Gå till innehåll

NLT - KK reraisad på flopp


Recommended Posts

En hand jag och min kompis diskuterat, tar den ur minnet då jag ej har tillgång till HH.

 

Fi: 520$

Lasse: 1000$

 

5/10$ Shorthanded, inga speciella reads på Fi.

 

Lasse är SB

Fi på Button

 

Alla lägger sig till Fi på button som synar.

 

Lasse plockar upp KK (färger ointressanta)

 

Lasse betar 45$

BB lägger sig

Fi synar.

 

Pott: 100$

 

Flopp J-6-6

 

Lasse betar 80$

Fi reraisar med 80$

Lasse ???

 

Vad skall Lasse göra nu det ligger 260$ i potten och Fi har lite mindre än 400$ kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hur mycket han synade innan flop, vad var blinds?

 

Skulle lätt kunna se att han sitter även på KJ suited eller AJ. Men visst kan han ha JJ QQ eller AA? Oavsett detta tycker jag nog du ska gå allin, för hade han suttit på dessa händer had han antagligen re-raisat preflop. Kanske frånsett JJ som många väljer att se floppen med.

 

6:an ser jag som ytterst otroligt, speciellt om du spelar på den lite högre nivå du verkar göra.

 

I värsta fall har du 2 outs...haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fi 6an el dyl får din kompis betala av helt enkelt, en läggning är inte aktuell med den brädan och de stackdjupen.

 

Han bör istället fundera över hur han ska få in alla pengarna i potten. Bäst är nog att ställa in på floppen, problemet är att en ren bluff lägger sig då. Mot en trixig fi är en check-raise all-in på turn också aktuell för att få ytterligare värde från en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle lätt kunna se att han sitter även på KJ suited eller AJ. Men visst kan han ha JJ QQ eller AA?

Varför skulle han limpa från knappen med de händerna? Känns osannolikt, undantaget KJs eventuellt då.

 

Luktar 6:a eller tillbakaspel då det inte är helt osannolikt att du missat den brädan. Han kan mycket väl spela tillbaka med lågt PP eller J för att se var han står. Jag hade betalat av honom om han haft en sexa pga stackdjupen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som Fi gör en värde-reraise på flop (JJ, A6) och vill ha syn/omslag. Hade nog valt en call-check för att få mer info på turn.

 

Så om turn blankar foldar du om fi bettar?

 

Beror på vilken read jag har om fi vill värdebeta eller vill avsluta, men det står nog mellan check-raise eller endast call. Släppa KK är nog inte aktuellt, möjligen komma billigare undan om det finns möjlighet vid visad styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... skulle sätta honom på AJ, ställt in degen och betala av ifall han satt på en 6a eller JJ utan att bitcha.

 

Hans höjning ser mera ut som ett halvkasst infobet än nötterna. Om han hade nötterna borde han bara calla och utnyttja pos?! AA hade de flesta reraisat pre-flop.

 

Kommer vi få ett svar på denna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som Fi gör en värde-reraise på flop (JJ, A6) och vill ha syn/omslag. Hade nog valt en call-check för att få mer info på turn.

 

Så om turn blankar foldar du om fi bettar?

 

Beror på vilken read jag har om fi vill värdebeta eller vill avsluta, men det står nog mellan check-raise eller endast call. Släppa KK är nog inte aktuellt, möjligen komma billigare undan om det finns möjlighet vid visad styrka.

 

Finns ju ingen möjlighet att förlora mindre än hela stacken om fi har JJ eller 6an. Förutsatt att han inte är helt inkompetent. Det enda din strategi leder till är att fi får en möjlighet att checka ner händer du slår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som Fi gör en värde-reraise på flop (JJ, A6) och vill ha syn/omslag. Hade nog valt en call-check för att få mer info på turn.

 

Så om turn blankar foldar du om fi bettar?

 

Beror på vilken read jag har om fi vill värdebeta eller vill avsluta, men det står nog mellan check-raise eller endast call. Släppa KK är nog inte aktuellt, möjligen komma billigare undan om det finns möjlighet vid visad styrka.

 

Finns ju ingen möjlighet att förlora mindre än hela stacken om fi har JJ eller 6an. Förutsatt att han inte är helt inkompetent. Det enda din strategi leder till är att fi får en möjlighet att checka ner händer du slår.

 

Vill man göra en check-raise mot en trixig fi som du säger men samtidigt få mer information kanske man kan ta den risken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ställt in på flop. Fin flop för KK, ser inte att fi sitter på JJ här, finns ingen anledning att höja på en sådan flop med JJ. Som sagt han kan ha en hand som A6s eller liknande men man får ta den smällen isåfall.

 

Personligen gillar jag inte att bara syna hans raise här och ställa in på turn som några nämnt. Turn kan komma ett scarecard J eller A så sitter man där. Fold på flop är inte intressant utan en riktigt bra read. Därför tycker jag att pengarna skall in på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...