Gå till innehåll

BOK: "Super System II" av Brunson


drc

Recommended Posts

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror väl inte riktigt på att den kommer ut så tidigt, lär ju vara full med korrekturfel - om man nu lyckades få till ett så grovt fel på framsidan (någon som ser det)?

 

Men intressant läsning av BIBELN 2 skall det bli, ser verkligen fram mot den!

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vill beskriva Super system lite kort,med egna ord?

 

Under -70 och -80 talet bästa boken. Numer lite utdaterd då blindarna ändrats och intresset för olika spel ändrats, men en milstolpe och ett måste att ha läst om man vill spela seriöst.

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig som fortfarande är om inte nybörjare så i alla fall en ganska oerfaren pokerspelare (ett år) var Super System ett stort lyft efter Poker Theory, Advanced Hold'em m fl. Om Sklansky, Warren och andra står för den solida grunden, som är ett måste, snackar Brunson tornrum med utsikt.

 

Jaså, är den utdaterad? Fan, då åker man omkring i Vasaloppsspåret på gamla trälagg. Nåja.

 

PS Jag pratar om den delen som rör NLHE, det andra har jag inte läst. Utom Brunsons egen historia och annat kringsnack, som är väldigt underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det är flera nya författare till Super System 2. Dessutom är "Super System" utdaterad när det gäller blindstruktur och liknande saker.

 

Min gissning är att en hel del nytt kommer att skrivas medan en del av texten endast blir reviderad.

 

Se nedan vad en av medskribenterna Daniel Negreaunu skriver om boken:

 

The release date will probably be sometime this summer. I don't have all the details as to who is contributing but I do know this:

 

No Limit Hold'em- Doyle Brunson

Limit Hold'em- Jennifer Harman

7 Card Stud- Chip Reese

Stud H/L- Todd Brunson

Omaha H/L- Mark Gregorich

Triple Draw- Daniel Negreanu

 

Without even reading all of the chapters myself as of yet, I can safely say that SuperSystem 2 will be a "must have" to any serious player.

While SuperSystem is still considered the "Poker Bible" I think the revised second edition will be twice as good. Personally I spent a lot of time and energy on the triple draw chapter and I'm extremely confident that anyone who reads it will be able to beat almost any triple draw game in the world if they stick to the principals.

I also read Jennifer Harman's limit hold'em chapter, and wow! It is by far the best piece of literature on the game that I've ever read. It stresses aggression and isolation, and then clearly explains how to implement those two ideas into your game. Overall I think the chapter is geared towards sophisticated, high limit thinking but all of the concepts apply to low limit games as well.

 

I am absolutely honored to have my name attached to this book. All of the "writers" are actually accomplished players who play in some of the biggest games in the world. SuperSystem 2 will provide a glimpse into the poker minds of some of the most successful poker players in history!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

I brist på litteratur för NL (förutom Ciaffone/Reuben) har jag funderat på att skaffa Super/System. Frågan är om det är värt att beställa boken innan 2an kommer?

Brunson har ju själv sagt att han fick ändra sitt NL-spel efter att ha skrivit Super/System, så han kanske kommer med helt nya upplägg i uppföljaren? Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hejsan, har precis anmält mig till det här forumet och suttit klistrad vid skärmen ett par timmar. Är helt ny i gamet så det fanns en väldig massa intressant information att ta del av här. Hatten av till forumets inititativtagare!

 

Hoppas jag inte har missat att detta har tagits upp någon annanstans, skulle det vara så får jag skylla på att jag blivit snurrig av allt läsande ;)

 

Såg på adlibris att de hade Super System 2 men att den var utsåld för tillfället så jag tänkte höra om det är någon av er som har läst den ännu? Har förstått att det kan vara bra att läsa ettan oavsett vilket spel man spelar mest (inte helt otippat är det hold'em jag spelar). Men det känns lite onödigt att läsa den då den stämplas som utdaterad lite överallt, om det är så att tvåan är en revidering med nya tillägg känns det bättre att lägga tiden på att läsa den direkt istället. Är det så att tvåan i princip "tar vid där ettan slutar" måste jag naturligtvis tänka om.

 

Någon som kan bidra med något här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Jag har fått den från Doylesroom.com men det tog lite längre tid än jag räknat med, för det hade varit något fel med min kontoregistrering. Så när jag hade mina Action Points satt jag och väntade på att få en bekräftelse via mail att jag skulle få boken men det kom inte så efter en 3 veckor snackade jag med "live managern" och till slut fattade han vad jag ville. Sedan kom den så fort den hade lämnat tryckeriet. Poängen tar max en vecka att spela ihop om man skulle lira 1-2$ limit ca 2 timmar om dagen, men vid högre limit eller no limit kan det gå på en till två dagar typ.

 

Ett citat från RGP:

 

"Super System 2, A Course in Power Poker only at;

http://www.doylesroom.com

 

As I have stated the book WILL NOT be released to book stores or web sites

vendors until the possibility OF ....NEVER.

DOYLESROOM.COM has decided to keep the book exclusive to DoylesRoom.com.

Again, the book will not be available anywhere else as long as HE feels

the book is bringing enough people to the site, it won't be released. This

may be FOREVER! The number of people joining daily (huge) and the amount

of qualifiers, which is about to reach over 100 qualifiers by Friday means

that it will not be found at any other place except DoylesRoom.com.

 

If a web site or local or national bookstore tells you that book is coming

out on xx-xx-200x, they are wrong. There is no date. Doyles only promise

for a release and acquisition is and has been to the loyal players at

http://www.DoylesRoom.com who join, deposit, and accumulate 10,000 Action

Points. This feat that can be done very easily. You can deposit $25.00 and

play low limit and your points will add up quickly right before your eyes.

Of course the higher you play, the faster your AC points will add up.

 

So...in the future, if a post appears about a NEW RELEASE date..It will be

WRONG! Refer all such posts to this post. I will take the responsibility

to tell you when the public release day will be. There is no date in the

near sights...again...it could be never,

 

The book is now on the printers table and is COMPLETE in written from! It

will come out in November. I congratulate in advance all DoylesRoom

players who have locked up their 10,000 Action Points, for they are first

on this list to receive their books out of the first couple or three cases.

 

This should clear up all dates you are given by bookstores and web sites.

Refer them to ticorazz@yahoo.com if they give you a beef about their

claims.

 

 

Good luck!

 

 

Darryl 'RazzO' Phiilips

ticorazz@yaoo.com"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapitlen i boken låter iaf intressanta :)

 

Chapter # --- Chapter Title --- Starts on this page

 

Foreward by Avery Cardoza 17

Preface by Johnny Chan 25

1. Introduction by Doyle Brunson 29

2. My Story by Doyle Brunson 39

3. The History of No-Limit Texas Hold Em by Crandell Addington 69

4. Online Poker by Doyle Brunson 85

5. 43 Exclusive Super/System 2 Tips from Mike Caro University by Mike Caro 115

6. Specialize or Learn them All? by Steve Zolotow 193

7. Limit Hold Em by Jennifer Harman 203

8. Omaha Eight-or-Better by Bobby Baldwin 283

9. Seven-Card Stud High-Low Eight-or-Better by Todd Brunson 361

10. Pot-Limit Omaha High by Lyle Berman 415

11. Triple Draw by Daniel Negreanu 463

12. Tournament Overview by Doyle Brunson 517

13. No-Limit Hold Em by Doyle Brunson 527

14. World Poker Tour by Steven Lipscomb 631

15. Glossary 654

 

 

672 sidor eller något sånt har jag för mig att jag läste att den var

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Jag skulle säga att det är onödigt att köpa ettan, om det inte är så att du gjärna vill ha den. Super/System 2 har mera nutida spel så som Omaha Pott och /8, medans ettan har Draw och Stud. Tvåan har Tripple draw istället för Razz och Low-ball. Sedan är det nog inte så stor skillnad på Doyles NL del. Han tyckte själv när han läste den gamla att det var mycket bra. Sedan skrev Harman FL delen som är det bästa FL jag läst och jag har nästan 10 FL-böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omaha High är bra

Omaha Hi/lo är efter en snabb genomläsning bra (Med den skribenten så borde det vara världsnmaterial)

Texaf Fixed verkar bar

Texa NL mest upprepning från förra.

Ej läst 7/Hilo eller 2-3-7

 

 

På det hela en hygglig bok - inte revolotionerande som ettan var på sin tid, men hygglig

 

/Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...