Gå till innehåll

-


mickol

Recommended Posts

bara att ingen ev er kan hålla med att den andre har en poäng i den ena säger.

Vad finns det att hålla med om? mickol har sagt att han inte skulle ta en EV+ beslut även om han spelade med öppna kort. Det anser jag och flera andra är idiotiskt men låt han göra det om han vill dock blir folk trötta på är att han fortsätter säga att han inte spelar felaktig poker vilket han i sådant fall gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Åh vad ni tiltar ur mig snart.

 

Same, same.

 

Jag undviker coinflips i så hög grad jag kan, tjänar bra på mindre riskfulla spel.

 

Förstår det, men förstår däremot inte varför du väljer VISSA ev-situationer men inte andra. Vad är skillnaden?

 

läs ovan och det allin skriver.

 

Har gjort det och det är fortfarande ett felaktigt resonemang.

 

Mina sessioner brukar sträcka sig åtminstonde 2-3h, lägen kommer.

 

Så vida du inte spelar OÄNDLIGT långa sessioner så spelar det roll att du kastar bort plus-EV-lägen.

 

Hur trångsynt kan en person vara? För att DU säger att något är rätt så betyder inte det att det är rätt.

 

En hint är att om ALLA andra förutom du säger att det är rätt/fel så stämmer det nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte förstått något av det jag skriver. Jag behöver inte ta varje EV+läge jag får eftersom jag kan välja och vraka bland vilka möjligheter jag vill.

 

Det är just det här som är fel. NEJ det spelar ingen roll om du kan välja och vraka. Är du favorit så är du. Fattar inte hur du tänker. Förstår du ens mitt och alla andra resonemang?

 

Och nej jag är ny i diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är bara nyfiken på hur du lyckas få någon action mot dig generellt sett? Eftersom b2b har ca 4 spelare totalt så borde väl dessa ha ganska bra koll på ditt spel? Eftersom du vill minska din varians så antar jag helt "out of the blue" att du inte bluffar överdrivet mycket, och aldrig ställer preflop om du inte har AA-QQ. Folk ser inte detta när dom möter dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte förstått något av det jag skriver. Jag behöver inte ta varje EV+läge jag får eftersom jag kan välja och vraka bland vilka möjligheter jag vill.

 

Det är just det här som är fel. NEJ det spelar ingen roll om du kan välja och vraka. Är du favorit så är du. Fattar inte hur du tänker. Förstår du ens mitt och alla andra resonemang?

 

Och nej jag är ny i diskussionen.

 

Kan vara större och mindre favorit.....

 

Och vad skulle det göra för skillnad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och vad skulle det göra för skillnad menar du?

 

Sluta lolla mig.

 

Jättebra svar.

 

Så du tar hellre ETT enda tillfälle där du är 10% favorit än ett där du är 2% och ett där du är 10%. Verkar vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och vad skulle det göra för skillnad menar du?

 

Sluta lolla mig.

 

Jättebra svar.

 

Så du tar hellre ETT enda tillfälle där du är 10% favorit än ett där du är 2% och ett där du är 10%. Verkar vettigt.

 

Jag kan inte råda över hur mycket tillfällen jag får, tar dem som de kommer.

 

Om du vill ha svar på din förra fråga, ju större favorit du är desto större chans har du att vinna. Är du 100% favorit då vinner du alltid, 0% är motsatsen. 50% vinner du varannan gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och vad skulle det göra för skillnad menar du?

 

Sluta lolla mig.

 

Jättebra svar.

 

Så du tar hellre ETT enda tillfälle där du är 10% favorit än ett där du är 2% och ett där du är 10%. Verkar vettigt.

 

Jag kan inte råda över hur mycket tillfällen jag får, tar dem som de kommer.

 

Om du vill ha svar på din förra fråga, ju större favorit du är desto större chans har du att vinna. Är du 100% favorit då vinner du alltid, 0% är motsatsen. 50% vinner du varannan gång.

 

Vet inte varför du är så otroligt arrogant. Som om det är JAG som inte kan nåt, när det är ganska rätt så precist tvärtom.

 

Ditt totala övertag blir ju inte större för att du väljer bort situationer där du bara har lite EV och bara plockar dem där du har stor. Jag fattar inte hur du inte kan förstå det, och istället hoppa på mig när jag berättar hur det är. Jag har spelat tusen ggr fler händer än du har genom årens lopp, så ta ditt arroganta sätt och stoppa upp nånstans din tomte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att du har 1000 kr som du har tänkt att spela för. Torskar du så kommer du aldrig mer spela för då är du pank för alltid.

 

Du blir först erbjuden att spela tärning. Erbjudandet gäller att om du slår en trea eller högre så vinner du 1000 kr. Slår du en etta eller tvåa så förlorar du dina 1000 kr. Du har alltså ett positivt EV, men du bestämmer dig att avstå eftersom du tror att du kan hitta ett bättre spel.

 

Mycket riktigt, lite senare på dagen hittar du en snubbe som ger dig 1000 kr sålänge du inte slår en etta. Du tror dig inte kunna ett bättre spel, så du spelar.

 

Låt oss säga att samma scenario utspelar sig, men denna gång har du en rulle på en mille. Hur skulle du göra då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet inte varför du är så otroligt arrogant. Som om det är JAG som inte kan nåt, när det är ganska rätt så precist tvärtom.

 

Ditt totala övertag blir ju inte större för att du väljer bort situationer där du bara har lite EV och bara plockar dem där du har stor. Jag fattar inte hur du inte kan förstå det, och istället hoppa på mig när jag berättar hur det är. Jag har spelat tusen ggr fler händer än du har genom årens lopp, så ta ditt arroganta sätt och stoppa upp nånstans din tomte.

 

Jag antog att du bara lekte dum, därför fick du ett arrogant svar. Mitt övertag i en enskild hand ökar alltid i relation till det aktuella procenttalet..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet inte varför du är så otroligt arrogant. Som om det är JAG som inte kan nåt, när det är ganska rätt så precist tvärtom.

 

Ditt totala övertag blir ju inte större för att du väljer bort situationer där du bara har lite EV och bara plockar dem där du har stor. Jag fattar inte hur du inte kan förstå det, och istället hoppa på mig när jag berättar hur det är. Jag har spelat tusen ggr fler händer än du har genom årens lopp, så ta ditt arroganta sätt och stoppa upp nånstans din tomte.

 

Jag antog att du bara lekte dum, därför fick du ett arrogant svar. Mitt övertag i en enskild hand ökar alltid i relation till det aktuella procenttalet..........

 

Om du verkligen tror det så råder jag dig att iaf tänka lite på kritiken, och inte slå bort den som du gör. Ta några minuter och försök förstå vad vi menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du verkligen tror det så råder jag dig att iaf tänka lite på kritiken, och inte slå bort den som du gör. Ta några minuter och försök förstå vad vi menar.

 

Jag slår inte bort någon kritik, förstår precis vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...