Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Tänkbart Scenario, drygt 700 pers ringer svs och säger att det ligger nere, supporten svarar "kolla din internetanslutning och eventuell brandvägg"

 

Efter avslutat samtal på supportkontoret "det var värst vad många som har problem med internet ikväll, tur att allt funkar som det ska här iaf"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från 2006

 

 

 

 

 

Vad som hände sen har jag ingen aning om. Antar att dom kom undan? :(

 

Tack för länken. Jo antagligen så kom de väl undan korruptionen.

 

Gällande icke gjord upphandling så kanske det inte gick lika bra? Blir väl bara böter men sitter man på andras pengar så e det ju helt ok utan personligt ansvar bryta mot lag. Dessa signaler är ju inte ovanliga och projiceras ut på våra medborgare. Kanske därav min färska bankrulle på svenska spel består av oskattade pokervinster och bidragspengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen varför har ni inte antar i alla era turneringar som normala pokersidor?

 

Vi har vissa turneringar som har ante i strukturen och vissa som inte har ante. I princip alla nya turneringar som lanseras har ante i sig vilket vi ser fungerar bra och det blir mer och mer populärt. Vi kommer inte ändra strukturerna i alla våra turneringar men i framtiden kommer vi ha fler och fler turneringar med ante i strukturen.

 

 

Hur går det med att ta bort idiotbuggen som fördröjer att man kan lägga sig? Detta är det mest katastrofalt dåliga buggen nånsin. Till och med sjukare än när man inte kunde logga in (för då slapp man iaf skitbuggen).

 

Lås dörrarna, slå av telefonerna och fixa eländet, plz!

 

Ja det här är inte bra. Vi framför det här till Boss Media som får felsöka och se om det gjorts någon förändring som har påverkat så det blivit en fördröjning.

 

fixa så att "andra chansen" på fredagar är 5max.

 

Yes, vi har fixat det här och andra chansen på fredagar är från och med nu en femmanna-turnering.

 

Varför tar det flera dagar för er att uppdatera Player of the year-ranken?

 

https://svenskaspel.se/?pageid=/poker/turnering/playeroftheyear/poyranking

 

Sidan är inte uppdaterad sedan den 28/2 och igår gick Lill-Lördag. Sidan är nästan ett dygn senare fortfarande inte uppdaterad. Varför?

 

POY-rankingen uppdateras med en dags fördröjning eftersom den uppdateras vid midnatt i våra system. Sen lägger vi ut resultatet manuellt på hemsidan så fort som möjligt. Tyvärr har det hänt att vi sedan missat att uppdatera direkt med resultat att det tagit lite extra tid, och det tar vi åt oss och ber om ursäkt för. Tanken är givetvis att det ska uppdateras så fort som det bara är möjligt.

 

...och, när jag ändå är i skrivartagen: Varför har ni satt en snabb mörkerstruktur på Midnattsmöte vid 00.00? Det var ju alldeles ypperligt som det var förut. De som måste "tidigt i säng", spelar ju näppeligen denna turnering i alla fall. Tycker det är alltför många turneringar som ska stressas igenom. Ge oss vettiga turneringar med bra struktur och stackdjup. Alla är inte tonåringar med damp, utan de flesta av oss vill spela bra poker.

 

Vi har under hösten 2011 tagit ett stort tag kring turneringsutbudet där vi sett över turneringarna utifrån deras strukturer och populäritet. Efter den här genomgången har vi sen lagt till och tagit bort vissa turneringar. Vissa har fått förändrad struktur för att passa in i utbudet och vissa har fått förändrat inköp av samma anledning.

 

Midnattsmötet förändrades för att passa in i det ”nya” utbudet. Att deltagarantalet gått ner ser vi beror på flera anledningar, en av de är att utbudet runtomkring blivit bättre och det idag finns fler turneringar att välja på.

 

Vi går varje månad igenom utbudet och justerar för att optimera turneringarna enligt de önskemål som som vi får in från er kunder och den statistik vi har. Tyvärr är det oerhört svårt att göra alla kunder nöjda men vi hoppas att de flesta tycker att det blivit till det bättre efter våra förändringar.

 

Återigen en hyllning för galning turneringarna men det hade varit trevligt med lite högre inköp.

 

Kul att du gillar det :-) Sen tar vi med önskemålet om högre inköp till framtida turneringsplaneringar.

 

bumpar denna, ganska sjukt att maxrejken bestäms efter bordstyp och inte efter antalet spelare som spelar.

 

Som det ser ut idag har vi samma rejk på samma typ av bord och inte enligt hur många spelare det är på bordet. Men vi framför ditt önskemål till ansvarig för pokern så får de sen besluta hur de tar frågan vidare.

 

Varför går det bara att spela 5 bord? Något som kan ändras?

 

Detta var ett val vi gjorde när vi öppnade pokersajten 2006. Det finns vissa som tycker spärren är bra och vissa som vill att den skall släppas eller ökas. I dagsläget finns inga planer på att släppa eller öka begränsningen på cashbord. Men vi tar med ditt önskemål till framtida förändringar.

 

 

Ytterligare frågor till representanten:

 

När Svenska Spel valde att låta Bossmedia stå för programvaran:

Gjordes det då en offentlig upphandling eller hur gick det till?

Antar att lagen om offentlig upphandling bör gälla för även Svenska Spel och undrar vart jag kan läsa om detta? (jag hittar inte).

 

Jag är inte ute efter att gnälla järnet men om bland de överlägset sämsta programvarorna hamnade på svenska spel dessutom olagligt så har man ju det att svära över också som laglydig medborgare när man brottas med Softwaren.

 

Precis som HataSKVnämner i tråden så inleddes en förundersökning mot Meg Tivéus år 2006. Den förundersökningen lades efter ungefär ett halvår ner av riksåklagaren. Upphandlingen av Boss Media, när upphandlingen skedde, gjordes utanför Lagen om Offentlig upphandling.

Först den 16 februari 2010 blev det fastslaget att Svenska Spel måste följa LOU vilket vi numera gör.

 

 

Vad gör man när man får felmeddelandet att a client already is running, fast den inte är det?

 

I vissa fall kan det vara så att du haft klienten igång och att den avslutats på ett felaktigt sätt. Testa med att gå in i aktivitetshanteraren och avsluta svenska spels poker. Fungerar det fortfarande inte så kan jag enbart rekommendera dig att starta om datorn så bör det fungera igen.

 

Hej siterepresentant! Jag satt 270bb djup med fisk när er pokersajt rasade. Då jag under åren betalat nästan en kvarts miljon i avgifter till er så undrar jag nu vart jag vänder mig för kompensation, då detta kostade mig några tusenlappar i förväntad vinst.

 

Mvh

 

Vi har ett regelverk som ska följas när en vi upplever tekniska problem i pokerklienten. Om du upplever du att det inte följts eller att du inte är nöjd med hur din turnering behandlats så ber jag dig kontakta vår kundservice för mer information och hjälp (Telefon: 0770-11 11 11).

 

Ge oss möjlighet att sätta in pengar med e-plånböcker så är ni väldigt söta.

 

Vi framför det här till ansvariga som får diskutera det vidare i framtida förändringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...