Gå till innehåll

NLT - KK möter rejäl överbet all-in på river


Recommended Posts

Ingen read på jbhve förutom att han verkar vara en halvyr gosse som alla andra. Han har dock bluffat när en färg träffat tidigare under kvällen(men då hade jag färgen) han dubblade min bet på turn då och betta 30% pott på river. Nåväl, skum bet han gör på river, nästan dubbla potsize och jag har visat styrka hela vägen...

 

Game #1613285314: Hold'em NL ($1/$2) - 2006/02/02 - 23:38:44 (ET)

Table "Menkent" Seat 4 is the button.

Seat 1: jbhve ($295.91 in chips)

Seat 2: FeedGoat ($199.75 in chips)

Seat 3: Lucky-888 ($553.50 in chips)

Seat 4: Mark888 ($28.25 in chips)

Seat 5: d(~.~)b ($119.50 in chips)

Seat 6: Lhoang27 ($76 in chips)

d(~.~)b: posts small blind $1

Lhoang27: posts big blind $2

 

----- HOLE CARDS -----

 

dealt to Lucky-888 [K :diamond: K :club: ]

jbhve: calls $2

FeedGoat: calls $2

Lucky-888: raises to $10

Mark888: folds

d(~.~)b: folds

Lhoang27: folds

jbhve: calls $8

FeedGoat: folds

 

----- FLOP ----- [2 :spade: J :diamond: 5 :spade: ]

 

jbhve: checks

Lucky-888: bets $15

jbhve: calls $15

 

----- TURN ----- [2 :spade: J :diamond: 5 :spade: ][3 :diamond: ]

 

jbhve: checks

Lucky-888: bets $36

jbhve: calls $36

 

----- RIVER ----- [2 :spade: J :diamond: 5 :spade: 3 :diamond: ] [9 :diamond: ]

 

jbhve: bets $234.91 and is all-in

 

///--->>>

 

Potsize innan hans all-in c:a $125.

 

Nå syn eller fold? Resultat kommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar va lite överbet. Hade han träffat färgen vill han ju ha betalt, eller kanske 2 SC ruter 5-9 och är rädd att nån ska ha en högre stege ? eller ett stegdrag som inte gick in?

 

Skulle nog bettat mer efter turn.

 

AJ?

 

 

Kan inte säga om jag skulle synat eller inte, spelar inte om så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan reads och utan att ha spelat mot honom förut hade jag nog personligen gett han credit för en hand och även om du inte gör det är det mycket svårt att syna där. Du har investerat relativt lite i potten jämfört med vad du får syna hans sista bet med.

 

Brädan är sån att det finns flera rimliga händer som slår din hand. Problemet är att de flesta av dom skulle spelats anorlunda om du möter en vettig spelare.

 

Har han träffat något av de låga seten på flop spelar han dom ytterst konservativt med den brädan, speciellt på turn. Jag vill dock dra mig till minnes att de flesta seten spelades exakt såhär på 0.5/1. Syn-Syn-All in. Väldigt knackigt spel på turn dock om han har ett lågt set.

 

AJ verkar rimligt fram till river men där finns ingen anledning att betta som han gör.

 

99 eller Ax suited verkar troligast om man ska se till hur handen har spelats, tyvärr rimmar det lite illa med hans riverbet. 99 kan han syna ner med i tron att du sitter på höga Ax men för mig framstår riverbetet lite överdrivet då.

 

Är han kapabel till att göra moves kan du ha honom slagen då han kan sitta på ett missat spaderfärgdrag men det är en jättesvår syn, och aningen för loose tycker jag.

 

Problemet är att det finns så många händer som en loose spelare kan ha där i form av låga suited connectors (som han förmodligen släppt i den positionen HU om han är duktig). Då kan han ha tvåpar, färg eller till och med en stege även om den i sånt fall är dåligt spelad på turn.

 

Så utan reads får du nog kasta din hand trots att det är svårt att hitta en rimlig hand som kan spelas på sättet han gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafanskahanhaliksom - J9? Syn.

 

ja vafanskahanhaliksombatyp, tvåpar,färg,stege,set fold!

 

Jag tycker de enda två rimliga händerna man kan hitta är J9 eller 99, som han ev. skulle spelat så. Tror mer på typ nån QTs-handskit eller dyl. Ev. en helt sjukt spelad AA, eller en QTd som han inte kunnat släppa kanske. Äh, jag vet inte, men jag tycker helt enkelt att hans spel är för konstigt för att jag inte ska kolla upp det när jag blir lagd 2:3. Man behöver runt 40% och det tror jag att man kan ha.

 

Stegar och/eller set känns bara för konstiga IMHO. AJ, som vissa säger, känns ju som föga sannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FOLD!

 

Jag skulle sätta honom på antingen en ren bluff (typ missat stegdrag) eller en hand som slår dig (tvåpar, triss, färg, stege). Jag tror inte att han har topp-par och inget mer.

 

Om den analysen är korrekt så är KK precis lika bra som AJ. Skulle du ha synat med AJ? Nej, och inte med KK heller. Utan read är det antagligen inte bluff tillräckligt ofta för att det ska löna sig att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, helt utan read var jag ju inte, man får ju alltid en känsla för olika spelare och jag tyckte inte denna lirare verkade överdrivet duktig, inte helt kass heller, men medioker som dom flesta.

 

Angående mitt bettande på turn tycker jag det är lagom, bettar 36 i potten på 50, brukar sällan betta full pott av diverse anledningar.

 

Nåväl, jag kunde inte placera han på en hand när han gjorde sin all-in, tidigare hade jag han på Jx eller något drag. Jag menar vad ska han ha, har han något bra så vill han väl ha betalt? Jag är förvånad att så många säger fold. Smelled like despair, didn't make sense...

 

Lucky-888: calls $234.91

 

----- SHOW DOWN -----

 

jbhve: shows [8 :diamond: 8 :club: ] (A Pair of Eights, Jack high)

Lucky-888: shows [K :diamond: K :club: ] (A Pair of Kings, Jack high)

Lucky-888 collects $593.82 from Main pot

 

----- SUMMARY -----

 

Total pot $596.82 Main pot $593.82 Rake $3

Board [2s Jd 5s 3d 9d]

Seat 2: FeedGoat folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: Lucky-888 showed [K :diamond: K :club: ] and won ($593.82) with A Pair of Kings, Jack high

Seat 4: Mark888 (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: d(~.~)b (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Lhoang27 (big blind) folded before Flop (didn't bet)

 

Med tanke på att han lyckas få mig att syna nästan dubbel pot-bet kanske det är så här man ska spela när man sitter med stålet, å andra sidan tyckte många här att detta var en fold...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett liknande bets många ggr, och i en majoritet av gångerna är det en spelare som slowspelat något (typ ett set) och sedan på rivern insett att "oj, jag borde ha försökt få in mer i potten tidigare, jag går all-in". Det är därför jag foldar.

 

Det är värre om man vet att det är en bra spelare. Då har man ett jättesvårt beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar vad ska han ha, har han något bra så vill han väl ha betalt?

 

Är förvånad över hur många som säger det här...är det på något sätt man får betalt är det att få någon att lägga in 100-tals BB med ett överpar på rivern. Räcker ju med att få syn några få gånger för att ersätta alla "säkra" valuebets man kan lägga.

Nej, utan read tycker jag att det är ganska galen syn. Med tanke på att han hade 88 (d v s en HELT orimlig hand) kan jag inte se att han inte skulle kunna ha set (ganska ofta enligt min erfarenhet), stege, tvåpar eller vafan som helst. I princip är det enda han INTE kan ha AJ enligt mig...

Enligt mig är det på denna nivå alldeles för vanligt att folk slöspelar på ett konstigt sätt eller klonkar nåt märkligt (88 hade lika gärna kunnat vara 99) för att sedan lassa in på rivern för att man ska kunna syna. Om du sedan ser att han gör någon galen bluff kan du syna honom nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...