Gå till innehåll

-

mickol

Recommended Posts

Tycker du verkar vara en helskön lirare! Självklart ska du fortsätta spela som du gjort tidigare, att ändra ett vinnande koncept är ju som bekant ingen höjdare... Strunta i vad alla avundsjuka (?) PF:are säger och fortsätt blåsa dem på pengar :D . Jag unnar dig all framgång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför bryr du dig mickol? Typisk mats, besserwisser som tror han e nå jävla pokergud, får mig att må illa. "Jag har vunnit en EPT, nu är jag bäst i världen".

Argumentet att det inte är så smart att ge upp EV för att minska varians är ju rätt, det är bara så.

Diskussionen om LAG vs TAG eller whatever är en helt annan grej och där sades det ju en del korkade saker. Finns ju gott om spelare som på ytan inte verkar vara särskilt spektakulära men som presterar extremt väl, medan en hel del av LAG-hjältarna (både turneringar och cash) i själva verket inte alls är så häftiga över tid, de ser bara väldigt bra ut i perioder av extrem positiv varians.

ACJag har läst den meningen massa massa gånger nu och jag fattar fortfarande inte hur den hänger ihop.

Om man foldar spelar man boule, inte poker. Tydligen...

Länk till kommentar

Får man fråga hur tajt du egentligen spelar för att få all den kritik för din spelstil?? vad har du för Vpip? eller liknande..

Vad betyder Vpip? :)

Det betyder Volantary put in pot eller flops seen är väl också en annan benämning. Kunde vara intressant att veta då de pratades mycket om att du spelade så tajt men eftersom jag inte sett några siffror i dagboken på det så frågar jag :D

Har du PT eller PO2 borde det vara lätt siffra att hitta.

Länk till kommentar

Varför bryr du dig mickol? Typisk mats, besserwisser som tror han e nå jävla pokergud, får mig att må illa. "Jag har vunnit en EPT, nu är jag bäst i världen".

Har inte påstått det. Men jag tänker argumentera för det jag tycker.

Ang LAG vs TAG och maffia osv... jag har 22/16 hittils på 5/10. Super-LAG va?

Du verkar också jävligt avundsjuk på att jag hade tur i rätt turnering... jobbigt för dig är allt jag kan säga.

Länk till kommentar

Vill bara säga att jag tycker din dagbok är tusen gånger mer givande än såväl iremmats som djens dagböcker. Där hittar man 90% HH som går ut på att 3 personer limpar på 5/10 och så slår ngn av dom om med 62o, snor blindsen och lägger sedan ut som HH. Dessa typer av HH varvar dom med skryt skryt skryt skryt skryt... för att dom var och en vann 800 000 sek eller något i ept.. Hade det inte varit för att det sitter X antal tomtar i deras dagböcker och skriver "wow, jag vill vara som dig" så antar jag att de skulle dö ut.

Mickol, oavsett spelstil fortsätt skriv som du gjort i dagboken, den är oerhört givande.

Länk till kommentar

Någon skrev:

Argumentet att det inte är så smart att ge upp EV för att minska varians är ju rätt, det är bara så.

Detta är inte nödvändigtvis sant och bygger egentligen på ett antagande om godtyckligt stor bankrulle. Det är klart att man kan minska volatiliteten, ofta på bekostnad av den förväntade vinsten, om man anser att man behöver att skydda sin bankrulle.

Argumentet mot detta är ofta att man spelar på för hög nivå för att kunna spela på så sätt som optimerar den förväntade vinsten.

Men det måste då påpekas att det inte nödvändigtvis är så att man vinner mer på den lägre nivån, vilket ofta antas.

Kort sagt: Mickol kanske vinner mer på att spela 600NL försiktigt än att gå ner till tex 400NL och spela på ett sätt som optimerar den förväntade vinsten.

Länk till kommentar

Derra:

Se senaste pokermag uppslaget sidan 14, inget ept där, eller 24hs kryssning senast, eller statistik för spelet en längre tid?

Varken jag eller mats lever på enbart EPT, eller räknas inte hans österrike tvälingar etc?

Och själkva grejen här är att micko ger upp pengar för att..ehm...ja, han ger upp pengar utan anledning.

Länk till kommentar

Det är klart ett man kan minska volatiliteten genom att minska den förväntade vinsten om man anser att man behöver att skydda sin bankrulle.

Gulningsrisken ökar rimligen om man konsekvent tackar nej till vissa +EV-lägen. Det var ju inte tveksamma eller nära 0-situationer som diskuterades, utan klara lägen.

Nu tror jag inte att lägena Mickol talade om att vika i är tillräckligt frekventa för att spela så där jättestor roll, och det är fullt möjligt att hans spel i övrigt är starkt.

Angående rulle så nämndes en månadsinkomst på 100k-300k, om han inte gör något i stil med att sprinkla kokain på frukostflingorna ska det inte vara något problem för 600NL.

[OT]

Välkommen till forumet. Misstänker att du stavade fel i nicket, PM:a QoS om du vill ha det fixat

[/OT]

Varken jag eller mats lever på enbart EPT, eller räknas inte hans österrike tvälingar etc?

Tävlingar räknas inte över huvud taget.

Du kastar förresten lite sten i glashus angående att ge upp värde mtp på din match mot KL.

Länk till kommentar

Alltså.. vad är det exakt för lägen vi talar om här? Vilka lägen ger han upp värde i?

Enda handen jag vet har diskuterats är väl hans AKs hand där han låter maniacen beta sönder sig in i mickols AK träff.. men frågan i den handen var väl om han skulle reraisat pre och sedan synat Fi:s all in lr inte?

är det nåt jag missat lr är de ens någon hand mer som diskuterats lr menar ni hans spel i övrigt?

Länk till kommentar

Alltså.. vad är det exakt för lägen vi talar om här? Vilka lägen ger han upp värde i?

Enda handen jag vet har diskuterats är väl hans AKs hand där han låter maniacen beta sönder sig in i mickols AK träff.. men frågan i den handen var väl om han skulle reraisat pre och sedan synat Fi:s all in lr inte?

är det nåt jag missat lr är de ens någon hand mer som diskuterats lr menar ni hans spel i övrigt?

Det allt började med var att han inte vill raisa AK för att han "måste lägga" om galningen ställer.

Det är svårt att får en större edge än den du får med AK vs en galnings HD all in pre.

Länk till kommentar

Vill bara säga att jag tycker din dagbok är tusen gånger mer givande än såväl iremmats som djens dagböcker. Där hittar man 90% HH som går ut på att 3 personer limpar på 5/10 och så slår ngn av dom om med 62o, snor blindsen och lägger sedan ut som HH. Dessa typer av HH varvar dom med skryt skryt skryt skryt skryt... för att dom var och en vann 800 000 sek eller något i ept.. Hade det inte varit för att det sitter X antal tomtar i deras dagböcker och skriver "wow, jag vill vara som dig" så antar jag att de skulle dö ut.

Mickol, oavsett spelstil fortsätt skriv som du gjort i dagboken, den är oerhört givande.

Haha. Denna dagboken blir mer och mer komisk. I början av dagen tyckte jag att det var bisarrt hur mycket kritik mickol fick. Nu tycker jag att det är precis tvärtom. Nu spyr alla galla över Mats & CO.

Gruppkram?

Länk till kommentar

Det allt började med var att han inte vill raisa AK för att han "måste lägga" om galningen ställer.

Det är svårt att får en större edge än den du får med AK vs en galnings HD all in pre.

aha oki.. gillar iofs inte heller att syna mig all in med AK i cashgame om det inte är en lillstack. Men att man "måste" lägga där är ju knappast fallet.. beror ju mkt på hur pass galen fi är å vilken stack han har å hur tiltad han är. :)

Länk till kommentar

Phil Hellmuth gjorde en Allesinnes i High Stakes Poker för några veckor sen.

Rätta mig om jag har fel:

Phil har Tx mot Barrys pocketpar... de hamnar all in på flopp TTx. Phil skaffar sig en 80% insurance mot Barry efter att korten vänts upp... hela pokervärlden skrattar.

Länk till kommentar

Säg att galningen limpar in. Jag antar att du limpar in med AK då med va?

Har just försökt läsa ifatt den här tråden(har inte kommit längre än så här) så jag ber om ursäkt om jag kommenterar lite gamla saker.

On topic:

Det här var nog det dummaste jag hört.

Några av de starkare argumenten för varför han bara synade preflop var så att 1: han skulle slippa ett all-in läge; 2: så att han inte skulle skrämma fi.

Jag såg även att du redan svarat på punkt 2, men snälla nån - du tror väl inte att han höjer pre efter limpare och re-raisar pre med samma HD ?

Länk till kommentar

• Skapa nytt...