Gå till innehåll

-


mickol

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Leder inte AKs STOOOOORT mot en HD som består av lite vad som helst?

 

Jo det är klart den gör, menade väl inte riktigt vad som helst :) PP är jag 50/50 mot. AA/KK vore en katastrof. Går aldrig in med ett inköp på de oddsen.

 

Antag att du raisar till 100. Han har 400 totalt och ställer. Lägger du dig då? Speciellt när du säger att han är lite galning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt så vill jag ju inte heller skrämma bort en galning när jag får en sån bra hand som AK. Missar jag floppen totalt får jag ju lägga, men träffar jag bra kan jag ju förmodligen ta hela hans inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå ner till 1/2 då.

 

Det är stor skillnad på att vara försiktigt och dumdristig.

 

Men fattar inte vart du vill komma. Har du odds för något måste du ju ta läget...

 

 

Nyckelordet är "eventuell coinflip". Om han inte är alls säker på att det verkligen är en coinflip så känns det ju inte så hett att stoppa in 400 till i en ganska torr pott. Är han relativt säker på att killen inte har AA/KK däremot så är det ju en given syn. Annars spelar man på för hög nivå, det håller jag med Mats om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå ner till 1/2 då.

 

Det är stor skillnad på att vara försiktigt och dumdristig.

 

Men fattar inte vart du vill komma. Har du odds för något måste du ju ta läget...

 

 

Nyckelordet är "eventuell coinflip". Om han inte är alls säker på att det verkligen är en coinflip så känns det ju inte så hett att stoppa in 400 till i en ganska torr pott. Är han relativt säker på att killen inte har AA/KK däremot så är det ju en given syn. Annars spelar man på för hög nivå, det håller jag med Mats om.

 

Grejen är att galningar gör det med AQ/AJ/AT och där leder du stort... det uppväger att du ibland springer in i AA/KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar alltid 4BB preflop. Om nu killen betar 4.17BB... överbet?

 

Tar du ett 60/40 läge preflop? Synar du all in med open ended str8 flush drag på floppen?

 

Standardraise på det bordet låg kring 20e, om det då kommer en kille och höjer med 25e flera gånger i rad anser jag det vara en överbet enligt den psykologiska profil jag hade på den spelaren. Och det stämde ju precis som jag trodde.

 

Finns ju inte en chans i världen att jag vet om jag sitter i ett just 60/40 läge preflop, så därför är frågan ganska orelevant då situationen aldrig kommer uppstå. Syn med AA är självklar. Jag kan syna allin preflop med KK-JJ beroende på vem FI är förstås och hur han betett sig. Men som sagt aldrig utan ett högt PP.

 

Beror ju helt på hur situationen ser ut om jag synar med färg/steg-drag, hur mycket pengar jag investerat etc. Förmodligen lär jag ju ha gjort ett stort omslag på fi's bet och på såsätt vara ganska commited mot en omhöjning.

 

Du spelar dåligt. Det är inget du kan förklara bort med att du inte vill ta cointosses. Det är cashgame. Varje lite marginell +EV situation måste utnyttjas, annars är du en fisk på 5/10 i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar dåligt. Det är inget du kan förklara bort med att du inte vill ta cointosses. Det är cashgame. Varje lite marginell +EV situation måste utnyttjas, annars är du en fisk på 5/10 i längden.

 

Enligt din syn på CG ja. Jag har en helt annan syn, har spelat likadant i två år och är bevisligen en vinnande spelare då jag tjänat pengar hela tiden. Tycker det är naivt och trångsynt att säga att ens eget sätt är det ända sätt man kan spela poker på.

 

Det handlar väl om att utnyttja varenda EV+ situation precis som iremmats påpekar? Du ger bort pengar annars och bara för att du är en vinnande spelare så kan väl du precis som alla andra utvecklas så att du kan bli ännu större vinnande spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar dåligt. Det är inget du kan förklara bort med att du inte vill ta cointosses. Det är cashgame. Varje lite marginell +EV situation måste utnyttjas, annars är du en fisk på 5/10 i längden.

 

Enligt din syn på CG ja. Jag har en helt annan syn, har spelat likadant i två år och är bevisligen en vinnande spelare då jag tjänat pengar hela tiden. Tycker det är naivt och trångsynt att säga att ens eget sätt är det ända sätt man kan spela poker på.

 

Vill du inte ta ett dubblingsläge 55/45 spelar du fel enligt allt och alla. Det finns EN anledning till att inte ta läget, att man inte har råd att förlora, inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du inte ta ett dubblingsläge 55/45 spelar du fel enligt allt och alla. Det finns EN anledning till att inte ta läget, att man inte har råd att förlora, inget annat.

 

Vi pratade om ett 50/50 läge som vi inte ens kunde vara säkra på att det är en 50/50? Hade jag inte råd att spela poker skulle jag givetvis inte spela poker, tror faktiskt jag har en större BR än dig.

 

AK vs hans HD såklart.

 

Du spelar ju som du inte har råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...