Gå till innehåll

Enskilt bästa egenskap för att lyckas med THe?


Jox

Recommended Posts

Hej på er!

 

Till att börja med måste jag tacka alla som gör detta forum så läsvärt som det är. Det kan vara svårt att slita sig ibland, men man lär sig mycket.

 

Som färsk fisk undrar jag vad som gör en pokerspelare till en vinnare online (THE). Om ni bara får nämna en sak vad är då den enskilt bästa egenskap som krävs för att lyckas i de olika spelen Limit, Pott och NoLimit Texas Hold'em?

 

Är det någon som har några idéer? (dum fråga :) )

 

/Jox

 

* Pill, pill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmåga att räkna (eller "känna") för att komma fram till hur man ska agera...

 

Öhh, DUH! Självklart svar eller hur...?

 

Lika självklart svar är att kunna läsa motståndarna utifrån hur de bettar, väntar med sina bets, vilka kort de brukar spela osv.

 

Det beror lite på vilken spelformen är vad som är viktigast.

 

Att vara disciplinerad och inte tilta när det går emot är ju också en fin egenskap. Ofta gör man vinsten på att inte gå med i potter... :?

 

 

 

Hmmm... blir intressant att läsa sågningarna av mina åsikter! :D Får hoppas man lär sig nåt på kuppen bara!! Kom an bara! ;)

 

/Holdem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disciplin är en väldigt vikitg egenskap när man spelar poker men du är inte en bra pokerspelare bara för att du har disciplin.

 

Du behöver tävlingsförmåga, intelligens, någorlunda människokännedom, våga att gambla i rätt lägen, ett bra psyke för att kunna hantera framgångar och motgångar, kunna vara lite empatilös, ha lätt för siffror och räkning (vilket inte är lika med att man är intelligent).

 

Det finns självklart många fler egenskaper men ajg gissar att desto fler egenskaper av de du behöver som du har och gärna i rätt kombination - desto bättre pokerspelare kan du bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid låga fix-limitspel skule jag vilja säga att matematiken är viktigast. Det går ju dock ihop lite med diciplinen som många nämt att exempelvis inte spela dåliga händer "bara för att man inte fått några spelbara händer på ett bra tag". Kan man matten spelar man helt enkelt inte de händerna för att man vet att de inte är gynsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enskilt bästa egenskap man kan ha i poker är att kunna bedöma exakt vad motståndaren har eller om du har bättre hand än han. Förstår inte hur ni ens kan tänka på andra egenskaper.

 

Utan diciplin kommer du ändå syna, bara för att efter att ha åkt ur turneringen säga "Varför synade jag? Jag _visste ju att han hade en stege." ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan diciplin kommer du ändå syna, bara för att efter att ha åkt ur turneringen säga "Varför synade jag? Jag _visste ju att han hade en stege." ;)

Så disciplin i poker är alltså ungefär samma disciplin som behövs i livet för att inte upprepade gånger lägga handen på spisplattan?

 

Känns lite som att säga att det är viktigt att inte äta upp sina hålkort när man spelar på finalbordet i en turnering och har träffat en stark hand. Ok, det stämmer, men är inte det lite uppenbart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite som att säga att det är viktigt att inte äta upp sina hålkort när man spelar på finalbordet i en turnering och har träffat en stark hand. Ok, det stämmer, men är inte det lite uppenbart?

 

Det är okej att äta upp hålkorten om det är en dålig hand, eller? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...