Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Låt oss rösta bord denna regering så fort som möjligt (vad som helst är bättre)

Ja, men det troligaste scenariot är nog att de sitter kvar. Vi har det ju trots allt så himla bra och är ju trots allt det ojämförligt bästa och rikaste landet i världen...

Inte för att jag sossarna är mina favoriter, men vi tillhör faktiskt några av världens lyckligaste länder.

• Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad

Lyckligast knappast sverige toppar ju alltid självmords statistiken. Och ekonomiskt de vet jag inte. Att få ett jobb i sverige när man gått ut samhälle är ju svårare än att bli miljonär på på poker.

Postad
Lyckligast knappast sverige toppar ju alltid självmords statistiken. Och ekonomiskt de vet jag inte. Att få ett jobb i sverige när man gått ut samhälle är ju svårare än att bli miljonär på på poker.

Det är ju ingen yrkesförberedande utbildning så vad hade du väntat dig? Dessutom finns det säkert en massa jobb du kan få som inte kräver någon utbildning.

Postad

Vänta ett par år så ska du se.

Postad
Hur är det nu? har de inte blockerat nätpoker åtminstone till vissa/ganska många sajter i Italien?

Japp, det har dom

Hmmm, möjlien kommer inte Italien vara ensamma om detta så länge till..

Det slog mig nämligen att när Persson var i Kina i början av sin karriär som statsminister så sa han ju typ att han beundrade landet och den politiska stabiliteten etc. Kina hade ju en av två huvudroller i världens mest uppmärksammade cencurpjäs alldeles nyligen. Google drog ju nämligen ner sina kallingar alldeles nyligen och lät sig sättas på av den Kinesiska cencuren. (vad jag hörde så fick dom (Kina) till och med köra utan kondom). Möjligen kan Person, imponerad av Kinas politik som han är, få lite insperation av detta och tråna efter lite egen censur. En byxlös Person beger sig därför till Sumpan för att krypa upp till Kärrbrinks kontor för att få ta del av det som faktiskt är Kärrbrinks fantastiska plan!

Så snipp snapp snut så fick Torsus rätt till slut!

Postad
vilket land är så otroligt mycket bättre?

Sverige ligger väl runt 20:e plats om man räknar BNP/capita så det finns ett antal länder som är bättre enligt det mätesättet. Vi låg trots allt topp 3 tillsammans med USA och Schweiz c:a 1970. Vi har alltså tappat rakt ut de senaste 35 åren vilket jag inte tycker är särskilt imponerande med tanke på de förutsättningar som vi trots allt har.

Och, ja vi är mycket lyckligt lottade men det får inte hindra oss från att ständigt försöka förbättra oss. Varför sikta på en 20:e plats liksom...

S har inga visioner öht utan är bara intresserade av makten i sig. Det är också de som är de sanna elitisterna eftersom de ser sig själva som de enda som kan och vet hur man regerar. All ekonomisk statistik visar att de inte kan ha mer fel...

Postad
Lite väl magstarkt av sossarna/Svenska Spel att likställa barnporr och poker, tycker jag.

Ja, ska de vara trovärdiga får de isåfall starta upp en statlig hemsida med barnporr...

Postad
Den senaste tiden har det väl med all önskvärd tydlighet framgått vad sossarna är kapabla till.

När de bara genom ett enkelt telefonsamtal kan få ett webhotell att stänga ner SD hemsida

(gud vet vilka hot som låg bakom det. Det var nog inga snälla ord )

så är tanken verkligen inte långsökt att de - tillsammans med LI och SS - kommer att kunna utöva påtryckningar mot internetleverantörerna att blockera utländska sajter.

Oj här blandar vi ihop äpplen och handgranater. Att du ens kommer på tanken att jämföra dessa två saker känns märkligt. Deras enda gemensamma nämnare är Internet och ingenting annat. SD är inte ett företag som erbjuder tjänster utan ett politiskt parti med diverse skumma åsikter.

Detta handlar om yttrandefrihet och inte om handelsfrihet. Dessutom framgick det väl ganska klart att UD i detta fall lyckades bryta mot grundlagen och fick ta en del konsekvenser av det...

Att sen vår kära regering nog kommer att titta på om det går att stänga vårt tillträde till utländska företag som "inkräktar" på statens spelmonopol känns väl ganska självklart.

Jag skrev följande på wsop förra veckan:

"Jag brukar säga att jag har slutat att förvånas när våra politiker eller ledare i statliga företag kommer med bizarra utspel som ibland leder till ännu bizarrare beslut och regeländringar. Man är ju ganska luttrad när det gäller detta. Några bra exempel är:

1) Det borgerliga blocket vinner valet i Stockholm och har under hela valkampanjen varit emot cyckelbanor på gatorna i city. Ett av de första besluten efter valet blir att måla cykelbanor på Stockholms största gator. Man behöver nämligen Stockholmspartiets stöd för att "vinna valet".

2) Sossarnas block vinner Stockholmsvalet fyra år senare och har under hela valkampanjen starkt varit emot "biltullar" i Stockholm. Ett av de första besluten efter valet blir att införa "trängselavgift" i Stockholms innerstad på order från regeringen (detta för att regeringen skall få med sig MP och på så sätt kunna "vinna" riksdagsvalet). 4,5 Mdr kr budgeteras (självklart inte av statliga pengar, utan av kommunala pengar) och försöket kan gå i vinst tidigast om 8 år (givet att inga oförutsedda händelser skapar större utgifter, och det händer väl aldrig i statliga eller kommunala projekt...). Billström sitter dessutom kvar och har nu "ändrat uppfattning".

3) Vår regering inser att det inte kommer att finnas tillräckligt med pengar för att betala ut pensioner inom ett antal år. Den fiffiga lösningen blir att ansvaret för detta nu istället läggs på individen och aktiemarknaden. Folket skall spela på aktier med sina pensionspengar och skulle det skita sig så har folket spelat på fel papper.

4) Björn Rosengren med sin stab lanserar en idé om hur man kan sälja det statliga bolaget Telia till överpris. Man har nämligen kommit på att man kan sälja bolaget till de som faktiskt redan äger det. Dvs det svenska folket. Med skicklig PR lyckas man få Svennebanan att ta sina surt förvärvade (och självklart kvadruppelbeskattade) stålar och köpa in sig i sitt eget företag.

Så varför skulle våra demokratiskt valda ledare inte kunna se till att vi inte kan spela på utländska siter? På så sätt får man ju Svennebanan att bara förlora pengar till staten och man kan dessutom hävda att man skyddar honom mot spelberoende. Monopolet är räddat! Det är ju en lysande idé! Dessutom har man nog insett att den svenska marknaden för spelbolag inte är avgörande för spelbolagens överlevnad och att man förmodligen kan få igenom detta utan allt för mycket krångel.

Vi har en tradition av att foga oss efter överhetens beslut utan att göra revolution. På sin höjd kommer det in några protestlistor och kanske måste man genomföra en halvjobbig presskonferens eller två.

I andra delar av världen lackar "Svennebanan" ur och bränner ner regeringsbyggnader, rullar överheten i tjära och fjädrar eller bestämmer sig i alla fall för att dumpa nåt ton rutten fisk utanför diverse byggnader där politikerna sitter. Nu tycker jag iof att våld inte är nån bra lösning men det känns ändå lite som att någon gång kanske Svennebanan tröttnar. Frågan är hur lång tid det tar och vad som då händer.

En intressant tanke är ju självklart ett nytt parti. Det finns ju exempel på när folk lyckas gå den "demokratiska" vägen för att få igenom sin vilja. Planskilda-korsnings-partiet är ett sådant.

Så när startar vi Antispelmonopolpartiet? Vad tror ni om Ken Lennard som partiordförande, chef för valberedningen, presstalesman och kanske även ordförande för partiets ungdomsförbund? Han ser ju inte ut att vara mer än 19 bast killen!"

Postad

För att fortsätta lite på den ironiskt inslagna banan i början av tråden.

Vi vet att Sverigers regering kämpar för att behålla våra monopol.

Slutsatserna av den här artikel kan bara bli att SS och Systembolaget skall kämpa för sin egen nedläggning. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=477921&previousRenderType=6

Om monopolet för spel är kvar innebär det för SS att de skall kämpa för att så få som möjligt spelar. Det mest effektiva sättet borde ju vara att inte tillhandahålla några spel överhuvudtaget.

Ken, kanske dags att se sig om efter nya konsult jobb :-)

Om monopolet för alkohol är kvar innebär det för Systembolaget att de skall kämpa för att så få som möjligt dricker. Det mest effektiva sättet borde vara att inte tillhandahålla alkoholhaltiga drycker.

//Matte

Postad

Skulle någon tekniskt begåvad kunna förklara om det är faktiskt möjligt att blockera siter på ett sådant sätt? Går det att komma runt det? Ser ju fortfarande en del italienare på siterna nuförtiden.