Fredde Postad 15 Mars , 2010 Rapport Postad 15 Mars , 2010 är inte everest skattefri? Det som står på förstasidan är inte uppdaterat sen 2008. Då var det inga tvivel om att Everest var utanför EU. Sen dess har man flyttad sin licens till Malta och det verkar som om man även i övrigt fyller villkoren för att vara skattefria men av det jag läst från andra delar av forumet så verkar det just inte vara några andra siter än Svenskaspel som är 100% säkert skattefria men Everest verkar vara så nära säkert det kan bli att vara skattefritt som jag tolkat vad andra skrivet men jag kan mycket väl ha fel ... Citera
Woarda Postad 2 Maj , 2010 Rapport Postad 2 Maj , 2010 Är betfred skattefritt, fortfarande under utredning? All in Woarda Citera
Matte_Maiden Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Jämförbart med Potrazer är NoiQ. Jag har diskuterat fram och tillbaka med deras support och kommit fram till detta: HQ - beläget på Malta ("basically since the start") Nätverkslicens - Malta (Entraction) Företagslincens - Costa Rica Förövrigt är en malta-licens till själva bolaget på väg. Som jag förstått det är det relevanta numera vart HQ är beläget, är det så? Därmed skulle NoiQ vara skattefritt. Citera
vetgirig Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Som jag förstått det är det relevanta numera vart HQ är beläget, är det så? Därmed skulle NoiQ vara skattefritt. Numera ? Det har alltid gällt. Dvs frågan man skall ställa sig är; var ligger huvudkvarteret för pokerverksamheten ? Om den ligger på malta så borde det inte vara något problem. Citera
Matte_Maiden Postad 9 Oktober , 2010 Rapport Postad 9 Oktober , 2010 Numera ? Det har alltid gällt. Dvs frågan man skall ställa sig är; var ligger huvudkvarteret för pokerverksamheten ? Om den ligger på malta så borde det inte vara något problem. Har för mig att man hoppat lite mellan olika svar på den frågan tidigare. Först var licensen viktig, sedan det och sedan det. Kan ha fel dock. Om NoiQ har sitt HQ på Malta bör väl således pokern ha sin verksamhet där, ergo skattefritt. Citera
Ola Brandborn Postad 10 Oktober , 2010 Rapport Postad 10 Oktober , 2010 Problemet är att DU ska bevisa för skatteverket att så är fallet. Jämför med Full Tilt som "alla vet" har sitt huvudkontor på Irland, men Skv ändå hävdar är skattepliktigt. Citera
Zyr Postad 24 Oktober , 2010 Rapport Postad 24 Oktober , 2010 ok, så det som gäller nu är var huvudkontoret ligger? "Copyrights ©, All rights Reserved. NoiQPoker - Flopgroup Ltd, Malta (EU) Registered Address: 102, Peacock Buildings, Testaferrata Street, Gzira, XBX1406, Malta. " Så bör noiq vara safe med andra ord? Men sen är väl all rakeback/bonus/race skattefritt oavsett vilken sajt man spelar på i världen? De flesta på noiq lever väl på sånt och backar från spel Citera
Agent Cooper Postad 24 Oktober , 2010 Rapport Postad 24 Oktober , 2010 ok, så det som gäller nu är var huvudkontoret ligger? Vadå nu? Det har alltid varit vart företaget du sluter avtal med har sitt säte. Citera
Drunken_Penguin Postad 24 Oktober , 2010 Rapport Postad 24 Oktober , 2010 ok, så det som gäller nu är var huvudkontoret ligger? "Copyrights ©, All rights Reserved. NoiQPoker - Flopgroup Ltd, Malta (EU) Registered Address: 102, Peacock Buildings, Testaferrata Street, Gzira, XBX1406, Malta. " Så bör noiq vara safe med andra ord? Men sen är väl all rakeback/bonus/race skattefritt oavsett vilken sajt man spelar på i världen? De flesta på noiq lever väl på sånt och backar från spel Källa or it didn't happen. Citera
devalanteriel Postad 24 Oktober , 2010 Rapport Postad 24 Oktober , 2010 Att rakeback är skattefritt finns på Skatteverkets hemsida. Citera
Akumila Postad 24 Oktober , 2010 Rapport Postad 24 Oktober , 2010 Källa or it didn't happen. http://www.skatteverket.se/privat/svarpavanligafragor/ehandel/privatehandelspel/vadarrakeochhurbeskattasrakeback.5.dfe345a107ebcc9baf80007946.html Fast de skriver också: Även sidoinkomster i form av sponsring och s.k. rake-back är beskattningsbara. Med rake-back menas den bonus en spelare får tillbaka på satsat kapital när han värvar nya spelare till en spel-webbplats. Här hittar du mer information om s.k. rake-back. Men detta var nog innan de visste vad rakeback är. Citera
Zyr Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 http://www.skatteverket.se/privat/svarpavanligafragor/ehandel/privatehandelspel/vadarrakeochhurbeskattasrakeback.5.dfe345a107ebcc9baf80007946.html Fast de skriver också: Men detta var nog innan de visste vad rakeback är. jo, där blandar de nog ihop rakeback med affe-inkomster.. men bra att dom annars skriver att rakeback är skattefritt, problemet blir väl att bevisa hur mkt rakeback man fått. Undra hur det blir på pokersidor där "rakebacken" kommer i form av en månadsbonus. Citera
Zyr Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Vadå nu? Det har alltid varit vart företaget du sluter avtal med har sitt säte. ok, då är jag med, men vad tror ni om noiq? Vilket företag slutar man avtal med? är det: Terms and Conditions of Use of Services of NoiQ ENTERTAINMENT 1. General 1.1. These Terms and Conditions ("T&C") apply to the usage by You of the Games (as defined below), the related enabling internet, mobile or other platforms through the website http://www.noiq.com, ("Website") and other related URLs. 1.2. NoiQ Poker is operated by NoiQ ENTERTAINMENT, Costa Rica. Gaming modules are provided by Entraction Network Ltd (former B2B Poker Network Ltd), Malta. 1.3. "NoiQ" in these T&C refers to NoiQ ENTERTAINMENT SRL, a company incorporated in Costa Rica, registration number 3-102-541580 eller är det "Copyrights ©, All rights Reserved. NoiQPoker - Flopgroup Ltd, Malta (EU) Registered Address: 102, Peacock Buildings, Testaferrata Street, Gzira, XBX1406, Malta. " Citera
Agent Cooper Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Min tolkning är att det är Costa Rica som gäller iom att det står i T&C att det är ett Costa Rica-bolag man sluter avtal med. Halmstrået är att Entraction-nätverket drivs från Malta. Citera
Drunken_Penguin Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 http://www.skatteverket.se/privat/svarpavanligafragor/ehandel/privatehandelspel/vadarrakeochhurbeskattasrakeback.5.dfe345a107ebcc9baf80007946.html Fast de skriver också: Men detta var nog innan de visste vad rakeback är. Källan pratar bara om rakeback som skattefritt, Zyr påstod (om än indirekt genom en fråga) att även bonusar och rakerace är skattefritt, vilket länken inte påvisar på något sätt. Observera att det är bara när det är fråga om en ren rake-back som denna blir skattefri. Om det är fråga om någon form av bonus inblandad kan bedömningen bli en annan. Citera
Matte_Maiden Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Min tolkning är att det är Costa Rica som gäller iom att det står i T&C att det är ett Costa Rica-bolag man sluter avtal med. Halmstrået är att Entraction-nätverket drivs från Malta. Ett Costa Rica-bolag kan väl i praktiken ha sitt säte på Malta? Jag vet inte exakt hur detta fungerar, men mailar man och frågar NoiQ så pekar de på sina Malta-adress. Citera
Agent Cooper Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Ett Costa Rica-bolag kan väl i praktiken ha sitt säte på Malta? Jag vet inte exakt hur detta fungerar, men mailar man och frågar NoiQ så pekar de på sina Malta-adress. Ja men det är klart att NoIQ försöker låtsas som att det är en skattefri sajt. Det ligger i deras intresse. Ett Costa Rica-bolag har sitt säte i Costa Rica. Ett Malta-bolag har sitt säte på Malta. Citera
Matte_Maiden Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Ja men det är klart att NoIQ försöker låtsas som att det är en skattefri sajt. Det ligger i deras intresse. Ett Costa Rica-bolag har sitt säte i Costa Rica. Ett Malta-bolag har sitt säte på Malta. Jo, jag förstår det. Frågan är ju vad som räknas som företagets säte, i och med att de enligt utsago inte har någon form av verksamhet i Costa Rica, utan att all verksameht de facto är förlagd till Malta sen ett gäng år tillbaka. Strunta i huruvida detta är sant, ifall det är så, hur är skatteläget? Citera
Agent Cooper Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Jo, jag förstår det. Frågan är ju vad som räknas som företagets säte, i och med att de enligt utsago inte har någon form av verksamhet i Costa Rica, utan att all verksameht de facto är förlagd till Malta sen ett gäng år tillbaka. Strunta i huruvida detta är sant, ifall det är så, hur är skatteläget? I så fall blir det en tolkningsfråga om det är företagets säte (Costa Rica) eller den huvudsakliga verksamheten (Malta) som ska räknas. Dvs samma typ av problematik som gäller för FullTilt. Citera
jon123 Postad 2 November , 2010 Rapport Postad 2 November , 2010 Någon som vet hur det ligger till med devilfish poker på entraction? Jag hittar bara massa information som pekar mot att man binder sig till nätverket dvs entraction och malta. ¨ Jag har sett samma sak hos flera skins. Någon som kan ge lite klarhet i det hela? Citera
jon123 Postad 2 November , 2010 Rapport Postad 2 November , 2010 Någon som vet hur det ligger till med devilfish poker på entraction? Jag hittar bara massa information som pekar mot att man binder sig till nätverket dvs entraction och malta. ¨ Jag har sett samma sak hos flera skins. Någon som kan ge lite klarhet i det hela? bump... En lista på säkra och skattefria entraction skins vore givetvis det ultimata. Citera
#LOUDmouth# Postad 3 November , 2010 Rapport Postad 3 November , 2010 Någon som vet hur det ligger till med devilfish poker på entraction? Jag hittar bara massa information som pekar mot att man binder sig till nätverket dvs entraction och malta. ¨ Jag har sett samma sak hos flera skins. Någon som kan ge lite klarhet i det hela? Har kollar igenom websiten och överallt nämns Malta och Entraction. På http://www.devilfish.com/en/Affiliates.aspx nämns dock Devilfish Gaming PLC som ska vara noterat på någon börslista i London. Kollar man på http://www.devilfishgamingplc.com/ så framgår: Devilfish Gaming PLC is incorporated in England and Wales under the Companies Act 1985 with Registered Number 6400833. Så kort & gott. Malta & England = skattefritt. Tycker att Devilfish's upplägg verkar likna Unibet & Betssons. /#LOUDmouth# Citera
fiskpatte747 Postad 5 November , 2010 Rapport Postad 5 November , 2010 Hur är det med europoker, partypoker, redbet och victory poker? Citera
checkamat Postad 5 November , 2010 Rapport Postad 5 November , 2010 Hur är det med europoker, partypoker, redbet och victory poker? europoker, redbet o party är skattefria hittar inget på Victorys hemsida om var deras huvudkontor finns Citera
Recommended Posts