Gå till innehåll

Lista över skattefria sajter! (Läs inlägg #1!)


Recommended Posts

givetvis hjälper jag till..Men ska jag bara kopiera det jag skrev??? Inte så duktig på detta. Men om du kan så gör det gärna...U R welcome...inga problem

Då sitter vi nog i samma sits

 

Jag började med en småsumma...Nu har jag ganska mycket ...Visste absolut inte från start att den sidan jag spelade på var icke EU sida..Men egenligen...Fan spelar det för roll.

Är väl bättre att regeringen Erkänner poker som ett skicklighetsspel. Jag menar om det är ett turspel, hur kan man plussa en konstans växande summa varje månad? Hur kan proffsen konstanst plussa om det bara rör sig om gambling?

Däremot kan jag hålla med om att Pokerturneingar är mer räknat som gambling, men in det långa loppet kan ingen kommai från att poker är ett skicklighetsspel.

Blir förbannad på hycklerierna

 

 

 

Tackar, jag är intresserad av hela disk från start.

 

Anledningen är att jag själv spelat på heltid länge nu och nolltaxerat. Är också fruktansvärt uppretad på skatteverkets till synes godtyckliga bedömningar.

 

/beachhouse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

givetvis hjälper jag till..Men ska jag bara kopiera det jag skrev??? Inte så duktig på detta. Men om du kan så gör det gärna...U R welcome...inga problem

Då sitter vi nog i samma sits

 

Jag började med en småsumma...Nu har jag ganska mycket ...Visste absolut inte från start att den sidan jag spelade på var icke EU sida..Men egenligen...Fan spelar det för roll.

Är väl bättre att regeringen Erkänner poker som ett skicklighetsspel. Jag menar om det är ett turspel, hur kan man plussa en konstans växande summa varje månad? Hur kan proffsen konstanst plussa om det bara rör sig om gambling?

Däremot kan jag hålla med om att Pokerturneingar är mer räknat som gambling, men in det långa loppet kan ingen kommai från att poker är ett skicklighetsspel.

Blir förbannad på hycklerierna

 

Ja kopiera bara skatteverkets fullständiga svar och klistra in (gärna dina frågor med). markera stycket sen, kopiera med knapparna: "Ctrl + c" klistra in klistra in med knapparna"ctrl + v" ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att skatten är bortagen kan ju betyda att det faller under annan skatt istället(vanlig inkomstskatt?) och som sagt: gåvoskatt gällde nog bara släkt o makar

 

tex om jag fick 1 miljon av en icke släkting som gåva....skulle jag nog tippa att det inte var skattefritt (eventuell kanske om det var min mor som gav mig...men inte en okänd, sedan tittar väl säkert skatteverket närmare på givaren också)

 

...men men det är bara en känsla jag har med logiskt tänkande utan att orka studera just nu :D

 

Gåvoskatten är slopad, precis som det står i artikeln. Och du får inte betala inkomstskatt om du får en gåva från en polare. Det vore väl inte så logiskt, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well jag menar ju inte chipdumpa stora summor på en dag,,,utan kanske under 1, 2 ,3 månaders tid...på Highstakes bord...Finns inte en chans om man sköter det snyggt liksom

 

 

Att chipdumpa, som du antyder, är knappast att rekommendera. Risken att du och din polare får era konton spärrade och era pengar frysta är väldigt stor.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gåvoskatten är slopad, precis som det står i artikeln. Och du får inte betala inkomstskatt om du får en gåva från en polare. Det vore väl inte så logiskt, eller?

 

var bara en exempelsaktt...

gåvor kan man väl bara ge till släktingar/makar?

det bedöms väl vara donation om du slänger iväg en mille till icke släkting/okänd?? (o då är det väl bara allmännyttiga organisationer som kan ta emot det skattefritt?)

 

tingsrätten måste registrera(godkänna?) inlämnad gåvodeklaration?

http://www.skatteverket.se/skatter/gavoskatt/gavohandlingar.4.18e1b10334ebe8bc80002727.html

ni måste väl kunna bevisa att ni är makar då? :D

 

jag är absolut ingen expert så jag kan mycket väl ha fel, men tills nån säger nåt annat påstår jag det är helt normal skatt på en "gåva/donation" man får från en okänd person, typ som man skulle ha tjänat dom själva på jobb.(för att få det till gåva lär man ju vara släkt, eller bevisa för tingsrätten man är makar.)

 

men det finns ju dom som jobbat på skatteverket här som snart kommer och tar oss i örat och rättar oss :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var bara en exempelsaktt...

gåvor kan man väl bara ge till släktingar/makar?

det bedöms väl vara donation om du slänger iväg en mille till icke släkting/okänd?? (o då är det väl bara allmännyttiga organisationer som kan ta emot det skattefritt?)

 

tingsrätten måste registrera(godkänna?) inlämnad gåvodeklaration?

http://www.skatteverket.se/skatter/gavoskatt/gavohandlingar.4.18e1b10334ebe8bc80002727.html

ni måste väl kunna bevisa att ni är makar då? :D

 

jag är absolut ingen expert så jag kan mycket väl ha fel, men tills nån säger nåt annat påstår jag det är helt normal skatt på en "gåva/donation" man får från en okänd person, typ som man skulle ha tjänat dom själva på jobb.(för att få det till gåva lär man ju vara släkt, eller bevisa för tingsrätten man är makar.)

 

men det finns ju dom som jobbat på skatteverket här som snart kommer och tar oss i örat och rättar oss :D

 

Artikeln tar ju upp vad som gällde gåvor under slutet av 2004, dvs. under övergången till slopad gåvoskatt.

Vad är "normal skatt"? Ska givaren betala arbetsgivaravgifter också?

Det känns som att du bara sitter och gissar en massa, och det tillför ju inte så mycket.

 

Jag kan inte hitta någon information någonstans om att gåvor skulle vara belagda med skatt i specialfall. Därför antar jag att det inte är så. Någon som vet säkert får gärna skriva vad som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kikat på mansion poker, ongame. De är skattefri så vitt jag förtstår. "Operate and licensed in gibraltar". Gibraltar tillhör EU. Hitta en bra sammanfattning av vilka länder som ingår i EU och specialfallen http://en.wikipedia.org/wiki/Special_member_state_territories_and_the_European_Union

 

"Notwithstanding its being part of the EU, Gibraltar is outside the Customs Union and VAT Area and is excluded from the Common Agricultural Policy."

 

Kan någon förklara vad det här innebär och vad kravet är för att en pokersite ska vara skattefri (kraven på landet som siten är belägen i, alltså)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Notwithstanding its being part of the EU, Gibraltar is outside the Customs Union and VAT Area and is excluded from the Common Agricultural Policy."

 

Kan någon förklara vad det här innebär och vad kravet är för att en pokersite ska vara skattefri (kraven på landet som siten är belägen i, alltså)?

 

http://www.expressen.se/1.277209

 

enligt den artikeln säger skatteverket att Gibraltar är skattefritt.

Så man kan väl hoppas det stämmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Notwithstanding its being part of the EU, Gibraltar is outside the Customs Union and VAT Area and is excluded from the Common Agricultural Policy."

 

Kan någon förklara vad det här innebär och vad kravet är för att en pokersite ska vara skattefri (kraven på landet som siten är belägen i, alltså)?

 

Det innebär att Gibraltar är EU-medlem (sedan 1973 för övrigt), men att de står utanför tullunionen, momssamarbetet samt jordbrukspolitiken. Lite som att Sverige är fullvärdig EU-medlem, men står utanför Eurosamarbetet.

 

Sen kanske det är på sin plats att förtydliga det här med begreppet "skattefri". När vi pratar om skattefria pokersajter så pratar vi alltså om sajter som är befriade från skatt på vinster för EU/EES-medborgare. Du ska alltså vara EU/EES-medborgare (permanent bosatt i EU/EES) för att kunna spela skattefritt på pokerspel som anordnas av en sajt inom EU/EES.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det innebär att Gibraltar är EU-medlem (sedan 1973 för övrigt), men att de står utanför tullunionen, momssamarbetet samt jordbrukspolitiken. Lite som att Sverige är fullvärdig EU-medlem, men står utanför Eurosamarbetet.

 

Sen kanske det är på sin plats att förtydliga det här med begreppet "skattefri". När vi pratar om skattefria pokersajter så pratar vi alltså om sajter som är befriade från skatt på vinster för EU/EES-medborgare. Du ska alltså vara EU/EES-medborgare (permanent bosatt i EU/EES) för att kunna spela skattefritt på pokerspel som anordnas av en sajt inom EU/EES.

 

Men det jag menar är, vilket EU-samarbete är det som innebär att vinster från ett land inom samarbetet är skattefritt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag lite förvirrad. Fick för mig att pokerroom.com ändrat sina T&C så att avtalet inte längre slöts med Safepay utan Ongame ltd, som låg inom EU. Så mejlade jag Tower och frågade om uppdateringen även gällde dem. Fick svar häromdan att de nu uppdaterat T&C, men där står att nya avtalspartnern Ongame ltd ligger på St Kitts! Och nu när jag kollar Pokerroom ser jag ingen adress till Ongame öht.

 

Har jag läst i syne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det jag menar är, vilket EU-samarbete är det som innebär att vinster från ett land inom samarbetet är skattefritt?

 

Det Skatteverket säger idag är att arrangören måste vara "EU-medborgare" samt att spelet ska ske "inom EU". Vad exakt detta i slutändan beyder vet nog ingen idag, tyvärr, innan det är avgjort i högre rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag lite förvirrad. Fick för mig att pokerroom.com ändrat sina T&C så att avtalet inte längre slöts med Safepay utan Ongame ltd, som låg inom EU. Så mejlade jag Tower och frågade om uppdateringen även gällde dem. Fick svar häromdan att de nu uppdaterat T&C, men där står att nya avtalspartnern Ongame ltd ligger på St Kitts! Och nu när jag kollar Pokerroom ser jag ingen adress till Ongame öht.

 

Har jag läst i syne?

 

http://www.ongamenetwork.com/contact/

 

 

Ongame Network Ltd

Europort, Suite 611

Gibraltar

 

Det är Ongame Network Ltd man sluter avtalet med på Pokerroom.

 

PS Notera att Tower inte verkar vara skattefritt. Samma gäller även då Hollywood Poker - så alla Ongamesiter är inte skattefria.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scandicbookmakers.com (ONGAMES)

 

En sida som totalt har ignorerats är Scandicbookmakers på ongames. Även denna sajt bör vara skattefri eller?

 

Följande står på hemsidan:

 

Firmaets hovedkontor er beliggende i Malta, hvorfra firmaet har licens til at drive bookmakervirksomhed.

 

Scandic Bookmakers Limited, Company registration number: C37691

 

Ifall Betsson anses vara skattefri bör även denna anses vara skattefri right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...