trillske checks Wallerstei checks *** TURN *** Trillske checks Wallerstei checks *** RIVER *** Trillske checks Wallerstei checks *** SUMMARY *** Wallerstei won (kr0.00), mucks Trillske won (kr1295.00), showed Citera
K_MaN Postad 14 Februari , 2012 Rapport Postad 14 Februari , 2012 Förslag på förbättringar: 1: Fixa så man ser båda spelarnas kort när man är All In även i cash game! 2: Fixa late reg till turneringarna! (Det här med 5 min innan är bara löjligt.) 3: Ta bort 6 manna-borden. Det finns inte en tillräckligt stor spelarbas för att ha både 5 manna och 6 manna helt enkelt. Ni får in mindre rake och spelarna försvinner (byter site). En av anledningarna till att folk spelar hos er är förutom den låga raken även att ni har just 5 manna. Konkurrera inte ut er själva! +1 på allt Citera
Svenska Spel Postad 15 Februari , 2012 Rapport Postad 15 Februari , 2012 Kan ni snälla fixa så man kan sitta runt hela 6manna borden och inte bara på nedre delen, ev ta bort helt. Och check/fold knappen bör hålla i hela handen som spelas om den är i klickad, som det var innan. Inte som det är nu att man lär sitta och klicka för varje gata... Det segar ner spelet nå brutalt.... Som det ser ut nu har vi inte möjlighet att välja platserna på bordet utan det är default i systemet. Vi tar vidare önskemålet om ändrade platser på 6-manna borden och hoppas det kan komma i framtiden. Angående check/fold är det ett tekniskt problem som uppkommit i den senaste uppdateringen. Vi har framfört det här till Boss och en lösning kommer så fort det är möjligt. idag har jag sätt 7-9 spelare bli timeout och utsparkade från bordet. något är galet Det har inte varit någon allmän störning i våra system. Varje dag är det personer som får uppkopplingsproblem men i det stora hela handlar det om ett fåtal personer. Den vanligaste orsaken beror på att man får en störning på sitt personliga nätverk och därför blir frånkopplad bordet. Vad är det för sjuk grej ni har om man råkar bli disconected? man slängs ut från bordet??!! Man vill sitta kvar och inte hamna utanför och man får fel med uppkopplingen! När man tappar uppkopplingen och inte lyckas återkoppla blir man frånkopplad bordet för att så snabbt som möjligt kunna återuppta sitt spel. Vi har ingen möjlighet att reservera platsen när man får ett uppkopplingsproblem på cashgames. Ja nått är fel idag.3b AK pre och potten hamnar på 50bb. Sen får jag se mig själv bli autocheck/folda tre gator bara för att sedan bli uthuttad från bordet. Vafan liksom? Att du blir autocheckad alla gator utan att du agerar beror på att du fått en störning i uppkopplingen mot oss. Är det en enskild händelse beror det på en tillfällig störning i uppkopplingen, får du det här problemet flera gånger är det lättast om du kontaktar vår kundservice för mer information. Hej svs-representanten! Kan ni ta bort väntelistan? Väntelistan är ingen valbar funktion utan är default i systemet. Vi framför dock ditt önskemål men som det ser ut idag har vi inga planer på att ta bort väntelistan. Hej svs-representanten!Kan ni göra så att man kan lämna en väntelista? (En bugg som i alla fall är åtgärdad för länge sedan är att man kan inte längre ställa sej i kö till 5-mannabord med villkoret att det ska sitta minst 6 spelare där för att man ska ta platsen) Det är riktigt som du säger. Det går idag inte att lämna väntelistan utan att lämna klienten eller att man avstår platsen när man får förfrågan. Vi framför det här som ett önskemål till framtida funktioner. Mer turboturrar med högre inköp.. Speciellt helger!Ta bort väntelistan som någon annan sa (betfair har det så och det är guld, fiskjägarna ska behöva jobba lite mer för o tjäna deg. Det är väl trots allt inte proffsens önskemål ni i första hand skall tillhandahålla som statligt företag) Det viktigaste av allt som ni på SS framför allt borde ta upp med boss.. Varför i h-vete tar det 15 sekunder mellan att en hand spelats klart tills man får två nya friska kort på hand. Fullkomligt idiotiskt ur både rakesynpunkt för er och för multitablare. Det är lättare att 10tabla på pokerstars än 5tabla på SS O hör sen!!!!! Tack för dina önskemål! Vi går kontinuerligt igenom vårat turneringsutbud och anpassar det utefter era önskemål och utefter den statistik vi har. Ditt önskemål är framfört och vi får se om det kan bli fler turboturrar med högre inköp i framtiden. Några 15 sekunder är det inte tal om Men att det är en fördröjning mellan händerna är vi medvetna om och vi har framfört önskemål om möjligheten att korta ner denna fördröjning. Det är tyvärr inget vi kan göra direkt utan där krävs det utveckling. Förslag på förbättringar: 1: Fixa så man ser båda spelarnas kort när man är All In även i cash game! 2: Fixa late reg till turneringarna! (Det här med 5 min innan är bara löjligt.) 3: Ta bort 6 manna-borden. Det finns inte en tillräckligt stor spelarbas för att ha både 5 manna och 6 manna helt enkelt. Ni får in mindre rake och spelarna försvinner (byter site). En av anledningarna till att folk spelar hos er är förutom den låga raken även att ni har just 5 manna. Konkurrera inte ut er själva! 1. Som det ser ut idag har vi enbart showdown vid All-in i turneringar och inte i cashgames. Vi tar med oss ditt önskemål och ser om det är något vi även skall ha i cashgames i framtiden. 2. Att vi har registreringsstopp 5 minuter innan turneringsstart beror inte på latereg-funktion utan det är default i systemet. Vi har idag inte möjlighet att ha registreringsstopp närmare, dock är det prioriterat och vi hoppas kunna införa registreringsstopp närmare starttid i de närmaste uppdateringarna. 3. Som vi besvarat tidigare i tråden har vi sedan den 7/2 lagt till 6-manna bord på vissa speltyper och vissa nivåer. Detta kommer att utvärderas och sedan tas beslut huruvida 6-manna borden kommer tas bort eller vara kvar. Mycket uselt förslag. Förövrigt, varför har inte SvS kval till Casino Cosmopols turneringar? I det regelverk som vi får bedriva poker under har vi inte tillåtelse att anordna kval till Live-turneringar. Vi får enbart ha kval till online turneringar som spelas på vår egen site. Citera
Svenska Spel Postad 15 Februari , 2012 Rapport Postad 15 Februari , 2012 Hej! Tack för din långa och ingående post! Jag ska försöka svara på allt och gör det i din text med röd färg för att det ska bli tydligt Det är ju ganska naturligt att det i en sådan här tråd blir väldigt mycket negativ kritik, och både mer eller mindre konstruktiv sådan... Även jag har lite negativ kritik (vilken kanske egentligen riktar sig till Boss Media, men eftersom ni är ansvariga för er applikation känns det rätt att vända sig till er) men för att väga upp den tänkte jag börja i lite positiva tongångar. Jag gillar att spela på er klient - det mesta fungerar bra och känns genomtänkt när det gäller applikationens layout och funktioner. Allt kanske inte ser ut och fungerar exakt som man vill, men nu är ju inte applikationen utformad för att endast möta mina krav så jag har full förståelse för att ni måste utforma klienten för att passa de flesta. Jag har också förståelse för att ändringar och rättningar i klienten tar tid att genomföra innan de kan släppas ut i produktion. Perfekt att du även tar upp det som är bra med klienten, det är minst lika viktigt att belysa som det som måste förbättras. MEN, och nu kommer vi till den mer negativa delen av kritiken, det finns vissa saker som jag inte har förståelse för. För att inte bli allt för långrandig (många har säkert redan slutat läsa, men nu riktar jag mig ju främst till SvS:s representant) ska jag kortfattat försöka rada upp några saker jag ifrågasätter vad gäller er prioritering av ändringar och rättningar samt själva utvecklingsprocessen av applikationen. (Efter att jag skrivt klart inser jag att jag misslyckades med att inte bli långrandig ) Först - och det jag egentligen tycker är märkligast - ända sedan jag började spela på SvS för flera år sedan har det förkommit buggar i programvaran. Vissa har åtgärdats efter hand men vissa problem med Sit-outs och liknande har förekommit till och från under åren, liksom det berömda "Lägger mig"-problemet. Man behöver inte jobba med systemuteckling så många år för att lära sig att en av de viktigaste delarna i utvecklingsprocessen (oavsett vilken utvecklingsmetod man använder) är testfasen. På något sätt känns det som att detta inte har snappats upp av de som utvecklar er klient. Visst kan det sippra igenom fel ut i produktion, men det bör ju vara sällsynt, och OM det inträffar så måste man ju se till att åtgärda det snarast! Att det inte finns tid att fixa är inget argument - det är helt en prioriteringsfråga. Det är riktigt att det har varit vissa tekniska problem som hållit i sig under en allt för lång tid och vissa problem som återkommit. I vissa fall kan det verka som ”samma” återkommande problem men i verkligheten så uppstår de i olika situationer och beror på olika anledningar. Det är oerhört svårt att testa alla möjliga scenarior i ett pokerspel och därför kan det komma förbi och komma ut i produktion. Vad gäller prioriteringar så är det självklart att det finns vissa tekniska problem som är mer kritiska än andra. I princip är det problem som drabbar fler kunder som prioriteras högre och tekniska problem som drabbar ett fåtal som kan få en lägre prioritet. Sedan finns det absolut undantag. Självklart hade vi önskat att vi kunde åstadkomma en helt problemfri klient, men som du säkert är medveten om finns inte den klienten ännu. ...och då kom vi osökt in på det här med prioriteringar. Naturligtvis har ni en massa ändringar som ska göras - rättningar, tillägg av nya funktioner och ändringar av befintliga funktioner. När man prioriterar sina åtgärder bör man så klart ta med olika parametrar, exempelvis hur viktiga de är att få gjorda, hur lång tid de tar att göra och vilken möjlighet resursmässigt man har att utföra dem. Svenska Spel är den som ansvarar för att vi erbjuder våra spelare en bra klient och det är vårat ansvar att se till att det tekniska problem som upplevs blir korrigerade så fort som möjligt. I vissa fall korrigeras det innan ni kunder märker av det och i vissa fall kan det dröja en tid innan en lösning är på plats. Vad som bestämmer hur fort en rättning är på plats beror dels på prioritering och dels på omfattningen av problemet. Exempelvis bör väl rena fel som förstör för användarna prioriteras väldigt högt, särskilt i ett system som hanter penningtransaktioner som er klient faktiskt gör! Sit-out-problem och liknande borde inte kunna passera er testning, och om de ändå gör det borde full fokus läggas på att lösa dessa problem enligt mig. Fel som inte är lika akuta kanske inte prioriteras lika högt - men om felet är enkelt att rätta borde det ju prioriteras upp av naturliga själv, som exempelvis problemet med "Lägga mig". Ett annat exempel är ett fel jag la märke till för några år sedan. I klienten kunde man se det totala beloppet man hade vunnit eller förlorat på poker på SvS och eftersom jag själva hade koll på hur mycket jag vunnit såg jag att den visade ett för högt belopp. Jag påpekade det för supporten som talade om att de var medvetna om att för vissa visades fel belopp, men att det skulle rättas till. Över ett halvår senare(!) var samma fel fortfarande kvar och jag mailade då en projektledare på SvS poker (jag kommer inte ihåg hennes namn) för att uppmärksamma henne på detta, och fick samma svar - de kände till felet men skulle åtgärda det. Jag tyckte själv att detta borde var ett oerhört högprioriterat ärende eftersom det faktiskt lurade deras kunder att tro att de vunnit mer än de faktiskt hade - och om det var så svårt att rätta till så att det skulle behövas mer än ett halvår att fixa det borde man väl plocka bort det helt tills det fungerade som det ska, vilket naturligtvis skulle vara en väldigt enkel åtgärd. Jag fick till svar att Boss Media satt på problemet och skulle lösa det. Jag gick in igen efter ett antal veckor men samma problem kvarstod och sen har jag inte tittat på det efter det så jag vet inte om det finns kvar eller är tillrättat, men jag tycker att även det belyser att det finns en stor brist i hur ärenden prioriteras hos er. För att hänvisa till det vi svarat längre upp i texten så var detta ett tekniskat problem som tog lång tid att få bukt på trots att det var högt prioriterat. Problemet var svårlöst och därför drog det ut på tiden att få in en lösning. Nu är det dock löst sedan drygt ett år tillbaks, så ditt totala resultat skall vara korrekt. Att ändra på befintliga funktioner är förstås känsligt, eftersom en del användare kanske är nöjda med funktionaliteten som den är idag och kommer att bli missnöjda efter ändringen, men att lägga till ny funktionalitet är ju inte alls lika känsligt och borde vara enklare att besluta om. Att exempelvis lägga till en auto-refill till maxbelopp på kontantborden, som jag sett att många efterfrågar, är ju en relativt enkel sak som inte påverkar någon som inte vill ha den, och är därför en för mig typisk sak som man borde prioritera upp - det finns säker många andra funktioner av samma karaktär också. Absolut finns det vissa önskemål som är enklare att besluta om än andra och en extra funktion som är valbar är självklart enklare att ta beslut om. Sedan är frågan hur lång tid funktionen skulle ta att utveckla och hur önskemålet prioriteras mot andra funktioner som avgör när det kan komma ut i klienten. Även vid nyutveckling av funktioner borde förstås svårighetsgraden vägas in - bättre att få med 10 nya/ändrade funktioner i nästa release än att skjuta på dem tills 1 jättefunktion är färdig att driftsättas. Eftersom jag arbetar med systemutveckling vet jag också att det ofta är lätt att stå utanför en process och klanka ner på hur den sköts, då man inte vet alla parametrar som påverkar de beslut som tas i processen, men ibland känns det ändå ganska uppenbart att något inte står helt rätt till och när det gäller utvecklingen av er klient har jag svårt att känna på annat sätt. Jaja, jag var bara tvungen att skriva av mig lite - att lägga krut på att införa 6-max-bord var väl droppen för mig när det gäller hur fel man får prioritera. Till de som inte somnat - tack för ordet... Jag hoppas att du fått lite mer inblick i hur arbetet med utveckling, tekniska problem och önskemål fungerar. Det finns saker som kan förbättras och självklart information till er kunder som kan bli tydligare. Därför är vi alltid glada för all typ av feedback. Tack återigen för ditt inlägg och fortsätt komma med önskemål, synpunkter och frågor så skall vi besvara dom så bra som möjligt. Citera
stenarn Postad 15 Februari , 2012 Rapport Postad 15 Februari , 2012 Ni som kör med PT3; går det att separera 5-max borden från 6-max borden automatiskt vid import eller måste det göras manuellt efter varje session? Citera
_zed_ Postad 15 Februari , 2012 Rapport Postad 15 Februari , 2012 Jag hoppas att du fått lite mer inblick i hur arbetet med utveckling, tekniska problem och önskemål fungerar. Nä, tyvärr fick jag inte mer inblick i hur utveckling, tekniska problem och önskemål fungerar - utan att rodna kan jag säga att min kunskap på det området ganska långt överstiger den väldigt enkla beskrivning du ger i ditt svar. Det trista är att det känns som att jag sköt över målet - det var inte en generell beskrivning av hur utvecklingsarbete går till som jag ville ha - jag försökte beskriva att jag utifrån den erfarenheten jag har på området tyckte mig se att er utvecklingsprocess inte håller måttet för den typen av applikation ni ansvarar för. Enklast för er är att ju att skriva ett svar av typen du just gjort - bättre hade varit om ni hade funderat kring om det faktiskt är saker ni kan förbättra i er process och i så fall vad. Exempelvis: Det är riktigt att det har varit vissa tekniska problem som hållit i sig under en allt för lång tid och vissa problem som återkommit. I vissa fall kan det verka som ”samma” återkommande problem men i verkligheten så uppstår de i olika situationer och beror på olika anledningar. Det är oerhört svårt att testa alla möjliga scenarior i ett pokerspel och därför kan det komma förbi och komma ut i produktion. Ja - det är oerhört svårt att testa alla möjliga scenarior i ett pokerspel - men eftersom det finns bra metoder för att verkligen minimera att fel kan komma förbi testningen och komma ut i produktion hade man ju exempelvis velat höra att "ni inser att eftersom er applikation hanterar penningtransaktioner och att fel kan drabba enskild användare etc så arbetar ni hårt med att inför arbetssätt för att förhindra att fel kommer ut i produktion" eller något liknande. Hur hade du reagerat om du handlat med aktier på nätet och om fel uppstod i programvaran fått höra att "lite fel i produktion får man räkna med"? För att hänvisa till det vi svarat längre upp i texten så var detta ett tekniskat problem som tog lång tid att få bukt på trots att det var högt prioriterat. Problemet var svårlöst och därför drog det ut på tiden att få in en lösning. Nu är det dock löst sedan drygt ett år tillbaks, så ditt totala resultat skall vara korrekt. ...öh, ja, det var ju heller inget nytt. Det var ju inte om problemet var löst eller inte jag ville belysa - utan sättet man hanterade felet på! Om det tog så lång tid att åtgärda, typ ett år eller mer, så får man väl plocka bort den felaktiga uppgiften från applikationen så länge för att inte lura sina kunder om hur mycket det gått plus på sitt spelande! Mitt inlägg var som sagt ett frustrerat försök att försöka få er att fundera kring er utvecklingsprocess eftersom den verkar vara bristfällig - svaret ger ju en antydan om att det inte gick hem alls, utan att ni bara går i försvarsställning och tycker allt fungerar som det ska (och för att ni inte ska missförstå igen - jag pratar om er utvecklingsprocess, inte er klient). Tack återigen för ditt inlägg och fortsätt komma med önskemål, synpunkter och frågor så skall vi besvara dom så bra som möjligt. Jag vet i ärlighetens namn inte varför du skriver detta om det inte bara är för att vara trevlig... vad fick ni, konkret, ut av mitt förra inlägg? Om inte du som representant på forumet riktigt förstod vad jag menade kanske du kan vidarebefordra det till någon närmare utvecklingen på ert bolag... Tack för ordet (och en på det hela taget mycket bra klient). Citera
wheelinho Postad 15 Februari , 2012 Rapport Postad 15 Februari , 2012 fan man blir ju ARG! ASDFGHJÄÖFLMKJYTSPNDMY DÄMY Ibland känns de fan lönlöst att fråga om saker, går ju inte att få ett vettigt svar Bra zed keep on posting! Citera
rosjon Postad 15 Februari , 2012 Rapport Postad 15 Februari , 2012 Jag vet i ärlighetens namn inte varför du skriver detta om det inte bara är för att vara trevlig... vad fick ni, konkret, ut av mitt förra inlägg? Om inte du som representant på forumet riktigt förstod vad jag menade kanske du kan vidarebefordra det till någon närmare utvecklingen på ert bolag... Tack för ordet (och en på det hela taget mycket bra klient). Tror inte man kan påverka deras utvecklingsprocess genom ett inlägg på ett pokerforum, naturligtvis skrev han ett svar mest för att det är oartigt att inte svara. Citera
Tomtah Postad 15 Februari , 2012 Rapport Postad 15 Februari , 2012 Snälla ha kvar det så inte bådas kort visas vid showdown, det är nog det jag gillar bäst med svs. Fiskarna behöver inte få skämmas och man läcker inte onödigt med information. Bara jag som har problem med anslutningen till svs idag? Antar att det bara är jag eftersom borden är fulla, konstigt är det iaf. Citera
emiiii Postad 15 Februari , 2012 Rapport Postad 15 Februari , 2012 Snälla ha kvar det så inte bådas kort visas vid showdown, det är nog det jag gillar bäst med svs. Fiskarna behöver inte få skämmas och man läcker inte onödigt med information. Bara jag som har problem med anslutningen till svs idag? Antar att det bara är jag eftersom borden är fulla, konstigt är det iaf. +1 med anslutningen. Citera
lurker123 Postad 15 Februari , 2012 Rapport Postad 15 Februari , 2012 Satt och grindade lite på tåget med mobilt bredband innan varpå jag tappade uppkopplingen till modemet. Jag reconnectade relativt snabbt, och fick till min stora förvåning se att borden inte stängdes ner, utan att jag kunde grinda vidare. Är detta något nytt som kom med nattens update, eller var det ren och skär tur? Och SVS: Ändra för h*****e inte era rutiner för kortvisning Citera
SasaMatic Postad 15 Februari , 2012 Rapport Postad 15 Februari , 2012 håller med angående kortvisningen, ändra inte snälla Citera
Madwett Postad 16 Februari , 2012 Rapport Postad 16 Februari , 2012 När man tappar uppkopplingen och inte lyckas återkoppla blir man frånkopplad bordet för att så snabbt som möjligt kunna återuppta sitt spel. Vi har ingen möjlighet att reservera platsen när man får ett uppkopplingsproblem på cashgames. Det handlar inte om att reservera någon jävla plats, utan om att bara låta nicket i fråga sitta kvar X antal rundor/minuter. Tror du på fullaste allvar att någon hellre blir frånkopplad fort som attan för att kunna koppla upp igen istället för att bara kunna "sit in" igen så fort man har kontakt igen. Och att ni inte har någon möjlighet att fixa det är ju bara rent skitsnack, eller har alla andra sidor någon hemlig trollformel som ni omöjligt lyckas komma på? Det är fan märkligt vad mycket alla andra kan men som svs inte har "någon möjlighet att göra så" Vad är det för värdelöst avtal med boss ni har som gör att ni uppenbarligen inte kan ställa lite krav? Vad är det för värdelös personal ni har som slänger upp 6-max bord helt plötsligt utan någon tanke bakom, för även där gäller "vi kan inte ändra hur platserna är, dom är fast bestämda redan" Men hej, varför inte, släng upp en massa värdelös halvklar skit istället för att fokusera på lite väsentliga saker/problem. Ni har tre pokerspelare som ert ansikte utåt just nu, det kanske vore en god ide att byta ut sajtreppen mot en av dessa herrar så kanske vi slipper fler goddag yxskaft svar. Citera
_zed_ Postad 16 Februari , 2012 Rapport Postad 16 Februari , 2012 Tror inte man kan påverka deras utvecklingsprocess genom ett inlägg på ett pokerforum, naturligtvis skrev han ett svar mest för att det är oartigt att inte svara. Inte för att jag hade så stort hopp om att kunna revolutionera deras utvecklingsprocess, men nu har ju Svenska Spel en representant här på forumet för att hämta in pokerspelarnas synpunkter om deras site/klient och jag antar (antog ) att det inte bara är för att det ska se bra ut, utan för att de faktiskt är intresserade av att höra vår åsikt om saker och ting och kanske till och med kunna påverkas i en viss riktning. Jag förstår ju av svaret på mitt inlägg att representanten inte förstod vad jag menade, men jag hade kanske hoppats att han då hade inhämtat svar från någon i deras organisation som gjorde det - förstod alltså - och sedan gett ett bättre svar. Om svaret sedan hade varit positivt eller negativt för min del spelar ju inte så stor roll, bara det hade varit ett svar på frågan och inte bara ordbajseri som det faktiskt var nu. Citera
Partyjack Postad 16 Februari , 2012 Rapport Postad 16 Februari , 2012 Varför lyssnar ni inte på era kunder? I stort sett de enda som ni attraherar med att hitta på "nya kuliga grejer" (antar att ni tänkte så), är de riktiga speltorskarna som tänker "hmm en ny spelform, jag är ju såklart mycket bättre 6- än 5-handat, nu kör vi!" Jag trodde ni stod bakom "Spela Lagom!" ? Det ni håller på med med alla olika alternativ i tusentals former sinkar bara för oss som pumpar in rejkpengar till er. Problemet är som jag skrev tidigare, att ni inte har i närheten på sånär som 10 000 spelare för att få användning av ett sånt brett spektra av olika spelformer. Det ni skulle ha gjort från början, var att sätta upp en stabil klient utan mest buggar i branschen. Använda er av spel och spelformer som ni märker är populära och inte flyga iväg i nån jävla "vi är störst i Sverige, vi ska erbjuda allt". Hade dina kollegor och chefer varit rädda om jobben skulle ni ha lagt all energi på att åtgärda era buggar som fortfarande är det största problemet för alla oss som hänger här och likväl representerar den grupp spelare som håller er verksamhet igång. Så snälla, lägg lite tid och energi åt de problem som finns i mjukvaran istället för att fördjupa och förnya ert utbud av spel. Utan monopolet (och allt vad det innebär för oss svenska invånare) hade inte denna produkt överlevt första halvåret. Citera
berKKa Postad 16 Februari , 2012 Rapport Postad 16 Februari , 2012 Äckel sidan kommer att själv dö ändå så lägg ner skiten medans tid finnes:evil: nu när pokerstars blivit skattefri:))) Citera
miata91 Postad 16 Februari , 2012 Rapport Postad 16 Februari , 2012 Vi tar det här en gång till med Late Registration tycker jag: Alla andra sajter på Bossnätverket erbjuder Late Registration till sina tävlingar, förutom Svenska Spel. Med andra ord går det inte att skylla på "systemet" eller "leverantören", felet att det inte går att ha late reg på SvS måste sitta på Svenska Spels sida, eller hur? Och i så fall borde ni väl för sjutton gubbar kunna fixa till det hela, då ni inte är beroende av några externa leverantörer! Citera
Svenska Spel Postad 17 Februari , 2012 Rapport Postad 17 Februari , 2012 Nä, tyvärr fick jag inte mer inblick i hur utveckling, tekniska problem och önskemål fungerar - utan att rodna kan jag säga att min kunskap på det området ganska långt överstiger den väldigt enkla beskrivning du ger i ditt svar. Det trista är att det känns som att jag sköt över målet - det var inte en generell beskrivning av hur utvecklingsarbete går till som jag ville ha - jag försökte beskriva att jag utifrån den erfarenheten jag har på området tyckte mig se att er utvecklingsprocess inte håller måttet för den typen av applikation ni ansvarar för. Enklast för er är att ju att skriva ett svar av typen du just gjort - bättre hade varit om ni hade funderat kring om det faktiskt är saker ni kan förbättra i er process och i så fall vad. Exempelvis: Ja - det är oerhört svårt att testa alla möjliga scenarior i ett pokerspel - men eftersom det finns bra metoder för att verkligen minimera att fel kan komma förbi testningen och komma ut i produktion hade man ju exempelvis velat höra att "ni inser att eftersom er applikation hanterar penningtransaktioner och att fel kan drabba enskild användare etc så arbetar ni hårt med att inför arbetssätt för att förhindra att fel kommer ut i produktion" eller något liknande. Hur hade du reagerat om du handlat med aktier på nätet och om fel uppstod i programvaran fått höra att "lite fel i produktion får man räkna med"? ...öh, ja, det var ju heller inget nytt. Det var ju inte om problemet var löst eller inte jag ville belysa - utan sättet man hanterade felet på! Om det tog så lång tid att åtgärda, typ ett år eller mer, så får man väl plocka bort den felaktiga uppgiften från applikationen så länge för att inte lura sina kunder om hur mycket det gått plus på sitt spelande! Mitt inlägg var som sagt ett frustrerat försök att försöka få er att fundera kring er utvecklingsprocess eftersom den verkar vara bristfällig - svaret ger ju en antydan om att det inte gick hem alls, utan att ni bara går i försvarsställning och tycker allt fungerar som det ska (och för att ni inte ska missförstå igen - jag pratar om er utvecklingsprocess, inte er klient). Jag vet i ärlighetens namn inte varför du skriver detta om det inte bara är för att vara trevlig... vad fick ni, konkret, ut av mitt förra inlägg? Om inte du som representant på forumet riktigt förstod vad jag menade kanske du kan vidarebefordra det till någon närmare utvecklingen på ert bolag... Tack för ordet (och en på det hela taget mycket bra klient). Hej igen! Okej, jag ska försöka vara mer konkret. Vad gäller utvecklingen så ligger den inte i huset utan vi köper in en extern klient från Boss Media. Vi har sedan möjlighet att komma med önskemål om förändringar och trycka på vad vi tycker är viktigt och även trycka på när buggar uppstår. Vi prioriterar alltid de mest kritiska buggarna från vår sida och trycker extra hårt på dessa för att de ska bli genomförda så snabbt som möjligt. Och självklart tar vi till oss av den kritik vi får från kunder och ser över om vi kan prioritera bättre och trycka på bättre. Vi vill inte att det ska finnas några buggar alls och i de fall de ändå uppstår jobbar vi för att de ska bli rättade så snabbt som möjligt utifrån den prioritering vi anser är viktigast för kunden. Sen var det inte meningen att gå i försvarsställning. Vi försöker bara beskriva hur det fungerar idag och vilka förutsättningar vi har. Sedan tittar vi hela tiden på hur processen för att trycka på buggrättningar ska kunna gå smidigare och snabbare och vad vi kan göra från Svenska Spel för att även få igenom förändringar så snabbt som möjligt. Men ibland kan vi inte påverka in i minsta detalj eftersom klienten som sagt är extern. Och till slut, vad vi fick ut av din post är givetvis att vi alltid är glada för kritik, så väl positiv som negativ. Och det hoppas jag att ni tror på när jag säger det. För även om vi anser att vi gör vårt bästa idag så kan vi alltid se över våra rutiner och bli bättre. Jag ber också om ursäkt om jag på något sätt lät nonchalant i mitt svar. Det var inte min mening. Jag skickar också alltid vidare all information som skrivs här till ansvariga för pokern och kollar med dem innan jag postar några svar. Just eftersom vi också väldigt gärna vill ha in kritik och önskemål så kände jag att det var på sin plats att tacka för dina synpunkter Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.